-
Hozzászólások
29 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Budapest
sznupi's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
nem szükséges tudnod németül, van egy eurocent nevü banda, ők teljesen korrekt áron hozzák (ha te intézed az ebayt, az átutalást és a postát sem jön ki olcsóbbra és akkor tudni kell németül is) csak egy emailt kell nekik irni hogy mi kell, aztán fizetni és átvenni tőlük az árut ha meghozták. új index van 49ér, és fekete hátsólámpa is szokott lenni 99ér, a piros és fehér 129 ill 149ér szokott fent lenni. fólia helyett. inkább vmi spéci lakkot ajánlanék, ámbár nem vagyok szaki én még nem csináltam ilyet. egyébként ha az autó értékéhez képest nézel mindent, akkor mással kaszniztatni és fényeztetni sem éri meg, soha nem kapod vissza azt a pénzt és az egész több mint amennyiért akár egy felújított autót is el lehet adni. milyen sallangot akarsz eltüntetni? érdemes még a tükröket kicserélni Corsa A, Kadett E, vagy gyári GTE tükrokre cserélni, sokkal szebb mint a sima gyári.
-
Hali! ha szépen meg akarod csinálni ahhoz sok pénz idő és türelem kell, ezt tartsd mindig szem előtt. ültetőszett: németből lehet rendelni újat, olyan 40 ajrótól indul a legolcsóbb, nekem olyan van, az szállítással együtt 16-17ezer huf körül van, kb nyáron lesz egy éve hogy használom, nem a legjobb, de bőven használható. Elvileg 35mm-t ültet, de a valóságban inkább 45-50, amit sajna a gyári gátlók nem szeretnek, abból kell szerezni vagy csináltatni rövidebbet. a másik megoldás a rugók vagdosása, de sztem akkor annál jobb még a gagyi ültetőrugó is. Az index-et szintén németből lehet behozatni, újat kb 50ajróért (ami behozva szintén 17-18ezer huf) vagy esetleg használt jó állapotút is lehet szerezni, nekem olyan van, az 12ezer Ft lett behozatallal együtt. A hátsó lámpa a legmelegebb, az újonann a németeknél 100eu fölött van, az má sztem kurvára nem éri meg. Feketét vagy pirosat lehet csinálni a gyáriból, nem rosszabb az annyival amennyivel olcsóbb. (a fehér hátsó lámpa sztem csak a nagyob világos autón áll jól. Persze rugó és index is van néhány az országban, de nagyon kevés, akinek van az legtöbször nem adja el, még ha épp nem is használja.
-
mivel a másik fórum nekem nem megy, ide válaszolok Kojak kérdésére: a nyomásszabályzón 3 cső van: 1. a befecskendező szelepek közös csöve (az egyetlen nyomás alatt lévő szakasz a benzinpumpától idáig) 2. a tankba visszafolyó cső 3. a szivócsőről egy kis vékony cső namármost ez a szerkezet annyit csinál hogy 1es és 3as csö közti nyomáskülönbségnek egy rugó segítségével ellenáll egy membrán egészen 3,5 bárig, ha a 1es és 3as közti különbség ennél nagyobb akkor a membrán kinyit és a visszafolyón visszafolyik. viszont a szivócső nyomása közel 0 (járó motornál) , a légköri 1 barral ellentétben. tehát ha egy manométerrel rámérsz a nyomó benzincsőre akkor az 2,5bart fog mutatni hisz az a légkörhöz viszonytja. talán nem túl keszekuszán fogalmaztam és érthető, ha nem akko bocs. amugy a képen jól látszik a cucc működése az 5. alkatrészről van szó, amugy a kocsiba ehhez a képhez képest pont fejtetőn van beépítve. (a 20as tolattyút még régebben karikáztam most nincs jelentősége)
-
csak nekem van lehalva a másik fórum? már néhány napja van hogy egy hozzászólást csak 3-ra sikerül elküldeni, most meg sehogy.
-
konkrét árat nagyon nemtok mondani, nem foglalkozok motortuninggal, mocifelújítást is régen és kevészer csináltam (saját ill. haverok részére, nem opelt) de vmi kb-t megpróbálok Webert vagy Dellortot talán 30tól felfelé (de láttam újat is 200ér :lol:) szívósor 10-15 benzinpumpa kb 15től sport veztengely 15től felfele hengerfej (köszörülés, szelepcsiszolás, erősebb szeleprugók) mühelyfüggő, 15töl de sztem inkább több 4leömlős kipufogó 15től ennyi az alap, ezt(ha duplakarbis gépet akarsz) mindenképp érdemes elvégezni, ez már több mint 100ropi (minimumokkal számolva) és akkor te rakod össze, ha mindent szerelő csinál akkor még legalább 30at rátehetsz. de ha igazi tunigot akarsz akkor a motort is ki kell szedni, lendkerék, főtengely, hajtókarok hengerfejen is komolyabb alakítások.... az már nagyon műhelyfüggő, de az előzőekhez még egy 100as simán rájön mocicsere: az 1.3as kisblokk, az 1.8 és 2.0 nagy, ezért cserélni kell még váltót, féltengelyt, gólylábakat, kell benzinpumpa, esetleg másik tank, kis elektronika és ajánlott nagyobb fék. ezek nagyon eladófüggő dolgok de mondjuk 50ért megkaphatod őket, és további 50ért be is szerelik. műszaki megoldható, pénz kérdése, nekem hasonló "problémával" , sportfutóművel, rohadt belső küszöbökkel + egykét apró hibával 40ért csinálták. persze itt minden nagyon kb ár, ha tényleg akarsz vmit akkor kérdezősködj műhelyekben, ill ha a motorcsere felé hajlasz akkor itt az alkatrészek topikban. ha nem versenyezni akarsz, akkor én mindenképp a 2. verziót javaslom, olcsóbban jössz ki sokkal megbízhatóbb, strapabíróbb egy nagyobb gyári moci, kevesebbet is eszik, ezek miatt hosszú távon sokkal olcsóbb.
-
jóvan nyugimá, a mostani hátuljáról és a belsejéről nincs is képem, de azok most nagyon mocskosak, meg irok maj szöveget is, sőt html-be, de most pitsa lusta vagyok..... :lol:
-
szeva! lehet rá szerelni bármelyiket, csak kell hozzá szivósor, talán a leggyakoribb a dbilas, de van asszem más márkából is, nem olcsó, de kis szerencsével olcsóbban szerzel mint csináltatsz és kell vmi spéci elektronyos benzinpumpa, mert ezeknek karbiknak kell anyag, SOK Viszont!!! .... ha csak magában a karbit szereled fel akkor nagyon durva változás nem lesz (persze bőven jobban fog menni) de igazán kiaknázni a nagyobb beáramló keresztmetszet adta lehetőségeket úgy tudod ha módósítasz még ezt azt: mindenképp javaslok sportvezérműtengelyt, szívócsatornák bővítését-polírozását, kicsit nagyobb kompressziót érdemes még nagyobb szivószelepeket beszerelni és 4leömlős kipuffogót továbbá ha azt szeretnéd hogy rendesen forogjon akkor könnyített lendkereket és esetleg könnyített főtengelyt, hajtókarokat ha mindent megcsinálsz tuti nagyon durva lesz, viszont csak verseny ill hobbi célra ajánlom, mindennapi használatra nem. a fogyasztás többszörösére növekszik még ha csak magában a karbikat rakod is fel (ha hajtod rendesen, de gondolom nem azért akarod hogy ugyanúgy autókázz mint előtte) ha az általam leírt komolyabb módosításokat is akarod akkor vmi tapasztaltabb szakit keress, mert ha csak összegányolják akkor hamar szétesik a moci. persze a tuning nagyon drága dolog, gondold meg hogy megéri e, a legtöbbször egy motorcsere (1.8 vagy 2.0) sokkal olcsóbb, és utcai használatra sokkal alkalmasabb mint egy tuning 1.3.
-
f@ssza! csak elengednek! kb akkor megyek mint ma, csak ráérek akármeddig. (mondjuk a telep asszem fél4ig van)
-
köszönöm! :) azér lenne mit finomítani rajta, ha más nem az elgépeléseket meg egy kicsit hadarva van itt-ott, lehet azt nem mindenki értené
-
én mondtam Albinak hogy tag vagyok! :) amugy meg kösz! :)
-
Szia! tuningolni lehet, kérdés hogy mire szeretnéd használni az autót, és mennyit szeretnél rá költeni. 1.3S-re felejst el az inyektort, ami könnyen rámegy az a Multec közpotni befecsi, amitől csak rosszabbul fog menni (viszont ha jól lövöd be akkor zöldebb (kevésbé szennyező) lesz :lol: fel lehet még buherálni a hengerenkénti motronicot egy 1.6os A-corsa gsiről, de sztem 1.3asra utcai használatra egy jól belőtt Varajet II karburátor való (legjobb ár/érték arány). ha tényleg finom akarsz lenni akkor egy ilyen karbi és egy hengerfejfelújítás és kész. ha ezek meg vannak csinálva, és a hengerek nem nagyon kopottak akkor a 75ló hiánytalanul meglesz. ez még nem kerül sokba, persze szerelőtől függ. ha egy picit többet akarsz, akkor szedj/szedess le a hegerfejből picit, igy nagyobb lesz a kompresszió, kicsit bővitsd és polirozd a csatornákat a hegerfejen, szerezz 4lemölős kipufogót, 60as rendszert így akár olyan 90ló körül is lehet a géped, ez sem kerül sokba és nem fog sokkal többet enni és ezeket a módosítéásokat egyenként is lehet csinálni, külön-külön is segítenek. ha nagyon vadat szeretnél akkor sport veztengely, nagyobb szelepek csatornák, könnyített ledkerék főtengely hajtókarok, fulloskipufogórendszer, és két duplakarbi (pl Weber) vagy hengerenkénti pillangószelepes versenybefecsi. igy már egész mérges lesz, de ez egy vagyon (többszáz) ezt csak versenyzésre ajánlom és profi helyet ahol megcsinálják és akkor talán nem hullik szét párszáz km után. viszont az egyre dráguló műhelyek, megmunkálások miatt a legolcsóbb megoldás a motorcsere, egy 1.8 vagy 2.0es hengerenkénti inyektoros motor. ehhez olcsón (a felújításhoz képest) hozzá lehet jutni bontottan, sokáig bírják és utcára használhatóbbak mint egy tuning 1.3. ennek két hátránya van: 1. a nehezebb motor miatt kicsit változik az autó súlyelosztása, de ezt jobb futóművel peresebb gumikkal orvosolni lehet. 2. Nehézkesebb műszaki vizsga. Ha hivatalosan szeretnéd, akkor sajnos sok utánajárásba és pénzbe kerül. Persze lehet nem hivatalosan is (ami bizony szabálysértő dolog!) de „ismerek olyat, aki hallott olyanról” hogy megoldható nem hivatalosan is. Úgyhogy ha ragaszkodsz az 1.3asodhoz (és tényleg nincs szétkopva) akkor hozd jó állapotba, úgy meglesz a 75ló esetleg kis finomítás és még néhány paripa jön, de ha igazán vágysz az erőre akkor mindenképp cserélj motort.
-
matekot-fizikát kicsiknek-nagyoknak (najó általános és középiskolásoknak) de mennek a műszaki (gépész) tárgyak is, de eddig arra még nem volt igény.
-
ha bontok, akkor nálad, szóval ha megegyezek a ######ival akkor mindenképp szólok. a szállításra semilyen kb árat nem tudtál meg? mer úgy akarok mondani árat a tulajnak ha tom hogy kb még mennyi a tréler. kimegyek este ..... ha okítás előtt sikerül még hazajönni az autóér akkor kb 9re, ha bkv-val megyek tanitani akkor még haza kell mennem a bringáér és csak 10re érek oda.
-
ma mégse ért rá a fazon.... holnapra beszéltem meg vele a talit, de most úgy néz ki hogy holnap meg nekem nem lesz jó. ha találkozok vele, és sikerül megalkuszni, akkor én hétvégén vagy jövö hét elején szeretném elintézni a dolgot.