Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Barney1981

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    8
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    nem adom meg

Legutóbbi látogatók

778 profile views

Barney1981's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Végül a Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajat fogom venni, úgy döntöttem, kipróbálom. Remélem, nem nyúlok mellé, még ha eddig 10w40 olajak is voltak beleöntve szervízek által (legutóbb Castrol Magnatec). Olajrendszer tisztítás is lesz előtte. Bár megjegyzem, így is atomhalk a motorja, remélem, nem lesz ettől az újtól hangosabb. Nekem nem láncos, hanem vezérműszíjas a konstrukció. (Z14XE)
  2. Én is szemeztem a Mobil 5w30-cal, de egy autószerelő barátom most az előbb ajánlotta a gyári GM olajat is, gondolom, a fentebb található listából ez: Genuine GM Motor Oi l dexos2 5W-30. Ha jól olvasom, végülis első körben Astra1 is ezt javallotta. Úgyhogy akkor szűkült a kör, még van időm eldönteni, de az áruk szimpatikus.
  3. Köszönöm a válaszokat, Z14XE20DV1833 a pontos motorkód, szóval nem XEP Amúgy ha már 10w40-ből a Castrolt töltötte a szervíz, akkor az 5w40-es Castrolt néztem ki, 4L mindössze 6-7ezer Ft, de szimpi a Motul is, mint márka, csak jóval drágább, duplaannyi 5L, illetve a Mobil Super 3000 XE 5W-30, ami a kettő között van árban.
  4. Sziasztok! Olajcsere előtt állok és nincs nagy tapasztalatom a dologban, hogy most melyik olaj a best of. Astra G Classic II 1.4 típusú kocsimba minden egyes szervíz alkalommal 10w40-es olaj lett téve, de a szervízkönyv azt írja, hogy gyárilag GM-LL-A-025 minőségű és SAE 5w30 viszkozitású olajjal töltötték fel (újonnan lett véve 2004-ben) Jelenleg Castrol Magnatec 10w40-es olaj áll a szervíz által adott ajánlatban, kérdésem az, hogy ez jó-e? Igazából a kocsi jól megy, semmi baj nincs vele. Tavaly esett át egy katalizátor cserén. Annyi, hogy a szervízhez képest máshol jobb áron be tudnám ezt az olajat szerezni. De ha létezik ennél jobb olaj, amit ajánlani tudtok ebbe a kocsitípusba, azt megköszönöm.
  5. Pl. Így kéne gyorsulnia (sajnos nem az én kocsim van a felvételen), ehhez képest nagyon nem így, hanem kb. másfélszeres idő alatt gyorsul (ha nem több idő alatt), persze padlógázzal. 1-esben rendesen ki sem tudom pörgetni a kereket (na nem mintha kéne, de ennek is pofonegyszerűen kéne mennie) Hát majd rákérdezek a katalizátorra, hogy vajon azzal van-e a probléma. De várok egyéb javaslatokat is.
  6. Na, Weszi-nél megcsináltattam a vezérlőegységet, a légkondi és szervó kipipálva. Még a kulcsom távirányitóját is megcsinálta, amiért maximális köszönet. Máshol ezt cserélték volna súlyos összegért. Mostmár csak azt kéne megtudni, hogy mi a fészkes fenétől megy úgy a kocsi, mintha Wartburg lenne. Mert az egyszer biztos, hogy amikor padlógázt nyomok, nem 90 lóerőt érzek, mint amilyennek lennie kéne. Ez nem ilyen volt 5 évvel ezelőtt. Sokkal fürgébb volt. Lendületesebben gyorsult. Most meg siralmasan. Közlekedni a városban, meg autópályán is tudok vele normálisan, nem arról van szó, a kocsi járása is sima, nem rángat, de a fordulatszám pl. 2-es padlón már sokkal lassabban növekszik, mint ahogy 90 lóerőtől elvárná az ember. Holott 3-4000-es fordulaton kéne "életre kelnie", de 1000rpm-et kb. 5mp alatt növekszik átlagban. Szóval itt valami nem stimmel. Mi lehet az oka szerintetek? Mondtak már ismerősök EGR szelepet, tavaly műszaki vizsgán P0420-as hibát produkált, ami "Katalizátor átalakitási hatásfok nem megfelelő (alacsony)" jelentéssel birt. Persze most nem produkálja a hibát, legalábbis checkengine nem jelez. Azt akarom, hogy fürge legyen ismét a kocsi. Valakinek ötlete esetleg? Persze a vége az lesz, hogy úgyis elviszem majd Weszihez :)
  7. Köszönöm, aztán láttam a linket, és közben azt is, hogy van topicja is a WeSzi-nek, ahol nem kicsit szimpatikusakat írnak róla. Budapesten lakom, igy nem a szomszédban van, de ha tényleg meg lehet javitani, akkor 300e helyett 90-100e szerintem a különbözetet tekintve egy Budapest-Törökbálint-Budapest táv asszem nem megerőltető... :D Olvastam, hogy non-stop, ami azért is lenne jó, mert én eléggé dolgozom 8-17-ig, tehát csak előtte, vagy utána, vagy hétvégén tudnám vinni a kocsit... Persze megkérdeztem az itteni szakszervízt is, hogy javítást vállalnak-e, de ha marad a 300e-s csere, akkor asszem, mindenképp elhozom a kocsit, mert sajnos nem tudnánk ezt a költséget állni... :( Persze vizsgálati dijat akkor is fizetnem kell majd nekik, úgy vélem, ami mondjuk érthető... Ja, és igen, Z14XE a motorom típusa.
  8. Sziasztok! Nem tudom, hogy tapasztalt-e valaki hasonlót Opel Astra G Classic II 1,4-es járművén. 3 probléma van - Az egyik, hogy a klima nem működik, de nem a klimagáz hiánya miatt, hanem a vezérlőegység nem érzékeli a klimát. - A másik, hogy a szervo véletlenszerűen el-elenged, és felkeményedik a kormányzás, majd véletlenszerűen ismét helyreáll. - A harmadik pedig, hogy a szervizlámpa fel-felvillan, hol hosszabb, hol rövidebb időre, és mintha a kocsi nem a 90lóereje teljében gyorsulna, hanem eléggé lomha. Pontosabban egy 1,5-ös Lanos úgy legyorsult, mintha sokkal nagyobb teljesitményű kocsi hagyott volna ott. És 5000 fölé néha nem is ment a fordulatszám. Amúgy már kb. 90000km van benne, a kocsi 9 éves. Most volt vezérműszij készlet csere, felső toronycsapágy szett csere, de ahol ezt csinálták, mondták, hogy a fenti három dolog valószinűleg összefügg egymással, és javasolták, hogy vagy egy villamosságihoz, vagy egy szakszervizbe vigyem el. Elvittem, ahol kivizsgálták, és vezérlőegység problémát állapitottak meg, és hogy ki kell cserélni azt. Mindennel együtt 300eFt-os mutatványt jelent, de ez új egység, 2 év garival. bontottat is mondtak 80-90 körül, de arra nem adnak garanciát, tehát rizikós úgymond. A kérdésem Hozzátok, hogy tud-e valaki valami okosat mondani ezügyben, vagy megerősiteni e problémamegoldás helyességében, stb..? Nerm egy kila kennyérről lenne szó mégsem. Előre is köszi.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.