Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bigband

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

bigband's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. BINGÓ!!! Hálás köszönet NEKED, NEKTEK az önzetlen segítségért, hozzászólásokért. Úgy néz ki, hogy az a kib...tt termosztát volt a felelős mindenért. A második U alakú gumi lett jó tömítésnek, gyengéd gyömöszöléssel beszorult a helyére. Aztán vissza minden a lebontás előtti állapotba, és utána visszaöntöttük a fagyállót, indítás. Felment a hőfok úgy 95 körülire, és akkor visszaesett kb. 91-92-re (rögtön hálásan gondoltam a termosztátra). Na, ez MÁÁR jó jel volt! Majd emelt gázzal melegedett újra, és 98 körül bekapcsolt a ventilátor. Meg is ijedtem egy kissé, mert behajolva nyomogattam a gázbovdent. Minő látvány és zene füleimnek! Ment, mint állat, majd visszahűlt, és kikapcsolt. Mintha így kellene neki működni, nem? Még egyszer köszönök mindent. Ha netán még jelentkezne valami, lehet, hogy zaklatni foglak...
  2. Na, ez az, köszönöm. Ezek az "apróságok", amiket tudni kell! Láttam, hogy amikor cseréltük a vezérlést, az ismerős odaállította a jelt a jelhez, csak azt nem tudtam, hogy olyankor a rendszer nyugiban van. Beleláttam, hogy ahogyan éppen áll, és lehúzom, elugrik. Az u-alakú gumi OK, csak amikor ebből a profilból 3 különböző van, az nekem mindőssze 33%-os esélyt adott. Igen, a forgatása működött, arra is rá kellett jönnöm! Hamarosan megyek ki majd az autóhoz. Ha leveszem a fogaskereket, a szíjat megtartjuk, akkor a kerék visszarakás után a szíjat hogy feszítsem vissza rá? Alsó és felső jelnek is jelen kell állni a szelepek tehermentesítésêhez?
  3. Köszönöm, igen, láttam ezt a fotót a google képeknél. Tetszett a megoldás, bár ehhez tisztában kellene lennem azzal, hogy ha leveszem a vez. fogaskereket, akkor nem ugrik-e el a vez tengely állása. Na, ma délután jutottam el odáig, hogy már a termosztátot raktam vissza, csakhogy a dobozban több tömítés is volt, és amelyiket ott az üzletben az ismerős javasolt, azzal nem fért be a helyére a termosztát. Aztán már elkezdett szürkülni, meg hidegedni, a szél is rákapcsolt, így félbehagytam, tele lett vele a gatyám. Néztem a termosztátos csomagból (BGautomotive) egy karcsúbb kinézetűt. Holnap kiveszem a helyéről a termosztátot újra, rárakom a talán jobb gumit, és megint megpróbáljuk (feleségem ideális segéd, ügyes és jó meglátásai vannak ). Ha nem lett volna ez a kínlódás a termo gumijával, már meglennénk vele. Holnap újult erővel és átmelegedve újra nekivágunk!
  4. OKÉ! Láttam a videón, hogy nem vette le a vez. fogaskereket, csak egy picit lazított a csavaron, és a műanyaggal együtt előrehúzva kivette a háta mögül a termosztátcsonkot, utána meg a termosztátot. Hát, imádkozva fogok este lefeküdni! Elméletben k... jó vagyok, a gyakorlat meg majd kiderül. Beszámolok majd az eredményről.
  5. Holnap délelőtt megyek a termosztátért, és vakmerően BE FOGOM RAKNI! Oszt majd meglátjuk...
  6. Tartálykupakot is tettem rá újat pár nappal ezelőtt... De most igen hajlom arra, hogy a termosztát a ludas. bár akkor miért van meleg a fülkében? Mindenesetre néztem egy videót a youtube-n, és ott a tag csak lelazította a felső fogaskereket, előrébb húzta azt is meg a műanyagot is, és úgy cserélte ki a termosztátot. Úgy érzem, ezt a termosztátcserét még meg kell kockáztatnom, HÁTHA!
  7. Mentem vele most 38 km-t. A nulláson 90-100- nál már ment felfelé rendesen. Legnagyobbra kellett kapcsolnom a fűtést, hogy visszamenjen 94-95 fokra. Letérés után 60-nál úgy 92-re állt. Majd még egyszer a pálya, majd le. Minden ugyanaz. Radiátor felül forró, alul a hőgomba tájékán rajta tudom tartani a tenyeremet. Tisztára olyan, mintha nem keringene benne a víz. Csövek puhák, kupakot gond nélkül le tudom venni a tartályról. Viszont úgy látom, mintha a tartályban a víz pár milliméterrel alacsonyabb lenne, kb. 4 mm. Jaj!
  8. Bundee igaz, hogy egy résnyit hagytam 100 fölé menni a mutatót, de utána leállítottam, mert úgy gondoltam, hogy ott már illene neki kapcsolni. Valóban, néztem a radiátort, és felül forró volt, alul meg tapintható langymeleg. Este ezen agyaltam, hogy azon a hőfokon nem is fog bekapcsolni a gomba. Ma (most) megyek vele a nulláson 30-40 km-t, és talán látni majd, hogy fogy-e a víz a tartályból. Csak azt nem értem, hogy miért puhák a csövek? Na, megyek vele, hátha okosabb leszek!
  9. Na, látod, nagy igazad van! Megpróbálok egy kapcsolót rászerkeszteni, és meglátjuk, hogy kézzel kapcsolva lehűl-e a víz. Ahogy olvastam, az alapján ki akartam venni a gombát, felforralt vízbe tartani, és hallgatni, hogy kattan-e. Most csak áll szegényke, bár a fiam már nagyon vinné , de addig nem engedem, amíg nincs megoldva a probléma! Egyébként a kiegyenlítő tartályban a kisebb visszatérőcsőből járó motornál nem kellene folyamatosan folyni a víznek?
  10. A venti közvetlen áramra kapcsolva működik, lepróbáltuk, csak parancsot nem kap a működésre. Vízpumpa most a vezérlés cseréjénél szintén ki lett cserélve újra. Termosztát vélhetően működik, mivel egy idő után nyit a fűtőradiátor felé (először csak hideget fúj, majd egy idő után jön meleg levegőt is). Vezérlés rendben van. Csövek rendben vannak, nincsenek megtágulva, de markolászva még 90-100 foknál is összenyomhatóak. Állóhelyzetben nem fogyott a víz, most, hogy mentem vele azt a 3-4 km-t, nem láttam benne változást, de majd holnap jobban szemügyre veszem. Belenyúltam a kiegyenlítő tartályba, és az ujjaimat összedörzsölve kicsit sikamlós az állaga, de úgy gondolom, hogy ez fagyálló folyadéknál normális. Ezt a direktbe kapcsolást holnap megnézem, bár azt nem értem, hogy ez a hőgombát hogy befolyásolja. Azt nem belül kapcsolja egy bimetál? Amúgy nagyon köszönöm az igyekezetedet, de nem akarnék visszaélni vele... (ha terhes lenne )
  11. Vízhűtő rendesen melegszik, felül jó meleg, alul langyosabb. A venti volt próbálva, megy mint állat. Most mentem az autóval egy kört. A piros lámpánál állva motor alapjáraton, gázfröccsöt adok, akkor elkezd bugyogni a(gondolom) fűtőradiátorban a víz, gázfröccs után elhallgat, majd még egyszer ugyanez, szintúgy bugyog (?). Hazaértem (pár km), állóhelyzetben megint ment már 100-ra, kinyitottam a fűtést (bugyogásnál lezártam, hátha így bekapcsol a venti), és állóhelyzetben így ment lefelé a hőfok nagy befújással. Az előzményekhez tartozik, hogy kb. egy hónapja vettük fiamnak ezt az autót. XVII-ikből mentünk Sopronba érte, és ott derült ki, hogy szép vöröses volt a motortér, szétspriccelte a megforrt vizet. Persze ezt a telefonban nagy bölcsen elhallgatta a tulaj. Szépen hazajöttünk vele azért, késő este + belső fűtés felnyomva, így nem volt gond. A vízhűtője folyt, ezért is cseréltük ki azt is, és mi is hőgombára gyanakodtunk. Most új a hűtő is, hőgomba is, mégsem müxik.
  12. Na, jó idő volt, először kicseréltem a hosszbordásszíj feszítőgörgőt ( mert a vezérlés cserénél derült ki, hogy az fütyült, levéve is szép hangja van, csak akkor nem volt kéznél), le kellett bontani a motortartó bakot. Utána megnéztem az általad ajánlott jeladót. Kitekertem, de nem volt semmi, így tartálykupak meglazít (ahogy mondtad), rögtön jött víz. Jeladó visszateker, motor beindít, felmelegít - majd hőfok ment 100 fölé, motor leállít. A venti nem kapcsolt. Annak mennyi a valószínűsége, hogy az új vízhűtő hőgomba gyárilag hibás?? Vagy MI A BAJ?
  13. Hát, nem tudom, hogy mit kell ehhez csinálni. Járt a motor levett tartálykupakkal egy ideig. Aztán megpróbáltam emelkedőre állni (ezt is olvastam valahol). Van valami speciális eljárás vagy módszer rá?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.