Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zipfers

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    5
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

zipfers's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszi a válaszokat! Geopake! Ez 2001-es... És vége így lesz kb 8-9 száz , vagy több.... Atala! Köszi , nekem nincs kézikönyvem. Janó32! Vagy bármelyikőtök aki tud válaszolni... Esetleg ismertek jó motorfelújító céget? Kicsit félek az internetes találatoktól.. Ezek szerint még mindig van esélyem hogy ne kerüljön 300.000ft-ba... Ha minden igaz ezek az árak teljes motorblokk felújításra vonatkozik...Ezek szerint ha nem húzom túl sokáig akkor még van esély hogy nem kell mindent felújítani rajta. Azóta is jártam vele , változó a füst , mert van amikor gázadásnál - indulásnál egész nagy , de van amikor nincs semmi füst. Ettől függetlenül meg szeretném csináltatni. Egyébként bele sem merek gondolni , hogy mennyi lehet a valódi km-óra állása a kocsinak , 214.000-volt benne mikor vettem. Sajnos a lehetséges utak közül még mindig nem tudom merre menjek. (Kocsi eladás...Új és MÁS motor bele, Motorfelújítás). Motorfelújítás tapasztalatok másnak esetleg? Köszönöm szépen.
  2. Köszönöm a válaszaitokat. Az OPEL-es kolléga segberúgása nem fog elmaradni , de azért nem egész úgy volt ahogy írta, , Ő a 'GM' olajat ajánlotta , nem kifejezetten a 15W40-et. Ő is mondta hogy az csak ideiglenes megoldás a nagy 'füstre' , ami tény, mert előtte 10W40-volt , és ott katasztrófa nagy füst volt az ominózus piros lámpás várásnál (most a fele) , majd kövéres gázzal indulásnál. Vajon messze lehet a motor halála?? Sajnos abszolút nem tudom mi legyen. Másik motor (Nem 1.6os 16V-s!) avagy felújítás...Esetleg a kocsi eladása?? Van esetleg valakinek tapasztalat motorfelújítással kapcsolatban? Kihez érdemes vinni? Van 1-2 igényesnek tűnő cég a neten , de nem sok! Még arra is van esély hogy a motor nem minden egysége rossz , és nem 300.000 lesz a vége?? Szerintetek? Nem tudom ha esetleg felújítom a motort , és beleölök még 300-at , akkor nem lesz a garancia letelte után (fél év vagy 10.000km) megint teljesen rossz a motor. (Arról nem beszélve, hogy a kocsi eddigre már 1. millába lesz. Bár ennyiért is árulnak , de azokat kb. sosem viszik el. Gondolom én) Bocsánat a téma terelésekért , de a tanácstalanságom teljes. köszi mindenkinek a tanácsokat!
  3. Köszönöm szépen az eddigi válaszokat. Talán majd végigolvasom a teljes 102 oldalas fórum hozzászólásokat,hátha onnan is tudok leszűrni hasznosat. Kedves Outsider! A 0.6 Literes gyári adatot hol lehet megtalálni? Jelenleg GM Márkájú 15W40-olaj van benne. (Opeles ajánlotta...) Egyébként így azért nincs olyan nagy füstfelhő sem,és finoman vezetve nem is fogyott 300km-alatt semmi,egyenlőre. (De látom és érzem a szagát is,zavaró) Persze abban biztos vagyok hogy ez csak elodázása dolognak. Sanos amióta elmerültem a témában ,csak rengeteg új kérdésem született , és válaszokat csak kis szinten kapok. Tudom hogy egy 15 éves autótól nem lehet csodát várni , de én nem képviselem az autóval szemben támaszott kevéssé igényes hozzáállást. Az előző kocsim is 9 évig volt nálam ,és mostmár egy 26 éves járgány , de még mindig bőven használható. Szerintem ha fordítunk rá megfelelően , akkor meghálálja magát hosszú távon. Így gondolkozok ezen az autón is (2001,1.6,16V G astra) Megvétel után rögtön helyretetettem a futóművet, a vezérlést,apróságokat, és már most nagyon jó lett a vezetés vele,stb. Apró hibákat is gondoztattam , és van egy megbízható autóm a motort leszámítva. Persze a gond ott van hogy nem végtelen a pénztárca. Igényes honfitársaink - szerelők megkérdezték hogy ennyi pénzért miért nem vettem már 'autót' , ledegradálva ezzel kissé a típust, a márkát,stb..(Persze egyébként ez jól mutatja hogy az autópiaci árakkal annyira viszont nincsenek tisztában!Főleg ha igények vannak , hogy azért menjen,legyen benne néhány kényelmi funkció.,nagy legyen,stb). Mert persze a nepperek az olcsó autókra rácsapnak. Ami persze nem csoda , nem is zavar,ilyen a piac. Rövid időn belül két konkrét kinézett autót vittek el úgy hogy a hirdetés egy napig volt fenn,aztán kb 1 héttel később megtaláltam ugyanazt 30%-al drágábban... Na persze ez más téma. Abban esetleg tudtok e támpontot adni , ha csak 'járok' a füstölő motorral - és töltöm az olajat , akkor az okozhat e súlyos hibákat? Egyszercsak elszáll a motor , stb? Mit tehet tönkre a nagy korom és füst ?
  4. Kedves Fórumozók! Szeretném a segítségetek,tanácsotokat kérni.Látom a fórum témája rég ez a motor.. Nos nemrég vettem egy 2001-es Opel Astra (G) Caravan 1.6 16V - szép autót... Motor csere volt benne,másfél éve...Nem gondoltam semmi gyanúsra Sajnos előre pont ezt a típust nem néztem meg , hogy miket írnak róla a neten. Minden szép és jó,kivéve hogy a motorja a 10W40-es olajból 400km-en 0.5liter megevett. A másik gond, hogy elég nagy kékes-fehéres füstöt is dob,amikor pl. pirosnál állok,és egy picit tovább tart a várakozás. Ha ekkor nagy gázzal indulok,akkor óriási füstöt hagy. Ha járatom pár percig és aztán nyomok csak üresben egy kövéret,akkor valóságos füstfelhő keletkezik. Menet közben,amikor váltok fel,még nagyon nagy gázadásnál is alig látszik füst. Szeretném ezt a nagy füstöt - illetve a nagy olajfogyasztást lefelé nyomni egy kicsit... Elkezdtem kicsit finomabb lábbal menni (eddig sem durvultam de most aztán nagyon tojásokon lépdelek) ,és tettünk bele 15W40-et. (GM) Úgy tűnik hogy a fogyás szintje csökken, de azért füstölget így is szépen-láthatóan. A fehér füst miatt : A Hűtőfolyadék nem fogy,néztem a szintet. A Füst-kékes-fehéres de nem erős kék. Tulajdonképpeni kérdésem : Mi lehet az erős füst oka? Meg lehet e szüntetni? Mit lehet még az olajfogyás ellen tennem? A motorcsere - vagy motorfelújítás témát is már kezdem körbejárni , mert eléggé zavar a dolog. Nyilván pénz kérdése is a dolog,egyenlőre járok a kocsival-azt mondják töltsek rá és menjek, később kiderül melyik irányba mozdulok el. Mások nem javasolták a motorcserét,és a felújítást sem. Ez ügyben is vannak már válaszok bizonyos dolgokra, azért megosztom. Tehát a motort csak MARADÉKTALANUL típusnazonosra lehet cserélni. Konkrétan elmentem megkérdezni a Mozaik utcába hogy a Z16XE - motorom (Ez van most) , cserélhetem e gond nélkül Z16SE-re. (8V-s ez a motor) Hát nem , ehhez már engedély kell. Ennek a díja egyébként 11.800 ft, más költség nincs.(Van:Vizsga,Törzskönyv, Forgalmi,vezérlést is újra kell cserélni,stb...) További kérdéseim , hogy van e tapasztalatotok Z16SE kódú motorral kapcsolatban,vagy milyen más motort tudnátok javasolni ehhez a típushoz,ami ennél a Z16XE-nél jobb,nem eszik ennyi olajat. Ha 1000km-ként kell rátölteni 2-3 decit,és nem füstöl mint a traktor ,akkor már elégedett lennék... Tehát MILYEN motort lehetne bele tenni , szerintetek? (Nagy kocsi,gondolom 1.4-azért elég kevés lenne) HA MÁS motort teszek bele,akkor a (teljes) vezérlésen kívül kell e még valamit cserélni? Másik út: Ha pont ugyanilyen használt motort teszek bele,de akkor az is valószínűleg gyenge lesz... Harmadik út: Felújított Z16XE - ugyanilyen motort teszek bele: BEszéltem bontóssal,a gyári adatokig vállalnak garanciát,ami 1000km/1liter....Hát ezzel azt hiszem nem vagyok beljebb. Negyedik út: Motorfelújítás : Beszéltem több céggel,fél év vagy 10.000km garancia. Szerintetek megbízhatóak a motorfelújítások? Tehát ha megcsináltatom ezt a gyárilag szar konstrukciót,akkor azt vajon meg tudják csinálni úgy is hogy megszűnik a gond teljesen.(Huzamosabb időre?) Elég hosszú voltam , előre is köszönöm a válaszaitokat. R.Kolos
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.