Szia!
Amire oda kell figyelni. Elől a hűtőnél belátsz a fém lökhárítóhoz. Nézd meg nem-e sérült. Rozsdásodás nem jellemző, legalább is nálam nem az. De ahol előfordul az a küszöb, mindkét oldalt. A hátsó lökhárító mögött az elemek összeforrasztása szokott még korrodálni. Ha benézel az autó alá akkor szemügyre veheted az első futómű elemeit is. Itt a felületi rozsdára igazából nem nagyon kell odafigyelni. Viszont ha még rajta van a szinter réteg és már több helyen is púpozódik, alatta elképzelhető rohadás. Ülj bele az autóba és figyeld meg, hogy ül-e az autó a súlyodtól vagy tartja magát így ellenőrizve a lengők állapotát. Azt is nézd meg, hogy ha szemben állsz az autóval valamelyik oldala nincs-e lejjebb mert idősebb corsáknál már szokott gond lenni a rugókkal is.
Ami nagyon lényeges, hogy minden funkciót ellenőrizz le. Index, ablakmosó, távolsági és fénykürt. Fűtés stb. Nézd meg, hogy a kipufogó fúj-e valahol. Ha lyukas úgy a legegyszerűbb ellenőrizni, hogy beindítod és végighúzod a csövek alatt a kezedet, aztán ha valahol érzed, hogy fúj az gáz. Általában a középső dob felfogatásánál szokott átlyukadni.
Ha mész is vele, akkor figyelj arra, hogy magasabb tartományban torpan-e. Rángat-e akármilyen szinten. Ugyan is általában a Corsákban a légtömeg vagy map szenzor és a lambdaszonda szokta megadni magát.
Fékezésnél, ráz-e a kormány. Ha teljesen kitekert kormánnyal próbálsz kanyarodni nyikorog-e.
Félre ne érts. Nem nézlek egyáltalán hülyének. Azért írtam le így mert én ezekre figyeltem és én is ilyen autót vásároltam.
Ami nekem rossz volt:
- Ablakmosó szivattyú
- Index kapcsoló (nem működött a fénykürt)
- Elöregedett gumik voltak rajta (húzott az egyik irányba, fékezésnél rázott)
- Légtömegmérő halott volt (itt hozzátenném, amint elvitted az autót szedd szét a kilométer órát és nézd meg, hogy helyesen van-e benne a MIL lámpának az izzója, mert nekem kitekerték így nem világított csak akkor vettem észre, hogy gáz van amikor szétszedtem és észrevettem)
Remélem ha egy kicsit is de tudtam segíteni.
Üdv.