-
Hozzászólások
483 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
opelastras névjegye

Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Budapest
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Astra F Classic Caravan 1.4 GL
-
Város
Budapest
Legutóbbi látogatók
2.619 profile views
opelastras's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Tegnap az autópályán 110-120 km/h-s sebességgel haladva többször felvillant a motor sárga kontroll-lámpája a műszerfalon (X14NZ). Amint csökkentettem a sebességet, és a sebesség visszaesett a 90-100 km/h-s tartományba, a sárga lámpa szinte azonnal kialudt. Korábban két-három esetben előfordult már ez, de semmilyen hibakód nem volt. Volt esetleg valakinek hasonló tapasztalata, illetve érdeklődöm, hogy milyen problémára tippeltek? Mit kellene megnézni, ha most sem lesz hibakód?
-
Köszönettel veszek javaslatokat, tippeket az alábbi probléma diagnosztizálására, orvoslására. Adott egy Opel Astra F kombi (X14NZ). Néhány km megtétele után napok óta hallatszik a benzintartály "roppanása", majd megállás és a tanksapka levétele után egy hangos levegőbeszívás, ami vákuumra utal. Ilyenkor úgy hallatszik, mintha a tartály hirtelen visszanyerné az eredeti térfogatát. A benzintartály szellőzésével van tehát valami gond. Két napja ez a probléma kiegészült azzal, hogy minden gázadáskor hallatszik egy furcsa, sípoló hang. Elvittem az autót szakszervízbe, nem foglalkoztak a problémával.
-
A tegnapi nagy esőzések miatt 2-3 dl víz gyűlt össze a bal első ajtómban. Érdekelne, hogy az ajtók alsó élénél lévő vízelvezető lyukak hogyan vannak a többi Astra F-en kialakítva. Nálam (2001-es évjárat, Classic modell) mindegyik ajtónál két-két vékony gumicsík van, amint lehúztam ezeket, kifolyt a víz két kicsi kör alakú és egy hosszúkás téglalap formájú nyíláson. Érdemes egyáltalán ezeket a gumicsíkokat visszarakni? A koszt nyilván távol tartják, ugyanakkor gondolkodóba ejtett az, hogy máskor egy kisebb esőzés vagy alapos autómosás után mennyi víz maradhatott esetleg az ajtókban.
- 15.600 válasz
-
A Ferodo-Ferodo páros továbbra is jól üzemel? Előfordul(t) csikorgás? Az alternatíva Zimmermann tárcsa és Ferodo betét lenne.
-
Az X14NZ hűtőrendszerének térfogata 5,8 liter. Komplett vezérlés cserénél (légtelenítés után) mennyi hűtőfolyadék szokott maradni a rendszerben? 1:1 arányú feltöltést kértem, ennek megfelelően feltöltötték a rendszert előbb 2,8 liter fagyállóval, ioncserélt vízből viszont már csak 2 liter ment bele. Lehetséges, hogy csaknem egy teljes liter hűtőfolyadék maradt a rendszerben? A fagyállóságot még nem ellenőriztettem, csak aggódom amiatt, hogy a hűtőfolyadékban a túl sok fagyálló rossz hatással lesz a hűtésre.
-
Ha felnyitom a kombi csomagtér ajtaját, nincs utastér világítás. Érintkezési hibára gyanakodtam, azt hittem, WD40-nel ugyanúgy orvosolható lesz a probléma, ahogy ez az oldalajtóknál szokásos. Ám amint kicsavartam az ajtóban lévő érintkezőt, és egy L-formájú testet találtam, ami nem csatlakozott semmihez. A kombinál hogy van hátul az érintkezés? Nem csak a kábeltok csúszott le? Korábban a motorháztető felnyitásakor is égett az utastér világítás, most viszont nem. Ezt egyáltalán nem bánom, csak szeretném tudni, hogy mi okozott változást.
- 36.168 válasz
-
Igen, Pirelliről van szó. Olvastam, hogy az Adac azért nem tudta idén az egyébként tesztgyőztesnek vélt P6-ot tesztelni, mert minőségbeli problémák voltak vele. Úgy látszik, ez a P4-re is igaz. Válaszolva a másik kérdésre: Pirelli Cinturato P4 175/70 R13 82T és 2008 48. hetében gyártották mind a négyet.
-
Vásároltam négy vadonatúj, prémium márkás gumit (175/70 R13). A felszerelés után az autó jobbra húzott. Vissza a gumishoz: légnyomás rendben, futómű rendben, centírozás rendben, ezért az első tengelyen megcseréltettem a gumikat. Az autó ezután balra húzott, ami vélhetően a gumi hibájára utal. Az újabb futómű ellenőrzés után az első tengely gumijai hátra kerültek és fordítva, most az autó (újra) erőteljesen jobbra húz. Megyek vissza a gumishoz, mert kértem a gumik felülvizsgálatát. Egyéb bölcs ötlet, ami megvigasztalna?
-
Balesetmentes Újesztendőt Mindenkinek! Több hete párásodik a jobb első index lámpaburám. A fórumon találtam néhány korábbi bejegyzést, de azok vagy a fényszórókra vagy a hátsó lámpákra vonatkoztak. Tudna valaki egy újévi tippel szolgálni, hogyan szüntessem meg ezt a jelenséget?
- 15.600 válasz
-
Üdvözlet minden Cartársnak! Négy hónapnyi távollét után visszaérkeztem Budapestre, és most egy hónapig Magyarországon leszek. A fórumra mindössze egy alkalommal tudtam belépni, akkor éppen az volt a fő hír, hogy Gábor autójába GM-olaj került, úgyhogy gondoltam új idők járnak, és nem is próbáltam visszaolvasni a fórumokban. Elnézést kérek mindazoktól, akik felé elmaradásom van (e-mailek, háttéranyagok, szerelési leírások, egyéb információk), ezeket megpróbálom most szeptemberben ledolgozni. Sietni fogok, mert októbertől újra elutazom hosszabb időre, és nem tudom, hogy lesz-e lehetőségem és időm a fórumot olvasni. A 60 lovas autó egyébként remekül teljesített a nyáron, bár egy kőfelverődés vagy egy jégeső miatt összeszedtem egy kis horpadást a motorháztetőtől balra lévő karosszéria elemen, illetve egy németországi ALDI parkolóban meghúzták a Caravan hátsó csomagtérajtaját. Egyébként pedig átléptem a 90 ezredik kilométert, az autó hátsó kipufogódobja 7 év után a korróziótól kilyukadt. Történt valami érdekes az elmúlt hónapokban? Ki nyerte meg a Corsát? Melyik fórumot lenne érdemes mindenképpen visszaolvasnom?
-
http://www.vezess.hu/hirek/szeretjuk_opelt/13767/
-
Nekem azt mondták, hogy a "teli tank első kattanásig módszerrel" nagy átfolyású, folyamatos töltés esetén nem feltétlenül kerül a tankba mindig ugyanannyi benzin, mert a benzin habzása befolyásolhatja a tankba kerülő mennyiséget.
- 9.927 válasz
-
Először meglepődtem, mert azt hittem, hogy ez a Te autód motorja, de a link alapján feltételezem, hogy ez csak egy internetről leszedett kép. Ez lenne egy jobbkormányos Vauxhall? Utánanéztem, ott a fékfolyadék tartály és a fékerőszabályzó a generátor mögött van, a hűtőfolyadék tartály helyén az ablakmosó folyadék tartálya, a hűtőfolyadék tartály pedig (a képről hiányzik) közvetlenül az akkumulátor mögött. A többi még nem világos.
-
1998-as évjáratú X16SZR-hez a gyári (GM) gyertya új száma: 1214000 Ha nem hővédőcsővel szerelt motorról lenne szó, akkor a gyári gyertya száma: 1214149
-
Utánanéztem motorkód és évjárat alapján, szerintem is F13-as lesz. Múltkor valaki leírta, hogy hol van ez pontosan feltüntetve, csak alapos alvázmosás nélkül gondolom nehéz megtalálni.