-
Hozzászólások
407 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
ScatMan névjegye
- Születésnap 1975-02-23
Elérhetőség
-
Weboldal URL
http://
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Budapest XIX. (Kispest)
-
Érdeklődés
A feleségem és a méhében növekvő csöppség ;) No meg az "új" omi...
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Astra F 1.4, Omega B Caravan 2.5 V6
-
Város
Budapest
ScatMan's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
A trafót már kimértem, nem zárlatos, jó a tekercsek ellenállásértéke is. Most, hogy ilyen enyhe idő lett tök jól üzemel a motor, nincs rángatás, nincs torpanás, nincs erőtlenedés. Motorhőfok-jeladó lenne?
-
Annyira jutottam közben, hogy nem volt szikra. Egy kisteljesítményű próbalámpa (rizsszemizzóból vagy LEDből) segítségével megbizonyosodtam a Hall jeladó és az ECU működéről - miután a befecskendező csatijára ill. a gyújtáselektronika csatijának megfelelő pontjaira (jel és gyújtás) dugva szépen villogott. Cseréltem a gyújtáselektronikát, beindult legalább, de a rángatás / torpanás / erőtlenedés sajnos megvan. Hidegen inkább jellemző, mint melegen. Kb. 2000-2500-as fordulat felett nem jelentkezik (fülre, nincs fordulatszámmérőm). Ötletek? Köszönöm...
-
Köszi a választ! A hall jeladó így működik helyesen azaz vagy 15mV vagy semmi? Mondjuk így már értem, hogy miért kell árnyékolt kábel hozzá... Valahol a lada fórumon azt olvastam, hogy a középső lábon is 12V kellene hogy legyen az ilyen jeladóknál, de persze nem erről a típusról volt szó. Máshogyan ki lehet mérni, tesztelni? Feleslegesen nem vennék másikat. Üdv
-
Sziasztok! Van egy eléggé idegesítő problémám... Az alany egy C14NZ motoros Astra F hall jeladós (BOSCH) gyújtással. A hibajelenség: a motor terhelésnél kihagy, elerőtlenedik, esetenként visszadurrog. Ha lassan/óvatosan adom a gázt akkor kevésbé csinálja, ha odalépek akkor szinte biztosan. A gyújtáselektronika és a gyújtókábelek kb. 2 évesek, ezeket kizárnám. Valaki anno leszaggatta a hall jeladó csatlakozóját, megoldásként visszakókányolta szigetelőszalag és félbevágott saruk segítségével, ezzel eddig nem volt gond. Újragyártottam a csatlakozást profi mikrofonkábelből és kisméretű sarukból, ezután szépen járt egy pár percig. A szelepfedélnél menő kábelkötegből kijön egy piros és fekete vezeték egy csatlakozóba, majd megy tovább a generátor kábelkötege felé. Na ezt kicsit megigazgattam, a motor elkezdett fulladozni, elengedtem normálisan járt. Megnéztem a kapcsolási rajzot: a 2.5-es piros viszi a tápfeszültséget az ECU-nak, a 1.5-es fekete pedig a befecskendező szelepnek. Ezeket betoldottam inkább (kihagytam a csatlakozót), ellenőriztem, megy rajtuk a feszültség. Azóta nem tudom beindítani az autót... Megnéztem a hall jeladót, ha tápot kap és ablak van akkor kb. 15 mV jön ki a középső lábon (ha kitakarja a harang akkor semmi), ez így normális? Hibakód nincs. A benzinpumpa kb. egy másodpercig jár gyújtásra tétel után, aztán kattan a reléje és nem megy tovább, ez is normális így (sose figyeltem, nem kellene folyamatosan mennie)? Segítsetek légyszi...
-
Az omimban jobbos a pozitív saru, ami azt jelenti, hogy a kocsi elejéhez van közelebb, de nem a doboz felé áll. Ott meg van némi vas, majd teszek be képet. A magyarázatot köszönjük :lol:
-
SZVSZ a negatívot venném le előbb. A pozitív csatlakozásnál elég könnyű azonnal letestelni a sarut. Ha nem is a szerszámmal, akkor ahogy félretolod elég közel a kaszni :lol: Meg talán volt már ilyesmiről szó valamelyik topikban nem magukhoz térő vezérlő komputerek kapcsán, ott ki lett tárgyalva, hogy fontos a sorrend. Kipufogós hegesztésnél ha jól láttam raknak az akksi pozitív sarkára valami kütyüt, ami megoldja a problémákat. De ha egyszer Futó mester beavat a tudományba, akkor a pluszt előbb :P Valaki a szelepfedélre? :lol: Megint magamnak kell csinálnom, ha jót akarok. Mármint a fedélre a nyílást. Na mindegy :lol:
-
Az enyémben (TID-es) 1 db vezetékes csatlakozó van, az kell kioldani és lehúzni, de elég hosszú a vezetéke, magad felé tudod fordítani. Ajánlom, hogy jobb oldalt húzd először magad felé a műszeregységet, és ugyanerre tudod majd kivenni. Visszaszerelésnél pedig a bal oldalt illeszd vissza először és utána nyomd vissza a jobb oldali részt. Ajánlatos lekötni az akksi negatív pólusát a művelet előtt.
-
+ szmog :lol: Még azt szokták mondani, hogy mivel nincs benne "a zoxigén" meg nem olajos kompresszorral készül így nem annyira esélyes a durrdefekt. Állítólag csendesebb is tőle a gumma, mert hangelnyelő.
-
Ez van. Amivel igazán sokat szívtam az a sz@r deformálódó műanyag szelepfedél. Nem is értem, hogy miért használták, az alu könnyebb és katalógus szerint olcsóbb is. Nem mellesleg ezerszer jobb a tömítőgumi hozzá (és az is olcsóbb). Szeretem, pedig nem egy csúcs emvéhat vagy béjemvémotoros dízel. :lol: :lol: Cartársak! Van valakinek ismerőse, aki szívesen dolgozna el/bele vectra b alu szelepfedélből/be olajbetöltő nyílást? :lol:
-
Kicseréltem a gyertyákat (NGK-ra) meg a kábeleket, úgy tűnik jó lett. Az egyik henger gyertyája csupa korom volt. Megnéztem a trafóm cikkszámát, közben megértettem, hogy Ákos miért emlegette erősen a szop@'s szót kiszerelés kapcsán :lol: A könyv azt írja, hogy alulról kell kiszerelni kipuff-csonk leszereléssel, de ehhez a művelethez sok kedvem nem volt. Megy az felülről is az ablaktörlő szerkezet levétele után, csak nincs 1/4"-es E10 dugófejem, de a 8-as csillag-villás simán nyitja a csavarokat :lol: Utálok gányolni, de máshogy nem fértem oda. Már azt is értem, hogy miért mennek tönkre a trafók: rozsdásodik a vasmag nem kiöntött része :lol: Üdv
-
Szasztok cartársak! De régen voltam erre... Volt egy futómű rendberakás, 4 új nyári gumma, egy önindító javítás (ojafolyás miatt), egy önindító relézés, egy kulcs újraprogizás, egy immo csere kulcs újraprogizással, egy akksi csere, egy generátor felújítás (olajfolyás miatt), egy pár alu szelepfedél bontóból (az olajfolyás ellen, vectra b x25xe, a betöltőnyílás és a tömítőgumi más!!!)... egy kicsit elegem van, mert megvolt a 3. útszélén otthagyás. Most meg melegen traktorosan rángatva gyorsulás és furcsa alapjárat (mint egy V8, néha 300 rpm 450-500 helyett, csak ki akar esni a motor a helyéről) jött elő, de ha jól sejtem kori hsz-ból trafó lesz. Még szerencse, hogy automata, megőrülnék kézivel ilyen rángatással indulni... Üdv
-
Csergőben vettem anno, de a gyárit vedd meg ~1600 pénz/db. Az u.gy. kinyúlik.
-
Nemrég fóliáztattam. Oldalajtókat 50-es, csomagteret 20-as fényáteresztésű "SunGard" fóliával. Sokkal kellemesebb lett :rolleyes: Kevesebb ideig kell erősen a klíma. Ha napon hagyom, akkor sem melegszik annyira, bár az első szélvédőre kellene még valami.
-
C14NZ-nél gyújtásmodul csere segített ilyen problémán. A végefelé már le-leállt :rolleyes: