
Gola
Fórumlakó-
Hozzászólások
42 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Astra H
-
Város
Nagykanizsa
Legutóbbi látogatók
888 profile views
Gola's Achievements
Newbie (1/14)
4
Hírnév
-
Hali! Én egy "Bosch S4 12V 52Ah"-t vettem bele, 190mm magas, befér simán.
- 9.936 válasz
-
Hali! Többnyire ezeket lebontva árulják, tehát csak az ajtót kapod a kárpit és minden egyéb nélkül. Ha mégis van olyan aki a kárpittal együtt adja és elektromos akkor pedig a kárpitnak is stimmelnie kell. Szerintem elég kicsi rá az esély hogy találsz ugyanolyat. Én úgy tudom, hogy nem kell programozni semmit, összedugod és működik, persze akkor ki kell cserélned a bal első ajtóban levő panelt is.
- 9.936 válasz
-
Sziasztok! Sajnos megadta magát az olajgomba a kocsiban. (Z14XEP) Unix honlapján nézegettem elég sok ajánlatot feldob, melyik márkát ajánlanátok? Delphi, Elparts, EPS-Facet, FAE, Hans-Pries, Hella, MagnetiMarelli, Meat & Doria, Meyle, Swag/Febi, Vemo Köszi előre is!
-
Hali! Én ellenőrizném a csomagtartó ajtajába menő kábelköteget. Tipikus hiba, hogy az ajtó nyitása/zárása miatt egy idő után elfárad és elszakad néhány vezeték. Ha ez a hiba akkor csak kell bele egy toldás és összeforrasztani.
- 9.936 válasz
-
- 1
-
-
A hátrameneti fokozatnál nincs szinkrongyűrű, emiatt recseg ha egyből a kuplung lenyomása után próbálja valaki betenni. A megoldás vagy az hogy beteszed egyesbe (szinkrongyűrű miatt nem fog recsegni) aztán utána mehet egyből lükvercbe. Vagy pedig benyomod a kuplungot, vársz 2-3 másodpercet és csak ezután teszed a hátrameneti fokozatot. A váltót folyamatosan forgatja a motor, még ha üresben van akkor is. De ha benyomod a kuplungot akkor oldod ezt a kapcsolatot, pár másodperc alatt megáll a váltó, emiatt nem fog recsegni ha hátramenetbe teszed. A többi fokozat pedig azért nem recseg ha egyből teszed, mert a szinkrongyűrű megoldja, hogy kb azonos fordulatszámon forogjon a két komponens miközben összekapcsolódik.
-
Részemről lezárva a dolog, mert leehtne ezt ragozni a végtelenségig, de ehhez már télleg nincs kedvem bocsi Túl bonyolítod a dolgot, az okosság meg elveszik a sok értelmetlen komment között. Szerintem a többi fórumozó majd eldönti, hogy a leírtak alapján minek mennyi a valóság alapja. Peace ;)
- 869 válasz
-
Azért soroltam fel ezeket, hogy érthető legyen a probléma, mivel ezek mindegyike befolyásolja a levegő sűrűségét. Vehetjük azt a 7%-t mérvadónak, de ez nem minden esetben van így. Ha mindent változatlannak veszünk, kivéve a hőmérsékletet, akkor nincs szükségünk semmi másra, mivel csak ez változott, +7%-al több teljesítményre van szükség, ami a fogyasztásunkon lesz látható, szintén +7%-al. Az eredeti problémából kiindulva: "6.6l átlag 7,2l ugyanazon a távon autópályán" 6.6 L-es átlaggal ment ugyanazon az utszakaszon korábban, magasabb hőmérsékleten, ezt ő tudja, hogy pontosan mekkorán, én itt feltételezem, hogy 20+ fokon. 0 fokon, tehát jelenlegi hőmérsékleten, +7%-al több teljesitméynre van szüksége, mivel ennyivel sűrűbb levegőt kell legyőznie. 6,6 * 1.07 -> 7.062 Megkaptuk, hogy miért nőt meg ennyivel a fogyasztása. A maradék pedig jelenleg nem fontos. Ez így is csak közelítő érték, ahogy fentebb is írtam, de azt hiszem, hogy ebből már látható, hogy mekkora jelentősége a levegő sűrűségének.
- 869 válasz
-
Akkor érted a lényeget :) Elég sok mindentől függ a dolog, tengerszint feletti magasság, légköri nyomás, hőmérséklet, a jármű légellenállási tényezője, sebesség, távolság. Nem tudnám kiszámolni, mivel sok az ismeretlen ebben az esetben, ezért a megállapításom inkább becslés sem mint számítás. Ezt a jelenséget már én is tapasztaltam hasonló körülmények között és érdekelt a dolgo ezért utána néztem, ezek alapján írtam. Ha nem vagy meggyőződve róla és komolyabban érdekel akkor nézz utána külföldi fórumokon, oldalakon.
- 869 válasz
-
Nem csak tipp, nem kell ehhez semmilyen mérés, ez fizika. A sűrűbb levegő miatt nagyobb a légellenállás, nagyobb teljesítményre van szüksége ahhoz, hogy tartani tudja a 120 km/h-s tempot, és ezt érzékeli a kijelzőn. Nem véletlen az sem, hogy most jön elő a téma 0-5 fok körüli hőmérsékleten. Az is igaz, hogy minél alacsonyabb a hőmérséklet annál több oxigén van jelen adott térfogat mennyiségű levegőben. De ahogy ez le lett írva fentebb is, a motor az oxigén mennyisége szerint lövi be a keveréket. Ezt szintén érezhető, valamivel erősebb a motor hidegebb időben.
- 869 válasz
-
Leginkább a levegő sűrűsége miatt van. Minél hidegebb van annál nagyobb a légellenállás a sűrűbb levegő miatt. Főleg autópályán, nagy sebességnél észrevehető, és pont annyi a különbség amennyit leírtál. Ezenkívül okozhatja még a guminyomás, érdemes ellenőrizni.
- 869 válasz
-
Hali! Bár nem ilyen motorom van de a következő leírást olvasd el: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Itt pedig megtudod nézni a hibakódodat: http://opelmuhely.com/hibakodok Ezek alapján valószínűleg a kipufogó oldali vezérműtengelynek/szenzornak van valamilyen hibája. (p0014 -> Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction)
-
Sziasztok! Nekem is cserélni kellett a vezető ülést, sajnos a váz megsérült, és nem lehetett normálisan állítani. Vettem bontóban egyet, 10.000 Ft volt, tehát azt sem mondanám, hogy csak párban adják. (Sümegi bontó.) Karfás, nem ülésfűtéses ülés, természetesen a huzat teljesen más volt rajta, de ez nem érdekelt, mert nekem csak a váz kellett. Ahogy Koco is írta, viszonylag egyszerű róla lefejteni a huzatot a párnával. Ami nekem problémát okozott az a fejtámla tartó csövének lebontása, ezzel eléggé megszenvedtem. A többi része egyszerűen lebontható, csak idő kell hozzá, és a megfelelő szerszámok.
-
Okés köszi, akkor körülnézek egyéb oldalakon is aztán veszek egyet.
- 9.936 válasz
-
Annyit közel sem szeretnék rákölteni Elsősörban azért kellene, hogy ki tudjam olvasni a hibákat, illetve tempomatot raknék majd az autóba amit fel is kell programozni. Az a bajom, hogy nem vagyok képben ezekkel az eszközökkel. Gondolom az a Tech2 azért annyi, mert folyamatosan frissítik a szoftvert, és ezáltal egyre több dologra képes az újabb járművekkel kapcsolatban is. Na nekem erre nincs szükségem, mert csak egy Astra-H-hoz kellene. Egyelőre csak jófogáson néztem körül, és ott árulnak több OpCom-t is, eltérő verziókkal. Ami a lényeg, hogy semmi extra dolog nem kellene, csak amit leírtam. Alkalmasak ezek az eszközök erre vagy messziről kerüljem el, mik a tapasztalatok? https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=opcom
- 9.936 válasz
-
Sziasztok! Szeretnék vásárolni a közeljövőben egy diagnosztikai eszközt, elsősörban Astra-H-hoz. Melyiket javasoljátok OpCom vagy Tech2? Melyiknek mik az előnyei/hátrányai. Illetve, ahogy néztem OpCom-t lehet venni 10 ezer körül, többnyire 1.6-os verzióval hirdetik ez megfelelő? Mire érdemes odafigyelni vásárlásnál? Magyar nyelv számomra nem lényeg, elvagyok az angollal is.
- 9.936 válasz