
OAG78
Fórumlakó-
Hozzászólások
31 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Tiszaújváros
Legutóbbi látogatók
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
OAG78's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok, 2004-es, Z14XE motorkódú G Astrám kapcsán merült fel egy érdekes jelenség, nem tudom, hogy ez hiba-e, de mindenesetre kissé zavaró: Nagyobb gázadásra (nem padló, de egy tisztességes "odalépés", ami még szerintem a "kulturált" vezetés határán belül van) azt várnám, hogy az autó rögtön elkezd gyorsulni a gázadás mértékének megfelelően (a 90 lóhoz mérten, persze, nem rakétakilövésre számítok). Ezzel szemben az történik, hogy 1-3 másodpercig (mikor mennyi, minél nagyobb a gázadás, annál tovább) mintha gondolkodna a gép, hogy most mi van, mit kell tennie, és csak utána kezd el rendesen húzni. Bármilyen sebességfokozatban. Mire utal ez a jelenség?
-
Sziasztok, a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni? Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is. Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag? Köszönöm. 2004, Z14XE, klímával.
-
Engem nem az zavar, hogy bekapcsol a ventillátor, amikor kell, hanem hogy egyrészt a műszerfalon jóval alacsonyabb hőmérsékletet látok, mint a valós érték. Nem 4-5 fok eltérésről van szó, hanem 15 fokról, ami szerintem rendellenesen sok. A másik pedig az, hogy szerintem túl könnyen/túl hamar melegszik a motor olyan hőmérsékletre, amikor már ventillátor kell. Ha nem is araszolgatok, hanem átlag 40-nel tötyögök valahol (tehát van menetszél, a levegő akár 4-5 fokos), és néha 1-1 lámpa miatt megállok fél-1 percre, akkor is képes a 3.-4. ilyen lámpánál már kapcsolni a ventillátor, ami szerintem nincs rendben. Nem az, hogy bekapcsol (kapcsoljon is, ha kell, persze!), hanem az, hogy be kell kapcsolnia. De így meg azok, akik tudják a "titkot", lehet, hogy nyugodtan furikáznak, jönnek-mennek, ha 100 fokot mutat a mutató, közben a víz (hűtőfolyadék, tudom) meg már tényleg forr. Így teljesen felesleges a műszer, ha ennyire megbízhatatlan.
-
Milyen márkájút érdemes ebből venni?
-
Sziasztok, régóta szenvedek a hűtéssel, kaptam itt is már tanácsokat, annak megfelelő irányokba indultam el, de semmi nem jött be. Most, hogy alig pár fok van odakint, és 10-15 perc araszolás után bekapcsol a ventillátor, már nagyon idegesít. Úgyhogy most komolyabban nyomozni kezdtem. Hirtelen jobb híján egy Torque szoftverrel útnak indultam, és a következőket figyeltem meg: Az analóg műszer által mutatott érték és a szoftver által mutatott digitális érték nagyon nincs összhangban: ~85 fokig ugyanazt mutatják felette katasztrófa: amikor a szofver már 100 fok felett jár, a műszer épp elhagyja a 90-et sokkal nagyobb a különbség annál, hogy elfogadjam, hogy "a műszer úgysem teljesen pontos" A ventillátor a szoftver adatai szerint 105 foknál pörög fel, és 102 foknál áll le. (Az analóg műszer ekkor 90-92 fokot mutat.) Valahol pont ezeket az értékeket olvastam, ezért ezt jónak tekintettem. Letapogattam a vízcsöveket a motortérben 95 fok és 100 fok között (a szoftver szerint): a vastagabb csövek mind melegek voltak a tartályba felül csatlakozó vékonyabb csövek viszont hidegek Ezek alapján mi lehet a gond? Vízhőfok jeladó? Ha jól tudom, egy van csak, a termosztát környékén. Akkor hogy lehet, hogy a szoftver és a műszer ennyire eltér a magasabb tartományokban? Termosztát? ECU? Ha jól tudom, a hűtésnek külön vezérlője van. Az tud/szokott ilyet produkálni? Z14XE motor.
-
Cserélni még csak a hátsót cseréltem, minden rendben van vele. De az elsőt is szétszedtem már többször (és össze is raktam) "csak úgy", nem nagy ördöngösség szerintem, adja magát.
-
Sziasztok, első fékbetéteim megérettek a cserére, így hamarosan be is iktatom a műveletet. Honnan lehet kideríteni, hogy milyen típusú fékrendszerhez kell keresnem alkatrészt? Láttam olyanokat, hogy ATE, Teves, Lucas, ... Hogyan azonosítható, hogy az enyémben milyen van? A gép egy Z14XE, 2004-es évjárat, ABS-szel szerelve, elektromos fékkopásjelzés nélkül. Esetleg: Tapasztalatok alapján melyik gyártót ajánlanátok? Fékről lévén szó, a minőség az elsőrendű szempont, az ár emellett eltörpül. Viszont csak márkajelzést nem szeretnék megfizetni, de a jobb minőséget és megbízhatóságot hajlandó vagyok. Köszönöm a válaszokat!
-
Sziasztok, reggel 6,5 fokban, nem is annyira veszes araszolasnal (lamparol lampara olyan 20 km/h-val azert lehetett menni) is megtortent, hogy 90 fokig felment a vizhofok mutato, majd bekapcsolt a ventillator. Telen ugyanez megtortenik -10 fokban is. Nem hiszem el, hogy ez normalis. Mi baj lehet a hutesemmel? Mit nezzek meg? Lehet nem nyit a termosztat? Egyebkent a nyari 40 fokban sem ment ettol fentebb a mutato, szoval a viz felforrasatol nem tartok, de ez akkor is gyanus. Hutofolyadek van eleg termeszetesen. Klimam van, ha ez szamit. A motor pedig Z14XE. Koszonom a tippeket!
-
Köszönöm nektek! Kézenfekvőnek tűnik. Egyelőre nem bántom. Majd ha már nagyon zavaró lesz, akkor szétszedem.
-
Sziasztok, tegnap éjszaka sötétben egyszer csak elment a műszerfal megvilágítása. A tompított fényszóró volt felkapcsolva, a rádió ment még, illetve szivargyújtós telefontöltő. Minden működött (lámpa, rádió, középkonzol világítása), egyedül a műszerfal (sebesség, fordulatszám stb.) sötétedett el. A dátum+idő kijelzőt nem is figyeltem hirtelen. 4-5 másodperc múlva viszont magától helyreállt, és azóta is jó. Ez mi a frász lehetett?
-
Sziasztok, csak annyit szeretnek kerdezni, hogy a kovetkezo jelenseg rendben van-e, igy kell-e mukodnie a dolognak: A klima jaratasanal mukodik a motorhuto ventillator is. Tudom, hogy ez alapvetoen jo, kell is mukodnie, na de: Nalam nem folyamatosan megy, hanem szakaszosan. Ha 90 foknal (lassan a levego is annyi lesz, de most a hutovizre ertem) kapcsolom be a klimat, akkor szakaszosan jar a ventillator, megy 3-5 masodpercig, majd leall, majd kis ido mulva ujra megy kicsit, ujra leall stb. A motor homerseklete rendben van, lemegy 85 fok kornyekere igy is idovel (ja, most allohelyzetben, alapjaraton vagyunk), tehat vegulis igy is megteszi a hatasat a ventillator, de nem kellene neki folyamatosan porognie, amig megy a klima? Ha ez igy nem jo, mi lehet a hiba forrasa? Mit erdemes megneznem? Koszonom!
-
Sziasztok, ugy tunik, a motorvezerlo javitasa megoldotta a multkori hidegen indul - melegen leall problemamat. Mivel a motorvezerlo legnagyobb adaz ellensege szerintem a motorbol arado forrosag, ezert arra gondoltam, hogy megelozendo az ujabb meghibasodast, valahogy megprobalom megvedeni az ECU-t ettol. Csinalt mar valaki ilyet? Hogyan? Varok barmilyen hasznos trukkot, praktikat.:) Az, hogy nem kell semmit tenni, mert ugy lettek tervezve, hogy birniuk kell a hot, nem gyoz meg.
-
Szuper, köszönöm. Azt hittem, elektromos a zárak működtetése. De logikus, hogy az nem lenne jó, hiszen mi van, ha lemerül az akksi...
-
És nyitni is tudom utána?
-
Sziasztok, ma sajnos biztossá vált: elkerülhetetlen az ECU javíttatása. A kérdésem az, hogy ha kiszerelem a motorvezérlőt: utána visszarakhatom-e az akkusarukat (más részegységek, vezérlők nem fognak-e megbolondulni az ECU hiányától), illetve fog-e működni a központi zár (ideiglenes helyen áll az autó az út szélén Bp. belvárosában, nem szívesen hagynám ott nyitva, amíg elviszem javíttatni az ECU-t)?