Sziasztok,
Itt még új vagyok.
Feleségemnek van egy 96-os Astrája, 1.7 DTL motorral. Kb. 220.000 Km van benne.
Ezzel kapcsolatban lenne pár hibajelenségem és kérdésem:
4 éve használjuk ezt a kis dögöt, szeretjük, egyszerű gép és olcsó a fenntartási költsége. Bontóban imádok hozzá guberálni, viszonylag kevés pénzből már jól be lehet vásárolni ezt-azt.
A hibajelenség úgy bő egy éve jött elő.
Hidegindítás egyre nehézkesebb lett, amit az időjárás csak minimálisan befolyásolt.
Ez alatt azt értem, hogy csak minimálisan indult szarabbul -10 fokban, mint +20-ban.
Az idő haladtával egyre többet kellett tekertetni. Télen azért volt ez cumi, mert hamarabb leszívta az akksit.
Vettem egy akku töltőt és télen, éjszakára mindig rátettem az autóra. Így reggel úgy tekert, mint a kisangyal és így elég hamar be is indult a motor.
Ha egy kicsit lassult a tekerés az akku teljesítmény csökkenése miatt, akkor sokkal tovább kellett kínlódni az indítozással.
Azt logikáztam ki, hogy akkor biztos az önindítóval van baj, mert ha gyorsan tekert, akkor elég hamar be is indult.
Felújíttattam az önindítót. A probléma nem szűnt meg.
Gyakrabban töltögettük az akksi éjszakánként és így kihúztuk a telet.
Pár hónap múlva após kölcsön kérte az autót és valami taknyolt gázolajat töltött a tankba. Azonnal szétcseszte az üzemanyag rendszert.
Leszedtük a tankot, leürítettük és kitisztítottuk. Gázolaj helyett valami fekete trutymó folyt ki belőle.
Lecseréltük az üzemanyagszűrőt és felújíttattam az adagolót. Lecseréltettem a porlasztó csúcsokat (BOSCH) is.
Plusz az első tank gázolajhoz adtam egy flakon rendszertisztítot, biztos ami biztos.
Szépen beindult, de még erősen füstölt. Biztos teletolta a kipufogót azzal fossal, amit megevett a motor.
Mentem egy 30 Km-es kört az elkerülőn és kifújtam az orrát...nem is gondoltam volna, hogy 150-et tud a technika. :-)
Szépen kitisztult a rendszer. Ez volt délben.
Munka végén délután küllőre indult a motor, elégedett voltam.
Haza vittem az asszonynak az autót és mondtam, hogy mostmár minden a, használhatja megint.
Másnap reggel még jól indult, de már többet kellett tekertetni, mint előző nap délután.
Következő reggelen már megint olyan volt, mint a rossz üzemanyag betöltése előtt. Legalább háromszor-négyszer neki kell futni, mire elkapja.
Indítózás közben fehéres füst jön a kipufogóból, tehát kaját kap, az adagolóval nincs gond.
A befecsik újak, az üzemanyag rendszer már tiszta, az izzítást ellenőrízték, állítólag rendben van, izzít.
Gondolkoztunk, hogy mi lehet még.
Az jutott eszembe, hogyha mégsem százas az adagoló és elengedi a gázolajat hosszabb állás alatt, akkor egy visszacsapó szelep beépítésével meg lehet oldani ezt a problémát. Beszereltük a szelepet, de a nehézkes hidegindítás megmaradt.
Pedig már a jelennél tartunk a beszámolómban és 25-30 fokok vannak, voltak.
A szerelőmnek eszébe jutott még egy lehetőség. Szelephézag beállítás. Első generációs 1.9 D Peugeot-knál és Citroen-eknél gyakran előfordult nehézkes indítás szelephézag probléma miatt.
És akkor itt jönne a kérdésem: Hogy lehet ennél a motornál állítani a szelephézagot? Lapkás vagy tekerős-beállítós?
Vagy Ti mit javasoltok, mi okozhatja ezt a hidegindítási problémát?
Még arra is gondoltam, hogy az adagolót nem elég csak felújíttatni, hanem be is kellene állítani?
Valakinek van valami ötlete, tapasztalata hasonló gonddal kapcsolatban?
Előre is köszönöm!
Üdv, Máté