Tisztelt Tagok!
Már jó ideje olvasgatom a fórumot, de sajnos egyik általam olvasott megoldás sem segített a következő probléma kijavításában. (minden esetre köszönöm a sok okosságot:) )
A gépjármű 1993-as astra f. 1,6 benzin 75 LE.
Alapjárati problémám van. Lehet ez összefüggésben van a meglévő gyújtás problémával, így hamarosan arra is kitérek.
Szóval...a motor bőg őrült módon, akár 2100-ra is felpörög és tartja 10-20 másodpercig ezt a fordulatot..de olyat is csinál, hogy le megy pár százat majd újra vissza. A probléma hideg, meleg motornál egyaránt jelentkezik. Mindegy, hogy 20-al, vagy 120-al megyek, ha váltok a fordulatszám azonnal elindul felfelé (ha üresbe rakom menet közben akkor is) Ha megállok a pirosnál, akkor is felmegy...sőt a legújabb, amit észre vettem, hogy ha pl. üresbe rakom, és gurulok (esetleg szerencsém van és nem bőg), és elkezdek fékezni, NA akkor kezdi el csinálni. És pontban akkor, amikor elkezdek fékezni. Ezt végképp nem tudom összetenni, milyen kapcsolat van a kettő között.... :S
Amit idáig elvégeztem: AGR szelep pucolás (kiszerelt állapotban), fojtószelep ház pucolás (nem szedtem ki, nem is volt nagyon szutykos..), levegőszűrő, lambda szonda, alapjárati motor cserélve újra mindegyik.
A másik a gyújtás probléma...akárhogy tekergetem a gyújtás elosztót, nem akar jó lenni...az autó erőtlen (már a vásárláskor az volt, de akkor még csak ez a baja volt), és gyakran puffog. A puffogáskor mindig nagyon erősen rángatja a motort. A puffogás egyébként nem mindig jelentkezik, de a rángatás az minden vezetéskor jelen van. Másodpercenként akár kettőt, hármat...ha nyomom neki izomból, akkor kevésbé érzékelhető, de azért akkor is jelentkeznek a rángások..olyan érzés mintha ki akarna szakadni a motor...olyan is van, hogy gázt adok és elfejelt megindul, aztán észbe kap, ránt egy hatalmasat és elindul...
A gyertyák jó állapotban vannak megnéztem. A gyújtás elosztót szétszedtem, de nem igazán tudtam mit kell rajta nézni...megpucolgattam aztán vissza....de semmi változás..Akkor vettem észre változást, amikor eltekergettem az elosztót, valamikor kevésbé rángatott, valamikor jobban, valamikor többet puffogot, valamikor jobban húzott, vagy épp nem..( az létezhet, hogy az elektromos kábelek esetleg öregek?)
A lényeg, hogy következtetést levonni nem tudtam..és sajnos egyik problémára sem tudtam megoldást találni...
Ha valaki meg tudna szánni pár jó tanáccsal, annak nagyon hálás lennék...
Az autóval egyébként Németországban vagyok...így csak a táv segítség működik..itt meg szerelőhöz nem akarom elvinni, mert a javítási költség annyi mint az autó értéke..
Köszönök előre is minden segítséget.
üdv,
Milán