-
Hozzászólások
87 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Elérhetőség
-
Weboldal URL
http://www.peterandras.hu
Személyes információ
-
Neme
Nem adja meg
-
Lakhely
Magyarország
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Astra 1,4SE
-
Város
Budapest
Legutóbbi látogatók
809 profile views
Dundy's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok! Vettem egy új utángyártott km óra spirál bowdent (a régi a váltónál levő végénél elkopott) és az a bajom, hogy a km órához csatlkoztatva ugyan meg-megpörgeti azt, de a spirál végén levő műanyag burokban/kupakban túl mélyen fekszik a bowden maga, ezért nem megy elég mélyen bele a km órába. Emiatt 1 mpig pörget, majd kattog, megint pörget, megint kattog, azaz nem jó. Kipróbáltam, szétszedett állapotban, ha egy bizonyos szögben tartom a bowdent, akkor tökéletesen mutatja a sebességet. Ez szerintem egyértelműen a bowden hibájba, mert a régi kiszedett (gyári) bowden nem olyan mélyen fekszik a végén levő tölcsérben, ezáltal jobban bele tud csatlakozni a km óra nyílásába. Az is lehet, hogy ez az utángyártott új bowden egy másik típusú km órával lenne kompatibilis? Nekem DELCO km órám/műszerfalam van .Ha van ötletetek vagy ilyen tapasztalata volt már valakinek, azt megköszönöm. :) Nincs valakinek használt bowdenje eladó? :)
-
Sziasztok! Tud valaki a lentivel kapcsolatban segíteni? A km óra spirálbowdent szeretném kicserélni, de a Csináld magad Astra könyvben nem találtam ezt meg. A műszerfalat szét tudom szedni, meg a km órát is, de nem tudom, hogy a motortérben mire kell figyelnem, kell-e vmi spéci eszköz. Szeretném délután kicserélni, és sokat segítene, ha valaki segítene elmondani a fentieket. Köszi szépen!
-
Megkaptam az új km óra spirálbowdent és a hétvégén be is szerelném. Házilag könnyű beszerelni, vagy valami spéci szerszám kell? A km óra kiszerelésében már profi vagyok :) de azt nem tudom, hogy a bowdben motortérben rögzítéséhez és a műszerfalhoz átvezetéséhez kell-e valami extra "trükköt" tudni? ps: a csináld magad kézikönyv megvan, az alapján fogom majd próbálni Köszi!
-
Szuper, köszi a képeket. Ez alapján nekem DELCO van. Jövő héten kapom meg az új spirálbowdent, miután betettem megnézem, hogy megszűnik-e a jelenség. Ha nem, akkor újra keresni foglak titeket. :) Köszi szépen!
-
Szia Daykiller! Köszi a gyors választ. Ez sima spirálbowdenes km óra, Te nem digitálisra gondoltál? Azt, hogy VDO-e, vagy sem, azt honnan tudom meg? Tudsz esetleg fotót linkelni, hogy hogyan néz ki egy VDOs és egy nem VDOs? Ki kell szednem a km órát, hogy ezt megtudjam? Amúgy a km óra bowdennel voltak gondok, most egy ideje nem pörgeti az órát ergo nem mutat sebességet. Már megrendeltem az új bowdent, mert úgy néz ki a motornál levő vége kopott el - a műszerfal felőli vége kopott el először, azt még házilag orvosolni tudtam. :) Szerinted/szerintetek összefügghet ez azzal, hogy sebességből üresbe történő kapcsolás esetén leáll a motor? Köszi!
-
Sziasztok! 94-es 5 ajtós F Astrámon szeretnék a kézifékkaron állítani, mert csak 6-7. kattanásra fog. Csak alulról lehet ezen állítani? Szétszedtem belülről, de nem látunk olyan csavart, amihez így hozzáférnénk. Esetleg ha vki a szervízkönyvből az ide vonatkozó részt belinkelné, azt is megköszönném. Köszi!
-
Sziasztok! 1-2 hónapja csinálja azt az Astra, hogy amikor lassításkor üresbe teszem, akkor leáll a motor. Érdekes, hogy városi forgalomban nagyon ritkán csinálja, jellemzően akkor fordul elő, ha országúton legalább 5-10 percig megyek azonos fordulatszámon, majd mondjuk - csak példaképp elmítve - lejövök az autópályáról és az első kereszteződésnél üresbe teszem. Nem hosszasan "fuldoklik", elég gyorsan leáll. Viszont alapjáraton semmi ingadozás nem hallatszik, meg egy helyben álláskor sosem fullad le, csak amikor menet közben 3-4-5-ös fokozatból üresbe teszem. És van, hogy 1-2 hétig nem csinálja, majd megint elkezdi. Mi lehet a gond? Mindig nagyon jókat szoktatok mondani, így előre is köszönöm és szinte biztos vagyok benne, hogy jópáran egyből tudni fogjátok, hogy mi lehet a gond. :) Köszi!
-
Még egyszer köszi a váltóval kapcsolatos válaszokat. Múlt hétvégén megemelték a kocsit, helyere forditottak es kb 15 perc alatt kesz is volt. Se a stift, se a gumi nem kellett, igy azt megtartom tartaleknek. Igaz csak egy het volt, hogy nem volt hatramenetem, de mar ennyi ido utan is jo erzes volt ujra tolatni :lol: Koszi mindenkinek!
- 5.218 válasz
-
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a válaszokat. :D Gyorsak vagytok, mint a villám! Én annyira nem értek a szereléshez, de egyik haverom kapizsgálja a dolgokat. Az ő segítségével, otthoni eszközökkel megoldható a GYIKban leírt tömítés-csere vagy nem érdemes autószerelésben nem 100%os jártas embernek ilyennel foglalkozni? Magyarán a feladat nehézsége érdekelne ;) Köszi még egyszer!
- 5.218 válasz
-
Sziasztok! Váltó probléma kapcsán kérném a hozzáértéseteket! smile.gif Múlt héten kezdte el, hogy nem tudtam kettesbe betenni. 1, 3-4-5 és hátramenet tökéletesen ment, de a 2es csak ritkán. Ma reggelre odáig jutottunk, hogy egyesbe sem. És amikor parkoláskor tolattam volna, akkor vettem észre, hogy már hátramenetbe se tudom kapcsolni. DE, ha (mint tolatáskor) felhúzom a gyűrűt és balra előre beteszem, akkor egyesben van (ahol eredetileg a hátramenet van). Ha a gyűrűt felhúzva balra lefele kapcsolok,a kkor meg kettes. Ezzel a megoldással 1-2-3-4-5 tökéletesen kapcsolható, de a hátramenet sehogy sem. Semmi recsegés nincs (ezt már kérdezte egy barátom, aki próbált segíteni), a váltások ugyanolyan könnyen történnek, mint eddig. Summázva, olyan érzetem van (tudom, nem hozzáértően fogok fogalmazni smile.gif ) mintha balról jobbra eltolódott volna valahogy a sebességváltó által kapcsolható sebességek. Az hátramenet nincs, meg az 1-es 2es is csak a gyűrű felhúzásával, a szokásosnál eggyel balrább kapcsolva. Ha bármi tippetek, tanácsotok van, azt nagyon szépen megköszönném! Köszi előre is a segítséget, sziasztok!
- 5.218 válasz
-
Sziasztok! Tegnap volt időm kiszedni a műszeregységet és láttam, hogy a bowden tökéletesen pörög menet közben és az órát egy csavarhúzóval megpörgetve, az is "mutatta a sebességet". De összedugva mégsem mutatja. Mi lehet a gond? A bowden fémháza rendesen/teljesen ráhúzódik az órára. A bowden végének négyszögletesnek kell lenni vagy ki kell álljon a fémházából? Mert se nem tökéletesen négyszögletes, és a fémház végétől picit visszább van a vége. De nekem úgy tűnt, hogy így is elégséges mélységig beér az órába. Remélem, hogy érthetően írtam a dolgokat. :) Ha van tippetek, hogy mégis miért nem mutatja a sebességet, azt köszönöm szépen!
- 36.168 válasz
-
Sziasztok! Ma reggelt megszünt a km óra mutatni a sebességet és az óraállás sem pörög. Első nekifutásra hol érdemes nézelődnöm pontosan? Egyszer régebben még szétszedtem a műszerfalat, háttérizzó csere kapcsán, de gondoltam megkérdezem a hozzáértőket, hogy mi mással lehet próbálkozni - hisz a műszerfal szétszedése eléggé macerás folyamat. :) Köszi!
- 36.168 válasz
-
Köszi srácok! Valeoból melyik típus jó F Astrához? Champtionból X45ös, azt tudom. Bosch lapátaim nekem is voltak, jó is volt, de tényleg csak évet bírt. A delparts.hu -nál normális jelenség, hogy nagyon lassú?
- 36.168 válasz
-
Sziasztok! Attól tartok, megint rossz topikban kérdezem, de talán jobb, mint az általános csevegésben érdeklődni. :rolleyes: Milyen jó minőségű ablaktörlő lapátot tudtok ajánlani F Astrára? Sok típust próbáltam, volt ami elején csodálatos volt, majd pár hónap múlva már idegesítően csíkosan törölt. Milyen típusokat tudnátok javasolni? Köszi szépen!
- 36.168 válasz
-
Sziasztok! Csak visszajelzek, hogy a gyújtáskábelek cseréje óta hibátlanul jár a motor, megszűnt a rángatás. Így tényleg ez volt az oka. Csak csalóka volt, hogy 1 hónapja, amikor kicseréltem a gyertyákat, akkor 1 hétig nem rángatott, majd újra elkezdte. Ezért gondoltam, hogy vagy ü.anyaszűrő - az is lett cserélve - vagy a gyertya halt meg ilyen hamar. De ezek szerint a gyertyacsere nem tett jót a kábelnek. Lényeg, hogy minden oké. Mindenkinek köszönöm a segítségét, különösen Brekekének, aki még a saját garázsában való hibakeresést is felajánlotta. Jó, hogy már évek óta ezen a fórumon ennyire segítőkész emberekre lehet lelni. Köszi! :lol: