Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

harisg

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Kaposvár

Legutóbbi látogatók

307 profile views

harisg's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm a választ, de azt nem értem, hogy ha jelentkezik a hiba a kokszosodás miatt (egy henger leáll), leállítom a motort és ha újra elindítom már nem csinál semmit. Megy mind a négy henger rendesen és többnyire aznap már nem is jelentkezik újra a hiba. Attól, hogy leállítom a motort a kokszosodás még nem szűnik meg, akkor meg mitől nem jelentkezik újra a hibakód?
  2. Sziasztok! Ugyan ezzel a problémával küzdök én is. A szerelő tanácsára most cseréltek a kocsin gyújtó trafót,(arany árban adták), de nem oldotta meg a problémát. Nincs erre valami tartósabb, véglegesebb javítási mód, csak a kiégetés?
  3. Köszönöm szépen. Már körbeérdeklődtem, van olyan szerviz, ahol ilyesmivel foglalkoznak, autódiagnosztikát is csinálnak. Remélem ez megoldja a problémát. Még egyszer köszi. További szép napot.
  4. Előre is köszönöm!
  5. Köszönöm a tippet. Sajnos elég messze vagyok Budapesttől, hogy érdemes legyen felvinni szervizbe, de körülnézek a környéken, hogy ki foglalkozik ilyesmivel. Mit kóstál egy ilyen javítás? A kollégádnak megoldódott a problémája?
  6. A fojtószelep rendben van, a légtömegmérő ház kitisztítva, csatlakozó ellenőrizve, a felsőholtpont jeladó, rendben.
  7. A benzinnyomás rendben van, 3.8-at nyom a szivattyú. Gyertyacsere is megvolt, A nyomásszabályzót még nem néztük. Köszi a tippet.
  8. Sziasztok! Van egy Z14XE motorkódú, 1.4 16 szelepes G Opel Astrám. A visszatérően a következő hibát produkálja: elindítás után egy kis utat megtéve, kb. 1-2 km. után a műszerfalon kigyullad a narancssárga motor diagnosztikai lámpa és gyorsítás során folyamatosan villog, a motornak pedig olyan hangja van mintha egy henger nem menne. A motort leállítva és újra indítva a hiba megszűnik. Az esetek többségében a hiba aznap már nem is jelentkezik újra. A hibakódot kiolvasva gyújtáskimaradást jelez különböző hengerekben. A kompressziómérés után, mivel a 4. hengerben jelentősen csökkent a kompresszió, a motort megbontva kiderült, hogy a 4. hengerben lévő egyik kipufogó szelep elégett. A szelepek cseréje után a motorban lévő összes szelep megtisztításra, felcsiszolásra került és a szelepszár szimeringekek kicseréltük. A hiba sajnos ezzel nem szűnt meg. Egy kis idő után ugyan ezt a hibát produkálta, de a kompresszió teljesen jó volt, három hengerben 14.5, egy hengerben pedig 15. Kicseréltük már a gyújtótrafót, de az sem oldotta meg a problémát. Az autó 2004. decemberi gyártású és ebben a szériában már nincs EGR szelep sem, ami még esetleg hasonló hibát okozhatna. Kiszedtük az üzemanyag szivattyút, megnéztük a csöveit nincsenek-e kilyukadva, de semmit rendelleneset nem találtunk. A szerelők csak tippelgetnek, hogy mi okozhatja a gondot, de megnyugtatót nem tudtak mondani. Ha esetleg valaki már találkozott hasonló jelenséggel, ami állítólag az ilyen típusú Opeleknél és az ugyan ilyen motorral szerelt Lacettiknél típushiba, legyen szíves ossza meg velem. Előre is köszönöm.
  9. Köszönöm a tippet. Gyertyákat cseréltem, azzal biztosan nincs gond. Az üzemanyag tartályba már két alkalommal töltöttem befecskendező rendszer tisztító folyadékot. A következő lépés, hogy kiszedjük a befecskendező szelepeket, talán egy alaposabb tisztítás után többet tudunk.
  10. Abban a hengerben amibe szelepet kellett cserélni, jelentősen kisebb, 1.3 volt a kompresszió. Miután megbontottuk a motort kiderült, hogy az egyik kipufogó szelep ék alakban kiégett, így zárt állapotban is elengedte a nyomást. A kompresszió mérés után feltöltötték a hengert levegővel, de zárt állapotban is a kipufogón keresztül elment a nyomás, ebből már gondoltuk, hogy valami komolyabb gond lehet vele.
  11. Sziasztok! Van egy Z14XE motorkódú, 1.4 16 szelepes G Opel Astrám. A visszatérően a következő hibát produkálja: elindítás után egy kis utat megtéve, kb. 1-2 km. után a műszerfalon kigyullad a narancssárga motor diagnosztikai lámpa és gyorsítás során folyamatosan villog, a motornak pedig olyan hangja van mintha egy henger nem menne. A motort leállítva és újra indítva a hiba megszűnik. Az esetek többségében a hiba aznap már nem is jelentkezik újra. A hibakódot kiolvasva gyújtáskimaradást jelez különböző hengerekben. A kompressziómérés után, mivel a 4. hengerben jelentősen csökkent a kompresszió, a motort megbontva kiderült, hogy a 4. hengerben lévő egyik kipufogó szelep elégett. A szelepek cseréje után a motorban lévő összes szelep megtisztításra, felcsiszolásra került és a szelepszár szimeringekek kicseréltük. A hiba sajnos ezzel nem szűnt meg. Egy kis idő után ugyan ezt a hibát produkálta, de a kompresszió teljesen jó volt, három hengerben 14.5, egy hengerben pedig 15. Kicseréltük már a gyújtótrafót, de az sem oldotta meg a problémát. Az autó 2004. decemberi gyártású és ebben a szériában már nincs EGR szelep sem, ami még esetleg hasonló hibát okozhatna. A szerelők csak tippelgetnek, hogy mi okozhatja a gondot, de megnyugtatót nem tudtak mondani. Ha esetleg valaki már találkozott hasonló jelenséggel, ami állítólag az ilyen típusú Opeleknél és az ugyan ilyen motorral szerelt Lacettiknél típushiba, legyen szíves ossza meg velem. Előre is köszönöm.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.