Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

inemeth

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    n/a

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

inemeth's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. inemeth

    Motor

    Nem rángat, úgy néz ki. Alapjáraton néha bele-belenyeklik, de csak alig, nincsen leállás határon. Ezt csinálta a fenti konkrét hiba előtt is. Valószínűleg az alapjárati vagy az AGR okozza. Ezeket revíziózom mindenképpen, amint egy kicsit melegebb lesz. A megoldás: gyertyakábel szett csere. A kiszerelt szettből is szerintem csak az egyik volt rossz, a 3-as hengeré (erről korábbi hozzászólásaimban írtam), Elteszem a pótkerékhez, tartaléknak. A DIS csatlakozóit kifújkáltam féktisztítóval. Száradást követően összeraktam, a tesztkör alatt nem rángatott egyszer sem. Előtte fél órával mentem a kocsival (elmentem a kábelszettért), hidegen is, melegen is rángatott. Nem tudom, hogy a gyári volt-e még benne, nincsen márkajelzés rajta, csak annyi, hogy double silicone, talán valami ISO szám. Tovább jóval lágyabbnak tűnik az újnál. Az új a legolcsóbb Magneti Marelli, Class D, kedvezménnyel 4e Ha nem bírja, hát nem bírja, én már annak örülök, hogy megvan a hiba oka, és az első alkatrész csere megoldotta a problémát. (A sárga rombolónál tavaly egyszerre ment el a kábelszett, a toronyban a Hall-jeladó és a trafó. Egy élmény volt keresni a hibát...) Amúgy a szelepfedélen lévő fémfülekbe illeszkedő kábelrendező műanyagokat lehet valahol kapni? A 2-es hengernél lévő nincs meg. Köszi mindenkinek a segítséget!
  2. inemeth

    Motor

    Nos, a szürkét úgy 18-20 éve fújtuk ki trafó olajjal. Még a restaurálást követően is szivárog itt-ott a küszöbből, pedig a legutolsó négyzetmilliméterig fel lett újítva - amihez hozzá fértem Belülről nem rohadt semmi, csak kívülről volt rozsda a küszöbvégeknél a felrakódó latyak miatt. Leghátul a beteg. Elöl pedig a romboló. A kép készítésekor már nem az én tulajdonom volt, de egy - első - csoportképet még azért készítettem - a végén. De ez már nem a Motor topikba való, abbahagyom az offolást.
  3. inemeth

    Motor

    Jaja, pont erre gondoltam, hogy kb. csak a gyertyakábelek miatt került a szokásos helyre. Köszi ismét a válaszokat! Amúgy az olaj a tüskékre menő gumipipákon belülről jön. Nem esztétikai okokból, de nálam az egyik első dolog egy autó megvásárlását követően, hogy rendesen lemosom a motorteret, ill. ami olyan, megkenem (huzalok, csuklók, rudazatok stb.). Ennek azért van jelentősége, mert nagyon könnyen be lehet azonosítani, ha valami szivárgás van, és hogy honnan jön. A DIS modul emiatt tökszáraz kívülről, a pipákon belül viszont olajos. Nem mondom, lehet, hogy kívülről szivárgott be, de ennek valószínűségét csökkenti az a tény, hogy a korábban említett, 3-as - kábelkötegelős pipa körül kissé olajgőzös a DIS modul csonkja. Ami biztosan száraz volt a nagytakarítást követően. (Amúgy annyira olajos-zsíros a motortér, amennyire egy 22 éves autónál elvárható. Meg azért az előző tulaj jól kifújkálta az aktuális fáradtolajjal az üreges részeket, nem is rohadnak. Bár erre a célra szerintem a trafóolaj jobb, a fáradtolaj meg mivel savas is lehet, nem biztos, hogy túl jó.) Remélhetőleg ma meglesz a kábelszett csere, akkor már okosabb leszek.
  4. inemeth

    Motor

    Sziasztok! A rángatózás elhárítása érdekében mindenképpen berendeltem 1 garnitúra DIS-re való gyertyakábelt. Az egyik (legalsó, 3-as henger) DIS felőli kupakjánál van egy kábelkötegelő is a gumin, szóval ott volt valami kaland. Egyelőre még nem húztam le. A többit megnéztem. Olajosak. A DIS felől. Sajnos nem ismerem a belső felépítését ennek a modulnak, ezek ugyanúgy olajban úsznak, ami nálam szivároghat? GM amúgy még, 22 éves. Máshonnan, gondolom, nem kerülhet oda olaj. Gyakorlati kérdés: ugye ennek a modulnak a cseréje egyszerű? Szóval lehúzom a 4 + 1 csatlakozót, lecsavarom a régit, felcsavarom az újat, visszadugom a 4 gyertyakábelt és az elektronikához menő csatlakozót, és ennyi? Szóval itt nincs semmiféle állítási lehetőség, mint mondjuk a korábbi, tornyos kivitelnél, ugye? Ha ezt is cserélni kell, milyet érdemes venni a heroin árú GM helyett? Jah, a gyertyák szépek (tudom, ez semmit nem jelent), egyedül a 3-as egy nagyon picit kormos, szóval valószínűleg az kihagyogat vagy a DIS vagy a kábelcsatlakozás miatt. Kétpólusú, GM-ek. Amúgy a motorba (X16SZ) én úgy látom a gyári cikkszám alapján, hogy egypólusú kellene. Számít valamit, akár pozitívan, akár negatívan az én esetemben? Amúgy fura, de tényleg nincs semmiféle hibakód. A gyújtáskimaradást az elvárt szöggyorsuláshoz való aktuális viszonyítással nem veszi észre, nem nézi a Multec ezek szerint? Köszi ismét!
  5. inemeth

    Motor

    Köszönöm mindenkinek a tippeket! Jól látom, hogy az OP-COM egy csatolóból és a hozzá való szoftverből áll, és 10-15 ezer forintért hozzá lehet jutni? Egy közismert apróhirdetési oldalon néztem csak. Érdemes beruháznom rá, ha nincsen semmiféle hibakódom? Szóval különféle értékeket lehet vele nézni valósidőben? Amúgy van egy lambdamonitorom (a szokásos ledsoros), még a korábbi autómhoz vettem, hogy menet közben be tudjam jól állítani az LPG üzemmódot. Nyilván csak keskenysávú lambdaszondám van, ill. full primitív, fűtés nélküli van gyárilag az Opelomban, tehát a dús oldalt csak becsülni lehet. Mondjuk a korábbi autómnál pont a szegény oldal volt az érdekes (1.05-1.1).
  6. inemeth

    Motor

    Sziasztok! Márciusban vettem egy F Astra Caravant, mindössze egy szilentet, egy talpast, egy kormánygömbfejet, egy külső gumiharangot, két hátsó gátlót kellett cserélnem. Jövőre hátul a szokásos ív-tank lakatolás, legalább az egyik oldalon kell. Amúgy nagyon meg vagyok elégedve vele, de ezek nagy részét lehetett látni, szóval jó vétel volt. A motor X16SZ (Multec, 1.6, központi, 8V), talán az egyik legmegbízhatóbb. Füzetkébe vezetett életút, amióta az előző tulajnál volt (10 éve). Hosszú távon 4.9 literrel eljárkálok vele, GPS-szel, mindig telecsorgatott tankkal mérve (óra szerint 80 km/h, ami kb. 75, érintő gáz, 185/akármilyen téli gumi 2.5bar, egy személy, 2 tető sín). California kivitel, jelentsen ez bármit is (tetőablak?), eredetileg emiatt akartam regisztrálni, hogy erről kicsit tájékozódjak. Azonban üzemzavarok miatt végül ide vagyok kénytelen írni. Az autó hihető 267.000 km-t futott, a hátsó gátlók pl. még _a_ gyáriak voltak, lerohadt a fejük, az egyik elpattant menet közben, a másik csak oldáskor. Egyéb alkatrészek állapota és a füzetke alapján is hihető. A motoron ami cserélve volt az utolsó tulajnál (a rendszeres dolgokat nem írom): - injektor - 60e km-rel ezelőtt NGK gyertya lett betéve, de most GM van (ez valószínűleg nem lett felírva a füzetbe) - 100e km-rel ezelőtt lambda szonda A hibajelenség: hidegen jó minden, melegen, nagyobb gázadásra torpan, rángat. Illetve van, hogy óvatosan gyorsítva is bele-bele bicsaklik. A tartomány kb. az, ahol leginkább használnám a motort: a 20% - 60% közötti szakasz). Felül, miután meglódul, mintha már nem csinálná. A kérdést, gondolom, kitaláltátok: mi okozza? Leszögezném, hogy nagyon sokat olvastam ez ügyben, itt is, máshol is. A "Benzinbefecskendező és motorirányító rendszerek" című könyv vonatkozó fejezeteit is elolvastam, nem lettem sokkal okosabb, egy-két lényeges alkatrész fölött elegánsan elsiklik. A hiba, bár mostanában jött elő, nem a külső hőmérséklet csökkenése miatt jelentkezik, 20 fok fölött is csinálta. Még egy tünet eszembe jut: pl. lámpánál állva, alapjáraton ketyegve néha szintén belebicsaklik a motor, mintha elmenne a gyújtás egy-egy pillanatra. Egyszer le is állt, de általában "visszahúzza" magát. "Égéskimaradás" - ahogy az egyik oldalon fogalmaztak. Hibakód nincsen, a műszerfalon sem jelez. Folyamatosan "12"-t villog, ha rövidre zárom a megfelelő érintkezőket a csatlakozónál. Hidegen, melegen könnyen indul. Nem zabál. Az AGR le van falazva, megnéztem. Bár nem bontottam le, látszik (kilóg és vág) a falazáshoz használt sörös doboz vagy ilyesmi. A benzinszűrő 1-2 éve cserélve. Leírnám a következtetéseimet. Sajnos minden alkatrészt kizártam. Egyet biztosan tévesen. - gyertya, gyertyakábel, trafó: felsőbb tartományban nem csinálja, meg hidegen sem (ez utóbbi rossz kifogás, mert egy rossz trafó jellemzően bemelegedéskor rossz, olyankor nehéz is újra elindítani a motort) - elosztó-rotor: nincs, helyette DIS, persze ez sem örökéletű, - rossz benzin: nem hatja meg a benzin változása, - eldugult benzinszűrő, keveset termelő AC, eldugult injektor: az első kettő hosszabb forgatás után jelentene inkább gondot, amikor nincs utánpótlás előre. Az eldugult injektort pedig az zárja ki, hogy magasabb tartományban jól megy, hidegen - amikor csak úgy "szívatja" a motort az elektronika - szintén. - MAP, pillangószelep potméter: ezeket is kizárnám a fentiek miatt. - lambda szonda: na, pont emiatt olvasgattam, hogy megtudjam, hogyan kezeli a jelét az elektronika. Hidegen valószínűleg helyettesítő értékkel dolgozik, és csak melegen figyeli. Viszont, ha melegen rossz, akkor esetleg okozhat ilyet. Bár ezt kizárja az a tény (inkább sejtés), hogy padlógáznál, nagy terhelésnél szintén nincs figyelembe véve ez a kis finomhangolásra való input. - hőfokjeladó: akkor szerintem csak a fogyasztásom nőne meg. - injektor talp tömítés: hmmm... a "melegen" azt jelenti, hogy megyek kb. 500m-t, ekkor fizikailag az injektor és környéke szerintem még alig melegebb, mint induláskor, vagyis nem hinném, hogy hőtágulás miatt akkora változás állna be a tömítés környékén. Na meg padlógáznál, a csúcsteljesítmény környékén, amikor forog a motor és ömlik bele a benzin + levegő elegy, egy minimális fals levegő nem tud ilyet okozni. - egyéb: mi? A motor amúgy csendes, nem kormos belül, a víz nem fogy, az olaj szép, minimálisan csípi (2 deci / 1000 km) abszolút nem füstöl vagy ilyesmi. Kopp-kopp. Ha esetleg valaki tapasztalt volna ilyet, légyszi, írja meg, hogy milyen tünetek voltak nála, és mi lett a megoldás. De bármilyen tanácsnak örülnék. Köszi előre is!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.