Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bucynus

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    77
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

bucynus last won the day on Július 24 2016

bucynus had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Z14XEP 2006
  • Város
    Hatvan

Legutóbbi látogatók

1.766 profile views

bucynus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

11

Hírnév

  1. Rendben, de ha van gyári, akkor én inkább azt választom.
  2. Nem tudom miért kell idekeverni mindig a Skodát, különben Skodába tucatjával gyártottuk mi is a műszerész műhelyben fellelhető alkatrészekből, előbb a kollégáknak, utána már kellett mindenkinek, sörért, borért meg csere munkáért ment akkoriban.
  3. Köszi! Csak azért kérdeztem rá, mert az enyémből már sok drótot kispóroltak, de akkor majd ránézek.
  4. Ez az enyémben is működhet? Pont tegnap az esőben gondolkoztam, hogy a szakaszoson kicsit gyorsítani kellene, de nagy szerelésbe nem mennék bele, annyit nem ér, viszont ha csak egy kar meg egy relé, akkor beszerezném.
  5. "Ezt kerested? " Igazából nem, de ezek szerint igen. A kérdésre tudsz valamit mondani? Nem akarom levenni a generátort, amíg biztos nem lesz, h ott a gond. Mondjuk itt úgy nézem könnyen kijön. Az R19-esemen a helyén cseréltem dióda hidat, mert nem fért ki sehol a generátor bontás nélkül.
  6. Nem volt elektromos topik, úgy rémlik? A fűtőmotor kipurcanása után 2 nappal hirtelen elment a töltésem, lámpa világít, szervó nincs. Rámértem gyújtás mellett, a gerjesztő szálon nincs feszültség. Testet a generátorházról vettem. A töltőszálon mérhető az akku feszültsége. Honnan kap áramot a gerjesztés? Nem találtam egy biztosítéknál sem erre utaló feliratot. Minden más jó. A generátor hibája miatt lehet, h valami letiltja a gerjesztőfeszt? Nemrég volt kivéve a motor kuplungozás miatt, remélem csak valami vezeték gubanc lesz, mert hirtelen sok van a bajból.
  7. Tegnap este megállt a szellőztető motorom, persze nem a városban, hanem Somoson a határon hatalmas jégesőben. Kiszedtem, de a mókuskerék nagyon rá van gyógyulva. Van valami trükk a leszedésére? Nem akarom roncsolni.
  8. Ma cserben hagyott az autóm Pesten a Rákóczi úton araszolás közben, a délutáni csúcsban lefulladt, kihúztam üresbe indítok és nem tudok váltani, a kuplung elhalálozott, szerencsére pont egy utcánál voltunk letoltuk.Körbetelefonáltam szerelő haverokat, mindenki az alsó munkahengert mondta. Hazahúztuk haverom azt mondta nem hajlandó csak szettben cserélni, én egyet is értek vele, a kuplung nem volt már az igazi, csak a pénztárcám tiltakozik. Ő a Luk szettet javasolja, vélemény? Van jobb olcsóbb, ami ugyan olyan, vagy jobb? Holnap szétkapjuk, majd meglátjuk mi a helyzet.
  9. Én is erre tippelek, kicsit lomhább, ez a "megindulás", alig volt érezhető, de volt némi késedelem. Azért a dobnak rosszabb a hatásfoka, nem véletlenül kopott ki először elölről, majd a nagyobb teljesítményű autóknál hátulról is. Ide írom, mert válaszolni már nem tudok. " Hát a fene tudja, de egy adott keréken egy fékezésnél nem tudsz annál nagyobb fékhatás előállítani, mint hogy blokkolod a kereket, ezt már a dob is tudja ezért is kell esetenként gyengíteni fékerő szabályzóval, majd később ugye ABS-el. Nyilván a való életben nem csak egy alkalommal kell fékezni hanem sokszor egymás után amihez viszont már a tárcsa sokkal jobb. A dob bonyolultabb is, egy csomó alkatrész, rugó van benne, össze tud rohadni, vállasodik akkor meg nem jön le, bent marad a fékpor, megatöbbi. " Az sem mindegy, hogy mekkora sebességnél tudja blokkolni a kereket, mert azonos körülmények esetén tárcsával beleszól az ABS mondjuk 80-nál, dobbal lehet csak 50-nél. Ezt még, többet nem írok, nehogy kikapjak, de ez korlátozás idegesítő. " Én csak annyit tudok, hogy a bal első kerék csapágyon van az ABS jeladó, a többi keréknél nem láttam." Ha ez igaz, akkor ez nem ABS hanem vicc. Mi van ha rád előznek szemből? Húzódsz lefelé, taposod a féket, a jobb oldala fűre kerül, az ABS nyugton van, mert a bal első még forog, a jobb oldala meg blokkol a füvön, te meg pörögsz mint a búgócsiga, mert bíztál az ABS-ben!
  10. 4 kerékre kellene és pont ezért. Nekem is ez volt a bajom vele, hogy dolgozott az ABS jégen, mégis megindult a hátulja, mintha lassabban vagy nem dolgozott volna hátul.
  11. Szerintem is. Akkor rendben, valószínűleg csak a dobfék miatt éreztem butábbnak.
  12. Még nem szedtem szét a hátsó féket, tavaszi átálláskor tervezem, de jeladót nem láttam hátul, van?
  13. Ha már így szóba került, nekem is dobos hátul. Ilyeneknél az ABS hogy működik? Kerestem de nem találtam. Nem nagyon voltam megelégedve vele télen, az előző autóm, R19, 4 tárcsás volt, valahogy sokkal jobbnak éreztem benne az ABS-t.
  14. Ilyet használ valaki helyzetjelzőnek? Már vettem vagy hatot két fajtát, egyik sem bírta 2 hónapnál tovább. Javítgattam őket, amíg az összes LED be nem halt, de meguntam, vettem halogént, egyelőre feladtam.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.