Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

epk947

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3.954
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    12

epk947 last won the day on Szeptember 17 2021

epk947 had the most liked content!

epk947 névjegye

  • Születésnap 1945-08-10

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Sóskút
  • Érdeklődés
    technika

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra F, karaván, C20NE
  • Város
    Sóskút

Legutóbbi látogatók

7.050 profile views

epk947's Achievements

  1. Húúúú Zoli, nagyon köszönöm amit írtál! Gazember vagyok, hogy eddig nem néztem rá a fórumra, de valahogy elfelejtettem. Minden szerelő húzóckodik tőle, nagy munka kicsi haszon... Ha egy kicsit jobb idő lesz, befekszem a lábtérbe. Addig is Boldog Újévet kívánok Neked és köszönöm, hogy mindig próbálsz segíteni! Üdvözöl a másik Zoli!
  2. Uraim! Van-e tapasztalata (fényképe vagy videója) valakinek arról, hogy ha a fűtésszabályzó gomb forgatása közben az egy ponton megakad, akkor mi a teendő? Nálam ha fűtésre akarom tekerni a gombot, ahol a piros sávok kezdődnek, elakad a forgatógomb. A szerelőm a nyáron megpiszkálta valahol és kb. 1 hétig működött is. De azóta megint elakad. Szerinte az egész műszerfalat le kell bontani, hogy a fűtőboxhoz hozzá lehessen férni, de ezt ő nem vállalja, mert nagy munka.... A tél meg most jön...
  3. epk947

    Motor

    Én is ugyanezt a gyakorlatot követem ezen az Astrámon már 16 éve.
  4. Csak azért, hogy a korábbi problémámat lezárjam: A két Falken nyári az első kerekeken kiválóan szuperál. Nem húz semerre a kormány, akár elengedett kormánnyal is lehet egyenesen menni az autópálya maximummal is. Tehát a 20 ezret futott Nokian-ok voltak a hibásak.
  5. epk947

    Motor

    Csak mint érdekességet írom meg, bár ha nem történt volna meg, azért jobban érezném magamat..... 30 ezrenként cserélem a gyertyákat, ahogy az előírt. Legutóbb a cserénél a 3-as hengerből csak nehezen, végig erővel lehetett kicsavarnom a gyertyát. Ez már nagyon megijesztett! A kicsavart gyertya menetének a közepén egy kb. 8 mm-es sávban tükör fényes a menet és a hengerfejben viszont a menet barna rozsdás. Más választásom nem lévén betekertem az új gyertyákat, de a 3-as nem is szorult meg, de nem is erőltettem. Azóta mentem vele kb. 700 kilométert, de szerencsére eddig még nem lőtte ki a gyertyát, de a szerelőmet már beizzítottam egy menetjavításra. Helicoilt szeretnék, de neki is előtte be kell szereznie. Talán nem róhatom fel ennek a 29 éves és közel 400 ezres bontatlan motornak ezt a hibát...... Mindezt csak tanulságul...
  6. Csak - csak visszajöttem a témára... Voltam gumisnál, feltette az első kerekeket a kiegyensúlyozó padra és csak úgy kézzel megforgatta. Mindkét kerék futófelülete a futósíkon hullámzott.... Oldalról nem látni semmi dudorodást ezért nem észleltem a szerkezeti hibát. Most ott tartok, hogy a még gyári szerelésű alig futott pótkerekemre (Michelin gumi, 1992-es gyártású gyönyörű állapotú) és egy ingyen kapott régi kerékre, - amit éppen homokoltatok és porfestékeztetek - rendelek két új Falken gyári gumit. A Falken nálam már bevált korábban (2005 -kor kapott egy szettet) és bár nagyon kopott mert lágy gumi, de éppen ezért nagyon jól tapad. Szép egyenletes kopást mutatott, de 40 ezer kilométer alatt le is kopott 4 mm-esre. Akkor kidobtam.
  7. Érdekes jelenséggel küzdök. Tavaly ősszel kezdtem érezni, hogy balra húz a kormányom. (Nem a fideszes! :D) ) A szerelőm azt mondta, hogy szálszakadásos lehet az egyik gumim. Nem akartam hinni neki, de javasolta, hogy cseréljem le a kerekeimet a téliekre, és majd meglátom. Úgy is lett, A téli garnitúrám már vagy 5 éves, de hibátlan. Csodák csodája, úgy fut mintha sínen menne az autó! Lustaság fél egészség mostanáig húztam a kerékcserét vissza a nyári szettre. Persze a balra húzás nem szűnt meg, és előbb a jobb oldalon cseréltem hátulról előre fuss kerékcserét, amitől nem változott semmi, majd a bal oldalon is ugyanúgy. Pici változást érzékelek, de nem az igazi! Az a baj, hogy a gumin kívülről semmi hibát nem találok, ráadásul csak 2 nyári szezont futottak, tehát sokkal újabbak mint a téliek. A téli szettem román gyártású Continental, a nyári meg orosz gyártású Nokian, amit az ADAC annak idején az első 3 legjobban teljesítő gumik közé sorolt. Azt hiszem elmegyek velük a gumishoz tanácsért.... Amúgy szomorúan konstatálom, hogy a fórum megszűnik, aminek vagy 17 éve tagja vagyok. Dögöljön meg a fészbukkkk!
  8. Boldog, és balesetmentes Újévet kívánok az Astrásoknak! Elkészült az Astrám 2020. évi költségvetési összefoglalója. December 31-i km. óra állás: 379724 Éves futás teljesítmény: 10.168 km Összes költség: 816.120 Ft Összes benzin: 804,17 liter Átlagos fogyasztás: 7,91 liter/100 km Átlagos benzinár 2020-ban: 342,61 Ft/liter Szerviz költség: 540.600 Ft 1 km költsége: 80,26 Ft 2020-ban cserélt főbb alkatrészek: Generátor Hűtővíz kiegyenlítő tartály Kuplung szerkezet, lendkerék esztergálással Főtengely szimering B.e kutyacsont Váltó rudazat csapja B.e féltengelyen gumiharang Bakelit vízcső a blokkon Vezérműszíj Fékmunkahenger x2 Fékpofa x2 Fékbetét x2 Olajteknő tömítés gumi x2 Olajteknő tömítés parafa Karosszéria elemek fényezése, alvázvédelem javítása.
  9. Szia Zotya! Mostanában ritkán járok erre, örülök, hogy látlak a fórumon! Boldog Újévet kívánok neked! Igen, ez így van ahogy írod, de hála az F Astra 8 szelepes blokkjának semmi következménykár nem keletkezett! Ugyanakkor az általam említett szíjszakadásos Citroenbe a szíjszakadás következményeként már nem is volt érdemes a blokkot javítani, hanem komplett bontott motort cseréltek belé.....je! :D Sőt a 4 nappal korábbi vízcső törésem után sem rottyant meg a hengerfej - hála a tágulási tartályban levő vízszintérzékelőnek - mert rögtön leállítottam a motort ahogy bejött a vízhiány jel. A kocsim köszöni jól van, még mindig élvezetes vele a vezetés, igaz rendben is tartom, költök is rá rendesen. A karosszéria is kap minden évben egy kis felújítást, és ez a legfőbb dolog, mert ha valaki azt elhanyagolja, akkor már menthetetlenül az ócskavas telep lesz a sorsa.
  10. Lehet, hogy ilyen a túlfeszített szíj tünete, de jelen esetben ugyanaz a szerelőm már 15 éve, és nem kezdő a szakmában, más nem szerelte a kocsimat. 60 ezrenként cseréltetem a szíjat (szigorúan betartva), eddig négyszer történt nálam csere és sose volt probléma vele. A szerelőmnél volt ugyanakkor egy Citroen is, amelyiknek el is szakadt a szíja ! Szerinte sokat romlott az utóbbi időkben a pótalkatrész-gyártóknál a minőség.
  11. Amikor a szerelőm (este 10 órakor) meglátta, hogy nem forog a vezérműtengely a főtengellyel, rögtön lekapta a szelepdeklit, mert meg volt arról győződve, hogy valamelyik himba törhetett. De nem! Ő a 6. szomszédom és 15 éve ő javít mindent rajta.....
  12. Én is így gondolom, és nagy szerencsém van abban, hogy eddig semmilyen következmény kár nem keletkezett. Hál' Istennek és a C20NE 8 szelepes motornak!
  13. 15 éve enyém az autóm, de eddig sose hagyott az úton a kocsim. Most 4 napon belül kétszer autómentőn jött haza, illetve a szerelőmhöz az autó. Először eltörött a blokk mögött levő műanyag vízgyűjtőcső, elfolyt a hűtővíz. Szerencsére rögtön észleltem, mert a vízszintjelző kiírta a board computeren a hibát és leálltam. Csere után minden OK. Majd elmentem a barátomhoz Agárdra és hazafelé Baracskánál 80-as tempónál leállt a motor, minden kontrollámpa kigyulladt. Úgy gondoltam, hogy a benzinszivattyú vagy a reléje szállt el. A szerelőm is azt kezdte vizsgálni, de az jó volt. Ekkor nézett rá a vezérműszíjra és kiderült, hogy önindítózásra a motor forog, de a vezérműtengely áll! A 38 ezer kilométert futott Gates vezérműszíjról elszálltak a fogak! 15 éve csak Gates szíjat használok és 60 ezer kilométerenként cseréltetem a vízszivattyúval és a benzin szűrővel együtt. Most ez megadta magát.... A szerelőm szerint ma már annyira silány az alkatrészek minősége, hogy semmiben se lehet megbízni.
  14. Tök felesleges csillió forintért gyári új lámpákat vadászni! Én már kétszer cseréltem a komplett első fényszóróimat ilyen olyan okból, ebben volt sok kavics is... Volt amelyik ugyanúgy mint neked, csak befelé pattant meg. Nagyon megfelelő a bontott is, itt keresgélj: https://bontoplaza.hu/hasznalt-bontott-opel/astra-f/lampa-index-vilagitas/fenyszoro---elso-lampa/alkatresz
  15. Az enyém nem síktükör, hanem domború. Amikor megvettem 13 évesen a kocsit, akkor ugyan síktükör volt ráragasztva az eredeti domborúra, mert az törött volt. De kicseréltem eredetire és azóta tökéletes.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.