nzozz
Fórumlakó-
Hozzászólások
320 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
-
Days Won
10
nzozz last won the day on Október 14 2020
nzozz had the most liked content!
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Salgótarján
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Astra G Z14XEP, Astra J A16XER
-
Város
Salgótarján
Legutóbbi látogatók
1.698 profile views
nzozz's Achievements
-
Köszönöm a választ! Egymásra raktam a régi és az új tömítést beszerelés előtt, szemre stimmeltek, de van még egy új tömítésem, leellenőrzöm megint. Ha jól láttam csak egyféleképp lehet beszerelni a tömítést és miután a szelep mind a 4 rögzítőcsavarja bement a helyére, ezért azt gondolnám, hogy max. annyit tudott elmozdulni a tömítés az ideálishoz képest, amennyivel nagyobb a tömítésen lévő kivágás a csavaroknak, mint a csavarok külső átmérője. Pont ezért nem értem mi mehetett félre ennyire... Lehet, hogy a szivárgáshoz (ami az említett kisebb gőzölgést okozza a kipufogóban) ennyi elmozdulás is elég, de annyira kevés a hely a motortérben ott, hogy fogalmam sincs, hogyan lehetne ezt precízebben beépíteni, így is legalább 1,5 óra volt amíg a 4+2 csavarját becsavartam az EGR szelepnek, pedig ki volt szedve az akku meg a fene tudja még micsoda...
-
Sziasztok! Van a Z14XEP EGR szelep ki/beszerelésnek illetve a hűtőrendszer feltöltésnek valami különlegessége? Volt vezérműlánc csere autószerelő által, mondta, hogy ereszt a vízhűtő. Abban maradtunk, hogy azt kicserélem magamnak. Közben dobott az autó egy EGR szelepes hibakódot (hirtelen nem tudom mi volt az) és mivel általam még soha nem volt tisztítva az EGR - így 300 000 km környékén, amiből 150 000 km -t mi pakoltunk bele - úgy voltam vele, hogy megcsinálom azt is. Nagy EGR szelep/kipufogógáz hűtés nincs ebben sem, de van egy hűtőfolyadék csatorna, ami keresztül megy az EGR szelepen. Visszaszenvedtem EGR szelepet a helyére (új tömítéssel) és beszereltem az új vízhűtőt. Fontos infó: ne vegyetek Maxgear márkájú vízhűtőt, baromi gyenge minőség és olyan szarul van csomagolva, hogy már a dobozból kivéve el volt törve a tartófül. Vissza lett töltve legalább annyi hűtőfolyadék, amennyit leengedtem (leeresztésnél próbáltam úgy több régi folyadékot leengedni, hogy belefújtam a vízcsövekbe, nagy eredményt nem hozott és remélhetőleg nem ez okozza a gondot se). Beindítottam az autót, de már akkor éreztem, hogy baj lesz, amikor megmozdult a vízhőmérséklet mérő a műszerfalon, de továbbra is teljesen hideg levegőt fújt az utastér fűtés (maximumon volt a fűtéscsap). Elérte azt a 90°C körüli hőmérsékletet, ahol normálisan lenni szokott a vízhőfok, de utastér fűtés továbbra se lett, a vízcsövek továbbra is puhák és nem nagyon érezni bennük se nyomás, se folyadékot. Próbáltam nyitott és zárt kiegyenlítő tartállyal is, eredmény változatlan. Ketten dolgoztunk az autón, de én már nagyon féltem, hogy a vízpumpát meg az egész motort tönkre fogja tenni ez a probléma... Plusz a vége felé néha fehér gőz jött a kipufogóból, tehát gondolom elcsesztem az EGR beszerelést. Csak nem tudom, hogy mit. Le lett tisztítva az EGR szelep és a motorblokk felfekvő felülete (800 -as csiszolópapírral és féktisztítóval) illetve az új tömítőlemez is (az csak féktisztítóval). Egyenletesen és "keresztben" lett meghúzva az EGR szelep 4 rögzítő csavarja, ugyan nem nyomatékkulccsal, de a service manual szerint 8 vagy 10 Nm -rel kell meghúzni (ezt se találom most), annyi biztos volt kézzel is. Nagyon megköszönném, ha valaki meg tudná mondani, hogy mégis mi a probléma!
-
Sziasztok! Eltört a zárbetét a gyújtáskapcsolóban. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges olyan zárbetétet rendelni, amibe passzol az eredeti kulcs? Ez az a fajta kulcs, amelyiknek nem az élén van a "minta", hanem a lapjába van belemarva. Meg is van mindkét kulcs, azzal nincs gond (1db távirányítós, 1db távirányító nélküli pótkulcs), viszont sajnos a CarPass kártya nincs meg. Honnan lehet ilyen zárbetétet szerezni? Csak márkaszervizből? Elegendő a kulcs szárán látható 4 jegyű szám a zárbetét rendeléshez? Köszönöm!
-
Sziasztok! Tudtok valami normális Astrás fórumot (jelen pillanatban a G és a J érdekelne főleg), ha már ez úgy is megszűnik hamarosan? A egyik-másik facebook csoportoktól a hányinger kerülget néha vagy épp fel se vesznek, mert ha nincs profilképem, akkor már tuti "kamuprofilról" van szó... úgyhogy a facebook csoportokat inkább elkerülöm.
-
"Auto demnaechst warten" az elméletileg a "Service vehicle soon" üzenettel egyenértékű (sajnos a német nyelvtudásom gyakorlatilag nem létezik, úgyhogy én az angol nyelvű infók közt szoktam keresgélni). Jelen esetben sokkal inkább arra szeretné rávenni az autó a tulajdonosát, hogy vigye el őt szervizbe, mert valami nem stimmel (elméletileg kimondottan motor vonatkozású hibáknál szokott ez az üzenet előjönni) és valami beavatkozásra van szükség illetve nagyon valószínű, hogy van valami tárolt hibakód is. Tehát szerintem nem azért van teljesítményvesztés, mert szervizbe kell vinni az autót, hanem azért kéne szervizbe vinni, mert teljesítményvesztés van. :D Van ahol keverik ezt a hibaüzenetet az olajcsere "emlékeztetővel", ami akkor jelez ha elfogyott az autó által becsült olajélettartam, de annak van saját hibaüzenete (change engine oil soon). Szerintem ha szeretnéd ezt saját magad kideríteni és javítani, akkor első körben nézd meg a turbóhoz tartozó sok kis cső állapotát és a szenzorok állapotát. Ha minden cső, elektromos csatlakozó, vezeték, stb. ép és rendesen csatlakoztatva van, akkor egy szervizben nézesd meg a hibakódokat, az segíthet abban, hogy merre tovább (vagy kezdheted ezzel is és akkor eleve célzottabban lehet hibát keresni).
-
A féket szerintem kizárhatjuk, mert ha az lenne beszorulva, az nem csak a gyorsításkor "büdösítene", hanem folyamatosan. A kuplung az már inkább lehetne, stimmelhet rá az égett szag és a "nyomaték hiány" is, bár ezeknél az "óriási" teljesítményű motoroknál ha ilyen mértékben csúszik a kuplung, ott valami komoly problémának kell lenni, ami pl. elindulásoknál is szinte biztos, hogy jelentkezne. Nem tudom itt szó van-e ilyesmiről. Jó lenne tudni, hogy vannak-e hibakódok, de tudtommal az Astra J -ből már kihagyták a műszer nélküli hibakód kiolvasás illetve "kivillogatás" lehetőségét... Milyen jellegű égett szagról van szó? Olaj, műanyag, bakelit, stb. Álló helyzetben, üresben, nagyobb gázadásnál is jelentkezik? Turbós verziókkal kevésbé vagyok tisztában, de az A14NET -ben talán 2db szolenoid illetve emiatt még több cső is tartozik a turbóhoz. Ezek illetve a levegő/vákuum nyomásérzékelők mind rendesen a helyükön vannak és megfelelően tömítettek? Bár az égett szagra ezek nem nagyon adnának magyarázatot, de az "erővesztésre" igen.
-
Erről egyelőre nincs infóm, még normális szerelő híján nem lett cserélve. A vezérműszíj cserét meg össze kéne kötni a hosszbordás szíj cseréjével, csak valahogy ellentmondásosak az információk. Ez egy elektromos szervós, digitális klímás autó (elméletileg mindkettőnek "hatása" van a hosszbordás szíj típusára) és egy 55563926 JS 6PK1554 feliratos szíj dolgozik most benne, ennyi biztos. De valahogy nem sikerül 100% -osan egyértelmű egyezést találni az aktuális szíj típusa, a boltok kínálata és a robbantott ábrához tartozó gyári típusszámok közt. Ugyanígy vagyok a gyújtógyertyával is, ott is ahány oldal, annyi típus. Ennyit talán még nem szívatott ilyen hétköznapi alkatrészek megtalálása. :D
-
Szia! Nem volt jó ötlet az a motor. :D Tudomásom szerint 100 000 km vagy 6 év a vezérműszíj csereperiódusa. De sajnos én is elég nehezen találok normális, stabil infókat erről az autóról javítás/karbantartás témában (pedig lenne mit megtalálni...)
-
Sziasztok! Eléggé elméleti és főleg nagyon szubjektív kérdés, de ti kb. mennyit költenétek egy Astra G (2007, Z14XEP, ~300 000km) rendbetételére és kb. hol húznátok meg a határt, amire azt mondjátok, hogy inkább vesztek egy másikat (egy jobb állapotút vagy egy újabb generációt (pl. Astra H, stb))? 1-2 nem sürgősnek ítélt javítás halogatva lett illetve korból, futásteljesítményből adódóan azért alakulnak/alakultak ki újabb problémák és hát elbizonytalanodtam, hogy mivel járnék jobban...
-
A kőolajszármazékok, oldószerek és bizonyos műanyagok nem feltétlen túl jó kombinációk, műanyaghoz inkább pl. szilikon alapú kenőanyagok "passzolnak". Ha esetleg nagyon szennyezett lenne az a reteszelő szerkezet belülről, akkor úgy emlékszem, hogy a váltógombot lehúzva (azt tényleg csak le kell húzni, esetleg kicsit csavarni rajta) ki lehet szedni azt a reteszelőt, alapos takarítás majd kenés után vissza lehet szerelni és remélhetőleg utána már rendben lesz, ha nincs valami eltörve. De abban most nem vagyok biztos, hogy pontosan hogyan lehet leszedni, szétszedni.
-
Elég dugulás-szerűen hangzik elsőre. Lehet volt valami szennyeződés a kanna alján vagy nem tudom. Egy üzemanyagszűrő cserét lenne érdemes megpróbálni (az viszonylag könnyen, gyorsan megvan, ha épek a csatlakozók és van hozzá megfelelő fogó), ha az nem segít, akkor szerintem ki kéne venni az üzemanyag szivattyút, azon is szokott lenni egy előszűrő. Meglepő mennyiségű szennyeződés tud összegyűlni az üzemanyag tartály alján, ami azért tud problémát okozni.
-
Tehát alapvetően ebben a jelenlegi állapotában már szét lehetne húzni a motort, kiemelni a forgórészt az állórészből, csak itt nem valami lapolt tengelyvég van (mint egész sok más típusnál, amiket láttam a videókban), hanem a háromszög alakú alkatrész van rápréselve a tengelyre és az forog, ahhoz csatlakozik maga a ventilátor járókerék? Ha igen, akkor valami csapágylehúzó jellegű szerszámmal vagy egy préssel lehetne megpróbálni szétszedni. A furatokat fel lehetne használni a rögzítéshez a szétszedésnél, mert így kép alapján nem nagyon lehet alá beakasztani, betolni semmit, ami meg tudná támasztani. Esetleg szimplán belehajtani mind a három menetes furatba 1-1 csavart és azokkal "letolni" a tengelyről azt a "csillagot"? Bár az meg lehet deformálná a motor burkolatot, a hevítés meg a forgórész szigetelést tenné tönkre... Visszafelé lehet még problémásabb, valószínűleg újra kell gyártani azt a csillagszerű alkatrészt illetve egy lapolást kialakítani a tengely egy részén, hogy egyszerűen rögzíteni lehessen radiálisan és axiálisan is a ventilátor lapátot (megfelelő zsugorkötést kialakítani nehezebb, de lehet, hogy a csavaroshoz meg kevés a hely). Illetve kéne 2db siklócsapágyat is készíteni, elvégre azért lett szétszedve az egész. Hát nem egyszerű. Az alkatrész tervezés-gyártás még csak-csak megoldható, de annyira nagy motivációm nincs megvenni, majd esetleg selejtezni több ventilátort is, ha valami mégse úgy sikerül, ahogy kéne, annyira nem olcsók. Ráadásul ezt meg akartam volna játszani egy Astra J -vel, ott a digit klíma miatt szerintem többet megy a ventilátor. De annyi biztos, hogy az jelenleg sokkal jobban nyikorog. Viszont - képek alapján - az egy még kevésbé szerelhető/javítható valami...
-
Sziasztok! Ezek a hűtőventilátorok szétszerelhetőek roncsolás nélkül (úgy hogy utána össze lehessen szerelni és megfelelően üzemeljenek)? Ha álló motornál megforgatom kézzel a ventilátort, nyikorog rendesen, arra gondoltam, hogy megpróbálnám helyrepofozni, ha lehet. Bár mivel valószínűleg siklócsapágyas, ezért az se feltétlen annyira lenne annyira egyszerű. Próbálkozott már valaki hasonlóval? Köszönöm!
-
Nem túl rég voltak cserélve, de veszek bele egy új szettet, ártani nem árt, de meglepne (és nagyon örülnék), ha csak ez lenne a baja.
-
Sziasztok! Járó motorral (Z14XEP) várakoztam egy parkolóban, hirtelen beesett egy kicsit az alapjárat, enyhén elkezdett rángatni a motor, megváltozott a hangja is és elkezdett villogni a check engine lámpa. Adtam egy kis gázt, a check engine kialudt és a szerviz ikon (a villáskulcsos) kezdett világítani. Menet közben meglehetősen fura hangja volt, rángatott, nagyon gyenge volt. Szerencsére nem kellett messzire menni vele. Itthon egy előre megsejtetett P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás és P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás hibakódok villogtattam ki. Ezt megelőzően se volt teljesen tünetmentes az autó, bizonyos gázpedál állás és/vagy motorfordulatszám mellett elég jól érezhetően rángatott menet közben, de azon a viszonylag kis tartományon kívül normális volt. Akkor én injektor problémára tippeltem, amire van is - remélhetőleg továbbra is elérhető - megoldásom, ultrahangos tisztás majd bemérés formájában. Viszont mivel mostanában csak meglehetősen ritkán, csak alkalmanként volt használva az autó, így annyira nem siettem el ennek a problémának a megoldását. Tudom, ez így nagyjából a bármi IS lehet kategória, de mégis merre kéne kezdeni a hibakeresést? Össze-vissza a fojtószelepről tudok, hogy ott lehet némi probléma, mert egy "jól sikerül" nagytakarítás következtében az egyik csúszóérintkező elgörbült, de vissza lett igazítva nagyjából és azóta több 1000 km -t mentem, nem hiszem, hogy ez lenne a gond. Amiatt, hogy egyik pillanatról a másikra alakult ki ez az állapot, talán az injektorok vagy szelepek hibája is kevésbé valószínű, inkább valami elektromos hiba kéne, hogy legyen. A trafósort ki lehet valahogy mérni egy multiméterrel? Ha nincs más hibakód, csak az említett két égéskimaradásos, akkor érdemes a főtengely illetve vezérműtengely jeladókkal foglalkozni? Köszönöm