Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

adam-miskolc

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Miskolc

adam-miskolc's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Akár a légtömeg is okozhatja. Inkább olyat szokott csinálni, hogy torpan tőle az autó. És olyankor a MIL lámpa is jelez. Egyébként vegyél utángyártott légtömeget. 10ezer forint körülbelül. 1évet kibír. Egy gyári bosch 60 környékén mozog. Én is ezt csinálom....legutóbb 2 évig bírta a légtömeg. összesen eddig 17ezret költöttem légtömegre de még maximum 2 évet lesz meg az autó tehát még mindig jobban jövök ki mint egy gyárival. De ki, hogy... :)
  2. Jogos de én tippet adtam nem megoldást.
  3. Ki lehet íratni az EGR-t a komputerből. Körülbelül 5ezer forint és nem kell többet szenvedni vele meg dugózni stb.
  4. Ez inkább lendkerék lesz mint kuplung. Mikor kuplungolva lesz mindenképp szabályoztasd fel a lendkereket.
  5. Szia! Amire oda kell figyelni. Elől a hűtőnél belátsz a fém lökhárítóhoz. Nézd meg nem-e sérült. Rozsdásodás nem jellemző, legalább is nálam nem az. De ahol előfordul az a küszöb, mindkét oldalt. A hátsó lökhárító mögött az elemek összeforrasztása szokott még korrodálni. Ha benézel az autó alá akkor szemügyre veheted az első futómű elemeit is. Itt a felületi rozsdára igazából nem nagyon kell odafigyelni. Viszont ha még rajta van a szinter réteg és már több helyen is púpozódik, alatta elképzelhető rohadás. Ülj bele az autóba és figyeld meg, hogy ül-e az autó a súlyodtól vagy tartja magát így ellenőrizve a lengők állapotát. Azt is nézd meg, hogy ha szemben állsz az autóval valamelyik oldala nincs-e lejjebb mert idősebb corsáknál már szokott gond lenni a rugókkal is. Ami nagyon lényeges, hogy minden funkciót ellenőrizz le. Index, ablakmosó, távolsági és fénykürt. Fűtés stb. Nézd meg, hogy a kipufogó fúj-e valahol. Ha lyukas úgy a legegyszerűbb ellenőrizni, hogy beindítod és végighúzod a csövek alatt a kezedet, aztán ha valahol érzed, hogy fúj az gáz. Általában a középső dob felfogatásánál szokott átlyukadni. Ha mész is vele, akkor figyelj arra, hogy magasabb tartományban torpan-e. Rángat-e akármilyen szinten. Ugyan is általában a Corsákban a légtömeg vagy map szenzor és a lambdaszonda szokta megadni magát. Fékezésnél, ráz-e a kormány. Ha teljesen kitekert kormánnyal próbálsz kanyarodni nyikorog-e. Félre ne érts. Nem nézlek egyáltalán hülyének. Azért írtam le így mert én ezekre figyeltem és én is ilyen autót vásároltam. Ami nekem rossz volt: - Ablakmosó szivattyú - Index kapcsoló (nem működött a fénykürt) - Elöregedett gumik voltak rajta (húzott az egyik irányba, fékezésnél rázott) - Légtömegmérő halott volt (itt hozzátenném, amint elvitted az autót szedd szét a kilométer órát és nézd meg, hogy helyesen van-e benne a MIL lámpának az izzója, mert nekem kitekerték így nem világított csak akkor vettem észre, hogy gáz van amikor szétszedtem és észrevettem) Remélem ha egy kicsit is de tudtam segíteni. Üdv.
  6. Sziasztok! Ha már az egész hibát illetően nem tudott senki segíteni, esetleg abban tudnátok, hogy a P0130as hibakódnak mik lehetnek az okozói? Valamint X10XE motoron az EGR jobb oldalon van a gyújtótrafó mellett. A kérdés az lenne, hogy mikor elkezdtem lekapni, hogy kitakarítsam víz kezdett el szivárogni. Ez, hogy lehet és miért? Ha lekapom akkor elkezd kiömleni a víz vagy nyugodt szívvel leszerelhetem a tisztítás idejére?
  7. Sziasztok! Azzal kezdeném, hogy még új vagyok itt. Ezért ezúton köszöntök mindenkit! :) Nagyon remélem, hogy a következő hiba kijavításához vezető utat segítetek kikövezni. :) A hiba: Kigyulladt a MIL lámpám. Tudtam, hogy légtömeg gond lesz mert torpant az autó. Kicseréltem a légtömeget a MIL lámpa el is aludt, de a véletlenszerű torpanás megmaradt. Kicsit furcsa is a hangja, nagy gázadásnál érces, kisebb pumpálgatásnál pedig szintén hallani, hogy torpan. (Állóhelyzetben) Menet közben is csak véletlen szerűen torpan meg, néha kisebb, olykor nagyobb fordulatnál. Megnéztem a gyertyákat, mindegyik kormolódott, tehát valami löki bele az üzemanyagot. Lehúztam a lambdaszondát semmi változás, lehúztam az EGR-t szintén semmi. (MAP szenzor nincs benne) Az autó erőtlen is lett. Mielőtt cseréltem a légtömegmérőt előtte is volt már olyan problémám, hogy ki-ki gyulladt a MIL lámpa majd rövidebb-hosszabb idő múltán elaludt. (Ilyenkor az autó vezethetősége, reakciói nem változtak). Ez a hiba a légtömeg cseréje után is még mindig megmaradt. Már nem tudok mire gondolni. Remélem lesz itt olyan fórumozó aki tud segíteni a megoldásban. Hozzáteszem van egy nagyon jó szerelőm (tényleg jó :) ) És egyenlőre ő is értetlenül áll a dolog előtt. Adatok: Corsa B 1999 1.0 12V X10XE 230e KM Nagyon köszönöm ha lesz aki elolvassa és segíteni próbál. Üdvözlettel, Ádám
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.