Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

opelriska

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    57
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Debrecen

opelriska's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. opelriska

    Motor

    Sziasztok! Problémám melegedésssel kapcsolatos. Mostanában azt vettem észre, hogy sokat megy a ventillátor. A hőmérő városban állandóan a 95-96fok környékén tanyázik. Kb 1 hónappal ezelőtt autópályás menetben simán haladtam 150-160-as óraállással, amikor is egyszer csak 140-nél nem akart tovább gyorsulni, a hőmérő ekkor is megindult, 98-at mutatott. Visszalassítottam, az autó ment tovább, a motor hőmérséklete is normálisa lett, de 130-nál. A hűtőrendzert átmostuk, termosztátot megnéztük, és az új Wahlert nem tettük bele, mert az még lobogó vízben is csak vagy 3 mm-re nyitott ki, míg a régi vagy 1 centire. Olajat kicseréltük. A napokban autópályán 120 km/órával jöttem, kb 15 fok volt kinn, és a műszer 92-93 fokon tanyázott, kipróbáltam, fölgyosítottam óra szerint 150-re (kb 135km/óra), persze mindezt Németországban. Ekkor néhány perc után elkezdett emelkedni a vízhőmérsékletem, kb 97-98 foknál lelassítottam a normál 120-ra és szépen visszaállt a normál vízhő 92-93 fokra. Korábban ez a tempó meg sem kottyant neki. "Dinamikában" nem észleltem változást. Az elmúlt években ezeket a tempókat simán tartotta, de 140-nél gyorsabban nem jártam vele. Mostanában autópályán 120-al járok, meg városozok, így a fogyasztásom 7,4 l körül van 100km-en. Mi lehet a melegedés oka? Télen a motor nehezen akart bemelegedni.nem hiszem, hogy a termosztát kevéssé nyitna ki,de még ez is lehet. Amit még elmondanék, hogy néhány éve használom csak én az autót, jelenleg ha lehet hinni az órának 182e km van benne. 4 alkalommal volt vezérléshiba (hogy akkor hogy lett kijavítva, az erősen kérdéses), legutóbb már én csináltattam meg, akkor a szelepek, himbák, szelepszárszimmeringek is lettek cserélve.(előző cserék alkalmával a vezérlésnek nem tudom milyen elmei lettek kicserélve, én kompletten cseréltem). Azóta 1 liter olajat fogyaszt ezren, bár van egy kis dízeles kerregés, szóval nem tudom, hogy a szelepszár szimmeringek mennyire lettek kicserélve. A 4 gyertyából 1 fehér, 3 barnás.
  2. opelriska

    Motor

    Ez rendben van, de, hogyan engeded le a teljes tisztítóslöttyöt, ha nem a hűtőcső a legmagasabb pont a rendszerben?
  3. opelriska

    Motor

    Azon keresztül slagozzam? Vagy akkor hogy lehet kitakarítani a rendszert?
  4. opelriska

    Motor

    Hali! Hol taláható a motoromon a hűtővíz-leeresztőcsavar? Hogyan tudom kitakarítani a hűtőrendszeremet?
  5. opelriska

    Motor

    Értem én, hogy a vezérlés cseréjekor le kell cserélni a bagóáru termosztátot is a későbbi szívások mennyiségének csökkentésére, de az autószerelőm ezt tavaly nem tudta... Meg én sem, nem a termosztáttal volt baj...
  6. opelriska

    Motor

    Valóban, a termosztát nem lett cseélve 20000km-rel ezelőtt. Megfelelő tehát az, ha a 60000-km-ként cserélendő és 20000 -et futott vezérműszíj+vízpumpa + feszítőgörgőből kicserélem a szíjat a termosztát mellett?
  7. opelriska

    Motor

    Bocsi, a vezérműszíjat kérdezte FPepe, abban van 20000km. Azt kell-e cserélni?(+görgő+vízpumpa) Gates szíj.
  8. opelriska

    Motor

    Tavaly év elején lett cserélve. azóta 20000-t ment. Csere kell?
  9. opelriska

    Motor

    Sziasztok! Én isvalószínűleg a rossz termosztátosok körébe tartozom. A nyári veges 7,5 ös fogasztáom felment... A motorhőt városi tempóbában max 3 ban is alig bírom kikergetni a kék zónából(no persze nem padlóval), szóval attól tartok csrélni kell. Milyen típust válasszak? Inkább ráköltök, csak legyen megbízható. Gates-t néztem, bár duplaannyiba kerül mint a többi. Itt többfélét olvastam wahlerről. Szóval ki milyet ajánl? Érdems rákölteni a gatesre? Csak mert keménynek néz ki ez a tél és a lábujjaim nem szeretik a hideget, meg a kézujjaim sem, és addig amíg nem éri el motor a kék zóna plusz kicsit addig nem szoktam fűteni...
  10. égjen a fehér holló? :(
  11. opelriska

    Fék

    Bp-en? Megbízható hely? És ha nem fog, mit vizsgáljak meg?
  12. Hali! Ide is írok. Jobb első lámpámat csrélni szeretném, mert egy belső mosást követően(gyenge tompított fény miatt mostam) a felső részéről lejött a tükörréteg. A fénye meglepő módon jobb lett, de ez csak átmeneti megoldásnak jó. Vásárolt -e már valaki ilyen olcsóbb lámpatestet kb 7000 körüli áron a kocsiba (lásd. pl. un.x) és avval milyen fényt kapott? 25000-et mégsem költenék egy Boschra...
  13. opelriska

    Fék

    Szaiasztok! Elmúlt időszakban satuzással teszteltem a féket. Bár nem húzott el a kocsi egyik irányban sem, visszamentem megnézni a féknyomot, és csak a bal eleje hagyott. Az is igaz viszont, hogy csak kb 40-ről fékezetem nagyot. A tárcsák, és a betétek 2 éve lettek cserélni(brembo+textar). Eddig nem volt panaszom a fékre. Ötlet, merre kezdjek el nézelődni? A fékem nem igazán szokott "sírni". Köszi!
  14. opelriska

    Motor

    Hali! Aza gyanum,hogy rossz a termosztátom. Tudom, hogy a cseréhez le kell evnni a vezérműszíjat. De ki kell-e ilyenkor cserélni a vezérműszíjat és a garnitúrát? (eddig kb 20000km-t ment evvel a garnitúrával) Köszi!
  15. opelriska

    Futómű

    Hi! Az a helyzet, hogy elég gyengék már a hátsó rugóim(kicsit orsóra hasonlítanak). Nem szeretnék sem bontottat, sem újat venni.Ez utóbbit az ár miatt nem szeretném. ismer-e valaki valamilyen költségahatékony megoldást?( a telszkópok kb 1 éve lettek monroera cserélve) ilyesmire gondolok mint: lada rugó hátra, vagy gumibakok a menetek közé(ebből sajnos a ladákhoz árult típus nem jó, alacsony). Ötleteket várok. Előrem is kösz.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.