Nem hiszem, hogy a kuplunggal lenne a probléma. Tegnap reggel, ebben a mínusz másfél fokban produkált megint egy komolyabb hibát a kocsi, amit eddig csak a feleségem hallott, igaz melegebb időben, de hidegindításoknál. Szóval parkolóból álltam ki, haladtunk egyesben, kettesben és a néha a váltások alatt, valamint egyszer kettesbe váltás UTÁN, még hosszú másodpercekig, iszonyatosan hangos ékszíj hangja volt a kocsinak. Ez 100%, hogy valamilyen szíj hang, hangos vonyítás, hasonló, csak erősebb, mint amikor a hosszbordásom csúszott 2 éve. Csinálta, amíg kuplungoltam, és utána is. Aztán egyszer csak teljen elhalkult, mintha semmi se történt volna. Érezni nem éreztem semmi változást a kocsin, működött, mintha baja se lenne.
Tegnap este sógoromnak meséltem, hogy hát nem tudom mi ez, ő mondta, hogy szerinte amikor hideg van, akkor csúszik a szíj, és ahogy bemelegszik, akkor a hőtől jobban megfeszülnek, illeszkednek az alkatrészek. A szíjamban lehet 20.000 km ~1,5 év, a feszítő még gyári, de most vagyok 188.000 km-nél. Lehet tényleg ez a gondja?