Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

aranykard

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    107
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

aranykard névjegye

  • Születésnap 1974-09-19

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    GYŐR
  • Érdeklődés
    gépészet,fejlesztés

aranykard's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. aranykard

    AUTÓHIFI

    Sziasztok! Tudja valaki fejből, hogy a F-astra első ajtóba milyen mélységű hangszóró tehető? Üdv: Karesz
  2. Sziasztok! Tudja valaki fejből, hogy a F-astra első ajtóba milyen mélységű hangszóró tehető? Korrekt kiemelőkeretem is van régről hozzá, de csak méricskélni nem szedném le, inkább az adat bitrokábvan kiválasztott hangszóró beépítésekor szerelgetnék, főleg ilyen trutyi időben. Üdv: Karesz
  3. Javítva! Ezek szerint a közérthetőség kedvéért.
  4. Sziasztok! javítva a hsz.-em Ha valakit érdekel, hogy hogyan lehet "felmondási időszaktól" függetlenül kötelező-biztosítót váltani legálisan akkor majd pü.ben keressen meg. Nem én találtam ki, tippet kaptam, korrekt és biztosan működik, közelmúltban próbáltuk ki. Ja.. a meglévő bónusz második autóra átvitelére(párhuzamos üzemeltetés) is jó(az volt az redeti tipp). Szép Napot Mindenkinek. Üdv: Karesz
  5. Sziasztok! Lenne egy gondom, hátha valaki okossággal szolgálhat. A történet: A közelmúltban lett összerakva hengerfejezés után a gép, aztán másnap x Km után elkezdett világítani a sárgalámpa. Kivillogtatva 35-ös kód, tehát alapjárati léptetőmotorral kapcsolatos. Így mászkáltam pár napig, aztán (volt egy kis időm és)bedobtam a polcon lévő mocit, amellyel mászkáltam hónapokat, de amikor vettem egy komlett befecskendezőt mindenestül, akkor földobtam egybe. Szóval Kb fél éve ez a komplett cucc van fönt és ezzel kezdett világítani. És a "jól bevált" régivel is ugyanezt csinálja. Gondolom mindkettő nem lehet rossz, hiszen a régi is ment, amikor félretettem. Tekercsek megmérve 51-52OHM minkét tekercsben, minkét motorban. Holnap lesz egy kis időm, aztán megnézem, hogy nincs-e vezetékszakadás a csatlakozójától ecu-ig, aztán elő a szkópot, megnézem a jelalakokat, összehasonlítva a workshopdata képével. Igazából sohasem volt ez a dolog nálam tökéletes: évek óta volt olyan, hogy megállva(pl. lámpánál) az alapjáratom 4-5-öt pumpált aztán beállt stabilan. Akkoriban kaptam kölcsön működő autóból alapjárati mocit, de azzal is csinálta. Aztán kaptam kölcsön computert a bontóból (fogyiproblémáim is voltak akkoriban), többet is, és az egyikkel nem csinálta, ennyi volt a változás, úgyhogy visszadtam, nem vettem meg. Aztán az is lehet, hogy a kábelem meg van törve/szakadva, csak eddig az érintkezési hibák nem voltak olyan tartósak, hogy az ecu kijelezze(ezt támasztáná alá, hogy egy ilyen nagyobb beavatkozás után jött elő a gond), talán a kábelkorbács mozgatása tette be a kaput?? Mindenesetre, ha valakinek van egyéb épkézláb ötlete a dologgal kapcsolatban, azt szívesen veszem, és előre is megköszönöm. Holnap , mivel úgyis szabadságon vagyok, beugrok a melóba, és megvizsgálom a szakadás lehetőségét, aztán megnézek pár dolgot szkóppal(amire úgyis régen készültem:pl. lambda). Ha van fejlemény visszajelzek. Ha valakinek kell a 2007-es workshopdata(magyar nyelvű), az adjon egy szervertárhely hozzáférést(több, mint 1.5GB), aztán feltöltöm(, és közkinccsé tehető) Karesz
  6. aranykard

    Motor

    Az biztos, hogy a benntmaradt rész sírva jött ki a kihajtóval. úgyhogy passz. Szinte tiszta nyírásnak megfelelő felülete van a törésnek. Na mindegy holnap hengerfejleszedés, aztán összerakás az új himbákkal.
  7. aranykard

    Motor

    Sziasztok! Ma itt Győrben a belvárosban megállt a kocsim, furcsa hang kíséretében. Kiszálltam, félretoltam a tilosba, aztán szemre semmi, így hát levettem a vezérműszíj fedelemet és meglepve tapasztaltam, hogy a szíj teljesen laza, a feszítőgörgő csavarja eltörött és kandikál ki a műanyag takaró oldalán ütötte lyukon. Bíztam benne, hogy a hengerfejben nem mentek végbe roncsolásos elváltozások( húúú ez de milyenre sikerült..), szóval hogy nem szakadt össze semmi. Melóba bevontatás után, kerék levesz, kényelmesen belefúr a motorblokk síkjában tört (8,8-as kovácsolt)csavarba, kihajtószárral kivesz, aztán összerak. Összerakás után abszolút nem indul, könnyen pörög önindítózva. Szelepfedél levétele után már egyértelmű volt 4db kipuff.szelephimba kettétörve. Szóval a szerelő haverom szerint, ha a hidrotőke nyomása mondjuk holnapra engedi, akkor kis szerencsével a hidrotőkét visszakínozva, a hengerfej levétele nélkül ügyesen összerakhatom az új himbákkal.A darabokat (max 3-ra törtek/db) mágneses matatással vadászgattam, és remélem nem ment lejjebb. Ha ki lesz véve a benntmaradt része(a hidrotőke gömbjét befoglaló) a himbának, azért összerakom mindegyiket, hogy minden darabját megtaláltam-e. Csaknem rondítottak a darabok bele a motorba ,az olajban eljutva máshová. Kb 800km van a metabond olajomban. Ja a vezérlésösszerakásban alig több, mint 10eKm volt. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e, hogy hengerfej levétele nélkül összerakható lesz???? Ja a gép C14Nz. Üdv: Karesz
  8. Sziasztok! Látom, hogy nem egyszerű összehozni a dolgot. Mindenki lót-fut, mint a töketlen kutya, tehát meló, vagy kötöttségek fognak vissza. Jómagam is elég sokat melózok. Pédául ma is most jöttem meg, aztán időben fekszem le, mert holnap reggel 4-kor találkozunk a műhelyben, aztán indulás Miskolcra egy suliba, nyelvi-labor telepítés okán. A honapi napom eléggé el lesz ezzel cseszve(éjjel megjövünk). A holnapi asztalitenisz-edzésem is ugrik... talán hétfőn üthetek egyet. A munkahelyét mindenki félti(akinek még van), meg vannak családi kötöttségek is. A feleségemmel is igyekszem fenntartani a jó kapcsolatot. Ahogy az időm és a családi béke engedi beszállok a buliba. Ha itthon vagyok, figyelem a minitalikat, és beszállok az első adandó alkalmas időpontban. Ha otthon vagyok és van egy kis időm, akkor Flash animációk és egyéb flash-ek fejlesztgetésével, torrentes-letöltögetéssel, divx-filmek DVD-re történő átdolgozásával foglalkozom. A vasárnapot nem tudom megígérni, de el sem vetem. A műszakim is csúszik (most szombatig van),de a szerelőm már meghosszabítatta, úgyhogy februárban megy. Szombaton ugrok be az igazolásért. Karesz
  9. aranykard

    Chat

    Sziasztok! Győriként engem is érdekel egy helyi kisközösség megalakulása. A hétvégén nem tudtam jelen lenni a kútnál, de legközelebb, ha nem leszek nagyon távol, akkor szívesen megyek.Most egy kicsit a műszakimra való felkészülés foglal le(első teló-,szilentek...csre lesz), mivel szombatig van rajta műszaki. A kenwood fejegységet beraktam szombaton, usb-jét befűztem a kesztyűtartóba. Ha talizunk megmutatom. Üdv: Karesz
  10. Én is beszállnék, és Tamás barátomat(powerup) is invitáljátok meg. Karesz
  11. aranykard

    Kormánymű

    Sziasztok! Szerintem az 5bordás szíjat nem nehéz kapni, én itt Győrben az opelos boltban vettem az enyémhez. Ez egy ritka példány, egyben találtam és én bontottam le. A gépemre(95' C14NZ) némi menetigazítással ráment. Sajna a blokk oldalában lévő M8 furatok a kihasználatlanság miatt kicsit kirohadtak. Nálam a szíj simán háromszög alakban fut, és a generátorral feszítem.A csövek helye, felfogatása, minden stimmelt, mindennek megvolt a helye.Természetesen a főtrengely tárcsával együtt hoztam, hiszen nekem szervó nélkül V-szíjas volt a rendszer, Megjegyzem ez ritkaság, én még még rajtam kívül nem láttam ilyet. :lol: Összedobtam egy kis "mórickaeccerű" :huh: képes Flash-t( 3 lényeges képpel), nézzétek meg. Pár hétig biztosan fenn hagyom. http://w3.enternet.hu/kismacko/ Karesz
  12. Sziasztok! Ha szeretném a fejegységemet korrektül berögzíteni(nehogy kivegyék könnyen, meg rövid a tartófiókja is), akkor honnan érdemes megközelíteni? Én elsőre a kesztyűtartó kivételére gondoltam, de inkább kérdezek előbb.... :huh: :lol: .Igazából mindenképpen ki szeretné venni, mert a az usb-kábelét szépen beleappikálnám a kesztyűtartó oldal-, vagy szemközti falába. Köszi az 5leteket. Karesz
  13. Sziasztok! Lehet, hogy csak nekem új ez az alkatrészlista, de mindenesetre közkincscsé teszem :( PDF-ben van, képekkel segítve a beazonosítást, évjáratok, motorkódok megjelölésével. http://jpgroup.anet.dk/pdf/jpgroup/opelkataloguk.pdf Jobbgomb+letöltésssel jobban jártok, mert a böngészők nem annyira szeretik a PDF-et, valamint több, mint 7MB és lassan nyílik meg. Karesz
  14. Valószínűleg én fogalmaztam rosszul, ezért elnézést kérek, de a helyzet az, hogy az eladó teljesen egyértelműen közölte, hogy a termékek ára darabszámtól függetlenül-bár a szállítási költséget is beleérve-plussz 1000Ft-ba kerül darabonként. Ez ugye akkor érdekes, ha veszel tőle 2első+2hátsó+2szilentet(6000FT szállítási díjért), ráadásul ez nem szerepelt a leütött termék leírásában, és én barom meg pontosan ismerem a postai díjszabást, és tudom, hogy a futárcégek hogyan dolgoznak. Állítása szerint, Ő csak így van a pénzénél, hiszen a minimális árrését csak ez a szállítási díj fedezi. Ez a nem korrekt, nem az hogy nem ingyen szállít, Én ilyet senkitől sem várok. PERSZE EZZEL EGYÜTT IS JÓ ÁRON VAN. Egyébként, ha mindenki tájékozott postai ügyfél lenne( egy félállású kollégám dolgozik a postafeldolgozóban, úgyhogy én tájékoztatva vagyok) és nem fizetne felesleges pénzeket -az egyébként a szolgálatás részét képező- értékbiztosításokért pluszba, akkor a posta elég gyorsan tönkremenne. Tíz postahivatalnokból 9 biztosan nem tudja neked fejből megmondani, hogy alapban mennyire biztosítva egy könyvelt küldemény(ajánlott levél és afölött, valamint csomag). Elvesztés esetén a feladási díj 15x-ét adják vissza + a feladási díjat=16x-re.(posta üzletszab.10,2,1). Tehát pl. egy sima Standard csomag 20kg-is a 730Ft-os feladási díjért 11680Ft-ra van biztosítva alapban elvesztésre.Ha feladod értéknyilvánítással pl 8000Ft-os(10.000Ft alatti érétkű) csomagot 10xszígorúbb csomagolási feltételek mellett, akkor fizetsz rá 280 ft-ot a standard csomagra és eléred, hogy elvesztés esetén kevesebbre legyen biztosítva, mint alapban lett volna. BOCS AZ OFF-ért de nem hiszem, hogy én nem járok a földön, a korrektséget el szoktam várni, a tájékozatlanság nem felmentő körülmény. Karesz
  15. Halihóó! Leütöttem a közelmúltban többször is emlegetett,a vaterán hírdetett kayaba gátlókat. http://www.vatera.hu/opel_astra_lengescsil...s_42806859.html Szóval a helyzet az, hogy ebben a hírdetésben nem volt szállítási kltsg.( csak a fószer másik hírdetésében) de van benne egy kis átb@szás. Fölteszi az elsőt 8000-re, a hátsót 6500-re, a szilentblokkot 2500-re, és megad kizárólagosan banki átutalási lehetőséget. A srác, a másik hírdetésére hivatkozva közölte, hogy 1000Ft/db áron szállíttatják futárral(én naív meg valami postai díjszabásban gondolkodtam). Mondom OK, de hát én egyszerre veszem a cuccot(nem külön naponkénti szállítással) , úgyhogy 4 tétel esetén sem fizetnék 4eFT-ot, mert sem a posta, sem a futárszolgálatok nem így működnem. Mondom tedd bele egy dobozva, aztán küldd el egy tételként postán, vagy akár futárral, SOKKAL OLCSÓBBAN. Tudom ,bevarrtzsebű vagyok, de szállításra sokallom, úgyhogy bepróbálkoztam a személyes átvétellel, de hiába, mert úgy is ugyanennyibe kerül. A helyzet az, hogy a fószer feltette a cuccot (az előbbi felsorolással, árakkal) a vaterára 6500Ft-ért(amit leüthetsz), és a további tételek vaterán kívüli "megbeszélésével" jutalékfizetést spórol meg oly módon, hogy FIX 1000FT/db áron szállít, mintegy a gátló árát(és az utána fizetendő jutalékot) csökkentette , és megnyomta inkább a szállítási költséget, mert neki így jobb. Szóval a az árak+1000Ft/db értendőek. Ezenkívül készséges a tag, többször visszahívott, kompromisszumos megoldásként(ha már így alakult és az Ő hibájából) lejjebb vittük a szállítási költséget. Mindenki döntse el.... Karesz
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.