Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

adorjant

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4.969
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

adorjant névjegye

  • Születésnap 1985-05-16

Elérhetőség

  • MSN
    adorjant007@msn.com
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Lakhely
    Debrecen
  • Érdeklődés
    nyuszifül forever :)

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    '01 Opel Astra G Comfort Z14XE
  • Város
    Debrecen

Legutóbbi látogatók

4.761 profile views

adorjant's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Én árulom Csak nehéz belőni a sok import és lelakott munkásautó miatt (ahova ugye gondolják a km miatt), na meg nyilván az átlagembernek fontos az is,hogy milyen számot lát maga előtt. Nyilván eladni szeretném,nem árulgatni, de elherdálni semmiképpen sem akarom, mert tényleg klassz.
  2. Szerintetek ez reális ár? https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_comfort-11369915
  3. Nekem volt az autón,de leszedtem,mert ledörzsölte a festéket,és elkezdett rozsdásodni is...
  4. Vagy pedig Vectráét teszed alá Abból is van brutálisan hosszú,de van egy ami valamivel hosszabb,így párszázzal kevesebbet forog,mint a gyári, így a dinamika sem vész el,és kevesebbet is fogyaszt,a kisebb zajról nem is beszélve. Én legalábbis így jártam el néhány éve
  5. Hello Mindenki! Lefalazott EGR okozhat alapjárati problémát (2001/12 Z16xe,350e km) ? A szívóágnál zárt,szóval maga a szelep szabadon mozoghat. Alapjárati fordulat megfelelő,de nem egyenletes,kicsit bubog a kipufogó. Amikor teljesen üzemmeleg a motor,akkor az alapjárattal nagyon küzd a technika,leesik 500 köré, aztán kap egy kis fröccsöt,de a legtöbbször leáll. Menet közben,váltáskor szintén azonnal leáll,amint kinyomom a kuplungot. Ha lehúzom az EGR-t,akkor minden szuper Próbáltam tisztítani, de teljesen ugyanaz a jelenség. Kipróbáltam, ha lehúzom a MAP szenzort, akkor hébe-hóba szintén leesik a fordulat,de nem áll le,viszont értelemszerűen többet fogyaszt. Lefalazást megszüntetve pánikba esik a motor, össze-vissza rángat menet közben,nem tud mit kezdeni a helyzettel,hibajelzés nincs (4 éve használom lefalazva). Ha nincs rádugva a kábel a szelepre,akkor sincs check engine 2-3 indításig, utána értesít,hogy nem érzékeli az EGR-t. Leprogramozni Tech2-vel lehet csak, vagy Opcommal is lehetséges? Ahol szervizelik, ott csak utóbbi van (eredeti).
  6. Na már annyit romlott a helyzet,hogy néha annyira leesik a fordulat,400-500 körül,hogy le is áll. Keresgettem a témában, azt látom leginkább,hogy fals levegő okozhatja,szóval úgy érzem jó móka lesz megtalálni a hiba okozóját
  7. Hali! Z16XE alapjárata 100-200at ingadozik,üzemmeleg állapotban. Azt gondoltam,a fojtószelep lesz a ludas,kitisztítottam,de ugyanolyan. Próbaképpen kicseréltem egy bontottra,azzal is hajszálra az a jelenség. Hibakód,egyéb rendellenesség nincs, jól megy,jól fogyaszt,stb. Merre érdemes elindulni a hibakereséssel,mi befolyásolja az alapjáratot ennél a motornál? Légtömegmérő? Vagy esetleg veztengely jeladó? Köszi!
  8. Hello! Ma reggel az Astrán kaptam egy P1540 hibát,digitklímás,nem megy a szellőzés sem (kikapcsolt állapotban van a panel),és ahogy látom,a hűtőventilátor sem kapcsol. Biztosítékok úgy látom rendben. Találkoztatok már ilyen hibával?
  9. Hello! Tempomatot próbálnék varázsolni az autómba (2001/12 Z16XE G Astra). Kormánykapcsolót cseréltem,fékkapcsoló 4 érintkezős volt benne,kuplungkapcsolót vettem,tempomat engedélyezve van,szépen lát is mindent. Ellenben a kuplungkapcsolóra mindig aktív státuszt ír az opcom (ha nyomkodom a kapcsolót,akkor is), és nem működik a tempomat. Hol lehet a hiba? Vezetékelés a leírtaknak megfelelően van (3. és 4. helyen). Köszi!
  10. Kitakarítottam, belső oldalán eléggé ragaszkodott a koksz A szívótorok és a fojtószelepház között kellene lennie tömítésnek? Mert nálam nincs, de pl Cromaxnál látok hozzávaló alkatrészt,más boltban nem nagyon... Azóta mintha könnyebben venné a gázt, az alapjáratom nem változott,750-780 amikor már teljesen üzemmeleg,kicsit alacsonynak érződik,ezzel lehet valamit kezdeni? Valamint megfigyeltem, néha a fordulatszámmérő éppcsak észrevehető módon kissé "szaggatva" követi a fordulatot,honnan veszi a jelet? Esetleg a két dolog összefügghet?
  11. Üdv! Z16XE motoros az autóm (2001/12,334.000km),ingadozik az alapjárat,ha úgy tartja kedve. Két-három alkalommal már le is állt. Egyből indul utána. Az alapjárat amúgy 750 körül alakul,ez nem kevés kicsit,ha igen,ezt okozhatja az alapjárati motor,vagy bármi más egyéb? Z18XE Zafiránk 850 körül ketyeg. Tudom ki lehet takarítani,de inkább vennék egy újat,ha már szerelni kell. Namármost,nem mindenhol látok alapjárati motort,csak X motorkódig. Van ebben a motorban ilyen? Hol keressem? Esetleg valami titkos tipp ilyen hiba esetére? EGR le van falazva már néhány éve. Köszi!
  12. Én B Vectra váltót vettem, "közepesen" hosszút,ezzel maradt dinamika is,és kb fél literrel kevesebbet eszik. opel-infos.de oldalon meg lehet nézni az áttételeket,és hogy milyen autóba szerelték,én utána kezdtem el keresgetni, és egy helyi srác pont bontott egy olyat :) Persze a munkadíj nem olcsó,nekem anno 20e forint volt (2012-ben azt hiszem),plusz ha már le van bontva,akkor érdemes a kuplungot is cserélni,ha úgy adódik... :)
  13. Lehetőleg Z motorkódosat nézz,Z18XE,125 LE,2001 modellévtől szerelik ezzel őket. Szerintem,és sok ember szerint ez az egyik legjobb Opel motor,ezt lassan 5 év távlatából én is megerősíthetem. Kellemesen megy,van tartaléka,és 120ig nem igazán eszik többet egy 1.4-1.6 G-hez képest :) Amire érdemes figyelni,az a váltó,mert többféle létezik, van az ún. sportváltó,ez 3000 körül megy 100al,aminek egy kicsit nagyobb fogyasztás a hátránya. Országúton 6,3-7 között tud,attól függ mennyire előzgetsz,városban (Debrecen) 9 literrel lehet számolni. 130-140 nél már 8 liter fölött van. Futóműve talán hamarabb kéri az új alkatrészeket,mint a G,gondolom a nagyobb súly is sokat számít ez esetben. Mi imádjuk,sok-sok praktikus részlet,igazi utazóautó,de még kezelhető méret városban, kedvező fenntartási költségek. Persze nem mai csirkék már,meg kell nézni mit veszel.
  14. Valószínűleg a ventilátoroddal van a baj.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.