Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

SargaRigo123

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    137
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

1 követő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Kecskemét

Legutóbbi látogatók

1.087 profile views

SargaRigo123's Achievements

  1. Kedves fórumozók! Van-e valami házilag kivitelezhető varázslás, amivel törölni lehet a hibakódokat? OBD-s műszerem nincs (ami lenne az nem ismeri az opelt). A történet röviden, hogy zörgött valami a kormányban, és találtam benne egy letörött pöcköt. Viszont ellenőrízni akartam hogy a spirál átvezet-e még, működik-e a légzsák. Ezért ráadtam a gyújtást, és meggyőződtem róla hogy rendben működik, világít a piros lámpa. Csak éppen nem tudom törölni a hibát. Régen eljátszottam már ezt egyszer, csak az a műszer sajnos már sehol nincs. Remélem van egyszerű, gyors megoldás Köszi
  2. Tudtok jellemző ázási helyekről a tűzfal környékén? Eddig is gyanús volt, de most már biztos hogy valahol beázik a paripa. Vezető oldalon a szőnyeg vizes, valahol a kerékjárat fölött indul. Ahogy néztem elég szépen össze van ott minden építve, így ha van jellemző pont elsőnek azt bontanám ki és nem az egész műszerfalat.
  3. Sziasztok! Pár napja azt vettem észre, hogy a kormányt jobbra tekerve mintha nyüszítene a szervó. Csak jobbra, balra nem. A működésében nem vettem észre változást. Mi lehet ez? Mire készüljek? Üdv,
  4. Meglepődtem reggel! Indultam volna kifelé a garázsból, első indítás egy másodperc alatt leáll. Következő indítás semmi. Teker az önindító, motor nem indul. Természetesen üresben, kuplung benyomva. Akku rendesen mozgatja az önindítót, nem ez lesz a baj. Mondom most már mindegy ez a nap szar lesz, lássuk meddig teker. Ahogy indítózom mintha lenne valami, és érdekes módon lassan nagyon lassan (mondjuk úgy 5 másodperc alatt) sikerült annyira felforgatni hogy tudtam neki gázt adni. Ezután már felpörgött, tudtam túráztatni, és noha picit még egyenetlen volt (gondolom a hideg miatt), de már nem volt semmi gond vele. Olyan érzésem volt mintha csak lassan jutott volna el a benzin a motorig. Szerintetek mi lehetett ez? Most délután megint megpróbáltam indítani, pöccre indult. Aggódjak a továbbiak miatt, vagy mire készüljek?
  5. Pixelhiba orvosolható egy meleg (nem forró!) pákával. Kell egy rongy, és egy állítható páka. Utóbbit kb 150 fokra felmelegíteni, és a rongyon keresztül végigmelegíteni az átvezető szalagot. A rongy azért kell, hogy ne sérüljön a fólia. a meleg hatására a ragasztó meglágyul, és újra ragaszt. A hőfokot úgy kell beállítani, hogy ne olvassza meg a műanyagot. Én éppen ma javítottam meg a számológépemet, aminek ugyanez volt a baja.
  6. Erről a megoldásról van szó. Ha tudsz rajzot olvasni, akkor nagyon egyszerű. Ha nem, akkor kicsit nehezebb.. Lényeg, hogy amikor a motor eléri a szélső helyzetet, akkor a hozzá tartozó kapcsoló megszakítja az áramát, így ott megáll a motor. Ellenben ha visszafelé indul (mert megnyomtad a kapcsolót), akkor a diódán keresztül el tud indulni. A másik végállás pontosan ugyanígy működik. Mindegy hogy Behr vagy Delphi, mindkettőnél használható (A rajz szerint ez Delphi, de nekem a Behr-hez tökéletes).
  7. Gondolom meg van repedve valahol, vagy nincs rendesen becsavarva az izzó.
  8. Szerintetek ilyen létezhet? Már hetek óta hurcolom magammal a linket hogy megkérdezzem tőletek Sajnos az olajbetöltő nyíláson benézve elég reteknek tűnik a helyzet (amikor vettem sem volt jobb), mivel lehetne kitakarítani (semmi bajom vele, húz szépen, egyenletesen jár)?
  9. Van egyszerűbb megoldás is: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRIdOp6luiEsXUZNrZlnfVCE6fzTViDnnaxrMQWyoHl_mkaxplOYg Itt az a lényeg, hogy a kar két végállására beteszel egy-egy mikrokapcsolót, ami megszakítja a motor áramát, tehát nem tud tovább forogni amikor a pálya végére ért. Ellenben ha visszafelé tekered (mert átkapcsoltad a szellőző kapcsolót), akkor a hozzá tartozó dióda engedni fogja a vissza felé irányt (ekkor mivel elmozdul a kar a kapcsoló is visszakapcsol), majd a túlsó végállásnál a másik kapcsoló megint megszakítja a kört. Innen a másik diódán kersztül tud ismét elindulni ha visszakapcsoltad a szellőző kapcsolót. Leírva nem biztos hogy egyszerűen hangzik, de tényleg csak két kapcsoló és két dióda kell hozzá. Többé nem romlik el!
  10. Köszönöm, ennek akkor utána nézek bővebben. Nem volt hiába megkérdezni, megint okosabb lettem Biztosítóra tud valaki valami okosat?
  11. Volt szó erről a vezérléscseréről, hogy pár évente, és akkor majd a hűtővizet is. Hogy is van ez? Miért kell cserélni a vezérlést, és mit jelent ez konkrétan? Más téma. A biztosítóm (mkb) küldött egy levelet, hogy évfordulóra felmondja a szerződést. Meg egy tájékoztatást hogy a baleseti adóval növelt éves díj 237 ezer forint. Meg hogy új szerződés kötéséről kell gondoskodnom egy másik biztosítónál. Utána néztem egy kalkulátorral, és az mkb árainál azt kaptam, hogy nem köt új szerződést. Nem értem. Most akkor én léptem rá a pöttyösre, vagy az mkb bezárja a kapuit vagy mi? A következő esélyes a kalkulátor szerint az union biztosító lesz. Ezzel mi a teendőm? Sétáljak be hozzájuk hogy március 3-mal kössünk egy szerződést? Vagy hogy megy ez?
  12. A csavar lent van már? Ha jól gondolom akkor van egy tengely amire az anya fogja oda. Nameg az imádság, ami alkalmanként erősebb lehet a csavarnál is. Szóval utóbbi esetben én lehet egy csapágylehúzóval próbálnám, mert ez nyomja a tengelyt, közben meg húzza a lapát élét. Lehet rosszul gondolom, nem szedtem még le, de ötletnek jó lehet.
  13. Ha lakik is elképzelhető hogy ketten is elférnek ott. Elég nagynak tűnt az a dugó.
  14. Motorháztető fel, és jobb oldalon találod be kell hajolni kissé. A képen a jobb alsó sarokban azt a tartályt keresd!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.