Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Szabi25

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    146
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Szabi25 névjegye

  • Születésnap 1982-06-15

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Vasmegyer

MOTE klubkártya

  • Város
    Vasmegyer

Szabi25's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hi Én pont most kaszniztam ki a 16 éves B Corsa-mat. Tipikus rohadási pontok amiket találtam bontás alatt/után: - küszöbök - kerékjárati ívek, és a oldalívek/sárvédők pereme - ülés lefogató csavarok körül, a külsők ami a küszöb felől vannak. - kipufogó - és igen nekem is rohad a hátsó csomagtér ajtó, és persze a motorháztető is. Végül is mondhatnánk hogy az egész kocsi :D A küszöbökön a rozsdád már lehetett látni, de a kerékjárati ivek és a ülés lefogató csavar rozsdaboglyákat csak az utastér szétszedése után lehetett látni. Belsőtérben hamarabb észre lehet venni a rozsdásodást mint kívülről. Kívülről takarják a gyári cumók (szilikon, alvázvédő stb.) belülről viszont csak a belső festés van és ott már szépen lehet látni hogy a vas átalakult lyuká. Láttam itt képet valakinek a küszöbe elég csúnyán nézet ki, javaslom neki hogy minél hamarabb nézesse/javíttassa meg. Én is elhanyagoltam, felcsiszoltam gitt kis festék oszt kész. Na most amikor leszedtem láttam meg hogy mögötte azért az idő tette a dolgát azaz a merevítő lemezek is sz@rá rohadtak, így azt is kikellet vágni. Jobb híján 60*40*2 zártszelvény ment be helyettük (nem kis melo volt), és az emelési pontok megerősítve 2 millis szögvassal. Szóval hogy ezt elkerülje előzze meg a bajt!!! Most már emelem az elején és a hátulja is emelkedik vele, mint 3-4 éve amikor hozzám került a drágaság :) Itten van pár kép: Ülések lefogató csavarjai körül a rohadás amit alulról nem lehet látni küszöbb megbontva zártszelvény berakva és festve a köszöbnél már alapozva készül az új pufócsövem saválócsőből készen :D Na nagyjából ennyi, remélem kielégítő volt a válasz :D
  2. Hi Mesterek! Olyan kérdésem lenne hogy a B corsa-ból szedet e már ki valaki kormányművet, ha igen hogyan? Én odáig eljutottam hogy a négy tartó csavart ami a tűzfalra fogta fel és még a rudazatok végét leszedtem, és még a kormányrudat is leszedtem bent az utastérben róla, de kifűzni nem tudtam a kormányművet. Mert ugye azt hátrébb kellene húzni vagy 3 cm hogy leforduljon a tőcsavarokról, de motortartó bak mindig útban volt és ekkor adtam fel mert nincs kedvem az egész motort kiszedni hogy kilehessen forgatni a kormányművet. Azaz Én így láttam, amennyiben tud valaki olyat hogy ne keljen kiszedni a motort annak örülnék. Segítséget tapasztalatokat előre is megköszönném ha leírnátok.
  3. Hi Mesterek. Az lenne a kérdésem hogy a küszöb cserénél tartok most és amit "levágtam" abban gyárilag volt alul lyuk, a "javító" küszöbben meg nincsen. Szóval fúrjam ki, vagy rakjam fel lyuk nélkül? Más amikor leszedtem a küszöböt ami már szét volt rohadva akkor láttam meg hogy mögötte a merevítő lemezek is olyan állapotban vannak mint a küszöb. Visszavágtam őket ameddig már ép volt a lemez s mögéjük pont befért egy 60*40*2 zártszelvény és erre ráhegesztettem őket. A zártszelvényt meg persze a kasznihoz. A zártszelvény aljára még hozzápöttyöztem egy L alakú 4 milis lemezt ami az emelési pontokhoz ment. Így most már tuti a merevítése a kaszninak, legalábbis a küszöböknél. Ez persze lealapozva lefestve mind. Most pedig az új küszöböt raknám rá vissza ami szintén lealapozva belülről és lefestve csak a lyukakkal vagyok bajba, hogy kell e rá vagy nem. Ja egy jó tanács kasznis mondta hogy egyszerre csak egy küszöböt szabad csinálni, állítólag elcsavarodhat a kaszni!!! És hogy megszokták támasztani a belső merevítőtől(váltótól) a B oszlop tetejéig beraknak egy támasztót biztos ami biztos alapon. Én egy kicsit kételkedek benne hogy egy küszöb miatt megrokkanna a kaszni, igaz a félsz miatt Én egyszerre csak egy küszöböt vágtam le de nem merevítettem. Na egy kisebb regény lett <_< Segítséget előre is köszönöm. Ha valakit érdekel rakok fel képet.
  4. Hi Ahogy írtad, kondenzvíz lehet. Vagy: - figyeld a vized hogy fogyik-e, esetleg olajos-e - nő az olaj szinted/vizesedik - ha tudod ne menj vele 3-4 napot és utána szed ki a gyertyát s nézd meg hogy van-e rajta víz/rozsda nyom. Amennyiben eltűnik a vized és nincs külső vízfolyásnyom akkor valószínű az égéstérben vagy olajteknőbe "szökik". Legrosszabb esetben gátrepedés is lehet a hengerfejben! Általában, azaz a hengerfej állapotától függően tömítéssel együtt síkba is szokás húzatni a hengerfejet, de mindig új csavarokkal kell összerakni!! De ha már egyszer enged/ereszt akkor ezt mind megszokták csinálni, itt lehet elővenni a kedves szerelőt! Amit nem magad csinálsz az nincs is megcsinálva! Nekem ez a tapasztalatom, sajnos. Bízunk benne hogy csak kondenzvíz van ottan :lol:
  5. Hi Szerintem nem emel ki rendesen a kuplung és ezért nem alkarja bevenni a sebességet, miután már felmelegedett a kuplung 20 perc allatt a dugóban. Recsegés robogás, fogaskerék számlálási hangok? Próbáld meg járó motornál üresben benyomott illetve kiengedett kuplungnál milyen hangja/változik e a hangja. Ha csörög zörög akkor lehet bontani a motort meg a kuplungot és megnézni hogyan néz ki a kinyomó csapágy stb.
  6. Hi Ezzel csináld, tökéletesen működik <_<. Az egyik hátsó hangszóról lekötsz s kész az rca kimeneted. átalakító
  7. Hi Nekem is ez volt a gondom, Én is szenvedtem mindennel de végül egy kis segítséggel(beszerezték olcsón) kicseréltem a hall és a gyújtás modult és minden faca lett :rolleyes:. Végül is nem tom mi volt 2 közül a baja, a nagyok(opel service) is cserélik ilyenkor mind a kettőt. Ha esetleg van ismerősödnek ilyen kocsija kezd el kicserélni őket. Kitartást!
  8. Hát inkább hidegen. Nem nagyon járok vele. De ha megyek vele akkor majd megnézem meleg motornál is.
  9. HI Van egy "kis" gubancom, kb.: egy hónap alatt 1 liter olajat evet a kicsike. Ez hogy mennyi kilométerben(1 hónap) azt nem tudom. Viszont a gondom hogy nem kojtol és a gyertyák se szutykosak! Olaj folyást nem találtam! A vizem se nőt! Amikor szelepszár szimeringes volt akkor volt nyoma az olaj fogyásomnak pl.:gyertya, és kékes füst. Főleg hideg indításkor. Tipp? Az létezik hogy elégeti az olajat is??
  10. Kerékjárati ívek(rozsda); kormánymű(kopok, lóg); AC pumpa(hangja) kipufogó; kartell cső, olajsapka (nem e trutyis stb.); Szóval szinte mindent! Ahogy elöttem is írták :lol:
  11. HI A az ajtó nagyobb a 3 ajtóson , a fogaskerék meg pasz hogy az is nagyobb vayg kisebb, szerintem az is nagyobb az ablak mérete miatt, szerintem.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.