Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

sgery

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    720
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

sgery névjegye

  • Születésnap 1987-07-02

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://tolgyfakert.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Combo C, Vectra B
  • Város
    bp

Legutóbbi látogatók

3.700 profile views

sgery's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Azért ide írok mert itt látom van egy kis élet még : ) Tudtok esetleg olyan kontaktot, aki központi opelnél dolgozik vagy kereskedő hivatalos műhelyben? Combo E-be szeretnék utólagosan extrákat tetetni, de egyszerűen senki sem foglalkozik a kérdéssel (még a német opelt is felkerestem, Ők sem kompetensek benne, csak a local dealer, de akinél eddig voltam nem foglalkozik ilyennel...)
  2. Sziasztok! Rég jártam itt, gondoltam írok. Rögtön is három kérdés: a multirkományon lévö kapcsolók csak a multikormánykerékre mennek fel, vagy egy sima kormányra is rendelhetek sima kapcsolókat, tehát azokat fel fogom tudni tenni? Másik kérdés ha már így belejöttem, ilyen szénszálas ülésfütést szerelt már be valaki? Ha igen, mi a tapasztalat? Rendeltem egyet (ebay-en igencsak olcsó), érdekel mennyire lesz macerás az üléseket szétszedni. Végül harmadik kérdés, hogy hova érdemes lopásvédelmet építeni a kocsiba? És miként? Én az üzemanyagszivattyú tápozásának megszakítására gondoltam. Utóbbi idök tapasztalata (továbbra is Combo C 1.3CDTI -2005) - Szerencsére nagyobb probléma nem volt vele az utóbbi évben, a legutolsó nagy generálnál mondjuk sok minden javítva lett (mikor elszakad a vezérlés teljes motorfelújítás, turbó, magasnyomású szivattyú, egr szelep - cserélve). - Volt chiptuningon és egr szelep kikódoláson. Eredmény? Sokkal jobban húz, a gázreakció már már túl érzékeny is. Pont ugyan annyira kormol mint elötte. Sajnos semmivel sem sikerült a kormolást megszüntetni, lassan belenyugszom, hogy ez tényleg egy ilyen konstrukció, kormol és kész. (a porlasztócsúcsok is be voltak vizsgálva, határértéken belül teljesítettek szóval jók) - Legutóbbi project még a teljes beltéri ledezés volt, az azóta is fantasztikus, annyi kiegészítést vittem bele, hogy már a kesztyütartóba is be van húzva. A tablet beépítést kivettem belöle (föleg azért, mert akkor kellett a tablet is illetve a telefon pont ugyan azt tudja, akkor minek oda a tablet - azon felül hogy állatul néz ki :) - ). Az utóbbi idöben azért megint gondolkozóba estem, hogy tegyek-e vissza tabletet, de inkább olyan konstrukción gondolozom, hogy fentre egy kijelzö, alulra egy telefondokkoló és ha beteszem a telefont, akkor annak a képét küldi fel. Így már lenne értelme :) - A mostani project egy hifi beszerelése volt. Végülis nem volt nehéz annak ellenére, hogy az elsö hifi építésem volt. Eddig a gyári helyett (ami nagyon lapos hangzású) jvc x50bt fejes volt bent egy ground zero 650x elsö szettel. Hát nem volt egy nagy durranás (a Vectra B gyári hifije jobban szól). Most ez került bele: Kenwood KDC-BT92SD fejegység (74e) - Focal ISS165 elsö szett (45e) - Alpine MRP-F600 erösítö (80e) - Apline SGB-1044BR láda (40e) - minöségi kábelezés (33e) és végül az ajtók szigetelése (24e). Na, szóval ez már szól rendesen :) Néhány infó, segítség, hátha valakinek hasznos: - Az ajtók szigetelését STB bithumen lapokkal végeztem, ebböl 6 db elég volt az elsö két ajtóra. Elötte természetesen por és zsírtalanítás benzines folttisztítóval, aztán az ajtó külsö falát teleraktam, ahol értem, ezen túl a belsö részét (ahova az ajtófedö kárpitra megy) telibe ragasztottam. Néhol, ahol picit vékonyabb volt az anyag még a belsö falára is ragasztottam. A végeredmény: sokkal szebb hangok és nincs zörgés. Nem kellett melegíteni a lapokat, nagyon egyszerü volt velük dolgozni. - A fö tápkábelt egyértelmüen közvetlen az akkura kötöttem, utána rögtön a biztosíték. Legkönnyebben a vezetö oldalon bejövö kábelkötegnél lehet bevinni. Itt egy müanyag, vízhatlan doboz van, ebben futnak be a kábelek. Erre kell egy lyuk, egy méretazonos tömítö szelence és kész is. Az ajtókba picit már nehezebb volt elvinni a hangkábelt, mivel gyorscsatlakozós a gumikönyök az ajtó és a kocsi között. Ezt úgy oldottam meg, hogy a gumikönyökbe betoltam a kábelt, a gyorcsatlakozó mindkét oldlán óvatosan fúrtam 2-2 méretazonos lyukat és azon toltam át a kábeleket. Föleg a visszapatentolás a macerás, de nem vészes. A testkábelt a küszöbhöz vittem, ott lecsiszoltam fémig a karosszériát és önmetszö, rozsamentes fémcsavarral, továbbá rezonanciamentes alátéttel rögzítettem. Javasolt még akár a biztonsági övhöz is kötni, az is erösen rögzítödik a karosszériához. A többi kábelnél csak arra figyeltem, hogy a tábkábel és a hangkábelek elkerüljék egymást. A fejegységtöl az ülés alá vezetni a kábeleket szinte gyerekjáték :) - Az erösítöt az ülés alá tettem. Az ülést csak 4 csavar fogja, gyorsan ki lehet kapni. Mivel egész nagy volt és a 4 sarka lelógott, így ezeken a pontokon párnafát tettem alá,amit az alázhoz rögzítettem. Nem moccan sehova :) - A mélyládára gyorcsatlakozót tettem, így egy mozdulattal ki lehet azt venni és utána nem lehet zárlatos a kábel. - Az usb csatlakozást bevezettem a kesztyütartóba, így ott lehet rádugni a pendrive-ot a rendszerre. - A finomhangolást a Paradox hifi végezte, de amúgyis sok infóval láttak el, a cuccok nagy részét náluk vettem. Ajánlom a helyet mindenkinek, segítökészek mindenben :) Vélemények: - Nagyon jól szól (mondjuk 300e lett belefektetve, szóval el is várható - tudva azt,hogy a 200e-böl - használtan - vásárolt itthoni hifim még így is messze sokkal jobb, tisztább, erösebb hangzást ad - persze az egy nagyon jó vétel volt, mert sokszorosan díjnyertes cucc :) ). A mély egyáltalán nem tolakodó, nem az a rezonál az egész autó típus de mégis tekintélyes, jelenvan és a hangzása is igen jó, nem torzít sehol. - A fejegység nagyon jól adja, persze minden földi jó benne van ami a hangzást segíti, ellenben sajnálom, hogy nem vettem inkább egy 2din-es média fejest (bár az duplázta volna a fejes árát..), mert ennek rendkívül nehézkes a kezelése, nehéz a számok között böngészni, a kijelzöje nagyon gyenge minöségü és nem ismeri a flac-et. De jól szól :)
  3. Elvileg ki lehet azon is, én pár hete egy másik motornál MMC kollégánál csináltattam meg. De csak vezérlőből lehet kiiktatni, mert ha lekötöd akkor ált. jelez az elektronika.
  4. Voltam a héten az MMC tuningos emberkénél, hogy kikódolja az egr szelepet (sajnos a gyári török szoftware sem törli már ki :( ), 3 óra alatt sikerült is neki :) Kipróbáltunk még egy kis chip tuningot is és így a kettőtől együtt az autó olyan szinten más lett, mint ha nagyobb motor lenne benne. Csak ajánlani tudom, sokkal erősebb, kisebb fordulattól húz szóval klassz. És még jóval kevésbé füstöl is. Bár utóbbi főleg az egr miatt szűnt meg...
  5. Hol keressem, vagy mit bontsak hozzá? Bárdiban lehet venni fűtőszál javító készletet.
  6. Az utóbbi időben van egy kis hangja a levegő keringető ventilátornak. Picit kattog, zörög. Mitől lehet ez? Kéne neki egy kis olaj?
  7. Nem pont ide vág, de hátha itt kapok választ. A 99-es transit ma azt csinálta, hogy kormány tekerésekor szaggatottan ment és visszarúgott a kormány, főleg a kormány fordulat végén. Megnéztem, min. alatt volt a szint. Feltöltöttem, jártam vele, de még most is csinálja. Szervomotor adhatta meg magát? (a szíj jónak néz ki)
  8. Olyan ember vesz ilyen motorral autót aki használja is. Az én 2005/5-ös cdti-s kocsimba 250e km-van. Ez a 90e több mint gyanús, miért fizetett volna 1millió felárat egy ilyen motorért, ha ki sem használta annak előnyét? 150-200e között lehet a valós futás. Ez esetben készülj turbo/magasnyomású szivattyú/vezmű szíj cserére (rosszabb esetben porlasztó csúcs is). De ha mégis érdekel, figyelj rá, hogy az olajszint megfelelő legyen. Ha kevesebb és főleg ha több, akkor ne vedd meg! Ingadozó alapjárat se nyerő, illetve próbáld ki azt, hogy menet közben 1500-2000-res fordulatnál leveszed a gázról a lábad, majd újra rálépsz. Ha megtorpan és lassan reagál akkor egr csere.
  9. Nem tudom, milyen kép él benned az elektromos autókról :) Nem kell váltani, erős, ilyen utakra kiváló mert nincs kopás a hideg miatt, ha rámegy a hólánc akkor ez sem gond. Csak kell egy töltő... Szerintem még a befűtés is jobb vele ha töltőn van. És persze lehet módosítani, nagyobb rugó és lengéscsillapító kell bele. Persze utána ne 100-al vedd a derékszögű kanyarokat :D
  10. Rájöttem! Neked egy olcsó és kicsi elektromos autó kell :)
  11. f astra benyás 8 szelepes 1,6os, az kell neked ;)
  12. Szerintem a benyásat vedd. De ilyen utakra valami leharcolt csudát vegyél...
  13. Szerintem kódot nem tudnak ezek alapján adni (illetve nem is fognak érthető okból) Próbáld meg egy opel márkaszervizben, ott tudnak segíteni.
  14. Brembót vettem végül, de naponta használom így sok rozsda nem telepedhet meg rajta :D Majd holnap lemérik, max ha jó még a tárcsa akkor vissza viszem, úgyis visszaveszik... Sikerült bárdiban rossz tárcsát adni (pedig opel katalógusban kinézték alvázszám alapján melyik kellhet), úgyhogy nem lesz cserélve... azt mondta szervizes, hogy még határeset, következő betétcseréig kibírja.
  15. Köszönöm. Oké, akkor azt is veszek. Márka mindegy vagy bramo? Fékdobhoz akkor csak fékpofát vegyek?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.