-
Hozzászólások
10 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Neme
Férfi
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Tigra
-
Város
Bp
AtisBfok's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy találkozott e már valaki olyannal, hogy a hibatárolóban egyfolytában az a hiba van, hogy nem tud kommunikálni a sebességváltó modullal. Úgy hogy manuális váltó van az autóban. Most lett a turbó felújítva és a hiba a következő. A töltés parancsra nem érkezik megfelelő töltés és a nem megy 150 kPa fölé a töltőnyomás parancs, a tényleges, meg elmarad kissé. Az Opel TIS 2000-ben találtam valami utalást erre problémára. A tapasztalat az, hogy 2000 fordulat alatt nem húz az autó és úgy 2200 körül indul meg. A program szerint valami szoftver hiba okozza. De én nem igazán tudom, miért lenne így, hisz nálam nincs automata váltó. Valakinek van valami ötlete? Előre is köszönöm. -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Olyan 6.5 l a fogyasztása vegyesben.Mondjuk nem olyan sok egy 1600kg-os autótól, de hátha tud jobbat is. Ebben nincs dugós araszolás,ill. van M0-áson néha, csak előváros, perem kerületek(11,19,18). Azt még nem tudom, hogy mit fog szólni az EGR lefalazására. Nem láttam rajta vákuum érzékelőt, bár nem jelenti azt, hogy más módon nem figyeli. Igen vannak amelyiknél ki kell írni, remélem ez nem olyan lesz. Azt tudom, hogy ettől a kipufogó gáz a DPF-hez eljut, viszont a visszavezetést azért van, hogy az el nem égett károsabb anyagoknak több idejük legyen a lebomlásra, de ezzel a korom is vissza kerül a rendszerbe. Bár végig gondolva közvetlen a DPF telítődést valóban nem befolyásolja, de igen a szívó oldal mindenképp tisztább marad, ami a levegő áramlását befolyásolja. Nem sokkal szűkül a keresztmetszet, de azért változik. -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Én még a nyomó oldal tömítetlenségre is gyanakodnék, lehet valahol elmegy a turbónyomás, akkor is csinálhat ilyet. -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
És azt megkérdezhetem, hogy mennyibe fájt a művelet, ill. a szívósor? Mert lehet nekem is be kell szereznem egy másikat, de nem fogok érte 100ezreket kifizetni, inkább veszek egy jó bontottat, mert bár így is funkciónál, de én szeretem, ha nem kókányolva vannak a dolgok a motoron. Sajnos a legtöbb szerelő még ismerős is, számomra nem áll elég professzionálisan a dolgokhoz és a javítások nem teljesen szakszerűek. Lehet, hogy megfelelnek azok is, de azért egy két dolgot nem véletlenül találtak ki a fejlesztések során. Az EGR-t mondjuk likvidálom a rendszerből, legalábbis a leömlő öntvénynél levakolom, hogy ne dombja tele minden szarral. Így kevésbé telítődik majd a DPF is, ritkábban kell regenerálnia, no meg a szívó oldal is tisztább marad. Ha minden vissza lesz állítva eredeti állapotra, remélem a fogyasztása is optimalizálódik valamelyest. -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Én is megcsináltam már, csak az autó van darabokban egyelőre, ugyanis a turbót is elvittem felújítani és most van szinte egy új turbóm töredék áron, mint egy új. Te írtad korábban, hogy le vetted a szívó oldalt, hogy kipucold a swirl lapokat. Le tudnád írni, hogy ezt hogyan vitted véghez, mert OPEL TIS azt írta, hogy le kell szedni az üzemanyag pumpát is, de ahhoz rögzíteni kell jelölési ponton a hozzá tartozó fogas kereket Felülről rákukkantva sajnos azt láttam, hogy már berhelték a motort, ugyanis hiányzik a lapokat összekötő rudazat. A fojtószelep elektronika is volt már javítva, de el volt repedve két forrasztás. Remélem a mostani megint jó lesz. Ha kész vagyok az operációval, majd riportálok. -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Szia, nem tudom mennyire figyelted a hozzászólásokat, de nagyon jó megoldás érkezett a Moderátortól. Utánanéztem a Német fórumokon és valóban ez okozza a hibát és a tisztitása ló...t nem ér. Ugyanis amit sejteni lehetett elektromos hiba lépett fel, amit lehet orvosolni. A következőt kell csinálni, vagy elolvasod Te is amit a Német muksó írt, vagy csak egyszerűen kiveszed a fojtó szelepet és átforrasztód a nyákon egy két dolgot. Pontosabban mondva újra kell forrasztani v. forrasztatni. Ha nem vagy biztos magadban akkor inkább bízd hozzáértőre, mert itt hamar tönkre lehet vágni néhány félvezetőt, ami a hősokktól többé már nem lesz félvezető...:) Itt a kép mit kell át forrasztani... Én a hétvégén megcsinálom valószínűleg úgy is szét lesz szedve az autó turbó felújítás miatt. Remélem ez lesz a megoldás. Sok sikert. -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
És a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőre írt hibakód, az a légtömegmérő csatijának lehúzásnak na következménye ezek szerint? Mert nekem az utóbbi időben a Check Engine lámpa is égve marad, nem csak a villás kulcs. Erre van valami ötleted? Az eddigieket, nagyon szépen köszönöm. -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Ezt ki tudnád fejteni, kicsit bővebben.Hogy ezekből a hibajelekből, hogyan következik a fojtószelepsor cseréje? Ugye itt a szívósor végén vannak pillangó szelepek, amik az áramló levegőt terelik..? Ennek a motornak a felépítésével még nem vagyok teljesen képben, de amint lesz egy EPC-m vagy TIS, már látni fogom a részeket, de addig is szívesen fogadom a felhomályosításokat...:) -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Mindenképp jelentek. De azt nem tudod véletlenül, hogy a beszívott levegő hőmérsékletét azt hol méri? Valahol a cooler után kell hogy legyen. De ehhez kelleni fog szerintem egy OPEL TIS vagy EPC. Egyébként meg én a hétvégén fogok neki ugrani és szét húzogatom a csatikat a gázpedálnál, mert van egy sanda gyanúm, hogy a jó szar CAN hálózat feszültség ingadozást érzékel és ezért írja be hibának. Remélhetőleg csak oxidáció van rajta. Sajnos ennyi idős autóknál a forrasztások is elengednek, mivel már nem ónt használ az autóipar, és a használt anyag pedig szép lassan eloxidálóik... -
Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések
AtisBfok replied to forumadmin's topic in Vectra C, Signum
Sziasztok, van egy 2004-es Opel Vectra C-m Z19DTH motorkóddal. A hibajelenség a következő: Megjelenik a szervizkulcs és lekorlátoz az autó 2000/min fordulatra. Ez leállítás és újraindítással eddig megszűnt. De az elmúlt egy hétben már a CHECK Engine lámpa is felvillan és nem is alszik el újraindítást követően. Csináltam hibakód kiolvasást, a szöveget beillesztem mert csatolni nem tudom. A légtömegmérő és az AGR hibát én idéztem elő, hátha attól változik valami menet közben, de nem így volt. Nekem két gyanúsítottam van, az egyik a gázpedál kapcsoló, a másik a beszívott levegő hőmérséklet jeladó hibája. Azt nem tudom, hogy az utóbbi az együtt van a légtömegmérővel, vagy külön szenzor. És hol? Előre is köszönöm a segítséget. P0100 - Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő áramkör magas bemenet (54) - Nincs jelen P0100 - Levegőtömeg vagy -mennyiség mérő áramkör hiba (08) - Nincs jelen P0100 - Beszívott levegő hőmérsékletérzékelő áramkör hiba (21) - Nincs jelen P0703 - Fékkapcsoló áramkör hiba (04) - Nincs jelen P0400 - Kipufogógáz visszavezető áramkör szakadt (04) - Nincs jelen P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás (61) - Nincs jelen