Én is erre tippelek, kicsit lomhább, ez a "megindulás", alig volt érezhető, de volt némi késedelem.
Azért a dobnak rosszabb a hatásfoka, nem véletlenül kopott ki először elölről, majd a nagyobb teljesítményű autóknál hátulról is.
Ide írom, mert válaszolni már nem tudok.
" Hát a fene tudja, de egy adott keréken egy fékezésnél nem tudsz annál nagyobb fékhatás előállítani, mint hogy blokkolod a kereket, ezt már a dob is tudja ezért is kell esetenként gyengíteni fékerő szabályzóval, majd később ugye ABS-el. Nyilván a való életben nem csak egy alkalommal kell fékezni hanem sokszor egymás után amihez viszont már a tárcsa sokkal jobb. A dob bonyolultabb is, egy csomó alkatrész, rugó van benne, össze tud rohadni, vállasodik akkor meg nem jön le, bent marad a fékpor, megatöbbi. "
Az sem mindegy, hogy mekkora sebességnél tudja blokkolni a kereket, mert azonos körülmények esetén tárcsával beleszól az ABS mondjuk 80-nál, dobbal lehet csak 50-nél.
Ezt még, többet nem írok, nehogy kikapjak, de ez korlátozás idegesítő.
" Én csak annyit tudok, hogy a bal első kerék csapágyon van az ABS jeladó, a többi keréknél nem láttam."
Ha ez igaz, akkor ez nem ABS hanem vicc. Mi van ha rád előznek szemből? Húzódsz lefelé, taposod a féket, a jobb oldala fűre kerül, az ABS nyugton van, mert a bal első még forog, a jobb oldala meg blokkol a füvön, te meg pörögsz mint a búgócsiga, mert bíztál az ABS-ben!