Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Borzol

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Bárdudvarnok

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Borzol's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Borzol

    Elektromos

    Nekem 9,5V a fesz a csatin mérve, és működik amit beraktam.Érdekes volt,hogy asztalon, 12V ,20A-es tápegységről nem indult el.A helyére téve az autóban működik.
  2. Borzol

    Elektromos

    Végülis mindkettő kívülről kéne hogy szigeteljen,ill.védjen az eső és hó ellen.Kupak kupak hátán.A nagyobbik az alsót is fedi.
  3. Borzol

    Elektromos

    A röhely az,hogy opelék duplán is kupakoltak.Egy van a nagy anyára húzva,ami elvileg szorosan illaszkedne a tengelyre,mint egy szimering.A másik védő "kupak" a lapátra megy(a tengelyvégre) és mégis képes beszivárogni a nedű.Sajnos.
  4. Borzol

    Elektromos

    Hát,akkor valóban sokat csámcsoghatott ott a rozsda.Egyébként a tengely(kilátszó) végétől kb.20mm-re egy kb szintén 20mm-es bronz perselyben "fut" ,és ott van berohadva.A további részen már nincs kontakt.Mindkét végéről adtam neki csavarlazítót,és kocogtattam oldalról is és a vége felől is.Sikerült kiütni úgy,hogy nem sérült.Én kb 1 éve vettem az Astrát,és már akor sem működött a hátsó ablaktörlő.
  5. Borzol

    Elektromos

    Csavarokkal a későbbi "generálozás" könnyebb lesz.Ami a tengelyt illeti,nincs rögzítve semmivel,így satuban,határozott ütéssel a tengelyvégre ki kell hogy jöjjön a forgásház felé.Főleg ha már elforog tengelyirányban.Persze ha könnyebben fog forogni,akkor könnyebb lesz kiütni is.A menetre a tengelyvégen azért nagyon vigyázz.Jó munkához idő kell.A rosszhoz mégtöbb,mert ujra kell csinálni.Sok sikert.
  6. Borzol

    Elektromos

    Ez így igaz!Ha viszont egy gyenge vacak van ott akkor nem birja azt az áramerősséget,feszültséget amik ott vannak az ablaktörlő indításakor,üzemeltetése közben.Az eredeti egy vastag kerámia lap két oldlán a fegyverzettel és 100 V ra méretezett(nem véletlenül).Ami az enyémbe volt betéve egy öt mm átmérőjű tárcsakondi,ami max.10-15 V- ig jó ugyan,de nem ekkora áramerősségre.El is füstölt a motor,mert a kondin keresztül testre zárta a + pólust.Ugyanis az a szénkefe kapja a pozitív feszt.
  7. Borzol

    Elektromos

    Szia szabolala! Én most vagyok túl ezen a műveleten.Az "eredeti" ami az autóban volt(Astra F C14NZ ferdehátú) motorja menetszakadásos.Tettem bele egy másik motort,az pedig lefüstölt.Tette ezt azért,mert az előzőekben valaki bele rakott egy sima kerámia tárcsakondenzátort,aminek az értéke sem volt olyan aminek kellett volna lenni.Eredetileg ott egy 470 nF,100V-os (zöld téglalap alakú) kondi van.Most még egy motorcsere után,és a megfeleő kondenzátorral,szénkefék cseréjével tökéletes.Mechanikailag a következőképpen jártam el.Azokat a szegecseket vétek lefúrni.Szépen és óvatosan le lehet feszegetni a takaró-lemezt,egy csavarhúzóval,késpengével úgy,hogy sem a szegecsek,sem a lemez alatt lévő tömítés nem sérül,és vissza lehet rakni.Ezután,(attól függően mennyire van berohadva) több órás csavarlazítós befújással,áztani kell.Majd a végén a tengely roncsolását mellőzve kiütögetni a helyéről.Tisztítás után,csiszolást,polírozást és zsírozást követően lehet összerakni.Mehet vissza a tömítés,majd a lemez,és szépen vissza lehet szegecselni.A szegecsek nem mennek tönkre használat közben,így a lefúrást csak többszöri szétszedés után látom esedékesnek.Akkor viszont,át kel fúrni,menetet fúrni bele,és csavarokkal lehet rögzíteni a lemezt.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.