Sziasztok!
Van egy Z14XE motorkódú, 1.4 16 szelepes G Opel Astrám. A visszatérően a következő hibát produkálja: elindítás után egy kis utat megtéve, kb. 1-2 km. után a műszerfalon kigyullad a narancssárga motor diagnosztikai lámpa és gyorsítás során folyamatosan villog, a motornak pedig olyan hangja van mintha egy henger nem menne. A motort leállítva és újra indítva a hiba megszűnik. Az esetek többségében a hiba aznap már nem is jelentkezik újra. A hibakódot kiolvasva gyújtáskimaradást jelez különböző hengerekben. A kompressziómérés után, mivel a 4. hengerben jelentősen csökkent a kompresszió, a motort megbontva kiderült, hogy a 4. hengerben lévő egyik kipufogó szelep elégett. A szelepek cseréje után a motorban lévő összes szelep megtisztításra, felcsiszolásra került és a szelepszár szimeringekek kicseréltük. A hiba sajnos ezzel nem szűnt meg. Egy kis idő után ugyan ezt a hibát produkálta, de a kompresszió teljesen jó volt, három hengerben 14.5, egy hengerben pedig 15. Kicseréltük már a gyújtótrafót, de az sem oldotta meg a problémát. Az autó 2004. decemberi gyártású és ebben a szériában már nincs EGR szelep sem, ami még esetleg hasonló hibát okozhatna.
Kiszedtük az üzemanyag szivattyút, megnéztük a csöveit nincsenek-e kilyukadva, de semmit rendelleneset nem találtunk.
A szerelők csak tippelgetnek, hogy mi okozhatja a gondot, de megnyugtatót nem tudtak mondani. Ha esetleg valaki már találkozott hasonló jelenséggel, ami állítólag az ilyen típusú Opeleknél és az ugyan ilyen motorral szerelt Lacettiknél típushiba, legyen szíves ossza meg velem.
Előre is köszönöm.