Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

pused

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Kecskemét

Legutóbbi látogatók

446 profile views

pused's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok, saját magamnak válaszolok mert kicsit pontosodott a diagnózis: Kicsit tovább szűkűlt a lehetséges hiba forrás lehetőség. Nem kell az autót újraindítani, elég ha elveszem a gázt és 3-4 másodpercig motorfékkel megy az autó. Utána teljesen tökéletes lesz újra amíg nagyobb gázt nem kell adni. Természetesen ha kinyomom a kuplungot akkor leáll és újra kell indítani az autót. Ez után is teljesen tökéletes lesz újra egy darabig. Elméletem a következő, amelyhez megerősítés vagy cáfolatot szeretnék kérni hozzáértőktől a következőkhöz: Az autó /astra H 1.6 twin - z16xep/ egy éve lassan 10-12 litert eszik százon. Ez azt jelenti számomra, hogy ömlik bele az üzemanyag. Álló autónál, járómotornál meg lehet fulladni az autóban olyan büdös benzinszagvan kipufogógázzal keveredve. Amit korábban írtam hogy egyszercsak lefullad az autó, az szerintem azért van, mert mintha nem tudná elégetni a brutál extra dús benzinkeveréket. Ezt erősíti meg az ha 140 felett megyek 150-160-180 akkor nem fullad le, ergo pont ekkor ilyen "10-12liter/100km" benzin dús keverékű mennyiséget kap amit már el tud égetni. Olyan mintha "szívatóval" menne az autó, mintha valami szenzor azt mondaná a computernek hogy hideg és adjon sok benzint. 1.Nem tudom ezt a "hideg motor" alapjárat szabályzást mi és hogyan csinálja, de valami ott nem kóser. Láttam a neten hogy a régebbi típusoknál külön volt az "alapjárati motor" és javítható volt, de ennél egyben van a gyorsító szeleppel. Vagy rosszul látom? Ért valaki hozzá? 2.másik feltételezésem, de lehet hogy baromság, hogy a ECU olyan jelet kap mintha a twinport már nyitna, vagy nyitva lenne. 3.elektromos gázpedál adhat fals jelet az ECU -nak? 4.vagy egyszerűen beszart az ECU? de akkor miért lesz jó pár másodperces motorfék után, olyan mintha kiöblítené addig a hengert és utána nem fullákol. hirtelen ez a négy ötlet van, ha valaki szakértő tudna segíteni azt megköszönném. :) 4+1 Még egy ötletelés, hogy van OBDII kábelem, azzal a illetve milyen szoftverrel lehetne ellenőrizni ill. tesztelni az ECU -nak jelet adó szenzorokat? Válaszokat előre is köszönöm Puskás Edvin
  2. Sziasztok! Van egy H Astra 1.6 Twinport z16xep motorral 2006-os évj., mely a következő érdekes dolgot műveli kb. 1 éve. Hidegen pöc-röf. Aztán elindulsz, majd megállsz a piroslámpánál és leáll. Nincs alapjárat. Újra indítod minden oké. Ha felmelegedett, városban nincs vele gond. Kimész autópályára, jön egy emelkedő és visszagyengül a motor, nem akar menni. 130km/h-ról még tempomattal is leesik a sebesség 100km/h alá enyhe emelkedőnél is. Ha benyomod a kuplungot akkor le is áll a motor. Újra indítod minden oké. Aztán újra kezdi az egészet... Ami itt érdekes, hogy az ember nem is tudja ha egyenes úton megy hogy begyengült az auto, csak hogy rengeteget fogyaszt ill. a tempomatot nem lehet bekapcsolni. Ekkor benyomom a kuplungot és tuti leáll. Gondolom nem túl egészséges 130nál leállítani és újra indítani de más megoldás nincs. Ez megoldja a problémát ideiglenesen ismét.... Hibakódok: lambda szonda, immobilaser, kopogásszenzor, tempomat 1.Lambda szonda cserélve + gyertyák. 2.Immo hibát nem ír mostanában. 3.A kopogas szenzort írja néha azt se mindig. 4.A tempomat egy új hiba kód kb két hete. Most hogy hideg van nehezen melegszik, így amíg nem áll be az alapjárat addig le is áll. Képtelenség vele menni mert mindig leáll, nincs is értelme menni vele, így minden reggel melegítéssel indulunk állóhelyben. 1200 1/min ről indul és 5 perc alatt kb 5 celsius fok hidegben be áll 800 fölé kicsivel az alapjárat. Ami fura, hogy amikor az alapjárat eléri az 1000-et, elkezd ingadozni erőteljesen és beesik 500-ig is és majdnem leáll, de mégsem. Majd fél perc után megszűnik az ingadozás és kezd stabil lenni majd beáll 800 körülre. Ezután tünetmentes lesz városi használatban, mint ahogy már írtam. Két autószerelő nézte már, ill. márkaszervízben is volt, de nem tudják mi a baja. Végig olvastam a forumot, látom itt írnak hasonló jelenségekről és üzemanyagszűrő, szelep nem zárás, gyújtó trafó, trafó sor, elektromos gázpedál, ECU... stb hibákat írnak megoldásnak. Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogy a felsorolt lehetséges hibaokokat, hogy lehetne egyértelműsíteni ill. van e még másik ötlete valakinek milyen irányba keressek tovább. Előre is köszönöm! Üdvözlettel: Puskás Edvin
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.