Sziasztok!
Van egy 60 ezret futott 1.2-es (Z12XEP) G astrám.
Családból vettem át, első tulajtól. Korábban is csak városban használt, 10 kilométerekre.
Amit fontos lehet még tudni, hogy többször (évente) volt azóta olajcsere (GM 5w-30), illetve sajnos továbbra is rövidtávokra van használva.
Kb. 3 hónaponta pár deci vizet utána kell tölteni. Korábban is trutyis, barnás olajos emulzió rakódott ki az olajbetöltő sapkára, de ez észrevehető volt a nívópálcán is kisebb mértékben.
Pár hónapja indításkor lánc csörgés is megjelent (talán kicsit korai?), így a csere mellett döntöttem. Ehhez adott minden szerszám, így otthon végzem. Már a szelepfedél levételekor víz folyt a kezemre, azonban levétel után lesokkoltam. Pár napja már állt az autó, és az ide került víz kirakódott, illetve csúnyán megkezdte a vezérműtengelyeket. Természetesen a szelepfedél is tele volt rakódva az iszapos trutyival. https://drive.google.com/open?id=1FR-q0JJ4_ecO4LfAd5Rdb5EWWMIqHg9Y
Ezután az olajteknőt is levettem, ennek az alján ugyan nem nagy mértékben, de iszapos olajat takaríthattam ki.
Kérdésem, hogy mitől lehet ez a jelenség? Lehetséges, hogy hengerfej tömítést kell cserélnem ennyi kilométernél? A hűtőfolyadék teljesen tiszta, nincs benne olaj. A vízpumpánál látszólag nem folyik be a víz. Honnan kerülhet be még az olajba víz? A sok rövid használattól lehetséges, hogy nem tud elpárologni kellőképpen? Van egy Focus 1.4 a családban, ami szintén rövid utakra van használva, de ott semmi jele ilyen "kicsapódásnak".