
dankola
Fórumlakó-
Hozzászólások
16 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
dankola's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, hátha más is találkozott már hasonló problémával, és tudja, mi lehet a gond. Szóval 2004-es 1.2-es C Corsa eddig 66000 km-et futott. Újabban indtás után néhány másodpercig furcsa a motor hangja, mintha nem lenne kenés, vagy csörögne a vezérmű lánc. Aztán 2-3 mp után megszűnik, és minden OK. Csak akkor csinálja, ha min. 30-40 percig állt indítás előtt. Egyébként nagyon jó a kis gép, a kötelező cserélni valókon kívül csak a stabilizátor fejek adták meg magukat, az is köszönhetően a jó utaknak. Üdv mindenkinek
-
Üdv mindenkinek. Olvasom itt a fogyasztási adatokat, de az én 1.4-es karavánom messze elmarad ezektől a "csodafogyasztás"-októl. Városban 9-10 liter ( lámpa gyulladásakor még 500 km sincs, 100% város) , országúton 7 körül, autópályán 7,5. Nem vagyok egy száguldozós típus, úgyhogy nálam is játszik a sok motorfék, 5. fokozat amikor csak lehet, és 2500-nál már váltás. Olvasom, hogy van akinek a pörgetés vált be. Próbáltam azt is, akkor 0,5 literrel több lett a fogyasztás. Viszont ami feltűnt, hogy külföldi utak során az osztrák vagy olasz benzinből kevesebbet evett.
- 5.469 válasz
-
Abszolut nem a spórolás miatt váltottam. Többen is ajánlották, gondoltam egy próbát megér. Aztán ha rossz, majd a következő cserénél váltok. De tényleg nem éreztem különbséget. De az is igaz, hogy évente akkor is lecseréltem, ha csak 6 ezret ment a gép.
-
Üdv mindenkinek ! Látom kicsit egymásnak estek a kollégák, úgyhogy lazításként szeretném elmondani, hogy egy olyan probléma megoldása sikerült itt a fórumon keresztül, melybe már kezdtem belenyugodni. A bizonyos "klattyogó" , dízeles motorhangról van szó, ami egy 1.4-es motortól nem túl egészséges. A szerelők széttárták a karjukat, és közölték velem, hogy minden rendben, ez ilyen természetesen. Aztán elolvastam a 123. oldalon a kartergáz visszavezető tisztításáról szóló véleményeket, és hétvégén én is megtettem. Hát volt benne anyag ! És láss csodát, amivel 2 évig szenvedtem, az egycsapásra megszűnt. Szép, egészséges motorhang. Köszönöm mindenkinek a segítséget ! Láttam, korábban sok vitát váltott ki az Opel 10W40-es olaj is. Nekem a kezdetben Mobil1 volt benne, de aztán áttértem a GM-re. Nem vettem észre különbséget, és 100 ezer km eddig hiba nélkül bele ment a kocsiba. Igaz, 13-15 ezrenként le is cserélem a szűrővel együtt. Szóval nekem 3 alatt bevált.
-
Nekem már csak egy ventim van, a hűtő mögött. Mindenesetre levettem, kiszedtem azt az ellenállást, ami nem áll másból, mint két darab spirál rugóból.Persze gondolom valami spéci darab, de semi extra. Az egyik a tövénél elégett, ezért nem volt kontakt, forrasztani meg ugye nem lehet, mert elolvadna az ón. Mivel sehol nem kaptam - még bontókban sem - ezért egy fél centivel megrövidítve ugyan a spirál végét rögzítettem a helyén. Persze előtte az égett részt eltávolítottam. És láss csodát, most minden működik. Hogy meddig, azt nem tudom. Az ellenállás - mivel kicsit rövidebb lett - kisebb lett, de a villamosságis ismerős szerint nem változott jelentősen. Remélem rendben lesz. De nem értem, hogy miért tesznek ilyen könnyen koszolódó, vizet, sós lét kapó helyre ilyen elektronikai kütyüt. Köszi a tanácsokat .
-
Sziasztok ! Az van, amit Uhuhu mondott. A hűtő ventillátor alsó részén van egy ellenállás, amiből az egyik elégett. Úgy néz ki, mint egy izzószál. A probléma csupán az, hogy új ilyen alkatrész állítólag nincs, csak egyben az egész ventillátor, motorral együtt. Így meg minimum 40 e Ft. Úgyhogy rohangáltam bontókba, de mivel két fajta is van (Behr és Delphi ) nem egyszerű beszerezni. Az egyik bontóban ígértek, hogy szereznek egyet, úgyhogy most donorra várok. :rolleyes:
-
Nálam ugyanaz a gond jelentkezett, mint bszemethy-nél. Ha a klímát bekapcsolom, a ventillátor elindul, majd megáll. És aztán folyamatosan ezt ismétli. Érdekes, hogy az évjárat, és a típus is egyezik az övével. Ezek szerint akkor rossz napjuk volt a gyárban... Ezt az Uhuhu által említett ellenállást villamosági, vagy klíma szerelővel nézessem meg ?
-
Egy érdekes problémára keresek megoldást. 1,4 Astra G ötödikben bármilyen sebességnél gázadásra halk sipolást produkál az utastérben. Ha elveszem a gázt, vagy visszaváltok semmi, ötödikben viszont folymatosan, változó frekvenciával sípol. Mivel használtan vettem a gépet, nem tudom, új korában is csinálta-e. Amióta nálam van, ezt teszi. 50 km után nagyon idegesítő. Ilyenkor jön a hangosabb rádió hallgatás, de nem az igazi. Van valami ötletetek? Én nyelestengelycsapágyra tippelnék, v. vmelyik váltótámcsapágyra.Szvsz amíg nincs izomból durva hangja, nem kell vele foglalkozni. Sziasztok ! Sajnos izomból durva lett a hangja, így irány a szerelő. nyelestengely csapágy is, meg váltótámcsapágy is. + megsérült a tengely, amire a fokozatok vannak felfűzve+ az ötödik fogaskereke. Alkatrészárak: 170e Ft + munkadíj. Rendesen mellbe vágott a hír. Mindez azért, mert kedves lengyel összeszerelő barátunk egy kicsivel kevesebb váltóolajat öntött a váltóba. Mivel az ötödik fokozat volt a legmagasabban, így oda kenőanyag már alig jutott. Először kávédaráló szerű hang jelentkezett a bal első keréknél, mely benyomott kuplungnál megszűnt. Aztán jött a sipolás+erősödő hang. Végül olcsóbb volt, ha vettem egy bontott komplett váltót, ami 60e-be került. Még most rakják be, remélem jó lesz. Tanulság: az első hasonló jelnél váltóolaj szntellenőrzés! Bár a gyár szerint erre csak 100 000 km-nél van szükség.
-
Sziasztok ! Egy érdekes problémára keresek megoldást. 1,4 Astra G ötödikben bármilyen sebességnél gázadásra halk sipolást produkál az utastérben. Ha elveszem a gázt, vagy visszaváltok semmi, ötödikben viszont folymatosan, változó frekvenciával sípol. Mivel használtan vettem a gépet, nem tudom, új korában is csinálta-e. Amióta nálam van, ezt teszi. 50 km után nagyon idegesítő. Ilyenkor jön a hangosabb rádió hallgatás, de nem az igazi. Van valami ötletetek?
-
Köszi, irány akkor az üveges.
-
Sziasztok ! Nem tudja valaki, hol lehet olcsón első szélvédőt szerezni? ( kavicsfelverődés, másnapra sajnos repedéssel párosulva). Neten szétnéztem, és 20-tól 40 ezerig kínálják+szerelés. Opelbontó lapján használt nincs. Még valami. Nekem 1,2-es motorral szerelt a gép, 30 000 km-el. 3500-as fordulatig viszont rettentően gyenge, utána megy, ahogy kell. Mindegyik ilyen, vagy csak az enyém nyomatékszegény? Egyesben és kettesben olyan, mintha le akarna fulladni alacsony fordulaton. Üdv
-
Eszembe se jutott, hogy én nyúljak a váltóhoz ! Közben böngészgettem korábbi Vectrám szerelési könyvét, és ott az áll, ha a kuplungszerkezet szegecsei meglazulnak, az is adhat ilyen hangot alapjáraton, kinyomott kuplung nélkül a vezetőoldali kerék mellett. Uhuhu! Nincs valami tipped mi lehet?
-
Nekem is dettó ugyanez volt: alapjáraton, felengedett kulungnál, vezetőoldali kerékhez hajolva lehetett jól hallani, de nekem pont fordítva: nyáron, nagy melegben csinálta csak. Már egész újkorában is észleltem időnként, csak akkor még nem jöttem rá mikor, milyen körülmények között és honnan jön a hang, mert ugye nem mindig csinálta. Azóta persze már kifigyeltem mikor csinálja... ahogy azt a fentiekben le is írtam. Annak idején próbáltam keresgélni neten a jelenség után, ezeket találtam a TC autódoktornál: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/20010613/ Mondjuk azért azt nem hiszem, hogy az új G Astrámnak is ezen okból lett volna hangja. Ez ugyan fabia, de még ezt találtam: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/031106d/ Szal igazából sztem nem nagyon lettünk okosabbak a tekintetben, hogy mi adja ezt a hangot... Én ezek után belenyugodtam, hogy ez ilyen. Szétszedetni nem akartam a váltót e miatt. Ha nagyon hangos lett volna akkor talán Tetszett a két írás, sajnos az én gépemben már van 80 e km, és vagy 10e km óta adja ezt a hangot. Tegnap mentem vele autópályán 500 km-et, és utána halkabb lett egy kicsit, de sajna reggel megint "kávédarálásra" ébredtem. Remélem nem ez a nyelestengely bizbasz csapágy vagy mi csinálja, amit a fenti írásban említettek. Elég rosszul hangzik. Én sem merem a váltót megbontatni, csak aztán nehogy széthulljon nekem valahol.
-
Egyre érdekesebb ez a kuplung dolog. Nekem meg főként hidegen csinálja, amikor bemelegszik a motor már csendesebb. És csak alapjáraton hallható, főleg kintről, a vezetőoldali első kerék mellől. De szerintem én sem szedetem szét, csak nehogy széthulljon valami benne. Az alapjárati problémáról ebben a hidegben többen írtak már. Elsőre én sem értettem, hogy a hőmérő már 80 fok felett van, az alapjárat meg még mindig 1000. Aztán amikor a termosztát kapcsolt, és a hűtő is bekapcsolódott a körbe, szépen visszaállt 800-ra. Javaslom, hogy menj vele kicsit többet, szépen beáll majd szokott helyére. Lassú a kicsike -10 fokban :-))
-
Szisztok ! Nekem a régi Vectram volt ABS-es, és főleg ilyen havas, jeges úton nagyon szerettem. Igaz, egy-két alkalommal olyan az ember érzése, mintha nem is fogna a fék. Nálam már egészen lassú tempónál is zúgott, és masszírozta a talpamat - pl jégen- a pedál. Nekem egyszer volt vele gondom, amikor fékbetét volt cserélve. Utána egy ideig égett a visszajelző lámpa, majd egyszercsak megszűnt. Próbálj meg 1-2 erőteljesebb fékezést, bár ezen az úton óvatosan ! Nekem két problém van ! Astra G-hez nem tudja valaki mennyibe kerül egy kuplung kinyomócsapágy? Az egyik internetes online boltban van 3700 meg 54000 forintért is. Van némi különbség ! A családban lévő C Corsa hátsó futóműve meg erőteljesen nyöszörög ha rossz úton megyek, vagy lenyomom a hátulját. A hideg miatt lehet, vagy valami gondja van? Üdv