-
Hozzászólások
29 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Neme
Férfi
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Astra F GL Sedan C14SE '96
-
Város
Monor
vzsolo's Achievements
Newbie (1/14)
1
Hírnév
-
Tőle vettem egy A verziósat
- 36.168 válasz
-
Sziasztok! Megérkezett az Opcom csájnából. Jó móka. (Szó nélkül felment amúgy a drivere Win 7 64 bitre.) Viszont így 20 percnyi különböző vezetési stílusú kocsikázás, meg fél nap excelezés után van pár dolog amit nem értek: A TPS értéke felengedett és lepadlózott gázpedálnál 10 és 91% között mozog, miközben rajta eső feszültségnek 0-t (?) ill. 1,75 V-ot mutat. Az alapjárat melegen 950 1/p, tehát a valóságban nincs ennyire nyitva a pillangó. Vagy mégis, és az alapjárati motor kompenzálja (értéke ekkor 23)? Az "O2 BLM Cell Content" (multiplikatív adaptáció?) átlagos értéke 141. A legkisebb értéke pedig 129. Ennek nem ugyanúgy 128 körül kellene mozognia, mint az integrátor értékének? Vagy valamiért folyamatosan szegény a keverékem és ~9%-nyit rá kell tolnia a gyári értékre, hogy sztöchiometrikus legyen? Mindeközben a lambda-szonda feszültsége 4 és 990 mV között váltakozik. Az integrátor 106 és 149 között, átlaga pontosan 128. Utalhatnak ezek valami rendellenességre? Az autó amúgy jó, a fogyasztás így olajcsere után az előző olajcserénél tapasztalt egyéni rekordhoz lesz közel ismét. (Arra kíváncsi vagyok, hogy benzin és benzin között látható e a BLM értékében valami különbség.) Mikor még fennállt a motorrángatásos problémám elmélkedtem itt az ECU számomra következetlen működéséről, miszerint random időben, motorhőfokhoz nem köthetően villantott MIL-t lehúzott lambda-szonda esetén. Most az adatokból látszik, hogy amint a szonda feszültsége jelentősebben eltér 450 mV-tól closed loopba kerül a vezérlés, ami jelen tesztvezetésnél már nagyjából 1 perccel motorindítás után (<35°C) be is következett.
- 36.168 válasz
-
Miért, ÍGY nem megy fel Win 7-re?
- 36.168 válasz
-
Értem. Akkor beruházok egy OpComra. Köszönöm a segítséget!
- 36.168 válasz
-
Sziasztok! >EZ< az Op-Com jó egy 16 pines diagnosztikai csatlakozós, '96-os, C14SE motoros F Astrához? Esetleg van valami megbízható eladó akitől már többen rendeltetek? Lehet amúgy valami buktató a dologban, vagy ugyanazt a cuccot árulja az összes? >EZ< tényleg csak '97 utáni autókhoz jó? Hiába 16 pines a diag csatim nem fog vele kommunikálni?
- 36.168 válasz
-
Sziasztok! Az első lökhárítón mi változott a facelifttel? A felfogatás? Mert képek alapján kinézetre számomra teljesen egyformának tűnnek, de autósboltokban van 94 előtti, meg utáni változat. Vagy nincs jelentősége az évjáratnak?
- 15.600 válasz
-
Boldog karácsonyt! Kalapács, türelem és bontós etalon helyett szemre egy villanyoszlop és spanifer segítségével ezt sikerült összehoznom egy óra alatt: A géptető nagyjából úgy nyílik/csukódik, mint előtte, a hűtő és a kereszttartó is egész jól visszajött, és a hűtőmaszk füleinek nyílásai is jó magasságba kerültek vissza. Persze van még van mit finomítani rajta; legközelebb leveszem a lökhárítót is, hogy a zárhídlemez élét vissza tudjam hajlítgatni, mert most nem fértem tőle hozzá a kombinált fogóval, ill. úgy vissza tudom majd húzni a kereszttartó alsó részét is.
- 15.600 válasz
-
- 1
-
-
Arra a lökös mögötti kereszttartóra értettem én homlokfalat (webshopokban ilyen néven láttam), azt akartam én meghúzni, a zárhidat inkább felfelé kéne visszacsavarni, de mindkettőre jobb, finomabb megoldásnak tűnik ez az emelős dolog; köszönöm a tippet. Mivel nem nézegettem és nem is fényképeztem amikor még minden a helyén volt, így a netről kukázott képek alapján próbálok rájönni kevés sikerrel, hogy mi és mennyit mászott arrébb. Az ismeretségi körömben csak egy Astra van, de sajnos annak is össze-vissza áll az eleje, így az sem mérvadó. Azt jól gondolom, hogy ennek a kereszttartónak a hűtő felőli része teljesen egyenes, míg a lökhárító felől gyárilag ívelt? A zárhidat oldalról nézve viszont nem találom meg benne azt a ~3 centit amennyivel nem stimmel a motorháztetőhöz képest. A bal sárvédő első csavarjánál látszik kb. 3 mm elmozdulása hátra felé. Tudnátok esetleg képet mutatni amivel össze tudnám hasonlítani?
- 15.600 válasz
-
Sziasztok! Nagy örömömre platós VW alá mentem. A hátsólámpájának a konzolja lenyomta a géptetőm elejét, vele a zárhidat, ami pedig az összekötő lemezen keresztül a homlokfalat hátra tolta a hűtő felé Mennyire vészes ez? Itthoni körülmények között hogyan tudnám visszaalakítani? Esetleg járható-e az az út, miszerint vascsövet (vagy valami masszív, egyenes akármit) rakok a homlokfal mögé, amit kikötök és óvatosan hátramenetben visszahúzom vele? A zárhidat alulról ütlegelve vajon visszacsavarodna annyit, hogy fel tudjak rá rakni egy új hűtőrácsot?
- 15.600 válasz
-
Végül is állandó, csak halkabb. Eddig nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, azt hittem a normál működés velejárója, elvégre áramlik víz, levegő, kipufogógáz, benzin, forog ez-az. De tegnap feltűnően hangos lett. A generátort majd megnézem, ha tényleg nem normális ez a hang, akkor remélem csak ő a felelős érte. A kattogó injektorok jobban zavartak anno, de több szerelő is azt mondta, hogy nem kell vele foglalkozni, meg jobban belemélyedve a Multec-M rendszerbe ha jól értem szimultán befecskendezéssel működik; 4 elektromágneses szelep egyidejű működése meg csak járhat ilyen hanggal...
-
Köszönöm mindegyikőtök hozzászólását! Épp a(z ezek szerint) ~80 foktól induló lambda szabályzás miatt érdekes, hogy -5 fokosnak hitt motornál miért szűnt meg a rángatás ha lehúztam az amúgy most jól működőnek tűnő (~100 km-t tettem meg az új hőfokjeladóval és mintha most egy másik autót vezetnék, annyit javult) lambda-szondát. Ez a tény, és az, hogy a valóstól jóval hidegebbnek hitt motor ellenére láthatóan nem dúsította túl az ECU a keveréket (lásd fogyasztás, gyertyák stb.), számomra azt sugallja, hogy az ECU mégsem egy bizonyos motorhőfoktól kezdi el számításba venni a lambda jelét (vagy igen, de akkor ez a motorhőfok messze nem 80 fok), továbbá valóban az lehet, hogy különböző motor "rezsimeknél" (fordulatszám, terhelés) más-más súllyal veszi figyelembe az egyes érzékelőktől beérkező jeleket, így ahogy csökkent a fordulatszám, úgy került egyre nagyobb hangsúly a motorhőfokra és kezdte el a kelleténél jobban túldúsítani a keveréket, ami miatt rángatni kezdett (bár én pont, hogy elszegényedő keverékre tippeltem ez alapján). További adalék, hogy többnyire rövid távokon használom az autót (napi 2×3,5km), tehát az üzemidő nagyobb részében a motor 80 fok alatti hőmérsékletű, ennek ellenére nem volt jele túldúsított keveréknek. Az is érdekes, hogy rángatáskor ha benyomtam a kuplungot, a motor teljesen simán kezdett el járni, ill. ha csak egy pillanatra megérintettem a gázpedált akkor is abba hagyta és simán vitte a kocsit 5-ben is alapjáraton. Mindenesetre érdekes lenne jobban ismerni az ECU "gondolkodásmódját", nem beszélve arról, hogy mennyiben könnyítené meg egy-egy hiba forrásának beazonosítását és nem ennyi szopóka, meg bosszankodás után lehetne csak összerakni a mozaikokból, hogy miért is úgy reagált, ahogy. Más: Tegnap hosszabb távú, tempósabb autókázás után konstans sziszegő hangot (kb. mintha benyomnám a szelepet a keréken) hallatott a motor a vezérlés környékéről. Lehetséges, hogy valamelyik csapágy kezdi feladni a harcot? Nincs 10 ezer km a vezérlésben, így korainak tartanám. Bár ettől a generátor csapágya még okozhatja. Esetleg szíj tud ilyen hangot kiadni?
-
Sziasztok! Mások számára okulásként ill. kíváncsiságból osztom meg az alábbiakat: Egyelőre úgy tűnik megoldottam egy rég fennálló problémát, miszerint alkalomadtán (semmihez nem volt köthető, néha csinálta, néha nem) motorfékezéskor a "befecskendezési fordulatra" lassuláskor durván rángatott a motor, ill. gázadásra késve reagált, torpant. Cseréltem MAP- és TPS-szenzort, tisztítottam az alapjárati motort, de a megoldást a kétvezetékes motorhőfok jeladó cseréje jelentette. Hideg motornál még az előírásnak megfelelő volt az ellenállása, de műszer szerinti cca. 40 °C-nál hirtelen megnőtt annyira az értéke, ami kb. -5 °C-os motorhőfoknak felelne meg (6,5 kOhm). Több érdekesség is felmerült, amíg kerestem a hiba okát: a motorhőfok jeladón menet közben feszültségesést mérve tisztán megfigyelhető volt az a pont, ahol egyik pillanatról a másikra durván megnő az ellenállása, a rángatás azonban mégsem volt ehhez köthető, azaz akkor is ugyanúgy rángatott, amikor még jó jelet adott. Továbbá HIDEG motornál is azonnal megszűnt a rángatás, amint lehúztam az egyvezetékes(!) lambda-szonda csatiját. Ezt egyáltalán nem értem, már csak azért sem, mert MIL-t ekkor nem gyújtott. Sőt az - amúgy jól mérő - műszeregységbeli motorhőmérséklet műszeren figyelve teljesen eltérő hőmérsékleteknél (90 és 95 °C között) kezdte el hiányolni a lambda jelét - bár azt konkrétan nem tudom, hogy az ECU mihez köti a keverékképzésbeli figyelembe vételét, én egy bizonyos vízhőfok elérésére gondoltam (vagy honnan tudja, hogy elérhette a 300 °C fokot?), ezért lett gyanús a motorhőfok jeladó. Létezhet, hogy az ECU már figyelembe veszi a lambda-szonda jelét, de ha ez a jel megszűnik még nem dob check engine-t? A valósnál jóval hidegebbnek hazudott motorhőfok miatt túlfogyasztásra, füstölésre, és kokszos gyertyákra számítottam volna, de ezek egyike sem volt megfigyelhető (6,5 l/100km nyári vegyes fogyasztás, füst egyáltalán nincs, a gyertyák tiszták, sőt kissé fehéresek), és a problémák is elszegényedő keverékre utaltak. Ebből én arra következtetek, hogy a lambda jele magasabb prioritású, mint a vízhőfok jeladóé, ezért hiába hiszi az ECU nagyon hidegnek a motort, ha a kipufogógáz oxigénszintje alapján úgy véli, hogy a benzin nem csapódik le a(z amúgy nem) hideg motorban, akkor visszacsökkenti a befecskendezési időt. De ha a lambda "übereli" a vízhőfokot, akkor miért javult meg az utóbbit mérő jeladó cseréjétől?
-
Köszi, megpróbálom majd. Azt olvastam itt, hogy a benzinkutakon pontatlanul, ill. össze-vissza mérnek. Ezek a hipermarketes úszós fagyálló-mérők viszont mennyire tekinthetők hitelesnek?
-
Sziasztok! A kétvezetékes vízhőfok jeladót ki lehet úgy cserélni, hogy a helyén ne folyjon ki a hűtőfolyadék? Jól gondolom, hogy ez kivitelezhető lenne azzal, ha a kiegyenlítő tartály sapkáját addig kicserélném valamire, ami vele ellentétben nem enged levegőt a rendszerbe? Vagy van erre valami más trükk? Vagy amúgy se folyik ki?