-
Hozzászólások
1.191 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
-
Days Won
18
tuskes last won the day on Október 6 2021
tuskes had the most liked content!
Elérhetőség
-
AIM
Tel.:
Személyes információ
-
Érdeklődés
Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr -- C16SE hibrid :)
-
Város
Budapest
Legutóbbi látogatók
2.212 profile views
tuskes's Achievements
-
Szia Zotya! Igen, ez igaz, kell idő az összekopáshoz. Azt meg is hagyom majd neki. A fékolajat így is-úgy is cserélem neki, mert lehet még az eredeti van benne, szóval illőnek látom. Munkahengert is kell sajna a szivárgás miatt. Amúgy a fék eléggé lent fog már amennyit fog, úgyhogy azt a szivárgásnak tudom be. Rendesen fel lesz pumpálva a rendszer, jónak kell lennie. Igazad van, most mást nem is tennék.
-
Sziasztok! Hasonló projektben vagyok, egy cimbi Astrájával. Sz@r fékhatás, + nulla rögzítőfék. Mivel kopottas volt a rendszer, ezért elsőként az első fékekre fókuszáltam. Kapott Brembo tárcsákat, TRW betéteket. Takarítás, fehérzsír spray, összerakás. Kicseréltem a kézifék kötelet is, eléggé meg volt már nyúlva. Hátul egyelőre annyit csináltam, hogy az utánállítókat tekertem. Jelenlegi eredmény.: fékhatás továbbra is gyászos, kézifék blokkolja a kerekeket menet közben, és nem húz félre, tehát pazar lett. A balos munkahengert cserélni kell majd, mert minimálisan szivárog. Ha ez megvan, lecserélem a fékolajat is, mert elégé fekete üledékes a tartály alja. Sejtésem szerint, a munkahenger és a fékolaj csere megoldja majd a fékhatás problémát. Most még nem vetetnék vele dobokat, pofákat, és komplett rugó szettet. Most költött az autóra egy valag pénzt.
-
Szia! Igen, azt sejtettem hogy eszi az áramot, ha már 80A-es biztit tettek rá. Ennek szerintem a 100 A-es generátor lenne az ideális. Sajnos nem tudjuk hogy végül így, a hozzá való olajjal jó-e. Cimbinek nem volt ideje rá, készült a mai külföldre utazásra. Nekem meg nem volt időm átmenni. Úgy áll, ahogy Szombaton hagytam. Abban bízok most, hogy bekerült egy vastag nyomócső, megkapja a hozzá való olajat, és meg lesz oldva a probléma. Ha lesz valamikor időm, akkor átugrok hozzájuk. Barátnője itthon maradt, és amúgy is Ő használja az autót. Megpróbálom befejezni, had élvezze.
- 36.169 válasz
-
- 1
-
Így tapasztaltam én is. Nem tekert kormánynál “ alapjáraton” forog. Állítólag a kormánygép felépítését ( belső ) megegyező, az újabb fajta F Astra kormánygéppel. Azt tudom, F-ben is 2 fajta van. A vas házas, és az alu házas. Utóbbinál fél fordulattal kevesebbet kell tekerni középtől végpontig. Ez van jelenleg beépítve.
- 36.169 válasz
-
Ez rendben van, így van kötve. Annyi külömbséggel, hogy azt nem tudom megmondani, hogy a gyújtáskapcsolt vékony fekete az melyik biztivel van kapcsolatban. Gyújtáskapcsolóról kötöttem be a piros-fekete szál alatti feketére. Szevó csak járó motornál jár, és szépen fokozatosan emelkedik a fordulatszáma. Nézem a linket.
- 36.169 válasz
-
Siker! Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs.
- 36.169 válasz
-
Nekem több dolog miatt is gyanus. Ezt ahogy hallottam, elég gyakran építik be pályázós Opelekbe, még a gyári elektromos szervós Corsákba is, mert nagyon gyors reagálású. Nincs több tyúkbél rajta, ami valamilyen módon összeköttetésben lehetne a kormányszög jeladóval, és nem hiszem hogy ez miatt akik használják, még akár az ECU-t is mókolnák. Ezért nem értem a helyzetet. Szia! Hát erre a leírásra az életben nem találtam volna rá, az biztos! Köszönöm! Megpróbáljuk ma így. A vastag pirosat átkötöm fix 12 V-ra, egyelőre akkuhoz, a biztijével. Bízom benne ez lesz az áttörés.
- 36.169 válasz
-
Ez úgy van, hogy 1 szál vezeték maradt ki a kötésből, és az állítólag egy diagnosztikai szál, ami mellőzhető nyugodtan. Színére nem emlékszem. Kormányszög jeladó nem volt része a pakknak. Szerintem az a modernebb elektromos szervók része, de ez persze csak tipp. Indítástól kezdve kell mennie. A másik autója ami egy H Astra GTC azon is megy folyamatosan ha jól tudom. Eléggé egy egységet képez, így nem feltétlenül bontanám meg. Ráadásul működött a G Astában. Így néz ki: https://kepkuldes.com/image/SjXz9A Direkt tápra azért gondoltam, mert azok vastag vezetékek. Tehát lehet, a gyújtáskapcsolt vékonyabb szál, az csak akkor tud valamit kapcsolni, ha azt a vastag fix + előkészítette. Lövésem sincs, ez nekem magas labda.
- 36.169 válasz
-
Sziasztok! TUDOM nem ide tartozik, trollkodok, hiszen G Astra alkatrészről van szó, de abban a "csoportban" úgy látom nincs mozgás. Hátha tud valaki itt egy jó tippet adni. Sajnos fogy az idő, mert ismerős Kedden utazik külföldre hosszú távra. Egy jó cimborámnak segítek az F Astrájába szervót tenni. Mivel utólagos klímája van ( Diavia ) és minden ékszíjas, így a gyári F megoldások nem jöhettek szóba, teljes átépítés nélkül. Így szereztem neki egy G Astra elektromos TRW szervót, amit rendszerbe is kötöttünk. Az autó, amiből van az alkatrész, az nemrég jött haza saját lábán külföldről, tehát 99% hogy rendben működik. Beépítés F-be, próba, és nem indul a szervó motorja. A kb. 10-15 próbálkozásból, mindössze 2 x 2 mp.-re indult el. Amiket villamosan bekötöttem, lehetséges valahol helytelenül: Vastag barna fix test. Vastag piros, gyújtás kapcsolótól gyújtás kapcsolt 12V. ( lehet ennek kellene fix +12V akkuról, a 80A-es biztivel, erre tippelek. ) Kék-fehér 0,75-ös a generátor gerjesztő száljára. Azt hiszem ( nem vagyok most ott ) talán fekete 0,75-ös szintén gyújtás kapcsoló gyújtáskapcsolt száljára. Töltés rendesen van az autójában, és bár 70-es a generátor, szerintem azzal nem lenne gond. Biztonság kedvéért, a gerjesztő szálat rákötöttük az én autóm generátorára, ami egy felújított 100-as. Létezhet, hogy a vastag pirosat azt fix +-ra az akkuhoz kell direktben kötni a biztivel? Mert akkor azt nem értem, miért nem mindegy neki, hogy a feszt az a szál mikor adja? Gyújtáson így is-úgy is megvan. Lehet csak ennyit kötöttem félre, vagy van esélyem mást is ellenőrizni? Hétvégén rendbe kellene tennem. Előre is köszönöm a tippeket!!!!
- 36.169 válasz
-
Sziasztok! Ide trollkodok, hiszen G Astra alkatrészről van szó. Egy jó cimborámnak segítek az F Astrájába szervót tenni. Mivel utólagos klímája van ( Diavia ) és minden ékszíjas, így a gyári F megoldások nem jöhettek szóba, teljes átépítés nélkül. Így szereztem neki egy G Astra elektromos TRW szervót, amit rendszerbe is kötöttünk. Az autó, amiből van az alkatrész, az nemrég jött haza saját lábán külföldről, tehát 99% hogy rendben működik. Beépítés F-be, próba, és nem indul a szervó motorja. A kb. 10-15 próbálkozásból, mindössze 2 x 2 mp.-re indult el. Amiket villamosan bekötöttem, lehetséges valahol helytelenül: Vastag barna fix test. Vastag piros, gyújtás kapcsolótól gyújtás kapcsolt 12V. ( lehet ennek kellene fix +12V akkuról, a 80A-es biztivel, erre tippelek. ) Kék-fehér 0,75-ös a generátor gerjesztő száljára. Azt hiszem ( nem vagyok most ott ) talán fekete 0,75-ös szintén gyújtás kapcsoló gyújtáskapcsolt száljára. Töltés rendesen van az autójában, és bár 70-es a generátor, szerintem azzal nem lenne gond. Biztonság kedvéért, a gerjesztő szálat rákötöttük az én autóm generátorára, ami egy felújított 100-as. Létezhet, hogy a vastag pirosat azt fix +-ra az akkuhoz kell direktben kötni a biztivel? Mert akkor azt nem értem, miért nem mindegy neki, hogy a feszt az a szál mikor adja? Gyújtáson így is-úgy is megvan. Lehet csak ennyit kötöttem félre, vagy van esélyem mást is ellenőrizni? Hétvégén rendbe kellene tennem. Előre is köszönöm a tippeket!!!!
- 19.232 válasz
-
Csak tippelek, de lehet akár a kapcsoló is. Inkább az, mint az ellenállás. Annyira nem vészes kiszedni, és ránézni, mérni.
- 5.898 válasz
-
Tudtommal DE tévedhetek, az X-es motoros az katalizátorral szerelt. Ettől még az NZ motor nem lesz DIS gyújtásos, ebből kifolyólag nem szerelték még főtengely jeladóval.
-
Nagyjából ezen vagyok én is. Bár használom a fészt, sok Opelos csoportban benne vagyok, vannak is jó ismeretségek, de mióta Opelom van, nekem ez a fórum jelenti a legtöbbet. Az itteni tagok, a hozzáértő segítségek, és még sorolhatnám. Szűkebb, válogatottabb, minőségi. Sajnálom nagyon hogy így alakul. Akivel lehet, szeretnék privátban telefonszámot cserélni, és fenntartani a kapcsolatot. Tehát nagyon örülnék neki, ha a tagok, ( persze aki szívesen tartaná a kapcsolatot velem ) jeleznének. Még annyi időm lesz, hogy a nemsokára lezáruló nagy projektemet, bemutathatom itt. Tekintve hogy néhány éve honnan indultam, az itt kapott és összegyűjtött infók alapján, azt gondolom igazi Opel fórumhoz méltó változás.
-
Itt szerintem a legnagyobb gond, hogy nincs idő már a vezetőségnek, foglalkozni a fórummal, követni a hozzászólásokat, esetleg beavatkozni. Nem hiszem hogy anyagilag nagy költség egy domain ( remélem jól írom ) megfelelő tárhellyel. Ezekhez a dolgokhoz nem értek.