
hasu
Fórumlakó-
Hozzászólások
90 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
hasu névjegye
- Születésnap 1972-03-26
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Debrecen
Legutóbbi látogatók
1.876 profile views
hasu's Achievements
Newbie (1/14)
1
Hírnév
-
sok olyan hely van ahová nem férsz hozzá.... pl. a fűtőradiátor tömítései is elengedhetnek egy kevés folyadékot és ezt tuti nem fogod észrevenni
-
Szia! Nekem anno a termosztát tömítésem adta meg magát, pont ott könnyezett ahol nehezen volt észrevehető. Majd később a fűtőradiátor tömítések mentek szét a fagyállótól. 1-2 hónap alatt fogyott 1 ujjnyi a vízből. Sajnos a vízköröknek sok gyenge pontja van: bilincsek, tömítések stb. A hibát néha már csak akkor lehet megtalálni ha folyik a hűtőfolyadék... Ma lecseréltem a hűtőfolyadékot. 4 év után elég furcsa színe volt. Csináltam egy ioncserélt vizes öblítést is. Anno zöld színű fagyállóval jött ki a verda. Ez már a 3. csere és még mindig dominált a zöld színű lerakódás a kiegyenlítőtartályban. Gondoltam kiszedem és alaposan kitisztítom, de nem igazán akart megmozdulni így nem erőltettem a dolgot tovább. Esetleg valaki, aki már túl van egy ilyen projekten, az megoszthatná a nagyközönséggel is.
-
Sziasztok! A 2000-ben kiadott G Astráknál még volt elektromos csap. Az enyémben tuti, hogy van ( Behr típusú). Elvileg az újabb típusokban ezt a gyenge láncszemet már kihagyták... Más téma: A "piros" GM Genuine longlife fagyálló keverhető az új GM Dex-cool-lal????
-
Bocsi nem tudtam, hogy gyújtáskapcsolókat is gyógyít
-
Szia! Köszi az elérhetőséget. Az ablakomból pont rálátok a " műhelyére" :-)
-
Szia! Létezik sokféle csoda spray..de olyanról még nem hallottam , hogy kifejezetten G Astrához fejlesztették volna ki :-) Gondolom a szerelő sem így értette... De félretéve a tréfát...én ezt szoktam használni 2-3 havonta célszerű a szívótorokba befújni (járó motornál is, de vigyázz mert extra gyúlékony a cucc) ..főleg ha már korosabb a moci és eszi az olajat is egy picit. A kormot és olajos ragacsos lerakódást feloldja.Nem károsítja a katalizátort sem. Az EGR szelepet és a járatait is "meggyógyíthatod" vele. Mondjuk az én inkább beáztatom egy jó pár órára brigeciolba :-). Egy viszont nagyon fontos: ha a szelepeid már krónikusan megragadtak, akkor nincs az a csodaspray ami segít..akkor nincs más megoldás, le kell kapni a hengerfejet... Az említett spray-t 1300 kemény magyar forintért vettem a Unix-nál. Tudom még ajánlani a Valvoline hasonló termékét is....
-
Ki és be és kész :-)
-
Szia! Igen áttehető a B Veki ülése. Az én Astrámban az van. Sokkal masszívabb és kényelmesebb is az ülés...
-
Sajnos ez egy kis bolt, egy panelépület garázsában.... ha jól tudom, nincs webes elérhetőségük. Opel alkatrész Bolt Debrecen, Derék u. 111. Tel.: 06 52 490 046 Hívd fel őket ...biztosan megmondják a cikkszámát a keresett fémkapocsnak és guminak. Mivel nem kerülnek csak pár forintba, így akár még a legközelebbi alkatrész értékesítéssel is foglalkozó, Opel szervizben is próbálkozhatsz.
-
Szia! A fémkapcsokat én tavaly Opel cuccokkal foglalkozó autósboltban vettem. Valószínű a gumi is kapható boltban.
-
Szia! Én sem szedtem le anno 3 évvel ezelőtt. Leszedés nélkül is le lehet szépen csiszolni és festeni. Akkor Hammerite kalapácslakkot használtam. lekentem vele az egész hátsó részt. Lehet, hogy nem ez a legjobb festék oda, de 3 éve hibátlan és szép...rozsda sehol nem jelent meg.
-
Sziasztok! Termoszát ügyben egy kis segítség a lengyel kollégáktól. Visit My Website Megoldódott a rejtély ..csak azt nem értem , hogy Magyarországon miért nem forgalmaznak betétet a házhoz...
-
Szia! Nekem is ilyen motorral szerelt a verdám és szintén 2000-es évjárat. A városban valóban el kell felejteni a 4. és 5. fokozatot. Említetted az EGR problémákat is. EGR tisztításakor a teljes kipufogógáz visszavezetés járatait ki kell tisztítani..nem beszélve a teljes szívósorról ami a sok olajgőztől lecsökkent keresztmetszettel üzemel. Egy 11 éves autónál (főleg ha még csipegeti is az olajat ) rendesen le tud csökkenni a keresztmetszet. Célszerű karburátor tisztító spray-t használni + a klímatisztító spay hosszabbító műanyag csövét. Így a teljes járatot be lehet fújni. Hiába tisztítottam meg a fojtószelepet és az alapjáratit + meghajtottam 4000-5000-es fordulaton ..de az alapjárat tovább vacakolt. Miután kitisztítottam az említett EGR járatot és a teljes szívósort az alapjáratom tökéletes lett. Kb. 2 havonta be szoktam fújni meleg motornál a Wynn's karburátor tisztítóval a fojtószelepnél úgy , hogy közben 2000 körül pörgetem (hála a gázbovdennek). Ezután összerakom és megpörgetem pár km-en keresztül 4000 feletti fordulaton. Az eredmény mindig magáért beszél. A spray kipucolja az általad említett katalizátort is és a teljes kipufogórendszert. 11 éves az autóm és többnyire városban használom de a kipufogórendszer még a gyári. sajnos a városi használat nem igazán kedvez az autóknak és ha nem tudsz mindig autópályázni akkor érdemel többször tisztogatni....
-
Szia! Erről már sokat beszéltünk 1-2 éve itt a fórumon. Állítólag nem minden típusnál lehet kiszedni a házból. Most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez igaz-e az X14XE motoroknál is. A fűtésemmel semmi gond egyelőre, de egy 11 éves autónál állítólag ajánlott újítani már a termosztátot. Majd megvárom a jó időt mert sajnos nincs garázsom . Az akcióról készítek fotókat és felteszem ide. Addig is bízom benne, hogy esetleg valaki megelőz ebben :-) A tömítés állítólag külön is rendelhető.
-
Szia! Látom Te egy igazi bihari srác vagy és a humorért nem mész a szomszédba ! :-):-) A gondolatmeneted teljesen logikus felépítésű, de azt azért nem mondanám általánosságban , hogy olcsó az Astrákba a termosztát. Az enyém egy régi konstrukció (2000) X14XE motorral és a termosztát pl. Gates 15-20 eFt... Ezt én nem nevezném olcsónak... Egy viszont biztos, ha fekszik a mutató 10 perc után is akkor csere...