Sziasztok, szia Alex!
En ugyen nem opelos vagyok (bocs a zavarasert) hanem nissanos de a benzin nalam is fogy. Veletlenul kerultem erre az oldalra megpedig ugy, hogy a belso koromlerakodasokat szerettem volna kipucolni szetszedes nelkul. Lattam sok videot seafoam, meg tarsairol, hogy a szervovakumon keresztul felszivjak stb. de kicsit durvanak tunt valodi igazolt hatas nelkul. Aztan ugye van cataclean ahol mar volt egy hitelesnek tuno meres egy oreg volvon... Es aztan lattam a titkos receptet itt. :)
Mar kiprobaltam persze (2 tank) eddig semmi + v - igazibol nincs. Nem nott de nem is csokkent latvanyosan a fogyasztasom. Pontos meres a mostani tanolasnal lesz persze. A tisztitasrol sincs, meg nem neztem bele a motorba.
A kerdesem, hogy a tisztito kura az pusztan az altalad megadott aranyokat es mennyisegeket jelenti
http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=590&p=949972
ezen hozzaszolasod alapjan vagy valamelyik osszetevo novelve van?
Lattam, hogy tobben irtak, hogy a kezeles utan es hatasara jobban megy az auto es kevesebbet fogyaszt altalaban azonos hasznalat mellett. Ezek a tapasztalatok fennallnak tovabbra is? Ha szunet van az adalekolasban akkor romlik a teljesitmeny/fogyasztas?
Probaltam utanajarni, mitol mukodhetne a dolog. Van egyszer a feluleti feszultseg csokkentese, jobb porlasztas dolog. (aceton) ! tudomanyos tanulmanyt lattam, ahol kulonbozo alkoholokkal keverve azoknak telleg csokkentette kis mertekben a feluleti feszultseget de eleg jelentos aceton arany mellett (1:10 mondjuk). A benzinnek meg joval kisebb a feluleti feszultsege mint az acetone. Ez tehat nem tunik valosnak.
Jobban parolog? Sajnos a benzin parolog a legjobban, nek a legnagyobb a telitett goz nyomasa mar szobahomersekleten is. Nem sokkal vannak lemaradva a xilol stb. de az aceton meg az alkoholok igen.
Volt egy olyan, hogy a xilol tol magasabb lesz a katalizator homerseklete (??) Nos nezegettem, a legnagyobb egeshoje a benzinnek van az alkohol, aceton, xilol, toulol stb. dolgok kozott. Tehat az egeshomersekletet valszeg inkabb csokkenti az adalek, de ettol meg a katalizatorban lehetnek mas folyamatok, hisz az alkoholban van + oxigen...
Egyetlen amit talaltam, hogy jobban turik a kompressziot, azaz magasabb az oktanszamuk. Ez igaz sot a sima benzinbe is tesznek xilolt, toluolt epp ezert, valszeg a versenybenzinekben 100-asokban is ez az arany van megnovelve.
Engem elsosorban a tisztitas erdekelne, hogy beleneztetek-e a motorba vagy hogy allapitjatok meg, hogy telleg tisztult-e a rendszer? Mennyi adalekolas kellett hozza?
Amit el tudok kepzelni, hogy mukodik, az az, hogy a kompresszioturest megnovelve a gyari gyujtassal kezd mukodni az auto. Vagyis a lerakodott dzsuva/korom a hengerben (nezzetek meg egy sokat hasznalt dugattyutetot) fel-felizzik es kopogast eredmenyez amitol az elektronika visszavesz a gyujtasbol. Ekkor csokken a teljesitmeny, azonos hasznalat mellett (azonos teljesitmenyigeny) nagyobb a fogyasztas. Ezen segithet az oktanszam novelese.
De hogy tisztit-e? Hogyan?
koszi ha elolvassatok
udv
mvp