OK, legyen.
A hiba tehát: autóval feleség elment dolgozni, munka után indulna haza, de a motor nem indul be, sárga csekkendzsin villog. Én a hős megyek menteni, bikakábel, vontatókötél WD40 szigszalag és pótkulcs, a pótkulccsal beindult és hazajött gond nélkül. Igazság szerint ezután még egyszer mentünk vele, majd a garázsba beállva végleg kilehelte a lelkét: csak villogtatta a sárga lámpát, max 1mp-ekre indult be.
Hibakód kiolvasás eredménye a fenti, immobiliser hiba.
Amikkel próbálkoztam, szintén korábban olvasható.
Túrtam a netet kapcsolási rajzért és infókért, minden fórumban azt láttam, hogy ECU + immo gyűrű + kulcs csere és tanítás, a kinti fórumok nagyrészében is ezt írták. Mondjuk a hazai fórumokban keresve nulla infót láttam ilyen téren.
A fentiek alapján tehát én a laikus rámondtam volna, hogy elpusztult az egyetlen extra felszereltségünk, az immobiliser. Ráment több órám a net túrására, meg az autót is szétkaptam egyszer, de tök feleslegesen.
Tegnap este kint voltam a garázsban és gondoltam adok még egy esélyt a dolognak, kulcs be, próba, semmi. Felkapcsoltam a világítását, ekkor tűnt fel, hogy az olajnyomás jelző parázslik nagyon halványan ha a helyzetjelzőt bekapcsolom. Aztán kinyitott ajtónál ráadva a gyújtást a belső világítás nagyon nagyon picit elhalványodott amikor az AC töltött (és rögtön utána is, elvileg ekkor olvassa ki az immo a kódot egy impulzussal).
Korábban már néztem az akksit, üresjárati feszültség 12,3V, szerintem ez még a bőven jó kategória.
Most is megnéztem, 12,2 egy hét állás után, rátettem a töltőt, 10 perc után azt mutatta, hogy nem vesz fel több töltést. Rápróbáltam, ugyanaz történt, a világításon lehetett látni, hogy nagyon picit elhalványul. Indítózás rendben. Akksi mérés ismét, rendben, de már beugrott, hogy mekkorát bakiztam. Egy bikakábelt betettem az akksi - és a kocsi test közé (a tűzfalon levő jól látható testelési pont) és hopp, minden tökéletes...azonnal indult.
Kivettem az akksit és már láttam, hogy a kocsi testre menő kábel vége gyakorlatilag megsemmisült, megette az akkuból kijövő pára vagy az éjszakai szubagó rágta meg, végül is mindegy a már hiba szempontjából.... Ennyi volt. Indítózás azért ment simán, mert két testkábel van, az egyik a generátor-önindító felé, a másik meg az akksi előtt elrejtve a kábel átvezetőnél a kasznira, tehát az önindító mindig kapott elég áramot. Az akksi kivezetőjén nem volt cső, a pára ami kijön belőle az szépen pont oda ment mind. Pótoltam a testkábelt, az akksira meg raktam egy csövet. A cső vége elvileg az akksi tálca mellett levő lyukba kellene menjen, oda vezettem be, az a kerékdob műanyag részére vezet alulra, ott nem csinál gondot ha párologna.
Hát ennyi, az immobiliser no signal hibajelzésből lett egy testkábel hiba.
Ma már ismét forgalomban a kisautó.