rfamp
Fórumlakó-
Hozzászólások
123 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
rfamp névjegye
- Születésnap 1969-03-05
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Gyál
-
Érdeklődés
Mikroelektronika, elektronikai fejlesztés, programozás, elektronikai javítások..stb
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Astra G kombi 2005 - Z16XEP
-
Város
Gyál
Legutóbbi látogatók
916 profile views
rfamp's Achievements
Newbie (1/14)
22
Hírnév
-
A LED et ( lehetoleg konstans) arammal kell hajtani es nem feszultseggel. A nevleges feszultsegbol es a LED uzemi aramabol ( datasheet...) ohm torveny alapjan kiszamolhato mekkora erteku ellenallas kell. Celszeru elore megtervezni egy skiccen mit szetetnel, majd szamolgatni. A beszerzett LED adatlapjat is erdemes atbongeszni, foleg ajanlom figyelmedbe az "absolute maximum ratings" fejezetet, ez kb arrol szol hogy mi az amit a LED meg elbir karosodas nelkul de csak kis ideig. pl PWM hajtasnal lenyeges lehet a csucsaram meretezesenel... De pl. egy 20mA aramra gyartott LED et nem illik megkinalni 50mA folyamatos arammal mert szepen vilagit majd, de csak egy ideig. De ennyire azert nem bonyi ez a tortenet, neked eleg az ellenallas, lehetoleg sorossal kapcsolassak probalkoz. Azzal konnyebb szamolni. ui: bocs, ezt Bogica91 nek szantam csak felrenyomtam a valasz gombot a telefonon.
-
Ahhoz hogy mindenhol egyforma szep egyenletes fenye legyen, a pirossal kiemelt reszek pirosan vilagitsanak nem eleg 2 db izzo de LED sem. Az enyemben kb. 20 db kek LED, 9 db narancssarga, es 2 db feher van ha jol emlekszem. Alapban a muszerfal kek, a mutatok narancssargan vilagitanak, a piros reszek pedig pirosak. Nem nez ki rosszul de volt vele szenvedes. ;)
-
Mindenre csak akkor él a garancia ha számlával igazolod hogy szakszervízben lett beszerelve és beszerelés után hibakódolvasást is kell csinálni hogy valóban jó volt a beszerelés után közvetlenül. Legalábbis a Cromaxnál így működik a garancia érvényesítése, rákérdeztem. Tehát esetemben aki a bolt előtt szereltem át a trafósort (mert nem akartam 2 hengerrel hazamenni 60 kilométerről..) nincs is gari hacsak nem szerzek majd egy "umbulda számlát" valahonnét...
-
Nem tudom milyen webshop ot mutogattak Neked de a Cromax ot kéne eröltetni... Referencia.. : Bárdinál trafósor (DELPHI) 40 - 50 e, Cromaxnál ugyanet 22e ért vettem. Bárdinál még vevőkódos kedvezménnyel is 35 körül lett volna. Ja, Cromaxnál volt már 16e ért is, de azt nem mertem beletenni... A DELPHI vel elment 11 évet, ezért maradt az ami benne volt.
-
Csepelen az AUTODIGIT nél szerintem javítanak EGR elektronikát is, nekem az ECU t újították fel tavaly és tökéletes. 24 hó gar, profik nagyon. Telszámot nem tudok adni de a google egyből feldobja őket ha rákeresel.
-
Köszi, OP-COM om van (kinai ebay es..) csak valamiért nem hajlandó kommunikálni az ECU val. Passz... tavaly még működött. De a hibákat törölte az ECU magától kb 2 nap múlva. Ezt mondta a szerelő is, hogy előbb utóbb tesztet csinál az ECU és elalszik magától a hibajelzés, felesleges külön ezért töröltetni 4-5 ezerért. Az OP-COM ra nincs valami ötletetek mi a bánatért nem megy? 10/2008 as és ver1.45 firmware van rajta. Az interfészt látja, driver fent van ott az OP-COM az eszközkezelőben (XP) hiba nélkül de kiolvasásnál azt írja nincs kapcsolat az ECU val. 2 notebook on is próbáltam két win verzióval de mindkettőnél ugyan ez a jelenség. Nem vágom... Köszi
-
Készen van az autóm! Tanulságok..: Sose bízz a bontott cuccokban! A kipróbált 3 db bontott trafósor mindegyike hibás volt! Elvittem ma szervízbe a verdát, betettek egy másik G astrából egy trafósort próbára...lám műkszik az autó. Nem kértek semmit, trafósoruk nem volt raktáron csak holnapra hozattak volna, így kézbe vettem a dolgokat mert holnapra kell a verda. Ez meló után volt 3 órakor, telefon , új trafósor + 4 gyertya megrendel. 17 órára itt volt háznál, beszerelés 10 perc, autó működik. Ennyi... A hibákat még kijelzi, a szervizes ember azt mondta elvileg jó pár újra indítás után ki kell törlődjön magától, de nem igazán akaródszik törlődni... Levettem az akksi sarut is pár perce, úgysem törlődik. Lehet ezért még vissza kell mennem.. A jelzett hibák ugyan azok amiket eddig is jelzett, azzal a különbséggel hogy most minden henger megy és hibátlanul megy az autó. Tehát egyelőre itt a mese vége... Köszi mindenkinek aki segített, vagy próbált.
-
Nálam újabb hiba jelenségek... : Az egyes henger felől járó motornál (alapjáraton is) iszonyú benzinszag. Folyni nem folyik, autó alatt sincs folt..stb Gondolom mert megy be a nafta de már egyáltalán nincs égés... De eddig ez nem volt!! Reggel 5 kor hidegben még relatíve jól ment a kocsi, du. 3 kor hazafelé a melegben rángatni kezdett, majd benzinszag az utastérben. Haza már alig értem vele, alig járt a motor. Indul rendesen de érezhetően már egyáltalán nem megy az egyes henger. Hibakódok a szokásos 0301, 0302, 0300, 0300 + egy újabb 0460 Tegnap kivettem a műszer egységet mert a benzinszint mérőt kalibrálni kellett. Túl sokat mutatott. Ma délutánra : " P0460 Tüzelőanyag-szint érzékelő A áramkör " A műszeregység sorcsatlakozójának a közepe kiesett de visszafabrikáltam a helyére, és nem is volt gond vele tegnap óta.Jelenleg a benzinszint nérő műszer is működik, nem kúszik felfelé, méri azt a mennyiséget ami kb. a tankban van..stb- Nem igazán értem a hibát mert látható jele nincsen. Összefügghet ez a fent részletezett (az egyes henger felől érezhető benzinszag) jelenséggel? És melyik az "A" áramkör? köszi előre is.
-
Volt nálam hasonló, elöl a fék tárcsa mellett lévő takaró lemez hozzáért a tárcsához. Kis óvatos pajszerolás a lemezen és azóta csend van. Az hogy csak melegben jelentkezik gondolom a hőtágulás miatt lehet, gondolom csak pár tized/század mm van a tárcsa és a lemez között. Ez persze csak ötlet, de a jelenség hogy sebesség függő a hang, tuti hogy a kerékkel/tárcsával összefüggő dolog lehet.
-
Már kapott fék tisztítót, kevés WD40 et...stb. De tény hogy mechanikailag még nem néztem meg. Hozzá se nyúltam mielőtt a hiba jelentkezett, csak azóta. De köszi a tippet, megnézem holnap!
-
Igen, sajnos nem írtam el. 2005 Astra G kombi, Z16XEP Twinport motor. 15W40 et raktak az autóba, most néztem meg a kannát mert 5 literes és a maradékot oda adták. Régebben panaszkodtam hogy eszi az olajat ezért gondolom sűrűbbet tettek bele. Most 5W30 at raktam bele sk. Hígabbat már nem mernék mert 206000 van a motorban, szerintem hamar megenné a kopások miatt. Az olaj leeresztő csavar (T40 TORX) jól megszivatott, alig akart kijönni és meg is volt gyilkolva. Végül meleg motornál csak a csavarra jégkockát szorítva / hűtve nagy roppanással megindult. Köv olajcserénél csere mert nagy szívás ha a belseje elnyalódik... Most is cseréltem volna ha tudom hogy tré, de nem néztem meg előre, ki gondolta...? Benzinszűrő egyértelműen fordítva volt mert kínomban "lesz ami lesz, rosszabb nem lehet" alapon megfordítottam és a rángatás megszűnt! Vagy én raktam be fordítva (bár ugyanúgy állt ahogy a régi, a leperemezett oldala van a motor felé a legömbölyített a hátsó kerék felé... a régin nem volt jelölés) vagy fordítva van a nyíl az új szűrőn mert most a nyíl a kocsi hátulja felé mutat és a rángatás teljesen megszűnt. A G Astránál már nincs gyújtás (nagyfesz) kábel, a 4 trafó egybe van öntve. Kompakt kivitelű a "gyertyapipákkal" együtt egy egységet képez. Az egész kütyüt egyben kell rácuppantani közvetlenül gyertyákra. Az teljes nagyfesz rész egy műgyantával kiöntött egység. Csak egy sorcsatlakozó van rajta, 6 vezeték, gondolom 2 a tápja + a 4 vezérlés. Így gondolom elektronika is van benne nem csak a nagyfesztekercsek. Lehet ráakasztok ma egy szkópot megnézem az egyes hengerre egyáltalán kap e vezérlést a trafósor? Esetleg visszamérem az egyes henger kábelét az ECU ig szakadásra, hátha. De mitől szakadna el egy kábel magától? Az ECU javítás még garos, 24 hónapot kaptam rá. Gondolom a trafósort az ECU közvetlen vezérli tehát ha onnan nem jön vezérlő jel akkor ott lehet valami gikszer megint. Vagy lehet ez valami érzékelőtől is? Tényleg... gyújtás "elosztó/ rotor" van ezekben? Hogy van megoldva a hengerenkénti gyújtás vezérlés/elosztás? Esetleg valami skicc róla, rajz..stb? Mert pl a rotortól lehet ilyen hiba, de gondolom az sem mechanikus (tehát nem kopik mint anno a LADA nál osztófej fedéllel együtt... ) hanem valami HALL jeladós elektronikus kütyü lehet. Még az lehet hiba ha nem maga az ECU. Hol van ez a jeladó?
-
Üdv! Ha még emlékeztek... Égés kimaradás probléma. (0301, 0302 , 0300 hibakódok) Szervizig nem jutottam el mert félek hogy csúnyán levesznek.., (Opel szervíz kapásból hengerfej felújítást mondott 120 e ért... (anyád...) ) DE! Trafósort kizártam mert bontóban 3 at is kipróbáltam és maradt a hiba... Mértem kompressziót, vezérlés felőli henger 1 (ami szerintem abszolút nem megy mert tiszta olajos + szmötyis a gyertya...tehát benzint kap csak égés nincs) = 14,5bar(!), henger 2 (amit szintén hibának jelez az ECU, de a gyertya szépen kiéget és nem szmötyis...) = 14,2 bar, Henger 3 = 12,2 bar (ez már gyanús, de ezt viszont nem dobja hibára és a gyertya szépen kiégett, tehát ott is tuti van égés...) Henger 4 = 14,2 bar. Tehát a kompresszio nagyjából jó a 3 as hengeren kívül. Benzinszűrőt ma megfordítom mert azóta rángat mióta kicseréltem,a régit amivel nem rángatott természetesen kidobtam tehát a referencia ugrott.... Viszont ismerős szerelő mondta hogy találkoztak olyan után gyártottal amin a "beszerelési iránya nyíl" fordítva volt felszitázva... Pfff... Szóval próbából megfordítom hátha megszűnik a rángatás mert ezt csak a benzinszűrő csere óta csinálja... Most olajat cserélek, Pro-Tec olajcsere előtti motortisztító olaj adalék + 5W30 Castrol Edge az 15W40 MOL helyett, légszűrő, olajszűrő...stb. Benzinben van Liqui Moly szeleptisztító adalék, 100 as nitrós benyával. Kíváncsi leszek... Olaj víz nem keveredik tehát hengerfej/ tömítés...stb probléma nem lehet... Mi lehet még?
-
Igen, ugyanúgy tettem be mint a régi volt. A nyíl a kocsi orra felé mutat, azaz a nyíl hegye az output, a másik fele input. A szűrő bemenetére egy szál cső megy a tank teteje felől, gondolom a szivattyúhoz megy közvetlenül. A kimenetére egy T elágazó van rakva közvetlen a kimeneti csatlakozó után. Hogy ott miért van elosztva az üzemanyag két felé azt nem igazán látom át... F astra, pedig google testvérrel G astra bezinszűrőre kerestem, és közvetlen ezt a linket dobta fel nem a főoldalt. A főoldalon valóban F astrák láthatók... Ezt megettem..
-
Én e szerint indultam el: http://laci4.uw.hu/benzinszuro.html Nem ebben a topicban, de végül itt az Opel fórumon találtam meg a frankó infót végül, a bal oldalon lévő benzinszűrőről. Az én Astrám G, 2005 kombi Z16XEP Twinport és tény hogy a bal hátsó kerék előtt van az üzemanyagszűrő és nem a jobb oldalon ahogy a linken írják. Lecseréltem a szűrőt, most viszont rángat az autó, valószínűleg légteleníteni kéne mert a szűrő csere előtt ezt nem csinálta. (ez a rángatás teljesen más, mint az 1-2 es hengereket érintő égéskimaradás okozta jelenség, ami még sajnos mindig fennáll, bár valamit javult mióta magasabb fordulaton használom az autót ) Ennek a légtelenítésnek a folyamatáról tud valaki bővebbet? Valami légtelenítő bigyó valahol az injektoron..stb? Légtelenítő pumpáról találtam infót de nem szívesen feküdnék megint a verda alá, van erre valami egyszerűbb módszer? A segítségedet előre is köszönöm: python93@t-online.hu
-
Ahh... közben találtam infót. Elvileg pont a túloldalon van mint amit eddig olvastam. Tehát a bal hátsó kerék előtt valahol. No majd holnap bevizsgálom...