Sziasztok!
Opcom mért fordulatszámi adatokról, illetve annak hatásaival kapcsolatban érdeklődnék tőletek.
Decemberben vettem egy 2006-os 1.4-es Caravan-t. Két szerviz is átnézte, és bár a futott kilométer igen sok benne (250 000), mindkétszer a korához képest remek általános állapotúnak találták.
Csak a használt autó "kötelezőket" csináltam meg ezért (olaj, szűrők, átvizsgálás...).
Azóta úgy 1000 km-t tettem bele, volt pálya, országút, város is. Az autó, bár egy kicsit elsőre a korábban többször is vezetett dízel társához képest lomhának tűnik, semmi anomáliát nem tapasztalok. A vegyes fogyasztását ez alatt 6,7-re mértem, tehát itt sem mondhatjuk, hogy kiugró problémát jelezne.
A gondom vele az, hogy sógorkomám rányomott egy Opcom-ot, ahol minden érték pontos volt, leszámítva a fordulatszámot, az ugyanis következetesen magasabbat mért a valósnál - mintegy dupláját. És az arány a fordulatszám növelésével is megmaradt, tehát nem egy konstans értékkel nagyobb, hanem szépen, arányában. 3000-nél már olyan 6200-at mért. Az alapjárati fordulat teljesen rendben volt mérve egyébként, de a normál fordulatszámot már alapjáraton is a duplájára írta.
Menet közben sem, alapjáraton sem tapasztalható semmi fordulatszám-ingadozás, probléma, furcsaság az autón, szépen jár a motor.
Az érdekelne, hogy - egyrészről - lehet-e, hogy az Opcom vert át (valójában china clone), másrészről pedig hogy ha a jeladó mér tényleg félre, akkor mit gondoltok, mit okozhat ez használat közben? Érdemes ezzel külön szórakoztatni a szervizt?
A gépet egy Z14XEP hajtja egyébként, Twinport.
Bármilyen hasznos tanácsot elfogadok! :)
Köszönöm szépen a segítséget!