Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

benel

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    25
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

benel névjegye

  • Születésnap 1983-07-05

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Leányfalu

benel's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. benel

    Elektromos

    Na akkor nem vagyok egyedül :D Ősszel még full szétszedtem mind a 4 ajtót wd40stb, újra nylonoztam a kárpit alatt minden+kábeleket a zsanéroknál megrenováltam, tökéletesen működött a mindegyik zár (távirányítós kp zár) Egy hétig állt hidegbe a szerelőnél-meghát szerelték tehát barálás-lényeg az hogy nemtudom hogyan, de azóta: - Ha fent van midegyik, gombnyomásra csak a baloldali megy le+ a csomi de vissza is ugrik az egész - kulccsal ugyanez balról - ha kézzel lenyomom a másik 3 ajtón, akkor le- és fel is jár szépen a fent említett 2db zár (a többi kussol) Aztán nemrég vettem észre ha kulccsal nyitom fel a jobboldalit, akkor ott is szisszen a motor tehát akkor feljön, lenyomásánál viszont akad, és lezakkan hirtelen, ha finoman tolom le akkor meg a motor hangját hallani mintha valami lendkerekes autó lenne bent :D Tehát valszeg kuka az a motor(?) De ettől a két hátsó miért nem megy, tuti hogy minden kábel oké és a motorok is jók, legalábbis nem hinném hogy egyszerre tönkrement mindkettő :)
  2. benel

    Motor

    Hm nálam is ugyanez a helyzet, de még nem foglalkoztam vele, mert csak kicsit érezni. Énis azt vettem észre, hogy ha mélyen nyomom akkor nem hanem csak tartom picit a gázon a lábam pl 3. vagy 4.-ben akkor érezni hogy finoman rángatózik kicsit. Az enyém hideg-meleg motorral egyaránt csinálja úgy emlékszem. Viszont volt még egy jelenség, nem tudom összefügg-e, de pl. 2-esben alacsony fordulatról ha nyomok egy jóó mélyet, akkor ránt néha egy bazinagyot - régen csinált ilyet már, akkor meglett a hiba, gúgytáskábelek húztak át, lecserélve mindent megszűnt. Kb egy éve volt vagy régebben, de utángyártottak vannak rajta , vajon megint kezdik?
  3. Helló Feltörték bátyám caravan-ját :D Jobb első ablak zsebben elfér.. Nem tudja valaki, ezeknek van valami szín vagy egyéb kódjuk? Az övé 2000-es classic. Vagy ugyanolyan üveg van mindegyik évjáraton? (nem sötétített volt azt tudom :) ) Amúgy gondolkodtam, hogy teszik bele az üveget, leszedik körbe a gumisíneket és ott? Ja és nincs valakinek eladó óccón, Budapest-Szentendre környékén? :) Üdv
  4. Egyszer lemértem, 7,5- 7,8 ra jött ki, de forgalom nem nagyon volt (ünnepek alatt) de vegyesnek mondhatóan volt benne város is meg vidék is.
  5. Bocs C16NZ, és azért gondolkozom újabbon, mert így 354ezer km-nál egyre több rajta a javítanivaló, nem kezdem el sorolni mik azok. Igen végülis csak 200cm3-vel kisebb, csak gondoltam hogy kevesebbet eszik fene tudta. Am akkor minek vagy 1.4 meg 1.6 is :D
  6. Helló :) Erősen kell gondolkodnom az autócserén, hisz szegény pára kezd már "elhasználódni" akármennyire is vigyázok/vigyáztam rá, de nem csak ez a fő ok, hanem a fogyasztás. Többnyire egyedül autózok, és nem (mindíg) vagyok egy versenyzős típus tehát úgymond "felesleges" egy 1.6-os motor, meg amennyi üzemanyagot elhasználok. Elég lenne egy kisebb, de kasztniban nem, az F astra bevált-tökéletes, ráadásul már ismerem tetőtől talpig, hibáit,előnyeit stb. Szal lényeg hogy ugyanígy F astrát szeretnék venni, hisz bevált és anyagi helyzetem ezt engedi meg, hitelt meg még soha nem vettem fel és tartani szeretném még magam ehhez :) Max a facelift utáni, hamár másikat veszek. Leányfaluról járok Bp-re, 25km oda 25 vissza, tehát mindennel együtt heti kb 300km-t autózok. 2 tipus között vacilálok, a legfőbb szempont a fogyasztás, megbízhatóság, fenntartási költség. Tehát itt jön a nagy kérdés, 1.4i/SE vagy 1.7D :D Igazából a dízel okoz gondot, nem sok az iromány róla, a neten fellelhető fórumokban pedig elvéreztem a flame áradatok, fikázások, ezajobbnempedigazok között. Soha nem volt még dízelem, így nulla tapasztalat. Bár elolvastam rengeteg dízel témával foglalkozó cikket, érdemes-e mire kell figyelni vásárláskor stb. Pl. ezt is, és itt ajánlottak között van az 1.7D :D 1.7D - azért erre gondoltam mert ilyen öreg dízelben a turbó csak plusz hibalehetőség lehet, ha olyan, így a szívódízel talán a leg"igénytelenebb" (?) viszont azt hallottam hogy még ígyis drágább a javítása, viszont jó a fogyasztása és talán kevesebb az elektromos kütyü(?). Az isuzuról hallottam jókat, de az általában az újabb példányokban van, amit már nemigen tudnék kicsengetni. 1.4i vagy SE - mivel benzinesem volt és van benne km bőven így tudom hogy a sima 8V milyen tartós motor, ezért gondolom az 1.4 kistesó is hasonló. Az SE-t nem ismerem, de a plusz lóerők jól hangzanak HA nem mennek a fogyasztás rovására és ugyanolyan kiforrott szerkezet. Ezek gondolom kicsit többet esznek mint a dízel. Szóval hogyha valaki írna pár sort hogy szerinte melyiket válasszam, azt megköszönném. Venni egy kicsit öregebb dízelt, ami tökjól fogyaszt, de semmi extra, vagy egy fiatalabb benzinest ami alapból olcsóbb, így jópár extra/jobb állapot is belefér az árba-esetenként a facelift utáni is! Egyszerűen nem tudok egyedül dönteni :P
  7. öö letört :) de nem a tekerő hanem a csonk :P vagyis először elnyíródott. Utána még megoldottam egy átfúrással és szöggel, de pár hónap után megint kezembe maradt a kurbli :) emelőszerkezetcsere lesz :D nem lihegek csak belehuppantam az ülésbe :D
  8. Ezt csak úgy mert unatkoztam :D (húb@zz kellene egykét új üléshuzat :) )
  9. benel

    Motor

    Ápgréd: Mégse jó semmi. Hőfok ######án felkúszik a pirosig. Néha hamarabb néha később. Hűtő nem forró, venti nem kapcsol, a baloldali vízcső tűzforró, másik hideg. Ottrohaggyonmeg sík ideg voltam -8fokban 10km-enként megállás hogy lehűljön...Kiékel motortető hogy hatoljon be a levegő mégjobban. Viszont egyszer nyomtam pár kövér gázt üresben és onnantól hazáig 100fok-on maradt, nem ment feljebb. Lehet hogy beindult vagy szorul nemtom. Szal vagy rossz vagy nem jó, holnap reggel megnézik :lol:
  10. benel

    Motor

    Értem kösz néktek! ui: igen szép km eredmény, lehet hogy több is van csak azok véletlenül visszafelé tekeredtek egykét százast :lol:
  11. benel

    Motor

    Sziasztok! (Öö lehet hogy felmerült már ez a kérdés, GYIK-ot átolvastam, meg rákerestem de nem igazán hozott eredményt :lol:) Szóval C16NZ motornak az üzemi hőfokáról lenne szó. Régebben 90-ig épphogy felment, 90-nél pedig be is kapcsolt a venti. Most volt javítva sokminden, hazafelé jövet viszont ijedve láttam hogy simán 90fölött kezd járni a mutató és nem megy a ventilátor. Félreálltam, megnéztem szembeállva a motorral a baloldali cső forró, a jobboldali ami a tartály felőli oldalon van pedig hideg. Hűtő csak meleg volt, nem forró. Igazából nem értek hozzá, felhívtam a szerelőt, aztán mondta hogy cserélve lett a termosztát (meg az egész hóbelebanc körülötte nemtommi mert ott ment el a víz), és valószínű azért megy fel magasra mert magasabb hőértékű lett beletéve. A venti pedig csak akkor kapcsol be ha a hűtő melegszik fel. Na mindegy, jöttem vele tovább és a 90felett csíknál valóban nem ment feljebb, leparkolás után direkt járattam és úgyse, szóval nem tudtam meg mikor kapcsolna be a hűtés, csak fura -ilyen helyzetbe még nem nagyon láttam a mutatót. Baj akkor nem lehet ebből a (gondolom) 100fok körüli üzemeltetésből? És most ugye elég hideg idő van. Itt egy kép, így áll szinte végig: ui: lamdaszonda lett cserélve, érezhetően többet evett előtte, most mértem egyet végre, 7,5 - 7,8 közöttire jött ki (a pontatlanságot beleszámítva) azért ez így már baráti, főleg 350ezren túl :lol:
  12. Lekéstem a nagy forduló fotózásáról :) új kilincsek, új antenna, lefestett és átrakott téli kerekek, rohadó küszöb, új rádió :D
  13. benel

    Elektromos

    Azt tudod vagy valaki, hogy ezeknek a csatija (car 3-400) egy az egybe olyan mint a régebbi sc 202 és sc303 magnóknak? És kommunikál simán a kijelzővel? (annak nevét nemtudom) Mert elég sok car300 van a piacon, vadásznék egyet. kösz előre is Üdv:B
  14. benel

    Elektromos

    A kazettás üzeme már nem működik. De szétkaptam atomjaira, kazettarészt kivettem, levittem és próbálgattam, mozgattam ott mindent a csati körül és hol jobban - hol mégjobban recsegett :wacko: Meg ott olyan dolgok vannak amiket nemigen lehet leszedeni. Szal már össze se raktam, keresek majd egy eladófélben lévő példányt. Nem nagy anyagi veszteség, "ezeröté" vettem a tapolcai piacon a braziloktól <_< Szereztem hozzá kódot és működött is több éven keresztül. Igaz néha ez a baj előtt meg kiírta hogy telefon, ilyenkor rá kellett csapni egyet és szólt tovább :( Ha kell valakinek szóljon (alkatrész belőle stb) persze ingyen A gyertyakábelekről meg annyit hogy én tuti cserélném. Ugyanígy vágott meg engem is egyszer, majd be sz***tam. Idővel el is kezdett rángatni az autó. Csergőnél egy szett 4ezer körül van, persze utángyártott, nem bírja addig mint a gyári de ár/időtartamban azért mégis jó.
  15. benel

    Elektromos

    Sziasztok! Egy grundig gyári magnó van a kocsiba, és azt csinálja hogy az egész jobboldal (csipogó-első-hátsó) recseg-szörcsög. Hangerőtől függetlenül, és ott nem is szól zene csak a zaj. Ez a fajta Kiszedtem a magnót, megnéztem a csatik jók. Szerintetek a magnó ment tönkre? Mert elég fura lenne ha a kábelek, mert a komplett jobboldal rossz tehát fura lenne.. Ott a csatlakozók tájékán ameddig láttam jók a kábelek. Érdemes lenne szétszedni a magnót, vagy vegyek egy használt másikat? Csak parázok hogy lehet nem a magnó baja :S Más: A magnó felett kijelzőben van 2 kis égő zöld műanyag cuccban. Azt úgy komplett lehet kapni vagy abból ki lehet vadászni és ugyanolyan kisizzó van mint a középkonzolba ? Az egyik kiégett. kösz előre is Üdv:B
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.