Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Melan

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    26
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Mátészalka

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Melan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! 2015-ös az astrám, és szeretném, ha a pillanatnyi fogyasztás helyett valami mást mutatna, mondjuk napi km, vagy valami hasznosabb dolgot. Át lehet állítani valahogy? Jelenleg a felső sor mutatja a sebességet, alatta a hátralévő megtehető úthosszt, a pillanatnyi fogyasztást, legalul az eddigi összes megtett km-t
  2. Az lesz az! Nem vészes, de engem nagyon zavar. Meglátom, mit reagálnak rá, mert elvileg működőképes, tehát okot nem tudok a hangján kívül felhozni. Arra gondoltam még, hogy lehet kevesebb benne az olaj, mint kellene. Holnap be is megyek, beszélek velük. Köszönöm a választ!
  3. Sziasztok! Még mindig a motortérből jövő zúgó hang forrását keresem. Az már biztos, hogy valamelyik ékszíj által hajtott csapágy lesz a ludas, vagy a generátoré, vagy a másik hajtott keréké, amin mindkét szíj van. Na azt nem tudom mi. Valaki meg tudná mondani? Előbb azt hittem, hogy valamelyik szíj feszesebb a kelleténél. Szóval mi a másik hajtott alkatrész (klímakompresszor)? Okozhatja az?
  4. Üdvözletem mindenkinek, némi tanács kellene. A kb 3 hetes astrámnak (1.6 XER) a motor hangja mellett van egy állandó, enyhén magas hangja a motortér jobb oldala felől, olyasmi, mint amikor magas az alapjárat. Korábban azt gondoltam, hogy majd "bekopik" valami, vagy halkul majd a bejáratás során, de a motor hangja változott ugyan, ellenben ez a hang nem. Fogtam még a mínuszokra is, hogy biztosan feszes valamilyen szíj, de a plusz 12 fokban is megmaradt. Szóval valamiféle szíj, vagy inkább csapágy hangja lehet, mert sebességtől független a hang erőssége, persze álló helyzetben lehet főként hallani, mert egyébként a motorhang elnyomja. Ebből arra következtetek (mármint, hogy nem sebességfüggő a dolog), hogy valószínűleg az ékszíj lesz az, valamint, ha álló helyzetben tekergetem a kormányt, akkor változik/elnémul/visszajön a hang, mintha a szervó befolyásolná. Lehet, hogy ugyanazon a szíjon van a szervómotor? SZóval tipp kellene, hogy mi lehet a hang forrása. Persze voltam a szervízben is, előadtam a problémámat (persze néztek rám, mint a hülyére, hogy miért akarok tökéleteset). Bevitték, ráhallgattak, kb 2 perc múlva hozza vissza a muksó, hogy vagy a szíj, vagy a feszítő, vagy a vezérműszíj. Ha hangosodna, vigyem vissza, mert akkor megbontják. Egyelőre kenést adtak neki. Mondanom sem kell, a hang jottányit sem változott (azt sem mondta, hogy minek adtak kenést), úgyhogy ez inkább a szervíz hozzáállásának tesztelésére volt jó, mintsem a probléma megoldására. Ha valakinek lenne ötlete, szívesen fogadom!
  5. Kell hozzá net, valamint legyen fenn a telefonon a tts hang, akkor mennie kell.
  6. Kipróbáltam az SMS kezelést: amikor üzenet érkezik, a kijelzőn megjelenik a választási lehetőség, miszerint felolvassa/megjelenítés/stb.Ez csak akkor, ha állsz, menet közben nem használható balesetvédelmi okok miatt. (Nekem samsung galaxy alpha van)
  7. Ha megnyomom a kormányon a hívás gombot, akkor nekem is azt írja ki, hogy nem támogatja a nyelvet, azonban ha hosszan nyomom, akkor a telefonon aktiválja a beszéd alapú hívásfunkciót. A telefonomon az S Voice van fenn alapértelmezetten, de azt nem tudtam használni, mert a magyar neveket ugye a megfelelő kiejtéssel nem sikerült felismertetnem. A smart voice-t felraktam, és amikor legközelebb nyomtam hosszan a hívást, akkor kiválasztottam alapértelmezettnek, így mostmár ezt aktiválja a telefon. Ebben a programban automatikusan kiolvassa a névjegyeket a telefonkönyvből, és nagyon jól, mármár tökéletesen azonosítja a hívott félt, de akár meg lehet neki adni az általad választott nevet is, szóval te társíthatod hozzá a hívószót akár a névjegyhez, akár az utasításhoz. Sokat kipróbáltam, míg rá nem találtam... most, ha hosszan nyomom a gombot a kormányon, akkor elnémul a rádió, kimondom a hívott nevét, és tárcsáz, majd a telefonbeszélgetés után visszakapcsolja a rádiót A kézifék hangja nekem is olyan, mint amikor a hagyományos kart behúzom, olyan racsnis szerű. De amikor nyitom az ajtót akkor is csinálja, felteszem azért, mert áram alá helyezi a kézifék motorját, hogyha nem indítom el az autót, akkor is ki tudja oldani. Így, hogy másnál is ilyen, nem zavar, csak addig aggódtam miatta kicsit (sajnos a szalonban nem tudtak hozzászólni, mert én voltam az első, akinek ez "sértette" a fülét ) A leszabályozást úgy értettem, hogy mondjuk kb 2000 km-ig esetleg, gyári védelem gyanánt, hogy a jóember ne ölje a motort, míg be nem járatja. Nekem még csak 450 km van benne, vigyázok is, hogy 3000 fölé ne menjek, na nem mintha akarnék egyelőre. Viszont a zavaró hang nem kizárt, hogy a bejáratás hiánya, mert alkalmanként halkul, amikor jól bemelegszik a motor, akkor nem hallom már. Szóval ha elmúlik ez a keményebb hideg, plusz beletolok még vagy ezer kilométert, akkor remélem meg is szűnik. Amúgy 5-ösben érződik az erőtartalék, tehát nem vagyok elégedetlen bár 120 körül úgy érzem, mintha kívánná a hatodik sebességet. Nekem 1.6-os XER motor van benne. Az SMS-t elvileg akár fel is tudja olvasni az alkalmazás (bár inkább ne), elég, ha megjeleníti az autó kijelzője. Ezt még nem volt alkalmam kipróbálni, de ha lesz kis időm megnézem és megírom!
  8. 7"-os kijelzőm van. Egyelőre ott tartok (és ennél beljebb nem is igen leszek már ezzel), hogy bluetoth-on tudok hívást fogadni, valamint a tekerő gombbal hívást indítani, illetve a smart voice assistant-al tudok hívást is indítani a hívás gomb (kormányon) hosszú megnyomásával, és a hívandó fél nevének kimondásával Trikón még gondolkodom, egyelőre "fenékpárna" van, ami passzol a kárpit színéhez. Egyetlen dolog zavar most nagyon (miután megtudtam, hogy a nyitás/zárási kattogás normális jelenség az elektromos kézifék reléje miatt), de azt így látatlanban (akarom mondani hallatlanban) nehéz diagnosztizálni: a motortér jobb oldalából, valamilyen magasabb hang hallatszik, mint amikor magas az alapjárat. De nem a motor, mert menet közben is megvan a hang, mintha a generátor, vagy egy ékszíj lenne. Nyugtatom magam, hogy be kell még járatódjon, meghogy most hideg van, és a szíj is feszesebb talán, de nagyon nem örülnék, ha így maradna, lehet meghallgattatom. Apropó: létezhet, hogy valahány km-ig a fedélzeti számítógép több benzint ad a kocsinak? Illetve mintha leszabályozna 3000 környékén... írták páran, hogy néhányezer km után ugrásszerűen változott a fogyasztás lefelé.
  9. Sajnos leginkább városban, rövidtávon megyek vele, emiatt sem a melegedés, sem a motorkenés nem az igazi. A szombati kiruccanásom során azonban 100 km után javult a helyzet valamelyest, ezért vagyok bizakodó. Az óracsalásra lehet rájöttem: a téligumim kicsit kisebb, mint a gyári - 205/55-ös, így a kerékátmérő 3%-al kisebb... a váltóméret kalkulátor szerint, amikor 100-at mutat az óra, valójában csak 96.8 a sebességem. NAmost ez kb 4 km/h, ha hozzáveszem, hogy minden óra csal egy kicsit, akkor helyben is vagyok. Majd meglátom a nyári 17"-al, azzal jónak kell lennie. A navi mobilos egyébként, az előző autómnál nagyjából jól mért, bár ott is fölé mért a kmóra kb 5-6 egységgel. A tippet a belső keringetésre köszönöm, reggel kipróbálom (kavics nemigen lehet, mert álló autónál is hallom)!
  10. 1.6-os 115 lovas motorom van, 5 fokozatú váltóval. Ma kipróbáltam bemelegített motor után, és 130km/h-nál 3500 volt a fordulatszám, azonban ekkor a navi 112 km/h-t jelzett. A hangjáról annyit, hogy 110 után kezd hangosodni, valamint sebességtől függetlenül jobb oldali irányból hallom a búgó hangot, mintha a ventillátor lenne vagy nem tudom. Persze lehet, hogy ez normális, és ilyen a hangja A motorhang szerintem halkulni fog, mert hosszú úton enyhült. Kíváncsi leszek, hogy ha meglesz a 2000km-es olajcserém, utána fog e változni...
  11. MA mentem az autóval először hosszabb úton, illetve autópályán. Őszintén szólva aggodalommal töltött el, hogy milyen hangos az 1.6-os motor, mintha kellene neki még egy 6. sebesség. Valamint ezt megelőzően pár nap óta folyamatosan van egy magasabb, búgó hang, ami a motortérből hallatszik. Kb 40 km után a motor hangja szelídült, de a Fabia 1.4-es motorja után kezdetben elég hangosnak tűnt, bár lehet, hogy már nem emlékszem jól A kérdésem, hogy kb mennyi km után áll be a fogyasztás és a motorhang? Vagy manapság már ezeket a motorokat nem kell bejáratni?
  12. Ma voltam bent a szervízben, és meghallgattattam a zörejt. Úgy tűnik, hogy az elektromos kézifék egyik reléje az, a központi zár nyitásakor áram alá helyezi a kocsi, ezért a hang. A csomagtér lezárásakor meg a szellőzőfedél kopog, amint kiáramlik a levegő alul. Sajnos nem tudtuk kipróbálni másik autón a kézifékes dolgot, mert nem volt bent csak karos kézifékes autó...
  13. Akkor nem lesz ilyenem ;) A kamerát én is az ebay-en néztem ki... marad a tolatóradar, bár mire beszerzem, meg is szokom szerintem. Egyelőre most a nyöszörgő hang zavar, meg is nézetem amint tudom. (A kormányról indított hívást sikerült megoldani a smart voice assistant-al)
  14. Átértékelődött a fontossági sorrend az előző hsz óta Rájöttem, hogy bal oldalt hátul a lökhárító magasságában hallom a nyöszörgő hangot, ami olyan, mint amikor behúznak egy hagyományos kéziféket. Hallatszik a hang, amikor kioldom a központi zárat, illetve amikor lezárom, vagy kinyitom a csomagtartót. Ez mi lehet, illetve lehet e tenni valamit ellene? (Azaz lehet e olajozni vagy valami, vagy vigyem be és cseréljék) A másik, hogy egyetlen dolog hiányzik belőle (ez a Fabia utáni szokatlanság, a méretből adódóan) az a tolatóradar. A kérdésem, hogy, ha beszerzek egy tolatókamerát http://www.powertuning.hu/1039-jarmuspecifikus-kamerak/1100-abm-jarmuspecifikus-tolatokamera-opel-tipusokhoz-corsa-d-astra-h/j-meriva akkor azt ár lehet e utólag kötni a 7"-os Intellilinkes cd600-ra?
  15. Üdvözletem! Megérkezett az autóm, pénteken vehettem át. Nagyon tetszik, bár meg kell szoknom az eggyel nagyobb kategóriát, de mint mondják, a jót könnyű megszokni Egyelőre ismerkedem vele, miközben felmerült néhány kérdésem: 1) az üléshuzat bőr/szövet kombináció. mennyire érzékeny, tartós ez a huzat? a gyereküléssel, hétköznapi használattal nem töredezik, vagy szakad ki könnyen? nem szívesen takarnám el trikóval, mert iszonyú jól néz ki, az előző autóm 9 évig volt meg (Fabia), kissé kikopott az üléshuzat, de nem nagyon. 2) szeretném kormányról vezérelni a telefonhívásokat, de a telefon párosítása után, ha röviden nyomom meg a hívásgombot a kormányon, akkor azt írja, hogy ezen a nyelven nem elérhető a hívásfunkció. elvileg a telefonkönyvet kellene behozni a nem? Sajnos észrevettem, hogy a tekerhető gomb, ekkor is a rádióállomásokat váltogatja, nem a telefonmenüben lépked. Szóval a telefonomon az s voice van (galaxy alpha), ami nem támogatja a magyar nyelvet. lehet más módon kezelni a telefont/hívást a kormányról? 3) Van olyan androidos alkalmazás, ami összegyúrható a cd 600-al? Elméletileg a drivesync-et lehetne, de nem jelenik meg a menüben a telefon kapcsolódása után... Köszönöm, ha valaki tud segíteni! (még egy apróság: nem világos ez a kettős reteszelésű zár. ha egyszer nyomom meg a lezárást a távirányítón, akkor 30 mp múlva bekapcsol a riasztó, ha kétszer nyomom meg egymás után, akkor bekapcsol a riasztó azonnal, és zár a reteszelő is. jól gondolom? egyébként a központi zár vezérlője a bal hátsó ajtóban elég nyöszörgő hangot tud adni, ettől eltekintve minden oké )
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.