Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

saky

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    30
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Nem adja meg

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

saky's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. még 2 dolog, bár ez nem hiszem hogy ilyen egyszerű lenne. 1., injektorok körül benzinszag van, de kizárólag járó motornál. okozhat-e ilyet elkoszolódott injektor, vagy tömítés, esetleg cső?? 2., hideg motornál nem, de ahogy bemelegszik, lassan felfújja a vízcsöveket. tartály nem habzik, olaj nem vizes. Talán kiegyenlító "kupak"? z16se egyelőre más gondom nincs. nagyon jól fogyaszt, Budapesten városi forgalom 8 liter. x16xel vectra után ez szinte álomszép :D
  2. de ezt mégis hogyan képzelték? már 12 éves koromban tudtam hogy bekapcsolt elektromotort nem szabad megállítani. még tüzet is okozhatna. ejjj
  3. Sziasztok, friss G tulajdonos vagyok, és természetesen vásárlás utáni "apróságok" javításába fogtam bele. a legjobban a külső/belső levegő választó zsalut szabályozó motor idegesít. ezzel kapcsolatban azt olvastam hogy a motor állítólag folyamatosan kapja a feszültséget, ezért előbb utóbb leég, eltörik stb., máshol ezt cáfolták és azt állítják hogy amikor a motor végállásba kerül, megnő az áramfelvétel amit az áramkör érzékel és lekapcsolja. ez csak azért érdekes számomra mert szeretném rendesen megjavítani és ha lehet a konstrukció hibát is javítanám két mikrokapcsolóval és két diódával, ha szükséges. ha nem szükséges nem szarakodok ezzel csak szimplán kicserélem a motort. van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok? (zsalu, összekötő nem törött.csak a motor szarakodik) előre is köszönöm ;)
  4. jónak tűnik de azért az 1:30nál lévő bemutatót nem venném készpénznek <_< egyébként tévedés van mert ezek a kenő spray-k mint a wd40 nem kontakt spray-k!!
  5. ó dehogynem! pl. bicikliláncot kenni tök jó :lol: bovdenekhez, rugókhoz sem rossz.... de pl. a vektra ajtók gátlóijainak a nyikorgását véglegesen megszüntette egyetlen szösszintés, még csak le se cseppent :D satöbbi
  6. ezt megelőzendő hagytam ki ezt a műveletet... viszont az hosszbordás! //ha a keresztbordás megcsúszik, amire sok esély nem nagyon van, de szerintem valószínű hogy annyi is a vezérlésnek :lol: //
  7. én meg befújtam wd40-el az összes elérhető tengelyt de nem történt az ég világon semmi. szíj szappanozást több okból is hanyagoltam, de főleg azért mert nem jöttem rá hogy hogyan lenne a legkevesebb esély is arra hogy elmúljon ez a tipikusan mechanikus fémes hang attól hogy beszappanozom a szíjat :D
  8. különben a hang hasonlít arra a zúgásra amit a szervó hallat amikor erőlködik, csak a frekvenciája más....
  9. köszi a válaszokat! hosszbordás szíjat nem cseréltem, szervóolaj nem folyik, sőt egyáltalán nem is fogy. hidegen / meleg egyaránt megvan a hang. a szárazon futás nem rossz ötlet, ha minden igaz azóta csinálja hogy nagy sárban jártam, szinte "hason"csúsztam a sáron 20 métert. ekkor felkaphatott egy kis sarat szíj és szétfröcskölte... :/ megpróbálom a wd40 fújkálást... ez valóban lehet eredményes??
  10. a generátort kizártam, egyszerűen és egyértelműen nem onnan jön a hang. a görgök pár ezerrel ezelőtt lettek cserélve keresztbordás szíjjal és vízpumpával együtt... lehet szervószivattyú???
  11. srácok! a check enginde megoldódott, szakadt volt a lambda szonda kábele. valami hülye rosszul tákolhatta össze valamikor de a tákolás nem látszott. ezért fogyasztott 14 litert az x16xel. ám ezt a felvételt ma csináltam a hosszbordás szíj közelében. tipikusan mi lehet ez a zaj?? megőrjít :D
  12. saky

    Elektromos

    Tegnapi fogyasztásos parám következménye a mai szopás, melynek során többet tudtam meg autómról mint az eddigi közös 9 hónapunk alatt. íme a rövid leírása: <_< autó: vectra b '96 x16xel előzmények: tegnap végre fejemhez kaptam: sokat fogyaszt az autó! város 15 huh. megmondták hogy lamdba szonda, szép és jó ki lesz cserélve biztos kevesebbet fog fogyasztani! DE! a BC álló helyzetben fordulatszámtól függetlenül 8,3liter/óra fogyasztást mutat, ami tudjuk hogy horror. ez az adat már csak azért sem lehet valós mert ha beletaposok a gázba, legalább minimálisan változnia kellene az értéknek de nem, ha 7.000-en pörgetem akkor is 8,3-at mutat. következtetés: internet kutatás során kiderült hogy az első szériás x16xel-ekben még csak TID (azaz kicsi fél kijelzős, triple info display) "kompúter" volt, adott volt a következtetés hogy valószínüleg nem az eredeti BC van a gépben, mivel ebben egy MID (multi info display) foglal helyet. sok olvasás során kiderült hogy 98-ig sárga (és fekete) míg 98 után csak szürke csatlakozós komputerek készültek. cselekmény: :D kezdtem ideges lenni. kiszedtem a rádiót és egy tükör + zseblámpa kombóval sikerült kiderítenem hogy bizony szürke a csatlakozó apa-anya oldala egyaránt. még idegesebb lettem, csavarhúzót ragadtam és széjjel bontottam a műszerfalat. előtte/közben előkerültek a netről a sárga(+fekete) és a szürke csatik és a vezetékek színei alapján leírt bekötések. szétszerelés után újabb megdöbbenés következett: az autóban gyárilag be van építve a fogyasztásméréshez használt kábelek mindegyike (nem erre számítottam a net alapján) tehát: motor rpm, ecu (injektor), üzemanyag szint, sebesség... és az összes nem létező szenzorhoz vezető kábel is (2őt kivéve). DE valami miatt furcsa módon a sebesség és az üzemanyag szint a leírásokhoz képest, felcserélt színkóddal (kipróbáltam, kimértem) tehát eredetileg benya: kék/fekete, sebesség: kék/piros, de az én autómban fordítva van. ez nem lett átépítve, az látszana a kábelkötegen, viszont az eredeti sárga és fekete csatlakozók helyett valaki rábuherálta a kábelkötegre a szürke csatlakozót. ez rendben is lenne, ha működne a cucc. a távolságot szépen méri, az üzemanyagszintet szépen érzékeli, de minden jel arra utal hogy a barna/fekete (ecu, injektor) zsinóron teljesen konstans jel érkezik, teljesen mindegy hogy mekkora gázt adok vagy nem adok. érdekes hogy motorfék üzemben 0 liter/óra a mutat fogyasztás, tehát a műszer valamiféleképpen mégis informálódik arról hogy nem adok gázt. próbáltam felderíteni hogy hol lehet az ECU de minden tipp amit a neten találtam zsákutcába vezetett. tulajdonképpen másfél órát hasaltam a motortérben, az utastérben mindent lebontottam amit csak bírtam, de nem találtam meg. végül vettem egy mély levegőt, a felesleges szenzorvezetékeket kikötöttem a csatlakozóból (hogy legközelebb amikor leföldelem a szenzorokat azzal már ne kelljen szopni) és összeraktam az egészet. változás csak annyi történt hogy most már mutatja a kinti hőmérsékletet, annak kábelei ugyanis eddig felcserélve voltak ledugva. kipróbáltam egyébként hogy a barna/fekete helyett más egyéb kábeleket dugjak le, hátha az is fel van cserélve valamivel de akármit próbáltam minden adat helyett F betűt mutatott a komputer. na ezt adjátok össze :D
  13. saky

    Fogyasztás

    ahogy mondottam volt: város 15, országút 10. nem comp. alapján hanem kiszámoltam.
  14. saky

    Fogyasztás

    8.6liter/órát mutat akkor is ha álló helyzetben pörgetem. jobban végiggondolva olyan mintha mindig ugyanazt az értéket kapná, menet közben is. átlagfogyasztásnak 25 liter ír <_< ami marhaság. egyébként, 96os gls x16xel eredetileg kicsi vagy nagy komputerrel készült?? enyémben nagy van. lehet hogy kicserélték és rossz az egész??? a kábelek, gyertyák perfektek. az autó megy rendesen, de érezhetően 3000 felett jön meg az ereje, 1000-1500nál alig gyorsul. melegen is rögtön indul de fulladozik néhány másodpercet, hidegen pöcre. néha indításkor füstöl, bár 9 hónapja jobban füstölt mint most, utóbbi időben ez megszűnt de lehet hogy csak az olaj adalék miatt. nem rángatott még soha és most sem rángat. kipufogógáz értékek horror szintet mutatnak de mivel tuning kipufogóval vettem, senki sem tudja van-e benne katalizátor :D check engine kigyullad, de kizárólag menet közben, fordulatszám hosszan tartásakor és csak melegen. tehát pl. városban szinte soha. az is lehet hogy ez egy másik hiba.
  15. saky

    Fogyasztás

    hellóhelló segítséget kérnék ismét. x16xel, 15literes városi, 10literes hosszútávú fogyasztás fűtött garázsból! a computer álló helyzetben 8.6liter/óra értéket mutat fordulatszámtól függetlenül. mi lehet?? ez így van amióta megvettem (9 hónap), de a tényleges fogyasztás egyre növekszik előre is köszi!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.