Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Piperkőc

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    18
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Piperkőc's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Az utóbbi időben az önkormányzatok tartanak fenn lakossági hulladék átvevőhelyeket, ha jól rémlik, akkor ez az EU csatlakozás óta kötelességük. A mi pénzünkből, és szerintem ők újra pénzt kapnak a hulladékért is. De legalább korrekten átveszik, még meg is köszönik. De előtte... Vihettem bárhova.... Mikor elmeséltem egy-két embernek, hogy tudok ilyet, akkor elkezdték nekem adogatni a régi, pincékből előkerült szar akksikat... Úgyhogy nem csak az én problémám volt. :sowwy:
  2. Piperkőc

    Motor

    Nyilván, de az egészet azért találták ki, hogy újra elégessék. Akkor meg a szűrés felesleges, ennyi erővel ki is engedhetnénk... De minhta valaki írta volna, hogy a szelepfedél cserénél talált is egy szűrőt, ami eleve bent volt. Na hát nekem ilyen nem volt...
  3. Piperkőc

    Motor

    Akkor neked marha nagy szerencséd van. Vagy esteleg kivetted a kartergáz visszavezetést... :lol:)
  4. Ok, meg vagyok győzve. :sowwy: De tényleg, ha már itt tartunk. Neked valaha is átvették az olajadat? Nálunk nyílt egy hulladék átvevő, ott még örülnek is neki (gondolom pénzt is kapnak érte), de korábban hiába vittem bárhova, egyik kúton se voltak hajlandók. Akkumulátor ugyanez.
  5. Piperkőc

    Motor

    Akkor te ügyes vagy, vagy talán sebész munkaiidőben... :sowwy: Most már tényleg teszek fel 1 képet a szétszedettről, hogy senki ne akarja kipróbálni. Mellesleg nekem az eredetiben a csigatengelyben volt egy nút, ami megvezeti, tehát kézzel kicsavarni nem tudod, csak roncsolással! Az identopel meg olyan, hogy azt ki lehet csavarni, mert nincs nút, tehát el lehet forgatni. Azt mondjuk nem tudom megemészteni, hogy egy ilyen koszos helyre (folyamatos kartergáz...) hogy jut eszükbe egy olyan érzékeny és finom szerkezetet tenni, mint egy léptetőmotor, amivel pl. a lézerfejet, vagy a winchester fejet szokás pozícionálni. Vagy legalább jobban becsomagolták volna...
  6. Na de aztán jön egy másik kanna, töltögetés, törülközés, bíbelődés, stb. Mert ugye, a félig kivágott kannát már nem teszed be olajjal a csomagtartóba. És gondolom a csatornába se öntöd be... :sowwy: Mindegy, csak egy kósza ötlet volt. :lol: Tudjátok, lustaság - fél egészség. Akkor nem újítunk...
  7. Piperkőc

    Motor

    Sztem bontottal nem mész sokra. Érdemes inkább újat beszerezni. A gyári horror, 38e ft, nekem utángyártottból az IdentOpel van benn, és nics vele gond. Kb 10e pénz volt. És egyszerűbb pucolni is.
  8. Piperkőc

    Motor

    Ha érdekel, küldök majd egy képet a belsejéről. :sowwy: Mégis mielőtt kipróbálod a "gépüket". Szerintem a gyártósoron is csak az összerakásra van gép. Hát meg szerintem az alapjárati motor nem az a darab, amiről ott helyben rögtön megmondod, ha nem működik jól. Legfeljebb, ha teljesen tropa.
  9. Teljesen igazad van! Csak tudod, ha az embernek a lakótelepi utcán kell csinálni, közben bármikor elkezdhet esni, akkor nincs nagyon kedved egy órát vacakolni, míg átöntögeted a nagyi lavórjából a kannába a fáradtolajat, meg ugye kell valahova tenni utána a nagyi lavórját is, mégse abba csinálja a bejglit legközelebb... :lol:
  10. Lehet kapni kb. 5-10e ft között. Ennyit megérne, ha töbször használom.
  11. Piperkőc

    Motor

    Szerintem arra gondoltak, hogy kiveszik. Mert ha szétszedik, akkor vége. Én ugyanis megtettem. Miután betettem egy újat, kíváncsi voltam a régire, mi is van benne, és hogy lenne érdemes legközelebb pucolni. Ha érdekel megmutatom. Nem lehet többé összerakni. Be van sajtolva a végé a fémházba, és azon belül van a kis motor, amiről lejön az 5 hajszálvékony (értsd szó szerint) vezeték, és az van a csatira forrasztva. Az életben ben fogod visszaforrasztani, és szakadás nélkül visszarakni. Szvsz roncsolás nélkül szét sem lehet szedni. Úgyhogy felejtsd el. Kipucolni meg a konstrukciója miatt is csak nagyjából lehet, ha már az nem segít, akkor csere. Viszont ami nekem bekerül utángyártott az már más konstrukció, és abból kis trükkel ki lehet csavarni a csigát, majd vissza. Ezt még nem pucoltam, de szerintem ezzel nem lesz gond.
  12. Amúgy mit gondoltok a leszívásos olajcseréről? Eléggé megkönnyítené a dolgot, ha az ucán kell csinálni. Persze, csak a nagyját szívnám le, a végét hagynám "normálisan" kifolyni. De így elég lenne egy pici edénke, és nem kellene a végén töltögetni az egész lavórt...
  13. Bocs, hadd kérdezzek. Szabályosan csöpögött, és az a kóc megfogta? Azóta is így jársz vele. Kicsit még óckodom ettől, mert nem tudom az alu menetnek mennyit "használ", de ha nálad bevált, akkor lehet, ez a legjobb megoldás nekem is.
  14. Aztán ha elkopik hegesztesz rá mégegyet? :sowwy: Komolyra fordítva, akkor már nekem szimpatikusabb egy új menetet vágni bele, amihez előre eszerzek pár csavart, hogy legyen tartalék is. Hosszú távon meg karter csere. De komolyan itt senki másnak nincs ilyen túlmértes csavaros? Állítólag elég tipikus.. A sok lusta szar szerelő egyszerű megoldása...
  15. Lehet, nem voltam elég pontos. A menettel semmi gond, mert -mint írtam- vágtak bele egy nagyobbat (gondolom), és betettek egy túlméretes csavart. Ez így tök jó, csak épp a gyári csavar már nem jó bele, és ilyet meg nem fogok találni, ha cserélni akarom. Sőt, az eredeti méretű alátét se jó. Ezen a kenderkócos dolgon elgondolkodom, bár nekem a teflon szalag még mindig jobban tetszik. Amennyire tudom ezt a kócot a vízszerelők szokták használni menettőmítésre. De a víz kicsit már mint az olaj. A hőterhelésről nem is beszélve.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.