Üdv Olvasó!
Van egy öregecske 1998 G karavánom, x16xel motorral, BEHR klímával. Télen a vezető oldali gumiszőnyeg alatt nedves lett az autó padlószőnyege, főként, ha használtam a fűtést, és ezzel párhuzamosan fogyogatott a hűtőfolydékom is ( nem sok havonta talán 1-2 dl). Tükörrel amennyire tudtam benéztem a fűtésbox alá-köré, és a fűtéscsap csatlakozási tömítéseinél láttam kis szivárgást- rászáradást. Nem mellesleg amióta nem kell a fűtés, szerintem a hűtőfolyedékom sem fogy-ergo szerintem a hőtágulástól eresztettek az elöregedett tömítések.
Most jó időben szét akarnám szedni a fűtésboxot egy tömítés cserére, és a padlószőnyeget kiszedni szárítani meg a padlólemezt ellenőrizni. Ha szervízbe viszem, a 16 éves autómban nem fogják kiszedni a padlószőnyeget az tutti, munkadíjat meg felszámolnak, az is tutti! Max hőlégfúvóval megszárítják, aztán pár év és kirohad a lában alól.
Szóval tud e valaki ellátni jótanáccsal, hogy milyen sorrendben és fogásokkal lehet kicserélni a fűtéscsapot és tömítéseit, valamint kiszedni a padlószőnyeget.
Az imént olvastam valamelyik fórumon, hogy pl. az üllések kiszerelésénél a légzsák indító patront reteszelni kell!
Ilyen és hasonló tanácsokat is szívesen fogadok!
És még egy kérdésem lenne? Tud e segíteni valaki abban, hogy a kartellgáz visszavezető csőbe lerakódott trutyit ki lehet e valami módon a takarítani? Teljesen be van rakódva.
Köszönöm!