
Csák_Norisz
Fórumlakó-
Hozzászólások
11 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Karácsond
Csák_Norisz's Achievements
Newbie (1/14)
1
Hírnév
-
Törölhető hsz, Nem ideszántam. :)
-
Köszi. Feltoltam rá. Az adja a műszernek a jelet vagy más funkciója van?
- 36.168 válasz
-
Üdv Urak! Újabb kérdéssel fordulok hozzátok. A napokban szabadságolta magát a vízhőfokmérőm, ezért nemrég elkezdtem vizsgálni a hiba okát. Lehúztam a 2 vezetékes hőgomba csatiját, hogy megnézzem, oxidos-e, de elég rendben levőnek tűnt. Viszont találtam egybe bandázsolva egy csúszósarut, amelyik egy kívül fekete, 2. rétegben kék színű vezetéken van. Hová való lehet ez? A hőgomba mellett kb 3-4 centire találtam egy másik gombaszerűséget, de nem megy rá semmilyen vezeték. Gondoltam, hátha arra megy a kóbor szál, de annak a végén egy kb 3-4mm átmérőjű kerek lapolást érzek, nem tűnik úgy, hogy arra rá lehetne csúsztani a sarut. Van valami trükkje annak, hogy bontás nélkül leellenőrizhessem, jó-e a műszeregység? Olvastam régebbi hsz-ek között, hogy volt akinek megadta magát, de hátha csak valami egyszerűbb hiba miatt nem megy... A vas még mindig '96 1.6 16V Aut. Caravan klímás. Köszönöm. Zs.
- 36.168 válasz
-
Üdv Urak! Korábbi hsz-ek között olvastam, hogy az 1.6 16V-nél ('96, automata, caravan) normális, hogy hidegen bizonyos ideig magasabb fordulatszámon pörgeti, de nálam ez bő 1 perc is van. Nem túl sok ez? A következő kérdésem pedig az lenne, hogy mi lehet az a szivattyú/villanymotor szerű hang, amit hidegindítás után hallok a bal első kerék környékéről? Egy fojtószelpház takarítást még tervezek beiktatni, mert amikor is gumicsövet cseréltem rajta, volt benne némi lerakódás, de akkor nem bonyolódtam bele jobban, csak amíg elértem.
-
Valószínűleg igazad van 2200-ért már találtam is újat. Bár én sem vagyok a szögelés híve, de azért 2 okból volt értelme az eddigi beavatkozásnak. 1. Megbizonyosodtam, hogy ez volt a hiba, mert azóta rendesen működik. 2. Amíg nem jutok el az újért, nem kell szórakoznom az esők alkalmával. Egyébként nem egy nagy kaland, mert csak azt a kb 0,5x2cm-es lemezt kell felmelegíteni, hogy ki lehessen húzni a műanyag ágyból, aztán a cserelemezt felmelegítve beletolni a helyére. Rézlapból simán reprodukálható gyári minőségben, az mert kb pont a legegyszerűbb alkatrésze az egész kapcsolónak. :) Mindegy, max lesz tartalék és meglesz az alkotás öröme is. :)
- 36.168 válasz
-
Jelentem Uram, ön állt a legközelebb a megoldáshoz. Szétkaptam a kapcsolót és az egyik rézlemez, amin csúszik és zár a karon lévő érintkező, elég rendesen el van kopva. Átmenetileg kicsit meglapogattam egy kúposcsőrű fogóval és így megnyúlva elérte a megfelelő magasságot ahhoz, hogy rendesen zárja a kört, amikor szükséges. Majd túrok valami rézlapot, amiből ki tudom váltni ezt, hogy hosszabb távon sikeresen működjön. Egyébként janoo16-nak igaza van, csak érintkezők vannak benne, semmi egyéb elektronika. Ha valakit érdekel, el tudom küldeni a képet, hogy néz ki belülről, vagy majd regisztrálok valami képtárhelyre és onnan betöltöm. Ezt szeretem többek között a német autókba, hogy a legtöbbször javíthatóak a dolgok, nem kell 1 hiba miatt a fél autót kicserélni egyben. Köszönöm mégegyszer a segítséget mindenkinek!
- 36.168 válasz
-
Köszönöm az infót, de én maximálisan megelégednék azzal is (egyelőre), ha lenne mezei szakaszos fokozatom. :) A relé hibája kizárható, mert egy másikkal is ugyanez volt a jelenség. Még arra gondolok, hogy attól, hogy a relé jó és dolgozik is rendesen, vsz nem adja ki a jelet a motor felé. Ezt hogyan tudom kimérni/lellenőrizni? Lehetséges, hogy megnézem a későbbiekben ezt az upgrade megoldást is, de így 10 nap távlatából a fő célom, hogy minden működjön rendeltetésszerűen. :)
- 36.168 válasz
-
Köszönöm, egyre gyanúsabb, hogy ott kell kutakodnom, mert ma sikerült egy csere relét bedobnom egy teszt erejéig és ugynaz volt a jelenség. A kar kioperálásához a kormányt is le kell vennem, vagy csak a burkolatot is elegendő?
- 36.168 válasz
-
Biztosan van olyan, amelyik nem használ vagy inkább árt, de ez tényleg működik. Ez mindenkinek a saját döntése, de én másképpen tapasztaltam, sőt mások is az ismeretségi körömből. Sokáig én is az ördögtől valónak tartottam, de ez a legutóbbi is igazolja, hogy használt. Direkt nem írok semmi adatot róla, mielőtt még az jönne le, hogy forgalmazom. :) Nekem a 25d-ben is működött, amikor épp nem a megszokott kutamnál tankoltam, hanem egy másik nem névtelennél. Attól a naftától néha egyenetlen volt az alapjárat. Megvolt a procedúra és elmúlt a jelenség is. ;) Előtte pár nappal is voltam vele Bp-n ugyanígy pályán, de az sajna nem oldotta meg a dolgot. Biztosan el lehetett lustulva, mert az előző tulaj kb 2 év alatt ment vagy 20 000km-t, szerintem azt is városban, mert anyuka használta. A lényeg, hogy a kezdetekhez képest kezd normalizálódni. :)
-
Helló! Újoncként nem szeretnék egyből észt osztani, de nálam volt ilyen jelenség az elmúlt 10 nap birtoklása alatt ugyanezzel a motorral. :) Én a következőket tettem. A biztonság kedvéért kiszedtem az alapjáratimotort/szelepet és kifújtam féktisztítóval. Valamit javult, de még nem volt teljesen hibátlan. Azután csütörtökön kapott egy üzemanyagba való tablettát, ami szépen ki tudja takarítani a rendszert. Egy Gyöngyös-Bp pályás menet után már lényegesen jobb volt, nem nagyon volt bizonytalanság. Visszafelé már talán plusz erő is érződött. Sima járás, torpanás nélkül. Másnap reggel már majdnem elkapta elsőre, de 2-ra már ment a korábbi 4. helyett. Ma reggel már 1. indításra szépen ketyegett. Nálam ez segített...
-
Üdv Urak! Nemrég át kellett ülnöm egy F Astra 1.6 16V Caravan-ba. Mivel nálam az autó családtag, ezért szeretem, ha minden rendeltetésszerűen működik rajta. Néhány feladat adódik ezen a verdán is, hogy ez így legyen, ezért örülök, hogy létezik egy ilyen rengeteg információval ellátott fórum. ;) A topik témájába vágó problémám az ablaktörlőre vonatkozik, amin nincs 1. fokozat. Olvastam, hogy a relé lehet érte a felelős, de az nem derült még ki, hogy a relé kattogott-e vagy teljesen kuka volt. Én azt tapasztalom, hogy amikor feltételezhetően törölnie kellene, akkor a relé kattan és be is húz (láttam, mert szétszedtem), de mégsem dolgozik a motor. Az érintkezők nem oxodosak a relén sem és a motor csatiján sem. Az elektronikai rész méregetéséhez nagyon alap ismereteim vannak, és a műszerem is beadta az unalmast, de ha valaki megosztja velem, hogyan tudom kinyomozni a talányt, szerintem meg tudom oldani. :) Lehetőség szerint kipróbálom majd egy új márkatárs cseredarabjával is, de még nem tudom mikor tudok vele összefutni. Köszönöm előre is. Üdv: Zs.
- 36.168 válasz