Sziasztok!
Pár tapasztalat az ízítással és izzítógyertyával kapcsolatban:
Ha a sárga szervízlámpa világít :idea: és nincs egyéb érezhető baja az autónak, akkor valószínűleg izzítógyertya-hiba lehet, különösen ha elindulás után kicsivel a lámpa kialszik. (Ilyenkor a motor rohamosan melegszik és nincs szükség az izzításra, ezért kikapcsol és az izzítógyertyahibát nem érzékeli.) Ezt egyébként baromi egyszerű kimérni egy egyszerű szakadásvizsgálattal. Az izzítógyertyák a szívóoldalon vannak, mindegyiken egy-egy fekete gyertyapipához hasonló csatlakozóval. Ezt a csatlakozót kell lehúzni (kicsit nehezen jön le, pattintós) és egy egyszerű kéziműszerrel meg lehet mérni, hogy a tetején található pöcök és motorblokk között van-e (majdnem)rövidzár (az izzítószál néhány ohmos ellenállása mérhető). Ha van rövidzár akkor a gyertya OK, ha nincs akkor rossz.
A cseréje nagyon egyszerű. Egy hosszú 10-es csőkulcsal egyszerűen ki lehet tekerni. (Cserélhetőfejű nem jó hozzá, mert a csatlakozótüskétőlnem tudod rátenni.) Én az enyémen most cseréltem. 1db kb 3500 Ft. (BERU a Bárdiautótól.Telefonon megrendeled és ingyen kiviszik házhoz Bp-en megánszemélyeknek is. Tuti cég!) :(
Az izzításról: az autó hideg motorral még nyáron is izzít valamennyit, de igazán csak kb. -5 fok alatt. (Eztért nem ég az izzírásjelző -5 alatt)