Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

SkyHunter

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    33
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    -

Legutóbbi látogatók

533 profile views

SkyHunter's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Köszi mindkettőtöknek a választ! Kerregést, illetve leállásnál kattanás nincs, viszont egy kuplunghoz köthető jelenség az megvan: miután benyomtam a kuplungot, majd felengedem, - garázsban, lehúzott ablakoknál - hallok egy ütésszerű hangot, mikor a kuplung olyan 80% felengedésénél járok. Fogalmam sincs mi lehet az, de minden egyes kuplungkiengedésnél jelen van. Valakinek volt már hasonló?
  2. Sziasztok! Nemrég írtam, hogy 1800-2100 körüli fordulaton berezonál az autó, mintha lemezek ütköznének egymásnak vagy valami hasonló. Aztán jött a remény nem tudom már pontosan ki - elnézést :) - linkelt nekem egy rezgéscsillapítós gumi valamit, elvileg az megszüntette volna, viszont ma alá tudtam kukkantani a kocsinak és szomorúan tapasztaltam, hogy én már rendelkezek egy ilyennel :( Lehetséges, hogy a kettőstömegű lesz a ludas? 143e van a kocsiban. Meddig érdemes "hagyni" a dolgot? Kuplunggal együtt lenne cserélve, az viszont még egész jónak érződik, semmi csúszás, alapjárat is stabil. Idő előtt még nem szeretnék cserélni.
  3. Na végül megtaláltam ezen a fórumon is az oldalt, amire már rábukkantam rezgéscsillapítás témában: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1102&page=48 Lehet amatőr kérdés, de még 0 tapasztalatom van a témában, úgyhogy nézzétek el nekem :blush: Itt is írják, hogy Csergőéknél mennyibe kerül, meg hogy onnan szerzik a cuccokat, így rákerestem én is guglin, viszont árlistát nem igazán találtam, csak árajánlatkérést alkatrészügyileg. Most én vagyok a béna, vagy csak úgy lehet onnan alkatrészt szerezni ha megadok minden adatot a kocsimról és ők írnak rá egy árat az aktuális alkatrészre?
  4. Azt sajnos nem tudom, hogy lett e cserélve, jelenleg 143e km van benne, úgyhogy ha még nem volt cserélve lehet itt az ideje.
  5. Nekem is intenzív gyorsításkor jelentkezik, kb 1750-es fordulatnál, felette megszűnik a hang. Mintha lemezek ütődnének egymásnak, pontosan nem tudom megfogalmazni a hangot, de mintha valami berezonálna. Utánaolvasva egy kollégának is szinte szó szerint ugyanez a panasza az évjárat is stimmel, igaz egy éves a dolog, ő így írta le: "Sziasztok nekem egy olyan kérdésem lenne Astra H 2005 1.7CDTI DTH motorral szerelt gk olyan 1.800-2.100 fordulatok között van egy erőteljes rezonancia amely érződik a padlólemeztől a kormányig illetve ha gyorsítok akkor abban a tartományban berezonál a műszerfal is.Mi lehet ennek az oka de csak abban a tartományban az alatt illetve felette szép sima.. " Találtam még itt a fórumon is hasonló problémát, úgy látom nem egyedi.
  6. Sziasztok! Találkozott már valaki olyan problémával, már ha egyáltalán az és nem csak szimplán "ilyen", hogy gyorsításkor olyan 1750-2000 fordulat között gyorsításnál kerreg, zörög valami a motortérben, majd abbahagyja és minden fokozatban jelen van? Nem lenne gáz, de utastérbe tisztán behallatszik, engem nagyon zavar .. A motor Z17DTH.
  7. Megoldódott a dolog! :D Megpróbálom leírni, remélem érthető lesz. Lehet én fogalmaztam rosszul, de a kettő közül csak az egyik füstölt el, a másik működött/dik. A probléma a következő volt: a LED foglalatán lévő kis lábak ( + és - ) ahogy említetted keresztben vannak ugye, ám itt jött a gond, a pozitív láb túl hosszú volt, és átért a negatív oldalra, amely érintkezett a negatív ( a foglalatban az alsó rész, direkt kimértük ) résszel, így zárlat jött létre. Vicces, mert a másik LED amely nem füstölt el, annál ez az átlógás nem volt tapasztalható, így nem történt ilyen baj. Lényeg, hogy úgy alakítottuk a lábakat, hogy a pozitív csak a pozitív foglalat-résszel, a negatív pedig csak a negatív foglalat-résszel érintkezzen, és már világít is szépen. Köszönöm a segítséget Nektek! :)
  8. Tönkremenni tönkrement, mert miután "visszajött" a világítás, újra betettem őket előre az olvasólámpába, akkor már nem világítottak. Lehet amatőr kérdés, de hogy lehet megállapítani, hogy mikor fordított a polaritás és mikor nem? Mert ha veszek megint, nem szeretnék ugyanígy járni, mint most.
  9. Világítás probléma 2. felvonás: Belső tér világítását akartam kicsit feldobni. Sofita egy 39mm-es can-busos led lesz, olvasólámpába már megjöttem a LED-ek, állatul néznek ki, csak éppen 0 a hasznossága, ha azok nem világítanak ha kinyílnak az ajtók, ezért gondoltam átteszem őket hátra ( olvasólámpába szépen működtek). Hátsó sárga izzókat kiszedtem, bele az említett LED-ek, felkapcsoltam az egyiket, működik, felkapcsolom a másikat és füst... azután semmi világítás nem működött, visszatettem az eredeti sárga izzókat, semmi. Elől a gyári sofita meg se mukkant, csomagtartóban és más helyen ment a világítás. Mivel már volt ilyen, tudtam, hogy - gondolom ezért, de ha más az ok akkor nyugodtan mondjátok - az autó úgy érzékeli, hogy kiégett valami és nem ad neki áramot, ezért pl a sofita se kapcsolt be, hiába jó. Kocsit beindítottam, leállítottam, lezárt majd egy fél óra múlva visszamentem és működik minden világítás. A kérdés az, hogy amit vettem LED-eket túl erős volt a kocsinak? Elől szépen ment, ezért nem is értem, hogy miért füstölt el hátul.. Milyen LED-et kéne vennem hátra, hogy ne füstöljön el és működjön rendesen?
  10. Ez a LED szerintem kisebb mint a 3528-as, csak nem tudom, hogy amiket videókban/képeken láttam más színűen világítani, az milyen LED pontosan. Spéci szerszám - és kellő tudás :D - hiányában mindenképpen nem én forrasztanám, hanem valaki aki ért hozzá. Köszönöm a segítséget! :)
  11. Kicsit megbontottam a dolgokat, de csak további problémák merültek fel... 1. http://kepfeltoltes.hu/view/131213/el.ablak_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ezen a képen látható az elektromos ablak ( csak elöl, hátul manuális ) szétszedett dobozkája. A kérdés az, hogy a piros karikában lévő világító testeket vagy akármiket, hogy lehet kicserélni piros, kék vagy más színű ledekre, illetve ide is 3528-as SMD Led kell vagy valami más? Youtube videók és itt fórumon látott kép alapján tuti ki lehet valahogy, csak hatalmas a ? nálam. 2.http://kepfeltoltes.hu/view/131213/20131213_154254_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ez már a világítás kapcsoló kiszedve, ide is került egy ? , ebbe még a világításig sem jutottam el, ugyanis a szétszedésére nem jöttem még rá. Ha tud valaki valamit, akkor szívesen meghallgatom ( látom ). Köszönöm!
  12. Sziasztok! Cserélte már ki valaki a műszerfal világítását? A fő cél ez lenne, de ha vannak további tapasztalatok a többi világítással kapcsolatban pl.: klíma gombjai-tekerői, ajtóban lévő világítás ( a kilincs mögöttit tudom, ahhoz az ajtókárpitot kell leszedni, én az ablakok-külső tükrökért felelős gombokra gondolok elsősorban ) akkor várom őket, a sárga valahogy nekem nem jön be, fehér lenne mindenhol, esetleg LED-es ha megoldható. A videót ahol szinte mindent kiszednek azt láttam, de a klíma kiszedése után például majd' felrobbantam, akkor sem tudtam kipattintani azt a 6 pöcköt ami tartja, (felül 2 oldalt 2 alul 2), akármelyik 4-et kipattintom, a maradék 2 visszapattan, így inkább otthagytam, mielőtt eltörtem volna valamit.
  13. Benzines vagy dízel? Milyen vezetéket szeretnél behúzni?
  14. Sziasztok! Mit gondoltok, megéri a chiptuning? Így sem rossz ez a ZDTH 240nm-e, de ahogy nézegettem ki lehet ebből hozni 300 körüli értéket is, ami már nem olyan kevés. Nyilván előtte nem ártana egy légszűrő és egy kipufogó csere a minél jobb eredmény elérése érdekében, viszont ezen kívül teljes a homály a témában. Valaki tudna tapasztalatot írni, esetleg mire érdemes odafigyelni, elvégezni stb? Köszi!
  15. SkyHunter

    Zene

    Hello! "Kezelés" alatt nem tudom mit értesz, de leírom, nálam hogy működik: pár hete szereltem be egy mélyláda-fejegység-erősítő-kábelek a küszöb alatt szettet. Egy Alpine típusú fejegységet vettem, nekem a bal oldali gomb a kormányon, amivel tudod váltani a fogyasztást, törölni az értékeket, stb az megmaradt, a jobb oldali zene hangerejének változtatása valamint a rádióállomás váltó kis nyilak nem működnek, de elvileg lehet kapni különböző fejegység típusokhoz ilyen kábelféleséget, amit bekötve megmaradnak a kormányról való állítgatás lehetőségei. Elég drága - ACV-nek van ilyen kormánytávirányító adaptere -, nekem ennyit nem ért meg a hangerő állítása kormányról, a lényeg a fogyasztási adatok figyelése volt számomra, és ez ilyen + kábel nélkül is megmaradt. Ilyen teszt mód, meg óra átállítás és társait valószinűleg úgy fogom megoldani, hogy visszateszem addig a régi rádiót, jobb megoldást nem tudok.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.