
opelriska
Fórumlakó-
Hozzászólások
57 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Debrecen
opelriska's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok! Problémám melegedésssel kapcsolatos. Mostanában azt vettem észre, hogy sokat megy a ventillátor. A hőmérő városban állandóan a 95-96fok környékén tanyázik. Kb 1 hónappal ezelőtt autópályás menetben simán haladtam 150-160-as óraállással, amikor is egyszer csak 140-nél nem akart tovább gyorsulni, a hőmérő ekkor is megindult, 98-at mutatott. Visszalassítottam, az autó ment tovább, a motor hőmérséklete is normálisa lett, de 130-nál. A hűtőrendzert átmostuk, termosztátot megnéztük, és az új Wahlert nem tettük bele, mert az még lobogó vízben is csak vagy 3 mm-re nyitott ki, míg a régi vagy 1 centire. Olajat kicseréltük. A napokban autópályán 120 km/órával jöttem, kb 15 fok volt kinn, és a műszer 92-93 fokon tanyázott, kipróbáltam, fölgyosítottam óra szerint 150-re (kb 135km/óra), persze mindezt Németországban. Ekkor néhány perc után elkezdett emelkedni a vízhőmérsékletem, kb 97-98 foknál lelassítottam a normál 120-ra és szépen visszaállt a normál vízhő 92-93 fokra. Korábban ez a tempó meg sem kottyant neki. "Dinamikában" nem észleltem változást. Az elmúlt években ezeket a tempókat simán tartotta, de 140-nél gyorsabban nem jártam vele. Mostanában autópályán 120-al járok, meg városozok, így a fogyasztásom 7,4 l körül van 100km-en. Mi lehet a melegedés oka? Télen a motor nehezen akart bemelegedni.nem hiszem, hogy a termosztát kevéssé nyitna ki,de még ez is lehet. Amit még elmondanék, hogy néhány éve használom csak én az autót, jelenleg ha lehet hinni az órának 182e km van benne. 4 alkalommal volt vezérléshiba (hogy akkor hogy lett kijavítva, az erősen kérdéses), legutóbb már én csináltattam meg, akkor a szelepek, himbák, szelepszárszimmeringek is lettek cserélve.(előző cserék alkalmával a vezérlésnek nem tudom milyen elmei lettek kicserélve, én kompletten cseréltem). Azóta 1 liter olajat fogyaszt ezren, bár van egy kis dízeles kerregés, szóval nem tudom, hogy a szelepszár szimmeringek mennyire lettek kicserélve. A 4 gyertyából 1 fehér, 3 barnás.
-
Értem én, hogy a vezérlés cseréjekor le kell cserélni a bagóáru termosztátot is a későbbi szívások mennyiségének csökkentésére, de az autószerelőm ezt tavaly nem tudta... Meg én sem, nem a termosztáttal volt baj...
-
Valóban, a termosztát nem lett cseélve 20000km-rel ezelőtt. Megfelelő tehát az, ha a 60000-km-ként cserélendő és 20000 -et futott vezérműszíj+vízpumpa + feszítőgörgőből kicserélem a szíjat a termosztát mellett?
-
Sziasztok! Én isvalószínűleg a rossz termosztátosok körébe tartozom. A nyári veges 7,5 ös fogasztáom felment... A motorhőt városi tempóbában max 3 ban is alig bírom kikergetni a kék zónából(no persze nem padlóval), szóval attól tartok csrélni kell. Milyen típust válasszak? Inkább ráköltök, csak legyen megbízható. Gates-t néztem, bár duplaannyiba kerül mint a többi. Itt többfélét olvastam wahlerről. Szóval ki milyet ajánl? Érdems rákölteni a gatesre? Csak mert keménynek néz ki ez a tél és a lábujjaim nem szeretik a hideget, meg a kézujjaim sem, és addig amíg nem éri el motor a kék zóna plusz kicsit addig nem szoktam fűteni...
-
égjen a fehér holló? :(
- 36.168 válasz
-
Hali! Ide is írok. Jobb első lámpámat csrélni szeretném, mert egy belső mosást követően(gyenge tompított fény miatt mostam) a felső részéről lejött a tükörréteg. A fénye meglepő módon jobb lett, de ez csak átmeneti megoldásnak jó. Vásárolt -e már valaki ilyen olcsóbb lámpatestet kb 7000 körüli áron a kocsiba (lásd. pl. un.x) és avval milyen fényt kapott? 25000-et mégsem költenék egy Boschra...
- 36.168 válasz
-
Szaiasztok! Elmúlt időszakban satuzással teszteltem a féket. Bár nem húzott el a kocsi egyik irányban sem, visszamentem megnézni a féknyomot, és csak a bal eleje hagyott. Az is igaz viszont, hogy csak kb 40-ről fékezetem nagyot. A tárcsák, és a betétek 2 éve lettek cserélni(brembo+textar). Eddig nem volt panaszom a fékre. Ötlet, merre kezdjek el nézelődni? A fékem nem igazán szokott "sírni". Köszi!
-
Hali! Aza gyanum,hogy rossz a termosztátom. Tudom, hogy a cseréhez le kell evnni a vezérműszíjat. De ki kell-e ilyenkor cserélni a vezérműszíjat és a garnitúrát? (eddig kb 20000km-t ment evvel a garnitúrával) Köszi!
-
Hi! Az a helyzet, hogy elég gyengék már a hátsó rugóim(kicsit orsóra hasonlítanak). Nem szeretnék sem bontottat, sem újat venni.Ez utóbbit az ár miatt nem szeretném. ismer-e valaki valamilyen költségahatékony megoldást?( a telszkópok kb 1 éve lettek monroera cserélve) ilyesmire gondolok mint: lada rugó hátra, vagy gumibakok a menetek közé(ebből sajnos a ladákhoz árult típus nem jó, alacsony). Ötleteket várok. Előrem is kösz.