pjotr
Fórumlakó-
Hozzászólások
184 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
pjotr's Achievements
Newbie (1/14)
6
Hírnév
-
A bal első ajtón le tudom engedni az ablakot, de a felhúzás már nem megy. A tippem a kapcsoló - hogyan lehet hozzáférni az ablakfelhúzó gombhoz? Illetve egy másik gondom, hogy távirányítóval zárva az autót rendesen működik a központi zár, viszont ha kulccsal zárom, akkor nem műkődik. Mi lehet a gond?
-
Nos, kipróbáltam a dolgot. Vettem egy bontott EGR-t, a csatlakozót lehúztam a motorban lévő EGR-ről és erre a bontott EGR-re dugtam rá. A rendszer nem vett észre ebből semmit, semmilyen hibakódot nem dob. Szóval így nem kellett vakoló lemez és az ehhez szükséges bontás, illetve nem kellett emulátor sem, pontosabban a bontott EGR az emulátor. Ez a mutatvány 12.000 Ft-ba került, de cserébe nem kellett bontani semmit, ha műszkira kerül a sor, akkor egyszerűen visszadugom a régibe a csatlakozót, illetve ha tönkremegy a régi EGR, akkor ezt a bontottat be is tudom szerelni.
-
GM olaj van benne? Nekem a gyári GM olajjal csinálta, jellemzően autópályán, pedig maximumig volt töltve olajjal. 2000 km után lecseréltem a gyári GM olajat és megszűnt a probléma.
-
Mi a hibakód? Nekem volt hasonló esetem, ott az elektromos gázpedál csatlakozó kontakthiba okozta a gondot. Szervízben 5 perc alatt megcsinálták (valszeg kontakt spray-vel)..
-
Elvileg egy ellenállás beiktatásával a megfelelő kábelba, a küszöbérték megemelhető 0.4V-ra, ahol a hiba már nem jön elő: https://www.youtube.com/watch?v=sZiaaPkKTGI A kérdés az, hogy ez megold-e valamilyen problémát, vagy csak az ECU-t veri át, hogy ne dobjon hibakódot. Mondjuk, az általad javasolt megoldásnál is ugyanez a kérdés felmerül..
-
Hát igen, valóban kérdés, hogy zár-e rendesen a szelep.. Ami eszembe jutott, hogy talán a legjobb emulátor egy bontott EGR szelep lenne, amit csak rádugnék a csatlakozóra. Itt a kérdés, hogy ebben az esetben hibakódot dobna-e a rendszer vagy sem. Ahogy utána olvasgattam alapvetően kétfajta EGR "felügyeleti rendszer" létezik. Az egyik esetben, az áramlási és nyomásviszonyokat figyeli a rendszer, a másik esetben a szelep elmozdulását figyeli elektronikusan. Szóval ha Z16XEP esetében az utóbbi megoldás van, akkor elvileg így "átverhető" az ECU, és nem lesz hibakód. Meg tudja valaki erősíteni, hogy Z16XEP esetében melyik van? Talán az elektromos verzió, tekintve hogy OPCOM-on keresztül is monitorozható a szelep mozgása??
-
Akkor viszont ha jól gondolom, nem is kell lezárólemez, ha van emulátor. A tisztán emulátoros dolog tetszik, mert nem kell bontani hozzá... Melyik emulator lenne jó Z16XEP-hez a felsoroltak közül?
-
Közben találtam is erre cél alkatrészt: https://lmsperformance.eu/egr-dugo-lezaro-opel-16-16v-105km-z16xe1-z16xep.html Valakinek van tapasztalata vele?
-
Ki szeretném iktatni az EGR szelepet (Z16XEP), úgy hogy az elektronika ezt ne vegye észre. Mintha korábban azt olvastam volna, hogy le lehet "vakolni" valahogyan. Erre van ötlete valakinek?
-
Köszi, ez nagy segítség volt!
-
Egy kicsit offtopic, de hátha tud valaki segíteni... Egy angol ismerős Magyrországon akarja szervizeltetni az Audi A4-ét. A kinti műszaki vizsgán az alábbi 2 futómű alkatrésszel kapcsolatos hibát tárták fel: Suspension arm ball joint - Nearside Front Upper (forward arm). Suspension arm pin or bush - Nearside front lower (rear arm inner bush). Pontosan mi a magyar fordítása ezeknek az alkatrészeknek? Csakhogy a magyar szervízben már egyértelműen hivatkozni tudjon a jelzett alkatrészekre...
-
Ez XEP.
-
2000 köbcentis, diezel C Vectra-ról van szó; a hibajelenség, hogy menet közben elveszti az erejét az autó (van, hogy előzés közben is!!), és van hogy napokig leszabályoz, nem pörög ki. OPCOM-mal kiolvasva az alábbi hibaüzenetek vannak: P1105 P0105 Valakinek ötlet, hogy mi lehet a gond?
-
Első fékbetétet akarok venni, és ha jól látom, akkor a betét fékrendszer függő. Honnan tudhatom meg, hogy az én autóm milyen fékrendszerrel van szerelve (Z16XEP; 2005)? Egyáltalán számít a fékrendszer típusa, vagy csak elég ha a betét méretei egyeznek?
-
Nekem is ugyanez volt a problémám, de kizárólag akkor amikor GM gyári olajat tettem bele. Idegesített a dolog, kb. 1000 km után le is cseréltem Mobil olajra, onnantól megszűnt a probléma. Olcsó olajnak híg a leve
- 9.936 válasz