
Bilux
Fórumlakó-
Hozzászólások
21 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Győr
Bilux's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Köszönöm, így megoldódott a légtelenítés. A főtengelycsavart hogy szedem le milyen menetű? Jobbos vagy balos? Illetve mivel rögzítem a bordás tárcsát mert az istenért nem tudom lefogni sehol sem....
-
Üdv! 1.2 8v opelben leengedtem a hűtővizet gombát tekertem ki,( másol könnyebben nem lehet egyébként leengedni?) Aztán feltöltöttem majd bent hallom hogy kuruttyol a víz... hogy lehet lelégteleníteni?
-
Műanyag már nekem is! Igen mikor átvettem a kocsit 1 éve akkor kipucoltam nagynehez a gumicsöveket is mert a központi injektort is köpte ezzel a trutyival. Gondolom most is tele lesz... Ha hengerfejes lenne akkor kerülhet annyi víz a motorblokkba, hogy a szelepfedélen megkeverje ezt a sűrű kapucsínót? De mint írtam látványosan nem fogy belőle a víz illetve tiszta a hűtővizem is... Remélem nagy kárt nem okoz a motornak ez a trutyi. Ki milyen olajat használ vagy ajánl a kocsiba? 220.000Km van benne és nem eszi az olajat. Illetve vezérlés csere illetve olajteknő tömítés cserém lesz tavasszal. A vezérlés cseréről valami jó leírást tud valaki? Az se baj ha képekkel illusztrált mert vizuális vagyok :)
-
De ilyen vastagon? Komolyan mintha egy fél doboz margarint bele kentem volna az olajtöltő nyíláson... :o Nekem is parafát adtak, de arra nem fekszik fel normálisan az a gumitömítéses szelepfedél és már könnyezik is alatta pedig 1 éve cseréltem...
-
96-os 1.2-es corsa b 8 szelepes(X12SZ) motorról van szó. Ma néztem olaj szintet ami nem változott hála istennek viszont az olajbetöltő nyíláson sapkán vastagon ilyen vaj szerű emulzió volt. Sajnos 10Km-es távokat mentünk a kocsival, havonta két havonta volt egy-egy hosszabb út. Kezdek aggódni, mert ilyen vajas kirakódást még nem láttam csak vékony rétegben tapasztaltam más autónál is télen a kondenzvíz kicsapódása miatt. Na mármost lehet hengerfejtömítés probléma a kocsival? Vizet nem forralja a tartályból a víz látványosan nem fogy meg tiszta is átlátszó, ha hengerfejes lenne akkor gondolom olajosnak zavarosnak kéne lenni a víznek. Ezt ki lehet szűrni valahogy biztosra anélkül, hogy szétborítanám a hengerfejet? :icon11: Vagy van esetleg olyan olaj ami nem képez ennyire drasztikusan emulziót a vízzel? Illetve nem tudtam elképzelni mi az istentől vizes a hátsó traktus csomagtartó a kocsiban. A tetőben valahol kilyukadt a hátsó ablakspricni csövezete és az vezette le férfinemiszerványosan a vizet. Érdemes kicserélni teljes hosszában vagy elég helyileg valahogy megszüntetni a lyukat? A másik, hogy szelepfedélhez gumitömítést lehet kapni vagy csak parafát? Mert nekem gumitömítés van a neki kialakított nútban ami sajnos eléggé elöregedett már. Illetve valaki linkelhetne egy service manualt a kocsihoz. :smartass: Köszönöm.
-
Most hogy kipróbálltam én is valóban ha finoman gyorsítok kettesben akkor 30-40 körül mint régen a szivatós autóknál mikor még nem melegedett be rendesen rángat egy kicsit vagy torpan, ha kipörgetem akkor nincs ilyen probléma. Ha a gázpedál poti ki van kopva mi a jelenség?
-
Szakiktól kérdezném, hogy a párom használja az autót és azt vette észre hogy 30-40km/h környékén rángat az autó. És elvileg nem fordulatszám függő. 98-as 1.2 8 szelepes motor. Üzemanyag szűrő, tankszellőztető (ezt hol találom különben?) elosztó , gyertya stb mi lehet a gond. Találkozott e valaki hasonló problémával? Köszönöm
-
Srácok! Az első ajtóban (3 ajtós autó) szeretnék hangszórót cserélni mert a gyári megadta magát szétporladt a szivacsos membrán. Elég spéci kerete van milyet érdemes belevenni kell neki kiemelő keret vagy ha veszek egy 16cm-es mélyközepet felcsavarozom lemezcsavarral akkor jó lesz? Elfér? Kösz.
-
3 napja szopok a hátsó fékkel illetve kézifékkel. Amit cserélni kellett: -Fékpofák -fékmunkahenger -fékdob, ilyet még nem láttam szarrá volt rohadva. A pereméből darabok hiányoztak... -csapágy -fékpofa beszerelő készlet, amiből csak a fékpofa rögzítők voltak jók. -kézifékkötél bal jobb A mai napon állt össze a dolog. Lenne pár kérdésem, ezt az elcseszett aszimmetrikus kézifék kötelet hogyan lehet jól beállítani? A jobb oldal old a bal még nem ha lazábbra veszem meg majd nemhogy a nyakamba rántom a kézifék kart. Aztán a koronás anyát a tengelyen mennyire kell meghúzni illetve mennyit kell visszatekernem, hogy ne csesszem el a csapágyat. Így elsőre ezek jutottak eszembe.
-
Az a függőleges nagy henger? Ennek is az a feladata mint dízel esetén, hogy a füstgázokat visszavezetik a szívócsonkba? Ez nem dob rá hibakódot ha lefalazom? Milyen lemezből érdemes vágni?
-
Azt honnan tudom milyen váltó van a kocsi alatt? A dízel alfában tudom hol az EGR de benzines opelben nem. Hol találom meg?
-
Isten ments, nem akarok én beleírni csak kiolvasni ha van benne hiba :D 100-as benzint nem rakok bele nem Ferrari ez :) Csak tudja legalább a gyári végsebességet 145km/h azt hiszem na ezt nem sikerült elérnem pályán hiába taposom a padlólemezt. <_< Tehát van egy OBD2-es kábelem ezzel tudok csatlakozni az 1998-as corsa b agyához?
-
Találtam egy szoftvert de csak ezeket támogatja Corsa-B X10XE Motronic M1.5.5 X12XE Motronic M1.5.5 C14SEL MULTEC(F) X14SZ MULTEC(F) X14XE MULTEC(F) C16SEL MULTEC(F) X16XE MULTEC(F) X12SZ nem látok ezt most milyen motorvezérlővel látták el? :icon11: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm Rátaláltam erre elvileg multec... Ha jól látom nem is szabványos obd csatija van az opelnek? Bal térdemnél a bizti táblán láttam egy pillanatra. Tehát ha jól veszem ki a bizti táblánál lévő csatlakozón rövidre zárok két pontot és ha van hiba elvillogja a MC lámpa? :unsure:
-
Egy olyan kérdésem lenne,hogy van egy usb-s obd kábelem milyen programmal tudok az autó lelkivilágába belenézni? 1998 corsa B 1.2 x12sz motor Már ha beletudok ezzel a kábellel. Alfa 156 1.9jtdm-mel nagyon jól kommunikál FES-sel ( Fiat Ecu Scan ) Nem tetszik a menetteljesítménye 5.-ben inkább lassul mint gyorsul. Vagy csak el vagyok szokva a kevés lótól. Illetve milyen gyártmányú gyertyát és lambdát érdemes venni a kicsibe. BOSAL Univerzális végződésű szonda BOSCH Szabályzó szonda C/I - QH Univerzális végződésű szonda MAGNETI MARELLI Lambda szonda NGK-NTK Univerzális szabályzó szonda Szerintem sokat fogyaszt holott elvileg ez a legtakarékosabb motor gyári adatok szerint benzinesben. Ezért is néznék rá még az agyára. Feleslegesen nem cserélgetnék alkatrészeket.