Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GPont

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    542
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://kep.tar.hu/gpont

Személyes információ

  • Lakhely
    Salgótarján

GPont's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. GPont

    Ascona

    Hát asszem, én itt Sajtostarhányban elég messze esek tőled. Ha nagyon gyorsan kell valami, akkor természetesen a fényképezős-elküldős ajánlatom még áll.
  2. GPont

    Ascona

    Háj! Nyomtatottban van. Mondd, mi kell, kifotózom belőle, de csak holnap tudom megoldani, ha megfelel.
  3. GPont

    AUTÓHIFI

    Szerintem inkább LPF-be, és akkor tényleg kész. De szerintem eddíg is ott volt, csakhát ilyen minőségű a beépített váltó. :?
  4. GPont

    Ascona

    Én. Mi érdekel? Méregetés, faragás, méregetés, faragás, hegesztés, méregetés, faragás, hegesztés lefúrása, méregetés, faragás, hegesztés, szerelés, kész. Úgy kb ennyi a három nap, tömörítve. :roll:
  5. Hát, így a kép alapján olyan 3-4mm-esek lehetnek... :D 220ohm, ahogyan Tóbiás jól látta. :-)
  6. Én sem rajongok a maratásért, főleg, ha csak egyet kell csinálni. de ha megnézed [url=http://kep.tar.hu/gpont/50127833/15378890#2]ezt, akkor láthatod, hogy én hogyan szoktam panelt "maratni". Egész egyszerű: kell egy kis köszörű (én Triplex/Miniplex modellezőköszörűt használok, de jó a Dremel, stb is). Fogorvos felkeres, használt fúrókat kunyerál :-D Iszonyat anyagból vannak, fémet lehet velük vágni! A panelon felrajzolom a vezetősávok közötti hézagokat, és végigvágom. Egyszerű, és bár nem túl szép, de működik.
  7. Még egy apróság a mennyiségekkel kapcsolatban: igaz, hogy ezek a műszercsoportok ledes világításra vannak kitalálva, de a "kék" VW-k 6-6 db léggyel világítják a nagy műszereket, a kicsiket 2-2-vel, plusz a mutatókat 2-2 darabbal. Az LCD-k alatt 4-4 van. Ugyanez zöld verzióban: 7-7db a km-órának és a fordszámmérőnek, 2-2 a hőfok- üzemanyagszintmérőnek, 3-3 a mutatóknak és 4-4 az LCD-knek. Ennél még érdekesebb a rönóké (konkrétan a Masterére emléxem, de ha jól láttam, ugyanez van az Opel Vivarokban is), ezeknél összesen 6(!) led világít mindent, + asszem, 3 az LCD-t! :shock: A titok a jól megetervezett fényvezetőkben van, kár, hogy emiatt nem egyszerű a mutatókat más színűre világítani...
  8. Ez nem hangzik rosszul! Akkor az egyik led helyére tehetnél ellenállást, persze minden oszlopra. Esetleg nem egy sort veszel ki, hogy ne legyen foltos a kijelző, hanem minden oszlopból máshonnan... Próba, cseresznye! :-) Én inkább maradnék a több kisebbnél. A Zigazság az, hogy ez egy korai darab (ez a forrasztásokból is látszik :oops: ), és kicsit foltos. Viszont azért vannak így megcsinálva a vezetősávok, hogy lehessen rajtuk pakolászni a ledeket. Amikor kész lett, azt mondta a srác, hogy neki így is jó, de ha nekem nem tetszik, majd alakítok rajta máskor. Ennek úgy két éve... Szvsz még 6 led kellene bele, de a feliratok miatt már így is csak akkor lehet észrevenni a foltokat, ha direkt figyeled. Ja, és ez is BC, nem TID.
  9. Már a kezdeteknél akartam írni, mikor Loree említette, hogy Ő négyes csoportokba rendezi a ledeket, ellenállat nélkül. Aztán inkább nem károgtam bele, hogy nem lesz jó :oops: , hiszen azt is írta, hogy sokat játszott már ilyenekkel. Hát én is. A termékismertetők átböngészése és 6-700 led beszerelése után, asszem, van némi tapasztalatom. - A ledek elé mindenképp KELL előtétellenállás, ami korlátozza a rajta átfolyó áramot! - A fényerő véletlenül sem lineárisan függvénye az átfolyó áramnak. A 10mA áramfelvételnél kibocsátott fény kb duplája 30mA-nél jelentkezik, de ilyenkor a led hőterhelése is megnő, magyarul hűtésről is gondoskodni kell. A fényerőkülönbség (saját próbáim szerint, de ez a leírásban is benne van) 20 és 30mA áramnál észrevehető, de nagyon minimális. Éppen ezért, én 20mA-rel szoktam számolni, ilyenkor még bőven elég az a hűtőfelület, amit a nyákon lévő fólia biztosít. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az átfolyó áramerősség növelésével az élettartam jelentősen csökken! Szóval, ami nálam bejött: helytől függően, kettes, vagy hármas soros csoportokat csinálok a ledekből, két lednél 330ohm előtéttel, háromnál 220ohmmal. A kéknél és zöldnél nyugodtan lehet három elé 330ohmot tenni, szinte észrevehetetlen a fényerőcsökkenés, de élettartamban sokat jelent. Feszültségingadozásra annál érzékenyebb, minél kisebb az előtétellenállat, de 220ohm felett alig érzékelhető a változás. Kondér biztosan nem fog segíteni, mint ahogy fesszabályzó IC sem, hacsak nem csinálsz nagyobb feszkót, mint amire szabályozni szeretnél. Végül érdekességképpen: a VW-k kék műszercsoportjaiban kettessével vannak sorbakötve a ledek, csoportonként 1k (!) előtéttel. Hasonló műszercsoportokban, amik még zöld világítással jöttek ki '97 környékén, hármas csoportok vannak kialakítva zöld ledekből (ezek paraméterei nagyon hasonlóak a kékekhez), 610ohm előtéttel. És mégis jól működnek! Bocs a hosszért, ennél jobban nem tudtam zanzásítani. :oops: Ha már ilyen hosszú lett, itt egy nem túl jó kép haverom ######trájának BC-jéről, 21 kék léggyel: Kicsit soknak tűnik a 80 led, nekem a digit műszercsoport három kijelzőjét világítja 84, és ahhoz is kellett fényerőszabályzó, hogy ne csináljon menet közben koponyaröntgent...
  10. GPont

    Cicás autók

    Ilyen kell nekem is! :shock: Katt a képre!
  11. GPont

    Astra gyári "HIFI"

    ????? :shock: :shock: :shock: Ezek kb annyira hiteles és lényegtelen adatok, mint hogy egy Trabanttal lehet 170-et utazni. Ebből viszont lehet következtetni pár dologra: 1, A mélynyomód, a dobozának hangolása (vagy hangolatlansága) miatt nagyon nem jó a kasznid akusztikájához; 2, Meg kellene próbálni fordítgatnod a ládán, és közben hallgatni, hátha javul a hangzás; 3, Ha reflexdobozod van, próbáld ki, hogy jól betömöd a csövet! 4, Próbáld ki, hogy ha felcseréled a mélynyomó két vezetékét, változik-e valami. Egyébként miért baj, ha kívül nem hallatszik semmi? Hagy aludjon az a cicus - meg a szomszédok...
  12. A fordszámmérő és a km-óra mögött is panelon vannak a legyek, sőt a hőfokmérőbe is került egy picike. Fénykép majd készül, egyenlőre elbaxtam a számlapfestést (illetve a maszkot vágták ki rosszul, én meg megcsináltam azzal), és még nem rendeltem másikat. A ledek Osram HyperTopLED-ek. Elég nagy szívás ilyenekkel megcsinálni a csoportot - asszem, nekem ez volt az utolsó - sokkal inkább javasolnám a világítófóliás megoldásokat. Anyagilag nem több, de jóval egyszerűbb megcsinálni, és garantáltan homogén lesz a fénye.
  13. GPont

    Ascona

    Illetve mégis van némi baj... Pár napja elkezdett valami kopogni a JE futóműből. Egy ideje már hallgattam, hogy olyan hangot ad, mintha kaviccsal dobálnának valami fémet, arra gondoltam, hogy esetleg a felnibe pattan be ilyenkor egy kavics. Most sikerült modellezni, a gólyalábon lévő rugótányér adja a hangot, tele van trutyival, az pattog néha, esetleg a gumi recéiből kidobált kavicsok találhatják el a tányért. Nade a tényleges problem: ha megnyomogatom lefelé a kocsi olyan hangot ad, mintha üres 20literes műanyagkannát billegtetnék betonon. Asszem ez elég pontos meghatározás ;) Ja, és ezt a hangot nem összenyomáskor adja, hanem mikor kirugózik. Ezenkívül a rugót tudom kicsit forgatni, akkor is, ha rajta áll az autó. Gyanús, hogy eltört a rugó, de nincs leülve a kocsi. Sajnos még nem értem rá behatóbban tanulmányozni, csak idegesít. Egyébként az normális, hogy az első rugókat beszerelve (és úgy, hogy az autó rajta áll), két kézzel össze tudom nyomni egy - másfél centire, már az első menetet összefogva a rugótányérral? :?
  14. GPont

    Ascona

    Bár már én is itt tartanék... Egyébként a topik azért nem él, mert az Asconák élnek! Egyszerűen nincs baj velük! ;)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.