freddy_
Fórumlakó-
Hozzászólások
624 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
-
Days Won
10
freddy_ last won the day on Augusztus 27 2021
freddy_ had the most liked content!
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Astra G Z14XEP 2006/12
-
Város
Eisenstadt, Ausztria
Legutóbbi látogatók
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
freddy_'s Achievements
-
Köszönöm a választ. Azt esetleg nem tudod mennyi hűtőfolyadékot kell leengedni, hogy az EGR alá menjen a szint és van-e leeresztőcsavar, ha igen, hol található?
-
Sziasztok! Adott egy 2006-os H Astra Z14XEP motorral. Le lett szerelve az EGR. Normális, hogy a leszerelt EGR helyén folyik a hűtővíz? Rá van kötve a hűtőkörre az EGR? Esetleg csatlakozó lábkiosztása lenne valakinek? Hogyan lehet leszerelt állapotban tesztelni? Előre is köszönöm a segítséget.
-
A tartáyban lévő fékfolyadékot le szeretném cserélni. Ha egy néhány milliméter átmérőjű szilikoncsővel benyúlok a tartályba és leszívom a teljes leszívható folyadékmennyiséget, fellevegősödhet a fék? A tartály alatti csőben marad elég folyadék vagy inkább hagyjak az alján keveset? Tűhegynyi a tartály alatti nyílás? Előre is köszönöm a segítségeteket.
-
Én is nagyon rühellem a fém kapcsokat, de csak megerősíteni tudom az előttem szólót. Ha lapos csavarhúzóval óvatosan alányúlsz, különösebb erőlködés nélkül kipattan és nem koptatja el a műanyagot. Nem kell feszegetni, simán ki kell pattanjon a megfelelő szögben, csak rá kell érezni. Úgy emlékszem, oldalról szoktam alányúlni, de talán szemből is megy, átemelve a kapcsot azon a részen, amit szeret elkoptatni, ha rosszul veszed ki. Ki kell próbálni. Nálam egy pöcöknél kopott el a műanyag egy kicsit, mert még nagyon az elején erőltetve, rosszul vettem ki. Ez nem okozott gondot a későbbiekben. Úgy emlékszem, a pöckök "oldható" része a látható oldalra kell essen. Úgy emlékszem, a márkaszervizek kontárkodásai miatt egy fémkapcsom hiányzott. Néhányat én erőltettem meg, amíg rájöttem hogyan pattan ki finoman. Vettem egy szett új fémkapcsot (bár semmivel sem lett jobb, mint az eredeti "megerőltetett"). Ha nagyon sérült a fedél és kifolyik a kondenzvíz vagy falsot szív, szerintem szerezz egy szép állapotú bontottat. A fedelet néhány torx csavar tartja, én a legutóbbi szűrőcserénél le is vettem tisztítás céljából. Ha a ház sérült, szerintem azt sem lehet túl bonyolult kibontani egy autóból.
-
Köszönöm. Közben olvastam és ugyanerre jutottam. A teljesen ideális az olajnak a megállások és gyorsítások nélküli, egyenletes haladás lenne. Erre vonatkozna elvileg a hosszú csereperiódus. A gyakorlatban ilyen nem nagyon létezik. Nem beszélve az üzemanyag minőségéről. Meggyőztél, nem megyek 15 ezernél többet egy olajjal, mint eddig sem.
-
Olajcserét követően, két hónap alatt közel 15000 km-t autóztam főleg országúton, autópályán, napi 50-1000km között. A kézikönyvem szerint az olaj csereperiódusa 2 év vagy 30 ezer kilométer. Egyéb forrásokból az ajánlás általában 1 év vagy 15000 km. Talán volt már erről szó korábban, de nem találom. Érdemes lenne 2-3 hónap után, 15000 km-nél olajat cserélnem vagy a rövid eltelt idő miatt nehetek többet is ezzel az olajjal? Mélybarna színű az olaj.
-
Az OBD-2 nem tudom az miben más, esetleg kevesebbet lát-e, mint mondjuk egy Op-Com. A teljes palettányi élőadatot megjeleníteni képes kütyüvel kellene összehasonlítani az állapotokat, amikor nincs hiba és amikor van. Az említett dolgot nem tudom kommentálni, évek alatt csak néhányszor néztem élőadatot, de konkrétan ilyesmire nem emlékszem. Ha úgy látod, hogy nem normális, azon a nyomon is érdemes lehet elindulni. Nekem az a furcsa, hogy a hiba mértéke nem kicsi, ha az ECU lekorlátozza a motor teljesítményét, mégsincs hibakód és nagyítóval kell keresni a hiba okát.
-
A kisautó a kulcsokkal világít? Tárolt hibakód akkor van, ha a gyújtás ráadása után az említett ikon nem alszik ki. Ha nincs tárolt hibakód, az nagyon furcsa. Ebben az esetben, élőadatokat kellene nézni, hogy több derüljön ki. Ahhoz kell egy Op-Com vagy Tech2.
-
Tárolt hibakód nincs esetleg? Próbáltad kivillogtatni?
-
Sziasztok! Az Eneos Premium Hyper 5W-30 még mindig a leginkább ajánlott motorolaj vagy esetleg azóta tudtok jobbat? Azelőtt Valvoline 5W30-as olajat használtam, nem Dexos2, de a kézikönyv szerinti GM minősítései megvannak. Hosszabb távú használat során nem érzékelek nagy különbségeket a két olaj között. Mintha az Eneos lassabban barnulna be, mint a Valvoline.
-
Visszatérve erre, miért nem találod a fékcső cikkszámát? Nem szerepel a rajzon? Ha tudsz alvázszámot küldeni (privátban), megpróbálok másik EPC-ben utána keresni. Más: olajcserekor úgy töltöttem be az olajat, hogy pont 5 rovátka (maximum szint) legyen a nívópálcán. Aztán otthon úgy láttam, minimálisan túllépi a maximumot. Mentem vele többször is 600-1000 kilométeres utakat, utána az ötödik rovátka már csak félig volt. Most mentem vele majdnem 1000km-t, megint 5 rovátkányi a szint (de már sokkal sötétebb az olaj). A hűtővíz szintje hideg motorral a minimum alatt van 1-2mm-el, mint az 1000km-es út előtt. Az olajbetöltő kupaknál is minden normálisnak néz ki. Lehetséges, hogy a nívópálca nem annyira pontos, hogy négy és fél vagy öt mindig és jól elkülönüljön vagy mi lehet az oka, hogy most magasabb szintet látok?
-
10 évig márkaszervizekbe hordtam az autómat. Kis (fél órás) munkáknál az árak nem megfizethetetlenek, de nagyon vegyesek a tapasztalataim, leginkább csúnyán megjártam velük. Négy márkaszervizből egynél a munkával teljesen elégedett voltam, de más jellegű gondok voltak. Egynél nagy összegű károkat okoztak. Körülbelül olyan volt az egész, mint amikor egy nem szakmabeli kalapáccsal, fogóval, csavarhúzóval és feszítővassal (ez minden szerszámkészletük, de mégha lenne célszerszámuk sem használnák) agyatlanul feszeget, üt, mindenen ütés és berágódás nyomokat hagyva és látszólag szándékosan nulla lelkiismeretességgel és igényességgel végzi a dolgát, amiben csak lehet (esztétikai) károkat téve. (Mert alul van fizetve, a fizetése nem jön meg időben, hülyére dolgoztatják, stb.) Nehéz ezt elképzelni, de nem túlzom, le tudom írni részletesen, csak hosszú, illetve korábban sokmindent leírtam már ebből a történetből a fórumon. Én szúrtam el, hogy nem állítottam le és vittem el az autót azonnal, mielőtt mégnagyobb lett a kár. A maradék két szervizben is többször csináltattam olajcseréket és egyéb rutin dolgokat. A látottak alapján egyik helyre sem szívesen vinném az autómat mégegyszer, csak ha nagyon rá lennék kényszerülve (akkor sem motorbontásra). Nem azon múlik, hogy jó vagy rossz-e egy szerviz, hogy márka vagy nem márkaszerviz. Gyanítom bármilyen sarki szerelő igényesebben és lelkiismeretesebben dolgozik a leírtaktól, de nyilván belőlük is van kevésbé jó. Addig kerestem, amíg találtam szerelőt, ahova el mertem vinni vezérlés és egyéb bontások miatt, jó lett minden, de nem kívánatos dolgok is lettek mellé. Nehéz jó szerelőt találni, próbálj meg érdeklődni és leinformálni, mielőtt elviszed hozzá.
-
Az opelmuhely.com jó tipp, de sajnos csak "kérdések" almenüpontot találtam, amelyben a feltett kérdésekre válaszokat lehet adni, ilyen jellegű fórumot nem. Ha FB-ra való hivatkozással szűnik meg ez a fórum, nem látom át hogyan helyettesíti ezt a fórumot, már annak aki használja a FB-ot. Szerintem ennek a fórumnak FB mellett nagyon is meglenne a létjogosultsága.
-
Eddig még nem láttam olyan alkatrészt, aminek ne lenne cikkszáma. Magán a csövön nem látható semmi vagy már annyira rossz állapotú, hogyha lenne sem látszana? Próbálom én is megnézni katalógusban, de nem tudom mikor jutok el odáig. Bontott nem jöhet szóba vagy ezeket levétel után már nem szokás visszarakni?
-
Nem lehet már kapni eredetit vagy csak utángyártottat keresel? Fékfolyadékot tudnátok ajánlani (típus, márka)?