Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

akos153

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Tiszaújváros

akos153's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Értem, kipróbálom, remélem sikerül megoldani a problémát. Bár soha nem ilyen egyszerű.
  2. Alap esetben a motor indítása után ugye a fordulatszám mérő mutatja a motor fordulatát, alapjáratát. Ez 800-1000 körüli érték. Gázadásra megnő a fordulat amit a műszer jelez. Ez az alapeset, normál működés. Az én hibajelenségem pont az, hogy a motor indítása után a fordulatszámmérő nem mutatja a motor alapjáratát így nullán marad, gázadásra a műszer nulláról kezd el felfelé menni. Mechanikailag nem akad, kézzel könnyen mozgatható. Valószínű a vákuum rendszerrel lehet baj. De lehet teljesen más probléma is, ugyan is régebben (mint minden astran) nálam is a gázpedáljeladó hibát dobott akkor is a szervizkulcs világított plusz 1300 fordulatra állt be az alapjárat, gázadásra nem reagált. Sajnos hibakódot nem generált a mostani hibánál így nem igazán tudom merre induljak el, hol keressem a hibát. Van egy olyan érzésem, hogy a két hibajelenség összefügg egymással. A fordulatszám értékét a műszer honnan kapja?
  3. Annak idején astra g-men is hasonló hibajelenség volt csak ott annyival volt furább a dolog hogy az autót le kellett állítani várni vele pár percet és a hiba megszűnt. Ott is nehezen jöttem rá a hibára. A turbónak volt egy vákum gombája ami a motor alján volt elhelyezve. Az hivatott szabályozni a turbóra kerülő vákumot vagy a külső légköri nyomást. Volt benne egy szivacs ami megakadályozta a szennyeződés bekerülését. Ez a szivacs volt elkoszolódva illetve elöregedve. Egy szivacs szivatott meg.
  4. 1: Mikor az autót beindítom a fordulatszámmérő nem megy fel 800-1000-ig hanem nullán marad, gázadásra megindul csak nulláról. 2: Nem tudom reprodukálni. 1800 fordulatnál kapcsol a turbó ekkor jön elő a hiba, és az autó nem gyorsul. Érezhető hogy a turbó nem kapcsol be. Amint a hiba megszűnik a turbó kapcsol és vígan megmássza a dombokat.
  5. Sziasztok. Nekem olyan problémám lenne astra h-mal (z17dth 101 LE), hogy a fordulatszámmérő reggeli első indításnál nem mutatja az alapjáratot, értem ezt az alatt hogy 0-án marad, gázadásra persze megmozdul csak nulláról. Autó leállít majd újra indít és a hiba megszűnik. Pár nappal a hiba előtt egy másik probléma jelentkezett. 70-80 km/h körüli tempónál kisebb dombon felfelé mikor a turbó bekapcsol egyszer csak kigyullad a szervízkulcs lámpa és az autó nem akar tovább gyorsulni. Pár másodpercig tart és csak dombon felfelé. Sima úton nem produkálja a problémát. Hibakód nincs sehol. Valaki találkozott már ezzel a problémával?
  6. Olaj most lett cserélve benne, 2000 km-er ezelőtt. Az autó jelenleg németországban van így saját lábán nem tudjuk hazahozni. Én meg itthon vagyok így nem tudom megnézni jelenleg. De ha hazaér a kocsi akkor első lesz a turbó. Ha nem az úgy is jelentkezem majd itt. Turbót írtad hogy van neked, mennyiért adnád?
  7. Nem rég lett cserélve a féktárcsa mind két oldalon a betétekkel együtt. Összesen ha 10.000-15.000 Km-t ha mentek.
  8. Sziasztok! Első hibajelenség: Egy probléma miatt szeretném kérni a segítségeteket. Egy Opel Astra G 2.0 Diesel turbós autóm van. Az lenne vele a gond, hogy pár napja fura hang jött a motortérből kopogő, süvítő hangja volt. Másnap este munkából hazafelé indultunk volna, indításra reagált az autó de utána viszont nem a megzokott dolgot csinálta. A motor ahogy beindult felpörgött (nem volt időm a fordulatszám mérőt megnézni így nem tudom mennyire pörgött fel) hallomásra azért elég jelentősen. Az autó mögött nagy fehér, szürke füst. Ekkor egyből leálítottam, nem akartam, hogy nagyon baja legyen. Onnan hazavontattak minket. Azóta nem volt indítva az autó. Érdekelne engem, hogy ezt a jelenséget mi produkálhatja? Gondoltam már az adagolóra, az elektronikájára is. De nem tudom milyen úton induljak el. Remélem tudtok segíteni. Másik hibajelenség: Az autót ha fékezni kell akkor bármilyen sebességről fékezem a kormányt el kezdi rázni. Van hogy a kaszni is rázkódik. Torony csapágyat cseréltem benne utána kicsivel job volt a helyzet de a hiba megmaradt. Előre köszönöm a válaszokat.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.