Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

trm

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Monor

trm's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Szia Én nemrég vettem szintén feleségnek B Corsát, ugyanilyen céllal. Már volt több Corsánk, Combo is, jelenleg van C Combonk és D Corsánk is. A megkötésem annyi volt, hogy max 300 az átírással együtt és érvényes műszaki. Kis szerencse is kellett hozzá, hogy egy jó darabot találjak. Nem tudom ilyen pénzért keresel autót, de gyakorlatilag egy ennyi idős autón egy dolgot kell csak megnézni: mindent. Km óra állást felejtsd el, mindenki azt nézegeti és ahhoz állítják be őket. A kaszni: a mi 95-ösünk két helyen rozsdált el, az első ajtó alja rozsdás (rájavítva) és a tipikus Corsa betegség a két első nyúlvány a futómű bekötési pontjánál. De néztem meg olyat is, ami szinte minden ponton rozsdás volt. Nálam ez a legfontosabb: motort és elektronikát bontva találsz pár tízezerért, de egy kasznizás, fényezés nem fog megállni ennyiben. Rétegvastagságmérő szerintem alap, én vagy 10 éve vettem egyet és azóta mindig ez alapján veszek autót. Ne legyen sérülve, az eladó mondhat amit szeretne, nem érdekel, a műszerrel úgyis kiderül. Tehát a kaszni szeret rohadni: első futómű bekötési pont, ajtók alja, küszöbök, motorháztető éle, hátsó csomagtérben lengéscsillapító bekötési pont, csomagtér alja és hátsó kerékdob, kerékívek, hátsó ablak alja körben. Ezeket szétszedés nélkül ránézésre látod. Ha itt rendben akkor már jó.... A motorba senki sem fog belelátni: ne füstöljön, szépen járjon...vihetsz száz szerelőt de megbontás nélkül senki sem fog semmit látni belőle. Kupplung ne rángasson, elinduláskor lehet érezni. Kerekeket rángasd meg, kerékcsapágy ne lógjon, menet közben ne zúgjon, ezt úgyis hallod majd. Szerintem a kormány lötyögése is előjöhet, ha van lehetőség földúton vagy rosszabb úton menni hallani a kopogást vagy érzed a kormányon, hogy valami klattyan. Próbakör alatt víz hőfok stabil legyen ha lehet járasd addig helyben (max beszélgettek közben) amíg bekapcsol a venti, ne hazafelé vagy az első dugóban durranjon el a cső benne. Kormányt és váltószoknyát pár ezer Ft-ért adnak a bontóban, ha gyanúsan jó állapotú akkor cserélték, "filléres neppertükkök" kategória. Friss fekete rücsizés körben, kerékdoboknál szintén, alap. KM óra állás lekérdezés egyébként már működik az okmányirodában, ha gondolod egy próbát megér, de sokra nem mész vele úgysem. Az általános állapot sokkal többet mond mint öt (hat) számjegy. A beltérben van pár dolog ami szinte mindegyikben lóg, pl a három ajtósoknál az első ülések oldalán levő műanyag. Szeret eltörni a napellenző tartója, műanyag, könnyen cserélhető. Még annyi, hogy felszereltség és motor ezen az árszinten (200-300) szerintem gyakorlatilag mindegy. Az 1,4-es motoros Corsák nagyon nagyon jók, kettő is volt. Ez a mostani 1.2-es és napi szinten megy mellette a D Corsa az 1.2-es motorral szinten. Érzésre a két autó teljesen ugyanazt hozza (sajnos, ez a D Corsa rovására van mondva). Mielőtt gondolkodsz egy jobban felszerelt autó megnézésén szerintem érdemes számításba venni, hogy elutazol mondjuk 60-70km -t egy megnézésért, mondjuk a leendő autó árának 10-20% -át nézegetésre költöd esetleg, megéri biztosan? Annyiból kijön egy olajcsere. Szóval röviden én ezeket nézném meg. De nem is értek hozzá. Majd ha valaki ért hozzá megírja.
  2. OK, legyen. A hiba tehát: autóval feleség elment dolgozni, munka után indulna haza, de a motor nem indul be, sárga csekkendzsin villog. Én a hős megyek menteni, bikakábel, vontatókötél WD40 szigszalag és pótkulcs, a pótkulccsal beindult és hazajött gond nélkül. Igazság szerint ezután még egyszer mentünk vele, majd a garázsba beállva végleg kilehelte a lelkét: csak villogtatta a sárga lámpát, max 1mp-ekre indult be. Hibakód kiolvasás eredménye a fenti, immobiliser hiba. Amikkel próbálkoztam, szintén korábban olvasható. Túrtam a netet kapcsolási rajzért és infókért, minden fórumban azt láttam, hogy ECU + immo gyűrű + kulcs csere és tanítás, a kinti fórumok nagyrészében is ezt írták. Mondjuk a hazai fórumokban keresve nulla infót láttam ilyen téren. A fentiek alapján tehát én a laikus rámondtam volna, hogy elpusztult az egyetlen extra felszereltségünk, az immobiliser. Ráment több órám a net túrására, meg az autót is szétkaptam egyszer, de tök feleslegesen. Tegnap este kint voltam a garázsban és gondoltam adok még egy esélyt a dolognak, kulcs be, próba, semmi. Felkapcsoltam a világítását, ekkor tűnt fel, hogy az olajnyomás jelző parázslik nagyon halványan ha a helyzetjelzőt bekapcsolom. Aztán kinyitott ajtónál ráadva a gyújtást a belső világítás nagyon nagyon picit elhalványodott amikor az AC töltött (és rögtön utána is, elvileg ekkor olvassa ki az immo a kódot egy impulzussal). Korábban már néztem az akksit, üresjárati feszültség 12,3V, szerintem ez még a bőven jó kategória. Most is megnéztem, 12,2 egy hét állás után, rátettem a töltőt, 10 perc után azt mutatta, hogy nem vesz fel több töltést. Rápróbáltam, ugyanaz történt, a világításon lehetett látni, hogy nagyon picit elhalványul. Indítózás rendben. Akksi mérés ismét, rendben, de már beugrott, hogy mekkorát bakiztam. Egy bikakábelt betettem az akksi - és a kocsi test közé (a tűzfalon levő jól látható testelési pont) és hopp, minden tökéletes...azonnal indult. Kivettem az akksit és már láttam, hogy a kocsi testre menő kábel vége gyakorlatilag megsemmisült, megette az akkuból kijövő pára vagy az éjszakai szubagó rágta meg, végül is mindegy a már hiba szempontjából.... Ennyi volt. Indítózás azért ment simán, mert két testkábel van, az egyik a generátor-önindító felé, a másik meg az akksi előtt elrejtve a kábel átvezetőnél a kasznira, tehát az önindító mindig kapott elég áramot. Az akksi kivezetőjén nem volt cső, a pára ami kijön belőle az szépen pont oda ment mind. Pótoltam a testkábelt, az akksira meg raktam egy csövet. A cső vége elvileg az akksi tálca mellett levő lyukba kellene menjen, oda vezettem be, az a kerékdob műanyag részére vezet alulra, ott nem csinál gondot ha párologna. Hát ennyi, az immobiliser no signal hibajelzésből lett egy testkábel hiba. Ma már ismét forgalomban a kisautó.
  3. Megoldva az immo hiba. Nagyon egyszerű volt az ok, kb fél óra alatt rendbehoztam.
  4. Sziasztok Kerestem a fórumban, de nem találtam egyértelmű megoldást. Autó: Opel Corsa B 1.2 1995, C12NZ, 3 ajtós, Delphi (GM) ECU (10 lábú obd csatlakozós), 91e km, teljesen gyári, sérülés átalakítás és mókolás mentes, egyetlen extra az immobiliser benne. Probléma: egyik napról a másikra nem indul, kulcs be, gyújtás rá, majd csak villog a sárga lámpa. (Beindul kb 2mp-re majd le is áll a villogó sárga lámpával). Hibakód kiolvasás után: 84 Immobiliser No signal Amikor először előjött a hiba a napon parkolt az autó, és kb 60 fok volt benne, miután kihűlt, hazajött gond nélkül, majd a garázsban álltában megkotlott. Amit eddig tettem: akksi le (ECU reset?), immo gyűrű le, csatlakozók ellenőrzése, ECU-nál csatlakozók ellenőrzése, semmi eredmény, pótkulccsal sem indul. Immo gyűrű elektronikát megnéztem, volt 1-2 gyanús forrasztás - elvégre 20 éves, újraforrasztottam, természetesen csak vajákolás, nem javult semmi tőle. (Gyanús azért, hogy a panelen levő elektrolit kondi 20 év alatt már nem pont ugyanazt tudja, mint eddig.) Természetesen nagyon kellene az autónak mennie, napi használatban - lenne. Van még valami ötlet, amit meg tudok nézni "házi" körülmények között? Ha cseréről lenne szó, mit kell cserélni: csip és immo gyűrű vagy ilyenkor az ECU-t is? Bónusz költői kérdés: a tolvajnak hogy sikerül három perc alatt elkötnie az autót amikor nekem a garázsban be sem indul?? :D
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.