Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Mifi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    58
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • MSN
    fmifike@vnet.hu

Mifi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Mifi

    Egyéb csevegés

    Volt pofád a fótiakhoz menni?
  2. Mifi

    Egyéb csevegés

    És éppen arról maradtam le a picsába :). Mit adott elő a nyáron amikor kimentünk és szakadtunk a röhögéstől? Akkor hoztam az akksit és a dízelről folytatott előadást. Fuldokoltunk a röhögéstől.
  3. Mifi

    Motor

    Tavaly szereltem egy B Omegát ami csont ugyanígy nézett ki. Anna szelepszárszimering baja volt kókeményen. Zabálta az olajat. Füstölni nem füstölt érdekes módon. Sem kéken, sem máshogy. Onnan tudtuk, hogy darálja az olajat, hogy a csomagtérajtón megjelentek az olajpöttyök. Beleragadt a kosz és egyebek. Amikor szétrántottuk ugyanez a kép tárult elénk. Miután síkoltattam a hf-eket, kicseréltem a szimeringeket és becsiszoltam a szelepeket, elmúlt ez a probléma.
  4. Mifi

    Motor

    Minden megjegyzést nagyon szívesen olvasok. Ha idevág ha nem mert nem kizárt, hogy én is tudok segíteni. Az izzításom tökéletes. Autóalkatrészek árusításával foglalkozok és volt izzítom pont raktáron. Az volt az első, hogy cseréltem. Azóta többször is kiszedtem, megnéztem, kimértem és mind üzemel teljesen jól. Felizzik ahogy kell. Ami miatt nem írtam 2 napja mert nem akarok hisztisnek tűnni (ez már lehet sikerült is:)) kipróbáltam a reggeli indításokat különféle módokon. Volt benne több gázolaj, volt kevesebb. Egy dolog volt állandó a 30mp-s izzítás. Lemértem 34 mp után kattan a relé. Gondoltam 4mp elég kell legyen, hogy beinduljon. Tegnap is és mai is elindult gyakorlatilag 3 fordulás után ami nekem már bőven betyáros. De. Olyan mintha fogyna a gázolaj és rázza cefetül a kasznit. Ez volt tegnap is és ma is. Ma kicsit jobban rázott. Ez valószínűleg inkább Dáwid által említett csúcs probléma lesz mert 4-5 mp és mintha ez a dolog nem is létezett volna. Szóval szerintem nem komoly a bajom. Én úgy vagyok vele, hogy lehet ő 17 éves de akkor is induljon pöccre. Ha nem akkor baja van és meg kell oldani. Kérdés megéri-e és ezért próbálom gyűjteni a lehető legtöbb infó. Sokáig szereltünk benzines autókat és ugyan dízelt nem szereltem de azért a képet össze tudom rakni az információkból. Szóval bármilyen infófoszlány hatalmas segítség és köszi mindenkinek. Ma pedig bedobom a visszacsapót mert azóta többen fejbe akartak rúgni miért nincs még bent ;)
  5. Mifi

    Motor

    Hát tudom én de sajnos ez nem levegősödés lesz. Valószínűleg a holnapi nap után lebontom a csába. Már ha bebizonyosodik amire gondolok. Miután írtam ide a forumra még állt 3-4 órát. Kimentem és kivártam két komplett izzítást ami 34mp jelenleg és a harmadiknál a 28. másodperben kezdtem el indítózni. 3 tekerés után elindult és nem dadogott. Ez se pöcc de a dadogás nem volt jelen. Ebből én arra következtetek, hogy ha egyet izzítok akkor nem melegszik fel kellőképpen az égéstér és egy esetleg két henger nem robban. Ennek érzésem szerint egy oka lehet éspedig a kompresszió. Márpedig azzal most nincs kedvem bajlódni és akkor lecsó lesz a vége. És hát azért esik ki a levegősödés is mert melegen nem levegős, hidegen az? Itt arra gondolok, hogy ha hármat izzítok akkor indul ha egyet nem. Dáwid adott egy számot még azzal a szerelővel koketálok a gyújtás előtt és bevégeztetik ez a móka. Én még mindig azt mondom, hogy ennek az első izzításnál indulnia kéne még ha 17 éves is. Ha nem indul valami gond van, ha gond van akkor nincs értelme vele vesződni. Nektek köszi minden segítséget
  6. Mifi

    Motor

    Hát a szűrő vadi új. Kilőve. Én értem, hogy a szűrőben a fűtésnek mennie kéne és nem indulnál te se kocsonyával de ezen agyalok egy ideje és szerintem a feltevésem logikus: mi fűti azt a nyálat ami az adagolóban van? Mert hát ugye az kerül a hengerbe először. Biztos van értelme annak, hogy fűtik a szűrőnél de nem látom, hogy ez indításnál milyen szerepet játszana? A levegős rendszer nyomós érv de fingom nincs róla hogy nézzem meg. Bár múltkor ajánlották, hogy tegyek be egy ilyen visszacsapó izét. Na az még nincs bent.
  7. Mifi

    Motor

    Haló betyárok! Mán megint a fostos szartaligámmal kapcsolatba szeretnék kérdelni. Miután beszéltünk, összeraktam mindent, megnéztem mindent és ######ányosan indulgatott. Bejött a minusz és mán nem indul olyan ######ányosan. Ugyanúgy izzítok mint eddig és a 28. másodpercnél elkezdek indítózni. Eddig pöccre indult de most nem. El-el kapja és leáll. Olyan az érzés mintha fogyna a nyál de hát van benne szarásig. Vagy mintha a gyertyák nem izzítanának de há izzítanak. Nem volt valakinek ilyen gondja? Szerintem küldöm a lecsóba a vérdát de már érdekel mi a vihar lehet vele. Ja és ha beindul akkor is dadog pár másodpercig. Köszi előre is
  8. Mifi

    Egyéb csevegés

    Nincs összehasonlítási alapom teljesítmény és fordulat között elő és örvénykamrás esetében de a kérdés az volt, hogy milyen lehet még? És hát ugye mostanra biztos vagyok benne, hogy a td motor az Omegába örvénykamrás és nem elő kamrás. Nem is tudom mibe raktak elő kamrást. Őszintén sose láttam olyat. Lehet maradi vagyok ;)
  9. Mifi

    Egyéb csevegés

    Hogy pontos legyek ezt írja: Compression pressure bar: 20,0 min Compression ratio :1: 22,0
  10. Mifi

    Egyéb csevegés

    A 22 a sűrítési arányra vonatkozik amit tegnap Sky barátunk nagyon helyesen le is írt, hogy 1:22-höz. Aztán úgy láttam meg is lett beszélve, hogy a sűrítési arány és a kompresszió nem ugyanaz.
  11. Mifi

    Egyéb csevegés

    Szerintem keveri a fijúú. Van ugye előkamrás és többek között örvénykamrás. Az Omega dízel is örvénykamrás úgy tudom. Nem kizárt, hogy volt neki elő kamrása és arra gondol.
  12. Mifi

    Egyéb csevegés

    Autodata írja. Ha hazudtam, engem is átbasztak ;).
  13. Mifi

    Egyéb csevegés

    Én tudom rosszul, hogy a sűrítési arány nem egyezik a kompresszióval? Az x25dt gyári kompresszió értéke 20 bar. A sűrítés arány valóban 22 az 1-hez.
  14. Mifi

    Dízel

    Hát betyárok. Belőttem. Úgy mint a rongy. Reggel elborult az agyam valamitől és kimentem a hidegbe. Este még állítottam az előtöltésen és emelkedett az alapjárat. Mivel sötétbe csinálta úgy voltam vele úgy marad majd ma. Így is lett, kimentem és visszább vettem belőle. Ezzel egy időben a túloldali csavarral is variztam és amikor úgy gondoltam kész vagyok, beültem és gyújtás. Megvártam míg elalszik a lámpa és vártam 3-4mp-t. Itt elkezdtem indítani és majdnem beszartam, pöccre indult. Mint kiderült tegnap a lámpa az előizzítást jelzi és amikor kialszik azután izzanak kvázi fel a gyertyák. Ezt tegnap előtt ki is figyeltem amikor kívül lepróbáltam a gyertyákat de nem tudtam, hogy ennek jelentősége van. Az izzítógyertya fő feladata nem az, hogy bemelegítse az elő kamrát hanem az, hogy amikor indítózunk akkor az első kis permetek begyulladjanak és majd ez robbantja be azt ami csután tol be a csúcs. Én hülye meg fűtöttem volna a komplett hengert. Szó megoldódott a probléma, majd kiderül minuszba hogy indul de szerintem hasonlóan mert tegnap kb ugyanilyen hideg volt és kicsit köszörült.
  15. Mifi

    Dízel

    Persze örülök ennek is de igen, azt várom pöccre induljon :lol:. Ha ehhez motorgenerál kell akkor az lesz a vége, nem gond. Csak tudjam mit kell lépnem ez a lényeg. Olajat talán 3 decit evett meg 4 ezren. De lehet sokat mondtam. Ha fúrni kell akkor fúratom és új gyűrűket kap nem gond mert mindent be tudok szerezni olcsón. Csak azt akartam elkerülni, hogy kifizetek 16+6 ropit a csúcsokra, 15-20 ropit a kompressziómérés+veszteségmérés és így tovább. Ez így a használt cucc ára és nem kell állnia a kocsimnak amíg újítgatom fel a motyót. Sokat állt a vas és nem kizárt, hogy még agyához kell térnie. Nem tudom majd kiderül de mindenesetre minden hasznos volt amit mondtatok. Ez a legfontosabb :lol:. Aztán ha jutok valamire majd írom a tapasztalatokat és legközelebb használható lesz ez a sztori.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.