Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

tuskes

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1.191
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    18

tuskes last won the day on Október 6 2021

tuskes had the most liked content!

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.:

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr -- C16SE hibrid :)
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

2.222 profile views

tuskes's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

76

Hírnév

  1. tuskes

    Fék

    Szia Zotya! Igen, ez igaz, kell idő az összekopáshoz. Azt meg is hagyom majd neki. A fékolajat így is-úgy is cserélem neki, mert lehet még az eredeti van benne, szóval illőnek látom. Munkahengert is kell sajna a szivárgás miatt. Amúgy a fék eléggé lent fog már amennyit fog, úgyhogy azt a szivárgásnak tudom be. Rendesen fel lesz pumpálva a rendszer, jónak kell lennie. Igazad van, most mást nem is tennék.
  2. tuskes

    Fék

    Sziasztok! Hasonló projektben vagyok, egy cimbi Astrájával. Sz@r fékhatás, + nulla rögzítőfék. Mivel kopottas volt a rendszer, ezért elsőként az első fékekre fókuszáltam. Kapott Brembo tárcsákat, TRW betéteket. Takarítás, fehérzsír spray, összerakás. Kicseréltem a kézifék kötelet is, eléggé meg volt már nyúlva. Hátul egyelőre annyit csináltam, hogy az utánállítókat tekertem. Jelenlegi eredmény.: fékhatás továbbra is gyászos, kézifék blokkolja a kerekeket menet közben, és nem húz félre, tehát pazar lett. A balos munkahengert cserélni kell majd, mert minimálisan szivárog. Ha ez megvan, lecserélem a fékolajat is, mert elégé fekete üledékes a tartály alja. Sejtésem szerint, a munkahenger és a fékolaj csere megoldja majd a fékhatás problémát. Most még nem vetetnék vele dobokat, pofákat, és komplett rugó szettet. Most költött az autóra egy valag pénzt.
  3. tuskes

    Elektromos

    Szia! Igen, azt sejtettem hogy eszi az áramot, ha már 80A-es biztit tettek rá. Ennek szerintem a 100 A-es generátor lenne az ideális. Sajnos nem tudjuk hogy végül így, a hozzá való olajjal jó-e. Cimbinek nem volt ideje rá, készült a mai külföldre utazásra. Nekem meg nem volt időm átmenni. Úgy áll, ahogy Szombaton hagytam. Abban bízok most, hogy bekerült egy vastag nyomócső, megkapja a hozzá való olajat, és meg lesz oldva a probléma. Ha lesz valamikor időm, akkor átugrok hozzájuk. Barátnője itthon maradt, és amúgy is Ő használja az autót. Megpróbálom befejezni, had élvezze.
  4. tuskes

    Elektromos

    Így tapasztaltam én is. Nem tekert kormánynál “ alapjáraton” forog. Állítólag a kormánygép felépítését ( belső ) megegyező, az újabb fajta F Astra kormánygéppel. Azt tudom, F-ben is 2 fajta van. A vas házas, és az alu házas. Utóbbinál fél fordulattal kevesebbet kell tekerni középtől végpontig. Ez van jelenleg beépítve.
  5. tuskes

    Elektromos

    Ez rendben van, így van kötve. Annyi külömbséggel, hogy azt nem tudom megmondani, hogy a gyújtáskapcsolt vékony fekete az melyik biztivel van kapcsolatban. Gyújtáskapcsolóról kötöttem be a piros-fekete szál alatti feketére. Szevó csak járó motornál jár, és szépen fokozatosan emelkedik a fordulatszáma. Nézem a linket.
  6. tuskes

    Elektromos

    Siker! Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs.
  7. tuskes

    Elektromos

    Nekem több dolog miatt is gyanus. Ezt ahogy hallottam, elég gyakran építik be pályázós Opelekbe, még a gyári elektromos szervós Corsákba is, mert nagyon gyors reagálású. Nincs több tyúkbél rajta, ami valamilyen módon összeköttetésben lehetne a kormányszög jeladóval, és nem hiszem hogy ez miatt akik használják, még akár az ECU-t is mókolnák. Ezért nem értem a helyzetet. Szia! Hát erre a leírásra az életben nem találtam volna rá, az biztos! Köszönöm! Megpróbáljuk ma így. A vastag pirosat átkötöm fix 12 V-ra, egyelőre akkuhoz, a biztijével. Bízom benne ez lesz az áttörés.
  8. tuskes

    Elektromos

    Ez úgy van, hogy 1 szál vezeték maradt ki a kötésből, és az állítólag egy diagnosztikai szál, ami mellőzhető nyugodtan. Színére nem emlékszem. Kormányszög jeladó nem volt része a pakknak. Szerintem az a modernebb elektromos szervók része, de ez persze csak tipp. Indítástól kezdve kell mennie. A másik autója ami egy H Astra GTC azon is megy folyamatosan ha jól tudom. Eléggé egy egységet képez, így nem feltétlenül bontanám meg. Ráadásul működött a G Astában. Így néz ki: https://kepkuldes.com/image/SjXz9A Direkt tápra azért gondoltam, mert azok vastag vezetékek. Tehát lehet, a gyújtáskapcsolt vékonyabb szál, az csak akkor tud valamit kapcsolni, ha azt a vastag fix + előkészítette. Lövésem sincs, ez nekem magas labda.
  9. tuskes

    Elektromos

    Sziasztok! TUDOM nem ide tartozik, trollkodok, hiszen G Astra alkatrészről van szó, de abban a "csoportban" úgy látom nincs mozgás. Hátha tud valaki itt egy jó tippet adni. Sajnos fogy az idő, mert ismerős Kedden utazik külföldre hosszú távra. Egy jó cimborámnak segítek az F Astrájába szervót tenni. Mivel utólagos klímája van ( Diavia ) és minden ékszíjas, így a gyári F megoldások nem jöhettek szóba, teljes átépítés nélkül. Így szereztem neki egy G Astra elektromos TRW szervót, amit rendszerbe is kötöttünk. Az autó, amiből van az alkatrész, az nemrég jött haza saját lábán külföldről, tehát 99% hogy rendben működik. Beépítés F-be, próba, és nem indul a szervó motorja. A kb. 10-15 próbálkozásból, mindössze 2 x 2 mp.-re indult el. Amiket villamosan bekötöttem, lehetséges valahol helytelenül: Vastag barna fix test. Vastag piros, gyújtás kapcsolótól gyújtás kapcsolt 12V. ( lehet ennek kellene fix +12V akkuról, a 80A-es biztivel, erre tippelek. ) Kék-fehér 0,75-ös a generátor gerjesztő száljára. Azt hiszem ( nem vagyok most ott ) talán fekete 0,75-ös szintén gyújtás kapcsoló gyújtáskapcsolt száljára. Töltés rendesen van az autójában, és bár 70-es a generátor, szerintem azzal nem lenne gond. Biztonság kedvéért, a gerjesztő szálat rákötöttük az én autóm generátorára, ami egy felújított 100-as. Létezhet, hogy a vastag pirosat azt fix +-ra az akkuhoz kell direktben kötni a biztivel? Mert akkor azt nem értem, miért nem mindegy neki, hogy a feszt az a szál mikor adja? Gyújtáson így is-úgy is megvan. Lehet csak ennyit kötöttem félre, vagy van esélyem mást is ellenőrizni? Hétvégén rendbe kellene tennem. Előre is köszönöm a tippeket!!!!
  10. Sziasztok! Ide trollkodok, hiszen G Astra alkatrészről van szó. Egy jó cimborámnak segítek az F Astrájába szervót tenni. Mivel utólagos klímája van ( Diavia ) és minden ékszíjas, így a gyári F megoldások nem jöhettek szóba, teljes átépítés nélkül. Így szereztem neki egy G Astra elektromos TRW szervót, amit rendszerbe is kötöttünk. Az autó, amiből van az alkatrész, az nemrég jött haza saját lábán külföldről, tehát 99% hogy rendben működik. Beépítés F-be, próba, és nem indul a szervó motorja. A kb. 10-15 próbálkozásból, mindössze 2 x 2 mp.-re indult el. Amiket villamosan bekötöttem, lehetséges valahol helytelenül: Vastag barna fix test. Vastag piros, gyújtás kapcsolótól gyújtás kapcsolt 12V. ( lehet ennek kellene fix +12V akkuról, a 80A-es biztivel, erre tippelek. ) Kék-fehér 0,75-ös a generátor gerjesztő száljára. Azt hiszem ( nem vagyok most ott ) talán fekete 0,75-ös szintén gyújtás kapcsoló gyújtáskapcsolt száljára. Töltés rendesen van az autójában, és bár 70-es a generátor, szerintem azzal nem lenne gond. Biztonság kedvéért, a gerjesztő szálat rákötöttük az én autóm generátorára, ami egy felújított 100-as. Létezhet, hogy a vastag pirosat azt fix +-ra az akkuhoz kell direktben kötni a biztivel? Mert akkor azt nem értem, miért nem mindegy neki, hogy a feszt az a szál mikor adja? Gyújtáson így is-úgy is megvan. Lehet csak ennyit kötöttem félre, vagy van esélyem mást is ellenőrizni? Hétvégén rendbe kellene tennem. Előre is köszönöm a tippeket!!!!
  11. Csak tippelek, de lehet akár a kapcsoló is. Inkább az, mint az ellenállás. Annyira nem vészes kiszedni, és ránézni, mérni.
  12. Tudtommal DE tévedhetek, az X-es motoros az katalizátorral szerelt. Ettől még az NZ motor nem lesz DIS gyújtásos, ebből kifolyólag nem szerelték még főtengely jeladóval.
  13. Nagyjából ezen vagyok én is. Bár használom a fészt, sok Opelos csoportban benne vagyok, vannak is jó ismeretségek, de mióta Opelom van, nekem ez a fórum jelenti a legtöbbet. Az itteni tagok, a hozzáértő segítségek, és még sorolhatnám. Szűkebb, válogatottabb, minőségi. Sajnálom nagyon hogy így alakul. Akivel lehet, szeretnék privátban telefonszámot cserélni, és fenntartani a kapcsolatot. Tehát nagyon örülnék neki, ha a tagok, ( persze aki szívesen tartaná a kapcsolatot velem ) jeleznének. Még annyi időm lesz, hogy a nemsokára lezáruló nagy projektemet, bemutathatom itt. Tekintve hogy néhány éve honnan indultam, az itt kapott és összegyűjtött infók alapján, azt gondolom igazi Opel fórumhoz méltó változás.
  14. Itt szerintem a legnagyobb gond, hogy nincs idő már a vezetőségnek, foglalkozni a fórummal, követni a hozzászólásokat, esetleg beavatkozni. Nem hiszem hogy anyagilag nagy költség egy domain ( remélem jól írom ) megfelelő tárhellyel. Ezekhez a dolgokhoz nem értek.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.